سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بـه سبزی‌ها جان بده



بهترین روش نگهداری سبزی ها,طرز نگه داری  صیفی‌جات و سبزی‌ها

 

ما در این مقاله درباره برخی از صیفی‌جات و سبزی‌ها شما را راهنمایی می‌كنیم؛ اینكه چطور می‌توانیم زمان بیشتری از آنها در خانه‌هایمان نگهداری كنیم.

پیاز، سیر، موسیر از جمله‌ سبزی‌هایی هستند كه احتیاج به نگهداری در یخچال ندارند و كافی‌ است آنها را در محیطی خنك، تاریك و خشك نگهداری كنید. می‌توانید پیازهایتان را برعكس به‌صورتی كه ریشه‌شان به سمت بالا باشد نگهداری كنید. زمان خرید پیاز فراموش نكنید كه پیازهایی سالم بخرید كه جوانه زده نباشند تا عمر بیشتری داشته باشند.

سیب‌زمینی نیز احتیاج به محیط یخچال ندارد و در محیطی خنك و دور از رطوبت تا چند هفته سالم می‌ماند. می‌توانید روی سیب‌زمینی‌ها را با پارچه مشكی بپوشانید تا مانع رسیدن نور به آنها شود یا اینكه چند عدد سیب درختی بین سیب‌زمینی‌ها بگذارید تا تازه‌تر بمانند.

سبزی‌ خوردن‌هایتان را هربار به مقداری كه می‌خواهید مصرف كنید بشویید و بقیه آنها را نشسته در ظرف در بسته درون یخچال نگهداری كنید اگر سبزی‌های شسته‌تان زیاد آمد، آنها را كاملا خشك كنید و بعد در ظرف در بسته یا درون كیسه پارچه‌ای در یخچال قرار دهید. بهتر است تره‌ها را از سبزی‌های شسته شده دیگر جدا كنید چون تره خیلی زود فاسد و باعث خرابی باقی سبزی‌ها می‌شود.

بادمجان و كدو هم بهتر است نشسته در داخل ظرف دربسته نگهداری شوند تا دیرتر خراب شوند.

برای تازه نگه داشتن كاهوها تا چند هفته، آنها را داخل دستمال یا روزنامه بپیچید و در ظرفی دردار داخل یخچال نگهداری كنید و هربار موقع استفاده چند برگ آن را جدا كنید و بشویید، یادتان باشد با چاقو كاهوهایتان را قطعه‌قطعه نكنید چون باعث قهوه‌ای شدن سرهای كاهو می‌شود. سبزیجاتی مثل كلم‌سفید، گل كلم و بروكلی را نیز مانند كاهو نگهداری كنید.

اگر می‌خواهید از قارچ‌هایتان در مدت زمان بیشتری استفاده كنید، می‌توانید آنها را شسته و بعد از خشك شدن كامل در كیسه بریزید یا چند قطره آبلیمو به آنها اضافه و در فریزر نگهداری كنید. آبلیمو باعث می‌شود قارچ‌ها سیاه نشوند. اگر قرار است طی یكی‌دو روز قارچ‌ها را مصرف كنید آنها را در پاكت كاغذی درون یخچال نگهداری كنید.

اگر می‌خواهید هویج‌هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشند ساقه سبزشان را تا زمان مصرف جدا نكنید و بدون شستن آنها را در یخچال یا محل خنك و مرطوب نگهداری كنید. اگر یخچالتان فضای زیادی دارد، می‌توانید هویج‌ها را با موادی مثل شن نرم از هم جدا كنید. این كار باعث دیرتر خراب شدن آنها می‌شود. برای مصرف طولانی‌تر، هویج‌ها را شسته و در كیسه سوراخ‌دار در فریزر نگهداری كنید و تا 2 یا 3‌ماه از آنها استفاده كنید.

منبع :hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
یـاد دادن شـعــر بـه فـارسـی بـه یـک خـارجـی...! (حتما ببینید!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودکشی به شیوه امروزی/وقتی سبزی و میوه بلای جان انسانها می شود



اخبار,اخبار اجتماعی , سبزیجات آلوده

هر روز خبر جدیدی در ارتباط با سبزیجات آلوده و میوه های سمی شاهد هستیم به گونه ای که مردم کمتر رغبتی به استفاده از این دسته از محصولات دارند چرا که در چنین شرایطی مصرف میوه و سبزی به خودکشی نوین شباهت دارد؛ خودکشی که خودمان هزینه آن را می پردازیم.

هر روز خبر جدیدی در ارتباط با سبزیجات آلوده شاهد هستیم به گونه ای که یک روز خبر از استفاده بی رویه از کود و سم در محصولات کشاورزی برای مردم نگران کننده می شود و بار دیگر خبر از آبیاری سبزیجات با پساب فاضلاب و شیوع بیماری شیگلوزیس می شنویم.

در حالی که این روزها متخصصان تغذیه به دلیل زندگی صنعتی مردم و تغذیه نامناسب مدام در ارتباط با لزوم مصرف سبزی و میوه در رژِیم غذایی روزانه هشدار می دهند بسیار از افرادی که پیش از این حداقل یکی دو وعده در هفته نیز از این ماده غذایی استفاده می کنند از نگرانی ابتلا به بیماری دیگر تمایلی به استفاده از سبزی نشان نمی‌دهند.

البته به گفته کارشناسان شستشوی صحیح سبزی و مطابق اصول بهداشتی می تواند در جلوگیری از بیماری‌های ناشی از این امر موثر باشد اما هرگز نمی توان تاثیر استفاده کود و سم زیاد را حتی با شستشوی صحیح به طور کامل از میان برد.

به نظر می رسد که استفاده از روشهای بیولوژیک برای مبارزه با آفات و مصرف کودهای ارگانیک نیاز اصلی جامعه امروز در چنین شرایطی است که مسئولان باید به این امر توجه جدی کنند.

مسعود پزشکی در ارتباط با نگرانی مردم اصفهان از آلودگی محصولات کشاورزی به دلیل استفاده بی‌رویه از کود و سم به مهر، گفت: اگر کشاورزان زمان مناسب چیدن محصول پس از سمپاشی را به شکل دقیق رعایت کنند مشکلی در استفاده محصولی که برای جلوگیری از حمله آفات، سم پاشی شده وجود ندارد.

وی افزود: این مطلب یدان معناست که کشاورزان پیش از چیدن محصول سم پاشی شده باید تا گذشت دوره ای که سم متابولیزه شده و از میان می‌رود صبر کنند.

مشاور سلامت جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: نمی توانیم تنها به ساخت محصولات ارگانیک امیدوار باشیم چراکه پیش از کاشت محصولات ارگانیک فراهم کردن شرایطی خاص ضروری است که زمان‌بر و هزینه‌بر است.

وی اضافه کرد: با توجه به سفارش پزشکان در استفاده روزانه از میوه و سبزی نمی‌توان این محصول را از سبد غذایی خانواده ها حذف کرد بلکه تولیدات سالمی در سطح استان داریم که برخی از آنها از راه‌های بیولوژیک آفات را از میان می برند و مردم می‌توانند با تحقیق درست میوه وسبزی روزانه خود را از این مکان ها تهیه کنند.

رئیس سابق کمیته کدکس جهاد کشاورزی اصفهان ابراز داشت: همچنین در بخشهای مختلف استان اصفهان کشتهای گلخانه ای دارای استاندار تشویقی داریم که دارای مهر استاندارد هستند.

ضرورت واردات کود از کشورهای معتبر جهان به جای محصولات بی کیفیت چینی

مشاور سلامت جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: به دلیل وضعیت تحریم بخشی از سموم کشاورزی از هند و چین وارد می شود که کیفیت لازم را ندارد و کشاورز را مجبور به استفاده بی رویه می‌سازد چراکه 6 ماه تا یک سال زحمت وی را با خطر نابودی مواجه می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید این گونه محصولات مبارزه با آفات از کشورهای معتبر نیز می‌تواند برای رفع این مشکل چاره ساز باشد، اضافه کرد: همچنین استفاده از حشرات بیولوژیک برای مبارزه با آفات کشاورزی که کم کم در حال رونفق است از برترین روش های مبارزه با آفات است چرا که سموم شیمیایی برای محیط‌زیست نیز مضر هستند.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین