سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برای پرکردن ایام فراغت، چقدر حاضرید خرج کنید؟


باز هم صدای پای تابستان به گوش می‌رسد و بسیاری از خانواده‌ها برای پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان به دنبال راهکاری مناسب هستند.

جام جم آنلاین: هرچند تا اوایل دهه 70 شمسی گزینه های زیادی مقابل این خانواده ها نبود، اما امروز اگر از ده ها سرگرمی داخل منزل مثل دنیای مجازی، پلی استیشن و انواع و اقسام بازی های رایانه ای بگذریم، اکنون ده ها یا حتی صدها گزینه آموزشی یا تفریحی مقابل آنهاست تا بتوانند برای دلبندانشان یکی را با توجه به معیارهایی که در ذهن دارند، انتخاب کنند.

جای تردید نیست که امکانات داخل منزل با توجه به در دسترس بودن همیشگی آنها و البته زندگی شهری خانواده ها که پدر و مادر معمولا هر دو شاغل هستند، به عنوان سرگرمی یا گزینه مناسب اوقات فراغت تابستانی فرزندان نیست و والدین به دنبال گزینه مناسبی خارج از منزل خواهند بود.

امسال تابستان به دلیل شروع بازی های جام جهانی کمی زودتر برای فرزندانمان آغاز شده و تب و تاب یافتن کلاس مناسب آنها در میان خانواده ها هم زودتر بالا گرفته است. به هر حال با هر شرایطی تعطیلات و دغدغه های والدین برای پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان هم اکنون از راه رسیده و آنها را سردرگم انتخاب بهترین گزینه کرده است. به همین دلیل بازار این هفته جام جم سری به برخی گزینه های پیش روی آنها زده تا از قیمت اوقات فراغت تابستانی و گزینه های پیش روی والدین بگوید.

برای پرکردن ایام فراغت چقدر حاضرید خرج کنید

سنتی یا مدرن، مساله این است؟

به یاد داریم آغاز تعطیلات تابستانی دوران نوجوانی خودمان را که به دنبال یافتن کارگاه یا مغازه ای برای کارکردن و همزمان، پرکردن اوقات فراغت تابستانی بودیم. هرچند این موضوع ریشه در باورهای سنتی والدین و البته توان مالی آنها داشت، اما کار تابستانی برای فرزندان در اکثر خانواده ها به امری کاملا عادی تبدیل شده بود، در حالی که دهه های اخیر این موضوع کاملا رنگ باخته و خانواده ها برای پرکردن اوقات فراغت دلبندانشان حاضر به پرداخت هزینه هایی گاه هنگفت نیز شده اند.

کلاس های آموزشی و هنری در این زمینه بهترین گزینه مقابل والدین هستند که همین موضوع باعث شده تا علاوه بر ایجاد بازارهای کسب و کاری جدید، امکانات فراوانی مقابل خانواده قرار گیرد و در برخی موارد آنها را سردرگم انتخاب بهترین ها روانه کوچه و خیابان کند. این در حالی است که هنوز هم در برخی خانواده ها که از نظر مالی ضعیف هستند، همان روند سنتی باقی مانده و فرزندان این گروه گزینه ای جز کار تابستانی مقابل رویشان نیست.

آموزشی، هنری یا ورزشی؟

یکی از دغدغه های والدین، امروزه قبولی فرزندانشان در آزمون کنکور و ورود آنها به بهترین دانشگاه های کشور است. بنابراین آنها سعی می کنند از مقاطع پایین تحصیلی با استفاده از امکانات کلاس های آموزشی فرزندان خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند تا آینده آنها تضمین شود. به همین دلیل اکثر خانواده ها با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی سعی دارند پایه علمی دلبندانشان را تقویت کرده و آنها را با دست پر از نظر علمی روانه کلاس بالاتر کنند. با این حال این گونه می توان گفت که کلاس های آموزشی هنوز هم در صدر گزینه های والدین برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان هستند.

از سوی دیگر نمی توان از کنار انتخاب های سنتی خانواده یعنی کلاس زبان و شنا نیز بی تفاوت گذشت. هنوز هم کلاس زبان و شنا در صدر انتخاب خانواده ها قرار گرفته و پس از آن کلاس های تقویتی و آموزشی خواهد بود هرچند در دیگر گروه های آموزشی نیز جنب و جوشی برقرار خواهد شد.

فرهنگسرا، کانون و پرتال جامع اوقات فراغت را جدی بگیریم

یکی از موارد مهم در انتخاب بهترین گزینه میان اکثر خانواده ها برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانانشان بحث توان مالی و اقتصادی خانواده است بنابراین هزینه پرکردن اوقات فراغت کودکان یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب آنهاست در حالی که امکانات دولتی مثل فرهنگسراها توانسته کمی این تصمیم گیری را برای خانواد ه ها ساده تر کند.

اگر جزو آن گروه از خانواده ها هستید که هنوز برای تعطیلات فرزندان خود برنامه ریزی نکرده اید و گاهی هزینه های سرسام آور این گونه کلاس ها باعث نگرانی شما شده است، کمی صبور باشید و بد نیست سری هم به پرتال جامع اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان به نشانی www. faraghat. org بزنید. چون گزینه های مناسبی که کارشناسان برای اوقات فراغت فرزندان با توجه به معیارهای مختلف تهیه کرده اند، می تواند بهترین گزینه شما البته با کمترین هزینه باشد.

می توانید در این پرتال با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی محل سکونت، نزدیک ترین کلاس برگزار شده را انتخاب و بدون دغدغه دلبندتان را در آن ثبت نام کنید.

البته بد نیست بدانید این کلاس ها یا به طور کامل رایگان است یا اگر هم مبلغی برای آن می پردازید اصلا قابل مقایسه با کلاس های معمول سطح کوچه و خیابان نیست. بهترین امتیاز این کلاس ها برای فرزندان این است که در گروه کلاس های حرفه ای مدارک معتبری صادر می شود که این مدارک در آینده حرفه ای دلبندان مان مفید خواهد بود.

هرچند این امکانات بیشتر برای سنین بالاتر از 13 سال در نظر گرفته شده، اما بتازگی مسئولان برای سنین قبل از این مرحله نیز تدابیری اندیشیده اند. بااین حال فراموش نکنید فرهنگسراهای محله نیز می تواند گزینه های مناسبی به شما معرفی کند.

همچنین یکی از گزینه های کاملا سنتی برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان از گذشته های دور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. در این زمینه هرچند برخی کلاس های کانون از زمستان گذشته شروع به ثبت نام کرده اند و اکنون جایی برای دلبندان شما ندارند، اما گاهی اوقات با توجه به افزایش درخواست والدین ممکن است کلاس های فوق العاده ای برای اوقات فراغت تابستانی کودکان برگزار شود. پس بد نیست سری به وبسایت رسمی این کانون به نشانی www. kanoonparvaresh.com نیز بزنید تا شاید جزو آن گروه خوش شانس باشید.

خصوصی ها محبوب تر از عمومی ها

در گذشته اکثر کلاس های آموزشی و هنری تابستانی بیشتر به صورت گروهی برگزار می شد، اما با توجه به رشد جمعیت و افزایش تقاضای ثبت نام والدین، کلاس های تابستانی نیز به خصوصی و عمومی البته با هزینه های متفاوت تقسیم شدند. اگرچه فلسفه برگزاری این گونه کلاس ها پرکردن اوقات فراغت تابستانی فرزندان بود، اما کیفیت و نحوه آموزش در این دوره توانست دلیلی برای برگزاری همین کلاس ها به صورت خصوصی باشد. از این رو هم اکنون اکثر آموزشگاه ها هنگام ارائه اطلاعات به والدین دو نوع قیمت به آنها ارائه می کنند که یکی مربوط به کلاس های عمومی و دیگری مربوط به کلاس های خصوصی با کمی تفاوت قیمتی است. اما به یاد داشته باشید اگر بتوانید آموزشگاه مناسبی را در این زمینه انتخاب کنید دیگر نیازی به ثبت نام در کلاس های خصوصی برای فرزندان نیست؛ زیرا در آموزشگاه های معتبر با سیستم آموزشی استاندارد، دیگر کلاس خصوصی و عمومی معنی نداشته و فضای کلاس ها براساس استانداردهای آموزشی تعیین شده است.

آموزشگاه های خارجی نیز وارد عمل شدند

در حالی که برخی خانواده ها مشغول دودوتا چهارتای ثبت نام فرزندانشان هستند، برخی موسسات خصوصی آموزشی مشغول ثبت نام و برگزاری کلاس هایی در این زمینه خارج از مرزهای ایران هستند. این آموزشگاه ها که در واقع همان کلوب های خصوصی خارجی هستند، مدتی است با تبلیغات گسترده به ثبت نام کودکان و نوجوانان حداکثر تا سن 17 سال اقدام می کنند و آنها را برای گذراندن دوره های آموزشی روانه کشورهای مختلف می کنند که در راس این کشورها مقاصدی در قاره سبز ـ اروپا ـ است.

تبلیغات گسترده این موسسات و آنچه درخصوص آموزش های مهارتی و زبان به صورت تضمینی عنوان می کنند، وسوسه برانگیزاست، اما نباید فراموش کرد یک دوره یکماهه یا دوماهه برای این کار کافی نیست و نمی توان با استفاده از خدمات شبانه روزی این موسسات نتیجه ای 100 درصدی برای دلبندانمان به دست آورد.


ویدیو مرتبط :
داماد شدن چقدر خرج بر می دارد ؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویلانشینی در ویلاهای شمال چقدر خرج دارد؟+ جدول



ویلانشینی در ویلاهای شمال چقدر خرج دارد؟+ جدول

خرید ویلا در شمال آنقدرها سخت نیست، البته بستگی به این دارد كه ویلا در كدام منطقه قرار داشته باشد و متراژش چقدر باشد. برخی شهرك‌ها و مناطق شهرهای شمالی كشور هستند كه قیمت ویلاهای ساخته شده در آن به شدت بالاست و به روایتی ویلاهای پول‌دار نشین هستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اقتصاد ایران آنلاین: خرید ویلا در شمال آنقدرها سخت نیست، البته بستگی به این دارد كه ویلا در كدام منطقه قرار داشته باشد و متراژش چقدر باشد. برخی شهرك‌ها و مناطق شهرهای شمالی كشور هستند كه قیمت ویلاهای ساخته شده در آن به شدت بالاست و به روایتی ویلاهای پول‌دار نشین هستند. برخی مناطق شهرهای شمالی هم قیمت‌های پایینی دارند و می‌توان با ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون پول آنها را خریداری كرد. به هر حال اما در این گزارش قیمت ویلا در منطقه نور بررسی می‌شود. نور یكی از مناطقی است كه ویلاهای آن گران‌قیمت و لوكس به حساب می‌آیند.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین به گفته مشاوران املاك و ویلادارهای شهرهای شمالی افزایش قیمت ملك و املاك در تهران در سال گذشته كمی از سرمایه افراد را به سمت ویلاهای شمالی هدایت كرد. پس از چندی اما با جاری شدن پول به این مناطق ویلاسازی در مناطقی نظیر نور اوج گرفت و قیمت‌های ویلاهای شمالی هم خود را بالا كشیدند. این افزایش قیمت در محله‌ها و شهرك‌های لوكس‌نشین بیشتر به چشم می‌آمد و كار به جایی رسید كه خرید و فروش ویلا در شمال هم با ركود نسبی مواجه شد و این ركود هنوز هم پابرجاست.

گفته می‌شود كه اكنون معامله ویلا در شهرهای شمالی همچنان در حالت ركود تورمی به سر می‌برد و كسی آنچنان سراغ این ویلاها نمی‌رود. البته ویلاهای محله‌های لوكس‌نشین همچنان با مشتری روبه‌رو هستند. زیرا افراد پول‌دار زیاد به افزایش قیمت‌ها توجهی ندارند و به امكانات آن توجه می‌كنند.

از مواردی كه می‌تواند روی قیمت یك ویلا تاثیر داشته باشد می‌توان به چند نكته اشاره كرد. اولین موضوع تاثیرگذار بر قیمت ویلاهای شمال فاصله آن با دریاست. به طوری كه اگر یك ویلا در سمت دریا قرار داشته باشد قیمت آن به مراتب از ویلایی كه در سمت دیگر جاده یا شهرك قرار دارد گران‌تر است.

عامل تاثیرگذار مصالح به‌كار برده شده در ویلا و كیفیت آن است. عامل تاثیرگذار دیگر این است كه ویلا مجهز به فضای سبز باشد یا باغ باشد یا نه ! ویلاهایی كه باغ یا فضای سبر دارند عموما از ویلاهای بدون بدون فضای سبز گران‌ترند.دیگر امكانات ویلا نظیر سونا، جكوزی و زمین بازی هم به تنهایی می‌تواند قیمت ویلا را تا ۱۰ میلیون تومان تحت تاثیر قرار دهند. در جدول زیر می‌توانید از قیمت ویلا در شهرك‌های مختلف شهر نور مطلع شوید.

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب