سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برنج لقمه‌ای غذایی مقوی برای سحری



 

آشپزی,برنج لقمه‌ای غذایی مقوی برای سحری

 

آشپزی - برنج لقمه ای غذایی کامل و سیر کننده برای سحری روزه داران است که البته باید شب قبل پخته شود. این غذا برای افراد بی اشتهایی که صبحها تمایل به خوردن چیزی ندارند خیلی مناسب است.

مواد لازم:

 

برنج ۱ پیمانه
ماست دو قاشق
سیب زمینی آب پز شده ۳ عدد
آب ۲ پیمانه
تخم مرغ 1عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی نصفی یا یک عدد خیلی کوچک
هویج 1عدد
پیاز داغ 1عدد
فیله مرغ سه عدد
ابلیمو و نمک مقداری

 

 

طرز تهیه:

برای پختن این غذا ابتدا یک پیمانه برنج خود را با نمک و اب و روغن کته می پزید با این تفاوت که قبل از کشیده شدن کامل آب برنج دو قاشق ماست را به آن اضافه کنید و مجددا آن را مخلوط کنید. برنج باید دم بکشد اما نباید ته بگیرد.  وقتی برنج پخت و خنک شد سیب زمینی اب پز شده را رنده کرده ( رنده ریز ) و روی برنج بریزید. یک عدد تخم‌مرغ را به مخلوط برنج سیب‌زمینی اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مواد چسبندگی پیدا کند. از این مواد به اندازه یک نارنگی بردارید و به صورت گلوله درآورید سپس انگشت سبابه را روی گلوله برنج فشار دهید.آن را به شکل قایق کوچک درآورید و دور آن را با دست شکل دهید. ته قابلمه‌ای را روغن بریزید و دو عدد سیب‌زمینی باقی مانده را حلقه حلقه کرده و ته ظرف بچینید. لقمه‌های قایقی شکل برنج را کنار هم روی سیب زمینی‌ها بچینید و ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا لقمه‌ها بپزد اما شکل خود را حفظ کند. دلیل چیدن سیب‌زمینی در کف ظرف در مرحله پخت قایق‌ها است که این قایق‌ها بخارپز شوند ضمن اینکه کف آن‌ها تغییر رنگ ندهد. لقمه‌های قایقی شکل را درظرف سرو بچینید داخل هریک را با یک تکه گوشت مرغ مقداری فلفل رنگی و خلال هویج پرکنید و با سبزیجات دلخواه تزیین کنید. بعد از پخت درتابه‌ای روغن بریزید و پیاز خلال شده را درآن تفت دهید تا کمی سرخ شود سپس فلفل دلمه‌ای رنگی خلال شده را به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید.فیله‌های مرغ را به صورت نوارهای پنج سانتی‌متری برش دهید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید و نمک و فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. همان طور که مشاهده کردید این غذا تمامی مواد مورد نیاز بدن را دارد و تا افطار شما را پر انرژی نگه می دارد. ضمن اینکه به سادگی هم خورده می شود.

منبع:webshad.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه پودینگ برنج ( دسر مقوی و مجلسی )‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبكش كردن برنج، ارزش غذایی...



 

 

 

آبکش کردن برنج

 

 

آبكش كردن برنج موجب از بین رفتن تمام خواص غذایی آن می شود.

احمدرضا درستی مطلق  افزود: برخی افراد تصور می كنند كه آبكش كردن برنج نشاسته آن را از بین می برد و خاصیت چاق كنندگی برنج از بین می رود.

اما این تصور غلط است به دلیل این كه نشاسته برنج در درون دانه های برنج قرار دارد و تا زمان پخته شدن دانه برنج، نشاسته در درون آن باقی می ماند و در دسترس نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: آبكش كردن برنج موجب از بین رفتن تمام خواص غذایی برنج می شود.

ویتامین B۱ یا تیامین در پوسته برنج وجود دارد كه با جدا كردن پوسته از برنج پنج ششم ویتامین B۱ آن از بین می رود و فقط یك ششم این ویتامین در دانه های برنج باقی می ماند.

درستی گفت: در صورتی كه برنج آبكش شود، همین یك ششم ویتامین B۱ نیز از بین می رود و برنج فاقد ویتامین می شود...../تحلیل:فارس