سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بزرگترین اشتباهات زمان گردگیری



در زمان گردگیری خانه ممکن است اشتباهاتی داشته باشید که به وسایل شما آسیب زده یا مانع تمیزی خوب خانه شود. در این مقاله این اشتباهات رایج آورده شده اند.

 

آشنایی با اشتباهات گردگیری,اصول گردگیری کردن

 

گردگیری کار چندان جالبی نیست . گردگیری یکی از آن وظایف بی‌پایان و بی سپاس است. یک روز همه جا را گردگیری می‌کنید و چند روز بعد می‌بینید که همه جا دوباره پوشیده از گردو و غبار شده است. اگر چه نمی‌توانید برای همیشه از گرد و غبار خانه راحت شوید اما مواردی وجود دارد که انجام آن‌ها ممکن است تلاش‌های شما برای گردگیری را به هدر بدهد.

 

1- استفاده از گردگیر پَری

بدون هیچ شک و شبهه‌ای، این ابزار صرفاً گرد و خاک را از یک سطح جارو کرده و به سطح دیگری پخش می‌کند. به جای این کار از یک گردگیر ریزبافت یا برقی استفاده کنید که گرد و خاک را گرفته و در خود نگه می‌دارند، و برای اینکه مطمئن شوید که کارایی خود را حذف می‌کند،  پس از گردگیری آن را بشویید یا عوض کنید. 

 

2- چشم‌پوشی از محفظه‌های بخاری و کولر

 

آشنایی با اشتباهات گردگیری,اصول گردگیری کردن

 

این دریچه‌های روی دیوار و سقف، جذب‌کننده پنهان گرد و خاک هستند. اگر تمیز کردن آن‌ها را فراموش کنید، دمیدن هوا از آن‌ها می‌تواند اتاق شما را به سرعت پر از گرد و خاک کنند. یک دقیقه زمان بگذارید و هنگام جارو کردن اتاق با جاروبرقی، یا هر زمانی که می‌خواهید گردگیری کنید، با سر فرچه ای جاروبرقی  این کانال های هوا را تمیز کنید. 

 

3- گردگیری خشک

وقتی گرد و خاک خشک است، به سادگی به هوا بلند می‌شود و سخت تر می‌توان آن را پاک کرد. به پارچه یا گردگیر ریزبافت مقداری اسپری گردگیری بزنید تا تمیز کردن گرد و خاک ساده‌تر شده و نتیجه بهتری دریافت کنید. 

 

4- اسپری کردن مستقیم محلول جلا دهنده به مبلمان

 

آشنایی با اشتباهات گردگیری,اصول گردگیری کردن

 

با این کار احتمال ایجاد لکه تار روی چوب وجود دارد که تمیز کردن آن  دشوار بوده و در نهایت غبار بیشتری نیز جذب می‌کند. به جای این کار بر روی پارچه آن را اسپری کنید و به آرامی پارچه را به سطح لوازم بکشید. اگر ترجیح می‌دهید به خود لوازم اسپری بزنید مقدار کمی اسپری کنید و پس از گردگیری دوباره با یک پارچه تمیز آن را جلا دهید تا هر گونه باقیمانده مایع اسپری شده پاک شود. 

 

5- فراموش کردن تعویض یا تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

فیلترهای جاروبرقی برای گرفتن گرد و خاک و ذرات ریز طراحی‌شده‌اند. فیلتر کثیف که منافذ آن مسدود شده باشد نمی‌تواند گرد و خاک را محبوس کند و آن را به هوا باز میگرداند. باید فیلتر را طبق توصیه کارخانه سازنده جاروبرقی تعویض یا تمیز کنید. 

 

منبع : wiki.5040.ir


ویدیو مرتبط :
بزرگترین اشتباهات تاریخ فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین اشتباهات دختران در اولین ملاقات با پسران



اشتباهات دختران ,بزرگترین اشتباهات دختران

همان طور که خانم ها اصولا از مردهایی که مدام از زنان دیگر صحبت می کنند یا زنان زیادی با آنها تماس برقرار می کنند، خوششان نمی آید، مسایلی هم هست که مردها دوست ندارند و به خاطر آنها حاضرند قید ازدواج با شما را بزنند.

برای اینکه بزرگ ترین اشتباهات آداب معاشرت را بشناسید و بدانید چه مسایلی باعث ناراحتی و بی حوصله شدن مردان در طول قرارهای ملاقات می شود، مطلب زیر را مطالعه کنید.

چه چیزی می تواند یک آشنایی بالقوه بسیار خوب را خراب کند؟ فراموش کردن اصول اخلاقی مهم در قرار ملاقات های ابتدایی! همان طور که خانم ها اصولا از مردهایی که مدام از زنان دیگر صحبت می کنند یا زنان زیادی با آنها تماس برقرار می کنند، خوششان نمی آید، مسایلی هم هست که مردها دوست ندارند و به خاطر آنها حاضرند قید ازدواج با شما را بزنند. به طور مثال، پرسیدن سوالات خیلی شخصی وقتی هنوز در اولین جلسات آشنایی هستید.
 
تشکر نمی کنید
درست است که تنظیم دیدارها و ترتیب دادن مقدمات آن به عهده داماد و خانواده او است اما قرار نیست شما هم نقش یک شاهزاده را ایفا کنید. اگر قبل یا بعد از جلسه خواستگاری، دیداری در خارج از خانه دارید، یادتان باشد از این که وقت و هزینه ای برای این دیدار متقبل شده تشکر کنید. شاید اضطراب و هیجان و شرم مانع از این شود که آداب معاشرت را به درستی به جا بیاورید. اما باید بدانید که تشکر نکردن یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن برای از چشم دیگری افتادن است.  همسر آینده شما انتظار ندارد صورت حساب را پرداخت کنید، اما انتظار دارد هنگام خداحافظی حداقل یک تشکر ساده بکنید. یا حتی فردای آن روز از طریق پیامک تشکر کنید.
 
شروع یک مکالمه بحث‌برانگیز
در هنگام مکالمات، به تمایل طرف مقابل برای گفتگو توجه کنید. او را با زیاد سخنرانی کردن و تعربف کردن از خود در موضع ضعف قرار ندهید. همیشه موضوع های آرام و دوطرفه برای صحبت های خود انتخاب و از بحث و منفی بافی دوری کنید. بگذارید بحث بین هر دو شما در جریان باشد. متکلم وحده بودن و مسلسل وار از خود و خانواده تان گفتن، فقط داماد آینده را کلافه می کند.
 
صحبت در مورد نامزد سابق
به هیچ عنوان کار درست و عاقلانه ای نیست که در مورد نامزد سابق خود با مردی صحبت کنید که برای نخستین بار او را ملاقات می کنید و قرار است دوستی طولانی مدتی با هم داشته باشید. این کار ممکن است باعث ناراحتی و انزجار طرف مقابل بشود و دیگر هرگز با شما تماس نگیرد زیرا تصور می کند اگر یک روز از او جدا شوید، در مقابل مرد دیگری خواهید نشست و او را مسخره خواهید کرد. اگر حرفی برای گفتن ندارید، بهتر است اصلا حرفی نزنید.

مدام چک کردن موبایل
اگر فکر می کنید که تلفن همراه شما قرار است مدام زنگ بخورد یا پیامک برسد و شما مجبور به پاسخ هستید، بهتر است آن را خاموش یا سایلنت کنید. مردها اصولا از زن هایی که مدام تلفنی با دوستان خود صحبت می کنند و برای روزهای آینده برنامه ریزی می کنند، خوششان نمی آید. اگر تلفن کاری مهمی دارید که در طول قرار باید پاسخ بدهید، بهتر است از قبل آن را به طرف مقابل بگویید و پیشاپیش از هر گونه وقفه ای عذرخواهی کنید.
 
بیشتر از حد لازم ماندن
در قرارهای اول و ملاقات های آشنایی معمولا ساعت ها همچون چند دقیقه کوتاه می گذرند. اما باید حواستان به ساعت باشد. اگر مردی مدام به ساعت خود نگاه کرد، خمیازه کشید یا در مورد مشغله ای که فردا صبح دارد صحبت کرد، زمان رفتن فرا رسیده است و باید مودبانه خداحافظی کنید و بروید تا یک قرار مهم به یک کابوس ناراحت کننده تبدیل نشود.
منبع : سیب سبز