سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برخی مواد آرایشی باعث جوش می شوند



 

 

برخی مواد آرایشی باعث جوش می شوند

 

با اینکه امروزه در ساخت اکثر مواد آرایشی دقت می‌شود و اغلب آنها فاقد مواد کومدوژنیک (ایجاد کننده جوش‌های سرسیاه و سرسفید) هستند، اما باید باز هم در این مورد دقت کنید.

 

مواد آرایشی که خاصیت کومدوژنیک دارند، موجب ایجاد جوش‌های سرسفید یا سرسیاه می‌شوند و یا حتی می‌توانند آنها را تشدید کنند. به خصوص افرادی که مبتلا به آکنه (جوش دوران بلوغ) هستند، باید در مورد مواد آرایشی مصرفی خود حساس باشند.

 

مالیدن مواد آرایشی چرب، روی پوست دارای جوش، باعث تشدید آن می‌شود. اغلب کسانی که با جوش‌های صورت‌شان مشکل دارند، همین نکات ریز را رعایت نمی‌کنند و درمان آکنه را به تعویق می‌اندازند.

 

بهتر است علل اصلی جوش‌های صورت (علل جوش‌های بدن و پشت هم مثل صورت است) را بدانید و موجب تشدید آنها نشوید؛ مثلا باید بدانید که داشتن پوست چرب، تغییرات هورمونی مثل نزدیک شدن به زمان عادت ماهانه در خانم‌ها، استرس و کم‌خوابی می‌تواند از جمله ی این علل باشند.

 

نور آفتاب تاثیر مشخصی بر آکنه ندارد و به ندرت موجب تشدید آن می‌شود و اکثرا موجب بهبود آن خواهد شد.

 

با اینکه آکنه با مواد غذایی ارتباط ندارد، اما در برخی افراد، مواد غذایی خاصی به باور خودشان موجب تشدید آکنه می‌شود که بهتر است در این باره بررسی کنند و در صورت اثبات (به ندرت چنین امری تایید می‌شود) از مصرف آن مواد غذایی بپرهیزند، هر چند که ما به دلیل قرار داشتن در سنین رشد در افراد جوان مبتلا به آکنه، تاکید می‌کنیم خود را از ماده غذایی خاصی محروم نکنند.تحقیقات نشان داده است هیچ رابطه مستقیمی بین مواد غذایی خاص و تشدید آکنه وجود ندارد.

دکتر پرویز طوسی - متخصص پوست و مو


ویدیو مرتبط :
داستان مواد آرایشی(دوبله)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد آرایشی ناخن



مواد آرایشیناخن برای رنگ کردن ناخن، افزایش طول ناخن به طور مصنوعی و یا افزایش مقاومت ناخن به کار می روند.

ناخن

لاک ناخن باعث درماتیت تماسی آلرژیک می شود. شخصی که به لاک ناخن حساسیت دارد ممکن است در انگشتان و پلک، صورت و گردن و جاهایی که لاک ناخن زمانی که در حال خشک شدن بوده تماس داشته دچار حساسیت شود. فرمالدئید یک ترکیب آلرژی زا می باشد. افرادی با حساسیت به لاک ناخن می توانند لاک های hypoallergenic را که بدون فرمالدئید هستند استفاده کنند. لاک های قرمز رنگ ممکن است باعث زرد رنگ شدن و یا بی رنگ شدن ناخن شوند.

ناخن

کوتیکول از عفونت ناخن جلوگیری کرده و سلول های مولد ناخن را محافظت می کند پس بهتر است چیده یا کوتاه نشود.

افزایش طول ناخن ها ممکن است به وسیله ناخن های پلاستیکی که کل ناخن یا انتهای ناخن را می پوشاند انجام شود. ناخن های مصنوعی با چسب هایی چسبانده می شوند که حاوی methacrylate هستند که یک ماده حساسیت زا می باشد. چسب های بدون Methacrylate ممکن است باعث شکاف و ترک ناخن شوند. جعبه های مخصوص ترمیم ناخن هم از این چسب ها استفاده می کنند.

ناخن

استفاده طولانی مدت از ناخن های کاشته شده از آماده مصرف گرفته تا ناخن های کاشته شده برای استفاده طولانی مدت می تواند باعث واکنش های دردناک و شدید شامل عفونت پوست اطراف ناخن ها، شل شدن ناخن ها و درماتیت شود. خانم هایی که از ناخن های مصنوعی و کاشته شده استفاده می کنند برای زمان طولانی ممکن است مشاهده کنند که ناخن های طبیعی آن ها نازک تر و مات تر شده است. متخصصان پوست پیشنهاد می کنند ناخن های مصنوعی هم 3 ماه یک بار برداشته شوند و اجازه داده شود تا ناخن های طبیعی استراحت کنند.

منبع: رامیز