سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برطرف کردن چروک دور چشم



چین و چروک دور چشم,برطرف کردن چین و چروک دور چشم,رفع سیاهی دور چشم

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: از آنجا که خشکی پوست صورت بیشتر به علت کمبود ویتامین‌های A,E ایجاد می‌شود پوست نواحی حساسی مانند اوربیتی چشم (پوست زیر چشم) که بسیار ظریف است و چربی کمی هم زیر این قسمت تجمع دارد باعث می‌شود کمبود مقدار کم ویتامین‌های A,E هم باعث چروک خوردن و سیاه شدن پوست زیر چشم شوند.

محمد مقدم افزود: معمولا سیاهی زیر چشم با تجمع رنگدانه‌های ملاتونین در این ناحیه مرتبط است و کمبود ویتامین‌های A,E باعث تولید کلاژن نامرغوب در پوست می‌شود و کیفیت واقعی خود را ندارد به همین دلیل توزیع رنگدانه‌های ملاتونین در پوست همه تحت تاثیر قرار گرفته و یکنواخت پیش نمی‌رود.

 وی اذعان داشت: سفیدی داخل چشم هم باعث سیاه‌تر جلوه کردن پوست چشم می‌شود اما می‌توان کمبود این ویتامین‌ها را هم از طریق مصرف مناسب منابع خوراکی و یا استعمال موضعی کرم‌های حاوی ویتامین‌های A,E رفع کرد از جمله منابع خوراکی ویتامین A می‌توان به جگر و انواع خوراکی‌های غنی شده با ویتامین A اشاره کرد.
 منبع : باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
‫کرم دور چشم معجره گر،از بین برنده چین و چروک و سیاهی دور چشم ; لکه ها از مواد طبیعی، بسیار ساده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چین و چروک های دور چشم



 


 

 

بهتر است قبل از اینکه به فکر مداوای چین و چروک دور چشم باشیم ، پیشگیری را انجام دهیم.


تنگ كردن مداوم چشم باعث چین‌های پاكلاغی اطراف آن می‌شود.

كسانی كه زیاد در معرض نور آفتاب هستند و مجبورند چشم‌هایشان را تنگ كند‌. از عضلات این ناحیه بیش‌تر استفاده ‌می‌كنند و چین‌های «پا كلاغی» كنار چشم آن‌ها ایجاد می‌شود.


پوست مانند هر ارگان زنده دارای رشد طبیعی است و افزایش سن عامل طبیعی در ایجاد چین و چروك در پوست است.


زیر پوست عضلاتی حركتی وجود دارد كه بر اثر انبساط و انقباض، عضلات پوست به طور طبیعی باز یا كشیده می‌شود. در جاهایی كه عضلات كشیده یا زیاد استفاده شود، در چین‌های حالت ایجاد می‌شود.

 

برخی افراد به دلیل حالت‌های روانی از یك عضله در صورت بیش‌تر استفاده می‌كنند و در این گونه افراد چین‌هایی در كنار چشم‌ها، چین خنده یا روی پیشانی و چین اخم به وجود می‌آید.

 

كسانی كه زیاد در معرض نور آفتاب هستند و مجبورند چشم‌هایشان را تنگ كند‌. از عضلات این ناحیه بیش‌تر استفاده ‌می‌كنند كه چین‌های « پا كلاغی » كنار چشم آن‌ها ایجاد می‌شود.


پیشگیری از بروز چین و چروك پوست: آگاهی داشتن از علت ایجاد چین و چروك، استفاده از عینك‌های آفتابی و كرم ضد آفتاب از بروز چین و چروك در پوست جلوگیری می‌كند.


استفاده از كرم ضد آفتاب و عینك آفتابی از ایجاد چین و چروك پوست جلوگیری می‌كند.