سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برترین بانک های سرمایه گذاری در جهان


وقتی صحبت از بانک می شود، معمولا همه ما به یاد موسسه ای مالی می افتیم که در آن پس اندازی داریم یا از آن پول می گیریم. به این بانک ها در اصطلاح بانک مالی گفته می شود. اما بانکی که الان درباره اش صحبت می کنیم، بانک سرمایه گذاری است؛ سازمان مالی عظیمی که خدمات مالی را به دیگر سازمان ها ارائه می دهد.

این نوع بانک به جای ذخیره اموال به داد وستد ابزارهای مالی از جمله سهام، اوراق قرضه و غیره می پردازد که به آنها اوراق بهادار گفته می شود. در نتیجه کار اصلی بانک سرمایه گذاری ایجاد همگرایی در امور مالی و سرمایه گذاری بانکی است. می خواهیم شما را با 10 بانک سرمایه گذاری برتر حال حاضر جهان آشنا کنیم. این رده بندی هر سال براساس امتیازدهی به نحوه خدمات رسانی این نوع بانک ها اعلام می شود.

1- گلدمن ساکس

گلدمن ساکس یکی از مشهوترین بانک های سرمایه گذاری و شرکت های اوراق بهادار با خدمات جهانی است. بسیاری از مشتریان این نهاد مالی که در سال 1869 تاسیس شد، نهادی هستند. این بانک گذشته از اداره امور مربوط به سرمایه گذاری بانکی و اوراق بهادار مشتریان خود، خدمات مربوط به مدیریت سرمایه گذاری را نیز ارائه می دهد.

2- جی پی مورگان چیس

جی پی مورگان چیس هم اکنون در 60 کشور جهان فعال است و ارزش دارایی هایش به 2 تریلیون دلار می رسد. این ارائه دهنده خدمات مالی جهانی از جمله با سابقه ترین شرکت ها در این حوزه است. این گروه بین المللی بانکداری وسرمایه به دلیل مدیریت سرمایه در بازار از اعتبار خاصی برخوردار است و از این حیث همچنان بیشترین اعتبار را دارد. هم اکنون مدیریت دارایی به ارزش 779 میلیارد دلار به دست این شرکت انجام می گیرد.

3- مورگان استنلی

مورگان استنلی یکی دیگر از گروه های بانکداری و سرمایه در سطح جهانی است. این شرکت گذشته از خدمات مالی که به شرکت های گوناگون ارائه می دهد، دارایی دولت ها و دیگر نهادهای مالی از جمله اشخاص حقیقی را نیز مدیریت می کند. هم اکنون ارزش دارایی که مورگان استنلی آن را مدیریت می کند، 779 میلیارد دلار است.

4- سیتی گروپ

سیتی گروپ یک گروه آمریکایی بانکداری و سرمایه است. دفتر مرکزی این شرکت در نیویورک است و یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی در آمریکاست. شبکه سیتی گروپ به نظر بزرگترین شبکه در جهان است. این شرکت دارای 16 هزار دفتر در 140 کشور دنیاست.

5- بانک آمریکا مریل لینچ

بانک آمریکا مریل لینچ که پیش از این بانک آمریکا نام داشت، از دیگر بزرگان عرصه بانکداری و سرمایه است. این بانک سرمایه گذاری در آمریکا به عنوان بزرگترین بانک به لحاظ دارایی هایی که در آن نگه داری می شود، به شمار می آید. این بانک از لحاظ بازار سرمایه در رتبه دوم قرار دارد.

6- بارکلایز کاپیتال

در رده بندی که سایت فوربس در سال 2008 اعلام کرد این شرکت در رتبه بیست و پنجم در میان بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی قرار گرفت. از طرف دیگر، تیر وان کپیتال نیز این شرکت را به لحاظ مدیریت دارایی ها در رتبه چهارم قرار داد. ارزش دارایی های تحت مدیریت این شرکت 32/5 میلیون دلار است. بارکلایز کپیتال با 3/7 تریلیون دارایی بزرگترین گروه بانکداری و سرمایه است.

7- لازارد

لازارد یکی دیگر از شرکت های مشهور ارائه دهنده خدمات مالی در سراسر جهان است. کار این نهاد  مشاوره مالی و مدیریت دارایی چندین شرکت و نهاد بین المللی است. ارزش دارایی های موجود این شرکت یک تریلیون دلار است و 350 میلیارد دلار نیز به متقاضیان وام داده است.

8- کردیت سوییس

آلفرد اشر، بانک سرمایه گذاری کردیت سوییس را در سال 1856 تاسیس کرد. این شرکت خدمات مرتبط با بانکداری و سرمایه، مدیریت دارایی و بانکداری خصوصی را ارائه می دهد.

9- دویچه بانک

دویچه بانک، یکی دیگر از بزرگترین نهادهای ارائه دهنده خدمات مالی در جهان است. به جز خدماتی مثل داد و ستد، فروش، اعطای وام، این شرکت منشاء حقوق صاحبان سهام بوده و مالکیت و ادغام هم در آن وجود دارد. از دیگر خدمات مالی این شرکت ارائه محصولات مالی مرتبط با مدیریت ریسک کردن، امور مالی شرکت ها و مدیریت ثروت و سرمایه است. این نهاد بزرگ مالی در مسائل مربوط به بانکداری خرده فروشی و معاملات نیز دستی دارد.

10- یو بی اس

یو بی اس ای جی بانک سرمایه گذاری سوئیسی است که در سطح جهان فعالیت دارد. این شرکت خدمات مالی گوناگونی به مشتریان خود در سراسر دنیا ارائه می کند. دفاتر مرکزی این شرکت در دو شهر بازل و زوریخ واقع شده اند. شرکت یو بی اس به لحاظ مدیریت دارایی های خصوصی، دومین شرکت بزرگ در جهان به شمار می آید. این شرکت همچنین به لحاظ سود دهی و بازار سرمایه رتبه دوم قاره اروپا را در اختیار دارد. یو بی اس با دارا بودن 50 دفتر در سراسر دنیا، خدمات خود را به اکثر مراکز مهم مالی در دنیا ارائه می کند.

منبع : Banki.ir


ویدیو مرتبط :
سرمایه ای در بانک برای نجات انسانها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی "برترین بانک جهان اسلام" آبروی مشتریانش را می برد!



وقتی "برترین بانک جهان اسلام" آبروی مشتریانش را می برد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از خوانندگان "انتخاب" با ارسال مطلبی آورده است

اینجانب سال 88 ازدواج کرده و سپس برای اخذ وام ازدواج (که آن ایام مبلغ 2 میلیون تومان بود) به بانک ملی مراجعه کردم، بگذریم از آنکه برای گرفتن وامی چنین اندک، گروسه ای طولانی گذراندم، از امضای سفته تا ضامن و .... انتظار برای آمدن 2 میلیون تومان!

 

یک سال و اندی گذشت و اینجانب به صورت منظم ماهیانه مبلغ 56 هزار توکان به حساب بانک ملی ریختم و حتی نظام اینجانب در پرداخت اقساط انک به حدی بود که یکبار ریاست شعبه بابت این همه "وقت شناسی" از اینجانب تشکر کرده بود، اما ناگهان پس از یک سال و اندی، در حالی که به دلیل مشکلات قسط یکی از ماهها را به حساب نریخته بودم، ضامن با من تماس گرفت که مبلغ 56 تومان از حسابش کسر شده و به بانک ملی شعبه .... منتقل شده است.

 

ماه بعد، به دلیل تعطیلات چهار روز دیرتر از روز موعد، خواستم پول را به حساب بریزم که مجدداً ضامن تماس گرفت و گفت ، بانک ملی مجدداً پول را برداشت کرده است.

مجددآً ابتدای امسال (یعنی 14 فروردین 91) که مثلاً اولین روز کاری در کشور است (و البته بسیار از دولتیان در مجل کار خود نبودند)، ضامن تماس گرفت و گفت: مبلغ 121 هزار تومان از حساب برداشت شده است!

 

یعنی حتی بانک محترم ملی که خود را "برترین بانک جهان اسلام" می پندارد، اندکی برای مشتری منظم و وقت شناس خود ارزش قائل نیست که وقت و بی وقت پول و حساب ضامنش را خالی کند!/انتخاب