سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بزرگترین اشتباهات در طراحی آشپزخانه را بشناسید


طراحان آشپزخانه بعضی اشتباهات رایج را مشخص کرده و در اختیار ما قرار داده اند. در اینجا با بعضی از این اشتباهات آشنا می شوید

 
 


صبح بخیر : طراحان آشپزخانه بعضی اشتباهات رایج را مشخص کرده و در اختیار ما قرار داده اند. در اینجا با بعضی از این اشتباهات آشنا می شوید:

1.عدم جذابیت



میک دو گیولیو می گوید "بهترین آشپزخانه ها گرم، جذاب و راحت به نظر می رسند، مثل اینکه روحی در آنها جریان دارد. هر پروژه ای فرصتی است برای انجام یک کار تازه و خلاقانه. نه فقط کابینت ها و قفسه ها، بلکه کل آشپزخانه باید هارمونی داشته باشد، مثل اینکه کل آشپزخانه در حال آواز خواندن است."

2. کابینت هایی که از سقف کوتاه ترند



جان شیندلر می گوید " این کابینت های کوتاه پر از گرد و خاک می شوند، ضمن اینکه خواه ناخواه وسایل غیرضروری را روی آنها قرار می دهیم و آشپزخانه را شلوغ می کنیم." کابینت ها باید ارتفاعی معادل ارتفاع سقف و بیشترین فضا رابرای نگهداری اجسام داشته باشند. بهتر است در کابینت ها شیشه ای باشد تا آشپزخانه روشن تر و بازتر به نظر برسد.

 3. افراط

 کریستوفر پیکاک می گوید "وقتی آشپزخانه ای را می بینم که در طراحی اش افراط شده است، دیوانه می شوم. خیلی مهم است که بدانیم کی باید کار را متوقف کنیم." پیکاک در آشپزخانه ای که در این تصویر می بینید از کف پوش های چوبی قدیمی و کابینت های مرمری استفاده کرده است و با این کار با آشپزخانه ظاهری ملایم و زیبا داده است.

4. استفاده بیش از حد از لوازم ضد زنگ



متیو کویین می گوید " وسایل ضدزنگ زیبا هستند ولی اگر از حد خاصی بیشتر شوند باعث می شوند که آشپزخانه کوچک به نظر برسد." در این آشپزخانه طراح در کنار لوازم ضدزنگ از کابینت های سفید استفاده کرده است تا آشپزخانه بیشتر به یک اتاق شبیه باشد. مراقب وسائل بسیار بزرگ – مانند یخچال – باشید چون خیلی زود کل طراحی آشپزخانه را تحت الشعاع قرار می دهند.

5. تصور اشتباه "هرچه بزرگتر بهتر"

 تیش کی می گوید " اگر طراحی آشپزخانه درست باشد، از لوازمی با کیفیت بالا استفاده شود و به جزئیات دقت شود، حتی کوچک ترین فضا هم می تواند آشپزخانه ای خوب و مناسب باشد.

6. تعداد بیش از حد قفسه ها و کابینت ها



رابرت بیکس می گوید  "لازم است بین فضاهایی که برای نگهداری اشیا به کار می روند، اشیای کاربردی و اشیای تزئینی نوعی تعادل برقرار شود. هیچ نیازی نیست که اتاق ما پر از کابینت باشد."

7. کابینت هایی با کیفیت پایین



بورلی السلی می گوید " این درها در طول روز بارها باز و بسته می شوند بنابراین لازم است محکم و زیبا باشند. بهتر است از چوب یا فلز محکم، رنگ خوب و لولاهای محکم  استفاده کرد." خانم السلی همه کابینت های این آشپزخانه  را طبق سلیقه و نظر خود طراحی کرده است.


ویدیو مرتبط :
طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی کابینت آشپزخانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه


از کابینت ها برای پنهان کردن لوازم آشپزخانه استفاده کنید. جنس استیل انتخاب خوبی است. ولی باید با ریتم قراردهی وسایل دیگر هماهنگی داشته باشد. نمای استیل در آشپزخانه منظره خوبی ندارد و باعث می شود که آشپزخانه کوچک به نظر برسد.


صبح بخیر:

اشیای کسل کننده انتخاب نکنید


بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

چیز جالب یا خلاقانه ای انتخاب کنید. میک دو جیولیو، طراح و دکوراتور می گوید: «بهترین آشپزخانه ها روح دارند و چیزی گرم، دلپذیر و شخصی در آنها فرد را جذب می کند. هر پروژه ای دارای چیزی جذاب و خلاقانه است. فقط به کابینت و پیشخوان اهمیت ندهید. کل آشپزخانه باید مطبوع باشد».



کابینت هایی انتخاب نکنید که خیلی پایین تر از سقف باشند


بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

می توانید کابینت ها را تا سقف برسانید. جوآن شیندلر می گوید: «کابینت ها غبار و لوازم غیرلازم را جمع می کنند.» کابینت هایی که ارتفاع بلندی دارند می توانند حداکثر فضا را در اختیار شما بگذارند و درب های شیشه ای آنها به آشپزخانه حس فضای باز می دهد.



زیاده روی نکنید

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

بدانید که چه زمانی باید دکوراسیون را تمام کنید. در دکوراسیون آشپزخانه افراط نکنید. اشیای تزئینی اضافی را حذف کنید.



لوازم آشپزخانه استیل را زیاد در دید نگذارید



بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

از کابینت ها برای پنهان کردن لوازم آشپزخانه استفاده کنید. جنس استیل انتخاب خوبی است. ولی باید با ریتم قراردهی وسایل دیگر هماهنگی داشته باشد. نمای استیل در جای جای آشپزخانه منظره خوبی ندارد و باعث می شود که آشپزخانه کوچک به نظر برسد.



فکر نکنید همیشه هر چه آشپزخانه بزرگتر باشد بهتر است

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه کوچک هم برای شما همان کار آشپزخانه بزرگ را انجام می دهد. آشپزخانه ای که با مواد و اشیای با کیفیت طراحی شده و جزئیات فکر شده ای دارد باعث می شود که حتی کمترین فضا برای شما بهترین کاربری را داشته باشد.



دیوارها را پر از کابینت نکنید

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

کمی فضا برای نفس کشیدن بگذارید. اغلب نیاز نیست که کل فضای آشپزخانه را با کابینت پر کنیم. یک طراحی خوب عبارتست از تعادل بین ذخیره سازی، کارکرد و زیبایی شناسی. برای مثال می توانید بالای سینک ظرفشویی را کابینت نگذارید تا فضایی برای نفس کشیدن داشته باشید!



دنبال کیفیت پایین نباشید

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

برای کابینت های زیبا و با کیفیت سرمایه گذاری کنید.  به این موضوع فکر کنید که شما تمام مدت در حال باز کردن و بستن درب کابینت ها هستید. کابینت های محکم و زیبا انتخاب کنید. چوب سخت، جلای خوب و لولاهای محکم نقش اساسی دارند.



بالای اجاق گاز را خالی نگذارید

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

روی دیوار اجاق گاز کابینت تعبیه کنید و در دو طرف آن حتماً پیشخوان بگذارید. وقتی غذایی را از فر درمی آورید می خواهید آن را کجا بگذارید. در کنار اجاق گاز حتماً باید کابینت و پیشخوان وجود داشته باشد.