سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بهترین راه صاف کردن موهای وز !!



 

 

بهترین راه صاف کردن مو های وز

 

موهای وزی دارم که صاف کردن آنها برایم بسیار سخت است به همین دلیل آنها را همیشه پشت سر گلوله کرده و جمع می کنم، اگر کوتاه کنم پف می کنه و بدتر میشه و در صورت بلند بودن نیز لذتی از آن نمیبرم آیا راهی هست؟

 

بله البته، موهایی که فر ریز داشته و یا حالت وز دارند باید مراقبتهای خاص آنها را انجام داد تا آنها را به شکلی که دوست دارید درآورید و البته کارهایی که برای صاف کردن آنها باید انجام داد زیاد سخت نیست و با کمی توجه می توانید آنها را به صورت لخت و صاف درآورید به این ترتیب که:

 

1-حتما در حمام از نرم کننده در پایان کار شستشو با هر شامپویی جداگانه استفاده کرده وخوب آبکشی نمایید.

 

2- موها را در همان حالت خیسی خوب شانه زده و صاف کنید.

 

3- وقتی کاملا آب موها گرفته شده تنها با درصد کم از رطوبتی که در موها باقی مانده آنها را با بزرگترین بیگودی ها و با جداکردن لایه های کم از مو محکم بپیچید.

 

4- می توانید برای خشک شدن کامل آنها از سشوار استفاده کرده و روی بیگودی ها سشوار داغ بگیرید تا موها کاملا خشک شوند.

 

5- پس از خشک شدن آرام و تک تک بیگودی ها را باز کرده و همینطور یکی یکی با همان لایه های کم با موپیچ درشت و بزرگ با حوصله آنها را یکبار از رو و یکبار از زیر صاف کنید و تنها نوک آنها را کمی حالت دهید.سشوار را مماس موپیچ گرفته و با آن آرام پایین بیاورید تا روی موها خورده جمع نشود و البته مواظب باشید حرارت سشوار آنقدر نباشد که موها آسیب ببینند.

 

6- وقتی یکی یکی بیگودی ها باز شد و موها آرام و کم کم سشوار کشیده شدند کمی واکس مو نه کرم مو به نوک انگشتان زده و روی موها بکشید تا خورده ها کاملا بخوابند.

 

7- شاینرها که به صورت اسپری یافت میشوند نیز موها را نرم و لخت و براق میکنند، می توانید در پایان کار از این اسپری نیز کمی لابه لا و روی موها زده ودستتان را روی آنها بکشید تا خورده موها و الکتریسیته ی مو ازبین برود.

 

8- با موپیچ درشت خود به همین حالت و با سشوار داغ و ضرب زیاد روی موها را پس از زدن واکس یا شاینر خوب سشوار بکشید و نوک آنها را حالت دهید.دقت کنید برای لخت شدن موهای وز شاید نیاز به دو تا سه بار سشوار کشیدن باشد.

 

9- پس از اتمام سشوار موها با باد داغ کمی از باد سرد سشوار نیز در لابه لای موها بزنید و آنها را خنک کنید، سپس آنها را با کلیپس دندانه دار درشت از زیر به بالا بزنید تا از عرق کردن و برگشت مو به حالت فبلی جلو گیری شود.

 

10- موها را به طور کامل زمانی باز گذاشته و دور خود بریزید که در جایی خنک بوده و مطمئن هستید که عرق نخواهید کرد.

 

اگر تمام نکات گفته شده به خوبی رعایت شود تا حمام بعدی شما موهایی صاف و خوش حالت خواهید داشت.


ویدیو مرتبط :
موهای وزوزی را با عسل صاف کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موهای صاف بیشتر گره می‌خورند



 

موی صاف

 

اگرچه به نظر می رسد شانه كردن موهای صاف بسیار راحت‌تر از شانه كردن موهای مجعد یا فر می باشد، اما جالب است بدانید كه امكان گره خوردن و درهم پیچیدن موهای صاف در مقایسه بسیار بیشتر است.

 

از آنجا كه موهای صاف سبك‌تر هستند، هنگام تحرك، هر یك از تارهای مو به صورت مجزا حركت می‌كنند كه در این صورت احتمال گره خوردن و درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت. این در حالی است كه موهای مجعد سنگین‌تر هستند و هنگام حركت، معمولا یك دسته تار مو با هم به حركت درمی‌آیند، بنابراین به هم پیچیده نشده و درهم گیر نمی‌كنند.

 

موی صاف

 

این نتایج، برگرفته از یافته‌های یك محقق فرانسوی است كه بر اساس یك مدلسازی ریاضی دراین‌باره به مطالعه و تحقیق پرداخت. او معتقد است موهای سر، سیستم پیچیده‌ای را به وجود می‌آورند كه در این سیستم، مجموعه‌ای از اجزای مستقل به صورت یك مجموعه ی واحد عمل می‌كنند و بر خلاف دیگر سیستم‌ها نظیر مایعات و جامدات، اثر نیرو بر حركت تارهای مو موضوعی است كه همچنان ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد.

 

این محقق برای بررسی این موضوع، از دو آرایشگر خواست مشاهدات خود را روی 212 مراجعه‌كننده در یك فاصله زمانی 3 هفته‌ای ثبت كنند. نتایج به دست آمده از بررسی مشاهدات این دو آرایشگر نشان داد احتمال درهم گیر كردن تارهای مو در موهای صاف بیش از دو برابر موهای مجعد است.

 

بر اساس مدل ریاضی پیشنهادی توسط این محقق برای بررسی جهت حركت تارهای مو، اگرچه احتمال برخورد تارهای مو در افرادی كه موهای مجعد دارند در مقایسه بسیار بیشتر خواهد بود، اما زاویه برخورد تارهای مو در افرادی كه موهای صاف دارند، زاویه‌ای است كه در آن احتمال درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت.

 

موی صاف

 

بر اساس گفته بسیاری از محققان، هنوز هیچ شواهدی در تایید چگونگی تاثیر زاویه حركت تارهای مو در ایجاد الگوهای مشخص ساختاری در مو یافت نشده است.

 

هر چه زاویه حركت تارهای مو نسبت به یكدیگر بزرگ‌تر باشد، احتمال آسیب رسیدن به پوشش فلس مانند سطح موها بیشتر خواهد بود و هرچه این زاویه كوچك‌تر باشد، احتمال این كه دو تار مو بتوانند به صورت موازی در كنار هم قرار گیرند، بیشتر خواهد بود كه در این صورت این دو تار مو در هم گره نخواهند خورد.

 

نتایج به دست آمده از مدل ریاضی پیشنهادی این محقق با آنچه آرایشگرها در شرایط تجربی به آن دست یافته بودند، كاملا مطابقت دارد. این در حالی است كه اغلب موارد، برعكس آن به نظر می‌رسد.

 

اما نكته جالب‌تر این است كه یك موی سالم چه صاف باشد چه مجعد، مویی است كه خیلی زیاد گره می‌خورد و درهم می‌پیچد، زیرا پوشش سطحی مو، یك پوشش باز است كه به هر چیزی می‌چسبد. به همین سبب است كه موهای سالم، خشك و تمیز بیشتر در هم گره می‌خورند.