سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بستنی هلو یا زردآلو یا گلابی



 

بستنی میوه ای , درست کردن انواع بستنی

 

 

مواد لازم:

 

هلو یا زرد آلو یا گلابی

5/1 کیلو

شکر

150 گرم

آب

نیم لیتر(2 لیوان)

آبلیمو

3 تا 4 قاشق سوپخوری

خامه

150 گرم

پودر قند

3 قاشق سوپخوری

 

 

طرز تهیه:

 

هسته هلو یا زردآلو را می گیریم.پوست هلو را گرفته در صورت استفاده از گلابی،آن را پوست کرده،به وسیله ماشین مخصوص به شکل پوره له می نمائیم. آب را با شکر مخلوط نموده،می جوشانیم تا شکر حل شود. پس از آنکه محلول آب و شکر سرد شد،پوره میوه را با آن مخلوط کرده،در ظرف فلزی می ریزیم و در جایخی قرار می دهیم. دوسه بار آن را بیرون می آوریم و هم می زنیم تا بستنی خود را بگیرد ولی یخ نزند.

 

بستنی را با قاشق مخصوص گرد در بستنی خوری می گذاریم؛خامه را نیز با پودر قند مخلوط کرده،هم می زنیم تا سفت شده،فرم بگیرد. بعد آن را در قیف می ریزیم و روی بستنی را تزئین می نماییم.

 

برای تهیه بستنی از کمپوت این میوه ها هم می توان استفاده کرد. در این صورت شکر لازم نیست.همچنین در صورت مصرف کمپوت،آب نباید اضافه شود و آب کمپوت مصرف می شود.

 

 

 

منبع : groohashpazi


ویدیو مرتبط :
‫خواص زردآلو‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بستنی با طعم هلو



 

 

بستنی با طعم هلو

 

 

مواد لازم برای 3 نفر:

 

هلو

3 عدد

خامه

200 گرم

شیر

1 استکان

وانیل

1 قاشق چایخوری

شکر

4 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ

1 عدد

 


شکر= (در آخر میتوانید مواد را مزه کنید اگر شیرینیش کم بود کمی دیگر شکر اضافه کنید)

 

 

طرز تهیه:

 

ابتدا اگر شیرتان احتیاج به جوشاندن داشت بجوشانید و بگذارید خنک شود.

بعد از خنک شدن زرده تخم مرغ, شکر , وانیل و شیر را در مخلوط کن ریخته , تا کاملا مواد با هم مخلوط شوند بعد از آن هلو را پوست گرفته و هسته آن را در بیاورید و روی موادمان در مخلوط کن ریخته تا کاملا در آن حل شود.

بعد از آن خامه را در مخلوط کن ریخته و 2-3 دقیقه بزنید مواد را در ظرف فلزی ریخته و در فریزر قرار میدهیم و تقریبا هر 15- 20 دقیقه یک بار آن را کمی به آرامی هم میزنیم تا یخ نزند و حالت کش دار پیدا کند و تقریبا بعد از 3 تا 4 ساعت آماده میشود.

بستنی که آماده شد باید همون موقع میل کنید چون اگر آن را در فریزر به مدت طولانی بگذارید بماند و مرتب هم نزنید یخ میزند.