سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برگه تقلب استخدام!


به سبک کتاب‌های خواندنی دامیز، ما هم برای شما برگه تقلب ساخته‌ایم تا با نگاهی سریع به آن بتوانید در مواقعی که نیاز دارید نکته‌وار از موضوع مطلع شوید، به این برگه مراجعه کنید.

وب سایت مدیر سبز: به سبک کتاب‌های خواندنی دامیز، ما هم برای شما برگه تقلب ساخته‌ایم تا با نگاهی سریع به آن بتوانید در مواقعی که نیاز دارید نکته‌وار از موضوع مطلع شوید، به این برگه مراجعه کنید.

با موضوع استخدام شروع کرده‌ایم که تقریبا تمام مدیران و کارآفرینان هفته‌ای نیست که درگیر آن و تبعاتش نباشند.

۱. دیدگاهتان را نسبت به استخدام تغییر دهید. استخدام وقت تلف کردن نیست. یکی از مهم‌ترین کارهایی است که به عنوان مدیر انجام می‌دهید. پس وقت کافی اختصاص دهید.

۲. قبل از استخدام وقت کافی اختصاص دهید و کارمند ایده‌آل را با تمام جزئیات لازم مشخص کنید. قبل از استخدام باید بتوانید آن کارمند را در ذهن خود تصور کنید. مواردی مانند سن، محل زندگی و … را مشخص کنید.

برگه تقلب استخدام

۳. بیشترین اهمیت را به خصوصیات اخلاقی داوطلب بدهید. ۵ خصوصیت بنویسید که برایتان مهم است. اگر داوطلب از لحاظ خصوصیات اخلاقی عالی بود سراغ مهارت‌ها و سابقه و … بروید.

۴. مهارت‌ها و تخصص‌های لازم را بنویسید. با دقت بررسی کنید که کدام مهارت‌ها باید در کارمند موجود باشد و کدام موارد را می‌توان با آموزش‌های کوتاه به او منتقل کرد.

۵. مصاحبه استخدام را حداقل در دو مرحله انجام دهید. مرحله کتبی که با پر کردن فرم استخدام انجام می‌شود و مصاحبه شفاهی که بلافاصله بعد از قدم قبلی انجام می‌شود.

۶. سوالات مهم‌تر و کلیدی‌تر را در فرم مصاحبه ننویسید. سوالات کلیدی را شفاهی بپرسید تا مخاطب جواب بهتر و درست‌تری بدهد.

۷. در مصاحبه فقط بر گذشته شخص متمرکز شوید و سوالات را درباره گذشته بپرسید. چرا از کارهای قبلی خارج شده، بزرگترین مشکلش با مدیر قبلی چه بوده، بهترین همکارانش چه خصوصیاتی داشتند و …

۸. سوالات غافلگیرکننده بپرسید. مثلا بپرسید: مهم‌ترین دلیلی که باید شما را استخدام کنیم چیست؟ بهترین روزتان در محل کار قبلی چه روزی بوده است.

۹. در صورت دریافت پاسخ‌های مبهم و کلی بدون هیچگونه تعارفی از داوطلب بخواهید موضوع را دقیقا توضیح دهد. مثلا می‌گوید محیط کار قبلی مناسب نبود. بپرسید: دقیقا منظورتان چیست؟

۱۰. اگر از دید شما داوطلب مناسب است برای معرفی شرکت، او را به تمام همکاران معرفی کنید و بگذارید همکاران هر سوالی که خواستند از او بپرسند و سپس نظر بدهند.

۱۱. اگر نظر همکاران هم مثبت بود بگویید تا هفته بعد خبر خواهیم داد و از او بخواهید در این هفته کار کوچکی انجام دهد. مثلا عضو سایتتان شود. بروشور شرکت را مطالعه کند و …

۱۲. پس از یک هفته با او تماس بگیرید تا ببیند آن کار را انجام داده یا خیر. اگر جواب مثبت بود او را دعوت کنید برای یک ماه با شما کار کند و از اول تاکید کنید در پایان ماه هر دو طرف تصمیم می‌گیریم.


ویدیو مرتبط :
استخدام راهبردی استخدام مدیران ارشد استراتژی آمیخته بازاریابی استراتژی ایجاد محص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخش‌نامه منع استخدام معلولان در...



 

 

بخش‌نامه منع استخدام معلولان در...

 

بخش‌نامه منع استخدام معلولان در آموزش‌و‌پرورش بايد حذف شود


بايد در راستاي عمل به كنوانسيون حمايت از حقوق معلولان تمام بخش‌نامه وقوانين تبعيض آميز معلولان حذف شود/ گرفتن حق به يك پروسه طولاني نياز دارد./ كنوانسيون بين‌المللي حمايت از حقوق معلولان از امسال جزئي از حقوق داخلي ايران است.

رئيس انجمن باور گفت: بايد در راستاي عمل به كنوانسيون حمايت از حقوق معلولان تمام بخش‌نامه وقوانين تبعيض آميز معلولان حذف شود.
سهيل معيني درگفتگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينكه روح حاكم بر كنوانسيون حمايت از حقوق معلولان رفع موارد تبعيضي ميان معلولان و افراد عادي است تاكيد كرد: در راستاي اين هدف مهم بايد هر نوع بخش‌نامه و قانون كه زمينه تبعيض را فراهم مي‌كند حذف شود چرا كه كنوانسيون بين المللي حمايت از حقوق معلولان از امسال جزئي از حقوق داخلي كشورمان است.
رئيس انجمن باور با بيان اينكه انجمن ها بايد موارد اعمال تبعيض عليه معلولان را شناسايي كنند به نقش انجمن ها پرداخت و گفت:در حال حاضر بخش نامه اي براي منع به‌كارگيري افراد معلول در وزارت آموزش وجود دارد كه بايد با همت انجمن ها حذف شود كه در اين ارتباط رايزني‌هايي هم صورت گرفته شده است.
به گفته معيني امسال بايد در شناسايي موارد تبعيضي اقدام كنيم و اگر اين اقدام از سوي انجمن‌ها انجام شود مي‌توان انتظار دستاوردي در حوزه معلولان داشته باشيم .

انجمن‌ها با حفظ استقلال منافع گروه هدف را دنبال كنند
رئيس انجمن باور در ادامه با بيان اينكه در اغلب كشورهاي پيشرفته مهمترين دغدغه انجمن‌ها حظ استقلال است خاطر نشان كرد: اگر انجمن‌ها به معناي واقعي ،يك نهاد مستقل باشند و منافع گروه هدف را دنبال كنند زودتر در احقاق حق گروه هدف خود موفق مي‌شوند .
معيني با اشاره به اينكه گرفتن حق به يك پروسه طولاني نياز دارد عنوان كرد: قانون جامع حمايت از حقوق معلولان حاصل كار انجمن‌ها بوده و ايران با تلاش انجمن‌ها به كنوانسيون حمايت از حقوق معلولان ملحق شده است ،پس انجمن‌ها مي‌توانند يك نهاد موثر در احقاق حقوق ضايع شده و مورد نياز معلولان باشند...../تحلیل:ایلنا