سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو


یاهو با به کار گیری ماریسا مِیر در سال ۲۰۱۲ سعی داشت اوضاع درهم ریخته ی خود را سر و سامانی ببخشد.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: یاهو با به کار گیری ماریسا مِیر در سال ۲۰۱۲ سعی داشت اوضاع درهم ریخته ی خود را سر و سامانی ببخشد. اما با گذشت چند سال از آغاز فعالیت او در این شرکت، امید ها به آینده ی بهتر این غول نام آشنای اینترنت به نا امیدی بدل شد.

در این میان اولین کسی که طبیعتاً در مظن اتهام قرار می گیرد کسی نیست جز ماریسا میر که اقداماتش در این چند سال نه تنها کمکی به بهبود اوضاع یاهو نکرد، بلکه کار را از همیشه برای آن سخت تر کرد. ماریسا میر هم اعتماد به نفس کارکنانش را از بین برد و هم اعتماد به نفس سرمایه گذاران یاهو را.

۱۰ مورد از بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

۱۰ نمونه از بزرگ ترین اشتباهات او در سمت رهبری این شرکت بزرگ را در ادامه خواهید خواند. این ۱۰ مورد به طور قطع از حوزه ی فعالیت میر فراتر می روند و می توانند درس های بزرگی برای همه ی ما در بر داشته باشند.

۱- تبلیغ برند شخصی به جای پرداختن به مشکلات

به نظر می رسید بزرگ ترین دغدغه ی میر درست از زمانی که گوگل را ترک کرد، به جای پرداختن به مشکلات یاهو، ساختن برند شخصی خودش بود. این در حالی است که زمان مناسب برای به رخ کشیدن و دیده شدن او، باید به بعد از موفقتیش در نجات یاهو موکول می شد، نه زمانی که هنوز پیشرفتی در کار حاصل نشده است.

درس اول: برای اینکه بتوانید کاملاً روی کار خود متمرکز باشید باید از حواشی دوری کنید.

۲- سپر بلا کردن کارمندان دورکار

اولین تصمیم عمده ی میر در زمینه ی سیاست کاری یاهو، مجبور کردن کارکنان دورکار این شرکت به کار در محل شرکت بود. این اقدام به طور ضمنی این پیام را در بر داشت که آنها مسئول مشکلات یاهو بوده اند. این در حالی است که بسیاری از شرکت های دیگر، با موفقیت از نیرو های دورکار خود بهره می گیرند. سؤال اینجاست که چرا یاهو نمی تواند این کار را بکند؟

درس دوم: وقتی شرکتی با مشکل مواجه می شود، همیشه رهبران آن را در مظن اتهام قرار دهید، نه پیروان آنها را.

۳- تشویق به عدم وفاداری

میر برای آنکه کارکنان یاهو را به ترک نکردن این شرکت ترغیب کند برای آنها جوایز و تشویق هایی در نظر گرفت تا از این طریق موجبات ماندن آنها را فراهم کند. این کار او باعث ایجاد نارضایتی در میان کسانی شد که به یاهو وفادار مانده بودند و دلیلی شد برای اینکه کارکنان ارشد یاهو به فکر پیدا کردن جای دیگری برای خود باشند.

درس سوم: اگر قرار است برای ماندن کسی به او رشوه بدهید، همان بهتر که در شرکت شما نماند.

۴- تلاش برای مخفی نگه داشتن اخراج کارکنان

میر، ظاهراً در تلاش برای اجتناب از خراب شدن وجهه اش، بر اساس یک سری ارزیابی محرمانه دست به یک مجموعه اخراج پنهانی زد. هیچکس نمی دانست نفر بعدی که قرار است اخراج شود کیست و یا علت این اخراج ها چیست. همین مسئله باعث به وجود آمدن هراسی عظیم، فراگیر و بجا در میان کارکنان این شرکت شد.

۱۰ مورد از بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

درس چهارم: اخراج کارکنان باید مثل جراحی باشد. برش آن عمیق است، اجرای آن سریع انجام می شود، و سپس باید برای بهبود به آن زمان داد.

۵- طولانی کردن فرایند اخراج

میر به جای جراحی، کارایی این نوع تعدیل نیرو را با هزاران اخراجی که رقم زد از بین برد. او با اعلام عمومی پایان یافتن این اخراج ها در برابر کل شرکت و سپس نادیده گرفتن عهد خود و شروع دور تازه ای از اخراج کارکنان، اوضاع را از پیش هم بدتر کرد.

درس پنجم: کافی است در مورد اخراج کارکنان دروغ بگویید تا اعتبارتان برای همیشه از بین برود.

۶- تردید در قبال تغییرات استراتژیک

۱۰ مورد از بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

ماریسا میر نتوانست بفهمد با سهم عظیم یاهو در علی بابا چه کار کند. بعد از اینکه فهمید چه کار باید بکند، نتوانست بفهمد چطور باید این کار را انجام دهد. نتیجه، برزخی استراتژیک و اقتصادی برای یاهو بود.

درس ششم: تعلل در تصمیم گیری، به مثابه تصمیم گیری برای شکست است.

۷- تنوع بخشی بی هدف

میر در تلاشی واضح برای تقلید از گوگل، سعی کرد یاهو را در جهات مختلفی پیش براند که تعداد کمی از آنها به نظر معنادار می رسید. در همین حین، تغییرات معناداری مثل بهبود سرویس ایمیل یاهو نیز در این آشفته بازار گم شدند.

درس هفتم: تقلید در کسب و کار، اصیل ترین شکل شکست محسوب می شود.

۸- زمانبندی های بی معنی

میر برای اینکه به خودش فرصت نفس کشیدن بدهد پیش بینی کرد «به بار نشستن تلاش ها برای احیای یاهو ۳ تا ۵ سال زمان می برد». این در حالی است که در شرکت های «های تِک» یا فناوری پیشرفته، ۳ سال معادل یک دوره ی کامل زمین شناسی، و ۵ سال تقریباً مدتی برابر با ابدیت محسوب می شود.

درس هشتم: اگر برنامه ای ندارید، آینده را پیش بینی نکنید.

۱۰ مورد از بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

۹- استخدام مدیران حراف و بی عمل

مقاله ای در روزنامه ی تایم حاوی این جملات از سوی یکی از مدیران یاهو بود: «همه ی ما می خواهیم تا جایی که می شود اثرگذار باشیم، و می توانیم از نقاط قوت فعلی یاهو نیز بهره بگیریم». ادامه ی استفاده از مدیرانی که می توانند کلماتی نظیر اثرگذاری و بهره گیری را در قالب جملاتی تکراری و فاقد باری عملی بگنجانند، حرف های زیادی در مورد مهارت های مدیریتی میر با خود دارد.

درس نهم: اگر چیزی برای گفتن ندارید، چیزی نگویید.

۱۰- انگیزه بخشی از طریق ایجاد ترس

به نظر می رسد چه تصمیم گیری ها و چه تعلل های میر، برای ایجاد حد اکثر هراس ممکن طراحی شده باشند. نتیجه، خروج قابل پیش بینی استعداد ها و در نتیجه فراهم شدن مسیر برای سقوط هرچه بیشتر یاهو بوده است.

درس دهم: اگر هیچ یک از درس های بالا را به کار نبندید، بهتر است با روز های اوج خود خداحافظی کنید.


ویدیو مرتبط :
بخشی از مصاحبه آرینگتون با ماریسا، مدیرعامل یاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ‌ترین اشتباهات اینترنتی



backup گرفتن,اشتباهات اینترنتی,  آدرس ایمیل‌, بزرگ‌ترین اشتباهات اینترنتی

 

اینترنت با این که می‌تواند به عنوان وسیله‌ای بسیار جذاب و سرگرم‌کننده مورد استفاده قرار گیرد، اما چنانچه در این محیط اشتباه بسیار کوچکی از شما سر بزند، می‌تواند موجب بروز صدمات جبران‌ناپذیری برای شما شود. مثلا ممکن است شما پسوردتان را در سایت‌های نامعتبر وارد کنید، یا آدرس ایمیل‌تان را برای هر سایتی که آن را از شما درخواست کند بفرستید. تمام اشتباهاتی که ممکن است از دید شما پیش پا افتاده باشد، بعدا می‌تواند به دردسرهای بسیار بزرگی برایتان تبدیل شود.

 

اشتباه اول: دست‌کم گرفتن اطلاعات شخصی

حتماً در گشت و گذار‌تان در فضای مجازی به سایت‌هایی که می‌توانید به صورت مجانی در آنها عضو شوید برخورده‌اید، برای نمونه شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook و گوگل همین امکانات را به شما ارائه می‌کنند. اولین گام برای پیوستن به این سایت‌ها وارد‌کردن اطلاعات شخصی شماست. بسیاری از شرکت‌ها با جمع‌آوری این اطلاعات، تبلیغاتی را برایتان ارسال می‌کنند، پس هر قدر این تبلیغات به شما و علایق‌تان نزدیک‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که شما آن محصول را خریداری کنید. نتیجه عضوشدن در چنین سایت‌هایی حقیقتاً مجانی نیست، بلکه شما حق عضویت‌تان را با در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه به آنها پرداخت می‌کنید.

البته این را هم باید اضافه کنیم که خیلی از این سایت‌ها درصددند از اطلاعات شخصی شما محافظت کنند که این کار با انجام تنظیماتی صورت می‌گیرد، ولی با تمام این احوال، این میزان محافظت صددرصد تضمین‌شده نیست، پس چنانچه در این سایت‌ها عضو هستید، عاقلانه‌ترین کار این است که مانع دسترسی سایت‌های تبلیغاتی به اطلاعات شخصی‌تان شوید. برای این منظور بهترین کار ایجاد تغییرات در قسمت Account setting این سایت‌هاست و تعریف محدودیت‌های مورد نظر‌تان برای آن شرکت‌هاست.

 

اشتباه دوم: ارسال اطلاعات بسیار حساس از راه‌های ارتباطی نامطمئن

فرستادن اطلاعات حساس مانند اطلاعات مربوط به کارت اعتباری‌تان از طریق اینترنت کار زیاد مطمئنی نیست، البته در این باره شما به عنوان کاربر در ارسال این قبیل اطلاعات اشتباهی مرتکب نشده‌اید، بلکه این سایت‌ها هستند که موظفند کانال‌های امن‌تری مانند HTTPS به جای HTTP استفاده کنند، هدف از این کار ایجاد فضایی امن برای جا به جایی اطلاعات از کاربر به سرورشان است و شما به عنوان کاربر تنها نیاز دارید که در قسمت آدرس سایت‌های مورد نظر به دنبال //:https به جای آدرس‌های قدیمی‌تر باشید. همین کار، تمام مشکلات‌تان را حل خواهد کرد، پس چنانچه می‌خواهید روی سایت ویدئویی را مشاهده کنید یا مطلبی را بخوانید، حتماً لازم نیست که آن سایت از این کانال امن برای ارسال اطلاعاتش استفاده کند.

 

اشتباه سوم: عدم ایجاد فایل backup از اطلاعات جابه‌جا شده به صورت آنلاین

مسلماً می‌دانید که ایجاد فایل پشتیبان که حاوی کپی تمام اطلاعات شماست، چقدر اهمیت دارد، ولی این که فایل حاوی کپی اطلاعات جا به جا شده روی اینترنت‌تان باشد، از دیدگاه خیلی از کاربران جدی گرفته نمی‌شود. برای مثال تصور کنید شما اطلاعات‌تان را روی سایتی خاص ذخیره کرده‌اید، ولی بر حسب تصادف سایت مورد نظر برای زمانی کوتاه یا همیشه غیرفعال شود! شاید برای شما که اطلاعات بسیار حساس‌تان را در آن سایت قرار داده بودید، این کار به یک فاجعه بدل شود، زیرا از دست دادن حجم زیادی از اطلاعات بدون این که کپی آنها را داشته باشید، می‌تواند ضرر‌های زیادی به شما وارد کند.

پس همیشه به خاطر داشته باشید که شما به طور حتم نمی‌دانید چه اتفاقی برای اطلاعات‌تان خواهد افتاد، مخصوصاً که این داده‌ها را در فضایی خارج از محدوده خودتان ذخیره کرده باشید. برای همین هم شرط عقل آن است که از تمام آن مطالب backup تهیه و در جای مطمئن از آن محافظت کنید.

برای این منظور نرم‌افزار‌هایی وجود دارد که این کارها را برای شما به آسانی انجام می‌دهد. یکی از آنها اپلیکیشن InSync و دیگری برنامه Backupify است. اولین نرم‌افزار برای کپی‌برداری از داده‌های موجود روی گوگل است و دومین اپلیکیشن برای ایجاد فایل پشتیبان از سایت‌های مختلف کارایی فراوان دارد.

 

اشتباه چهارم: استفاده از رمز همیشگی

امیدواریم شما از آن دسته از کاربران نباشید که در جایی که باید رمز انتخاب کنند، از رمزهایی ساده و مشابه یکدیگر استفاده می‌کنند (به بیان دیگر برای این که پسوردشان را فراموش نکنند، تمام رمز‌ها را عین هم انتخاب می‌کنند). این در حالی است که شما باید یک گذرواژه امن با تعداد کلمات زیاد و در عین حال رمز‌هایی آسان برای به حافظه‌ سپردن انتخاب کنید یا از عبارتی خاص برای رمز کمک بگیرید. با انجام این کارها امکان این که کسی رمز شما را حدس بزند و بتواند از آن سوءاستفاده کند، کمتر خواهید کرد. البته باید اضافه کنم که نرم‌افزاری مانند LastPass برای ایجاد پسورد جدید بسیار مناسب است، زیرا این اپلیکیشن علاوه بر ایجاد رمز جدید، آن را برای شما ذخیره می‌کند و در مواقع لازم آن را در دسترس‌تان قرار می‌دهد.

 

اشتباه پنجم: حدس مکان تقریبی شما

استفاده از سایت‌هایی مانند Foursquare، Gowalla و Facebook از طرفی بسیار جالب و سرگرم‌کننده است و از طرف دیگر اگر شخصی بخواهد می‌تواند از طریق این سایت‌ها جایی را که شما قرار دارید یا جاهایی را که می‌روید به آسانی تشخیص دهد. البته تمام این اطلاعات از طریق نشانی مکانی که شما از آنجا به اینترنت متصل می‌شوید، قابل دریافت است. تنها راه دفاعی که می‌توانید در برابر این خطر برای خود در نظر بگیرید، به اشتراک گذاشتن محدود اطلاعات‌تان است. برای انجام این کار شما باید در این سایت‌ها در قسمت مورد نظر گزینه اشتراک‌گذاری محدود را انتخاب کنید. در نهایت نسبت به این که چه کسی از مکانی که شما در آن قرار دارید مطلع می‌شود، باید بسیار حساس باشید، چرا که ممکن است این نشانی بدون آن که شما بدانید به دست شخصی برسد و آن شخص برای مقاصد نادرست از آن استفاده کند.

منبع: lifehacker.com