سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برای داشتن پوستی شفاف و سالم



 

برای داشتن پوستی شفاف وسالم

 

پاك سازی ابتدایی در حدی كه در منزل به راحتی قابل دست یابی باشد می تواند به شفاف و سالم بودن پوست و جوش نزدن پوست كمك زیادی كند .

 


لوازمی كه برای پاكسازی در منزل لازم داریم

 

یك شیر پاك كن خوب و كم عطر و یك لوسیون پاك كننده .

مخلوطی از سفیده تخم مرغ و چند قطره آبلیمو در صورت خشك بودن پوست به جای آبلیمو از چند قطره روغن زیتون برای تهیه ژل ماساژ طبیعی می توان استفاده كرد .

ماسك منطبق با پوست ؛ می توان از ماسك های آماده یا طبیعی كه در منزل تهیه می شود ، استفاده می كرد كه اگر مدت زمان طولانی از ماسك های طبیعی استفاده شود همه از شفافیت و جوانی پوست شما سؤال خواهند كرد .

كرم مرطوب كننده ی مناسب با پوست كه رطوبت و شادابی پوست را تا لحظه ی آرایش حفظ كند و زمینه خوبی هم برای آرایش باشد .

 


شروع كار

 

بهتر است عمل پاك سازی فوری بعد از شست و شو و حتماً بیست و چهار ساعت بعد از تمیز كردن ابروها و پوست و صورت باشد ، تا نتیجه ی بهتری حاصل شود . بعد از بستن حوله ی نگه دارنده ی موها ، ابتدا شیر پاك كن را روی صورت و گردن مالیده و روی بینی و كناره ی لب ها ماساژ می دهیم و سپس با استفاده از پنبه ی مرطوب شده با آب تمام شیر پاك كن را از روی پوست پاك می كنیم . روی بینی و كناره ی لب ها را با كمی فشار بیش تر تمیز می نماییم . سپس از لوسیون برای پاك كردن باقی مانده ی شیر پاك كن و شفاف كردن و لایه برداری بهتر استفاده می كنیم . اگر برای شما امكان داشته باشد می توانید از كرم های لایه بردار كه در داروخانه ها در دسترس است و دارای ذرات ریز و سفتی است و پوست را بهتر لایه برداری می كند بعد از پاك كردن با شیر پاك كن استفاده كنید .

 

به این ترتیب كمی از كرم لایه بردار را روی پوست قرار داده و با نوك انگشتان و حركات دورانی لایه هایی از پرده ی پوست را بر می دارید ؛ به خصوص روی بینی و كناره لب ها . سپس سفیده تخم مرغ مخلوط با ‌آب لیمو یا روغن زیتون را به عنوان ژل ماساژ روی پوست صورت مالیده و شروع به ماساژ پوست كنید . حركات ماساژ حتماً باید به طرف بالا و با فشار روی ماهیچه های صورت باشد . چرا كه همیشه زیر فشار نیروی جاذبه زمین قرار داشته و به سمت پایین كشش را پیدا می كند تا مرحله ی آخر باید مخلوط سفیده ی تخم مرغ روی پوست باشد تا در هنگام ماساژ زبری انگشتان با پوست تماس پیدا نكند .

 

اگر سفیده تخم مرغ پوست صورت خشك شد ، دست ها را با بقیه ی مایع سفیده مرطوب و ماساژ را به مدت یك ربع ادامه می دهیم . حركت دیگری كه به جریان یافتن خون زیر پوست صورت در هنگام ماساژ كمك می كند ، ضربه هایی ملایمی است كه با نوك انگشتان به سطح پوست صورت زده می شود . همین طور نیشگون گرفتن ریز و ملایم از پوست به صورت به خصوص روی چین كنار چشم ها و خط خنده و دور لب ها بعد از تمام شدن ماساژ ، سفیده را با پنبه ی مرطوب و آب به خوبی پاك می كنیم . و دوباره با استفاده از پنبه ی مخلوط به لوسیون بقیه ی سفیده را از روی پوست بر می داریم . حال به مرحله گذاشتن ماسك رسیدیم . ماسك باید مناسب با پوست انتخاب شود . اگر از ماسك آماده استفاده می كنید ؛ لازم است به نوشته روی آن توجه كنید كه متناسب با پوست شما باشد .

 


طرز تهیه ی ماسك طبیعی برای انواع پوست

 

از یك عدد خیار به همراه كمی آب هندوانه یا چند حبه انگور و مقداری آرد سیب زمینی برای تهیه و سفت شدن ماسك استفاده می كنیم . ماسك كه آماده شد آن را به صورت لایه ای نازك روی صورت و گردن قرار می دهیم و برای جلوگیری از ریزش آن ، گاز استریل را روی ماسك قرار می دهیم ، ماسك را یك ربع گذاشته و بعد بر می داریم . باقی مانده ی آن را با پنبه ی مرطوب و یا آب نیم گرم پاك می كنیم و با پنبه ی آغشته به لوسیون به طور كامل ماسك را پاك می كنیم .

 

حالا روی پوستی كه به خوبی پاك شده ، كرم مرطوب كننده ی متناسب با پوست را زده و با حركت نوك انگشتان كرم را وارد پوست می كنیم نیم ساعت صبر می كنیم و آرایش را شروع می نماییم .


ویدیو مرتبط :
پنج خوراکی برای داشتن پوستی شفاف و شاداب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه بدون دارودرمانی پوستی سالم داشته باشیم؟



 

 

چگونه بدون دارودرمانی پوستی سالم داشته باشیم

 

اگر همیشه در مجلات و سایت‌های گوناگون در جستجوی راه كاری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و  موی خود هستید، می‌توانید با یك منوی ویژه از سبزی‌ها و میوه‌ها با روشی سالم و مطمئن به هدف خود دست پیدا كنید.

 

در این مقاله كارشناسان پوست و تغذیه چند راز مهم را از قلمرو غذاهای مختلف آشكار ساخته‌اند كه می‌توانند به حفظ زیبایی پوست و سلامت موهای شما كمك كنند و از هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی حاوی عصاره‌های گیاهی رها سازند.

 

سایت تخصصی دیگر در مقاله‌ای در این باره آورده است كه این خوردنی‌ها هر چند نمی‌توانند مشكلات شدید پوستی و ریزش مو را به سرعت درمان كنند اما در واقع یك راهنمای تغذیه‌ای هستند برای این كه زیباتر و با پوستی شفاف‌تر به نظر برسید. این خوردنی ها عبارتند از:

 

- تخم مرغ: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و آهن است كه رشد موها را تقویت می‌كند. هم چند به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی سولفور موها را نرم و صاف نگه می‌دارد. به گفته كارشناسان خوردن تخم مرغ به هر شكلی كه طبخ شده باشد برای سلامت موها مفید است.

 

- موز: این میوه به پوست حالت انعطاف پذیری و ارتجاحی می‌دهد. پوست با بالا رفتن سن انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و پتاسیم موجود در موز می‌تواند این خاصیت را كه به نرمی و شادابی پوست كمك می كند، افزایش دهد.

 

- كلم قرمز: كلم قرمز غنی از ید و سولفور است و به همین خاطر از بدن سم زدایی می‌كند كه بلافاصله روی پوست تاثیر می‌گذارد و موجب شفافیت و درخشش پوست می‌شود. هم چنین برای درمان آكنه نیز بسیار مفید است.

 

- میوه گویاو: این میوه كه بومی مناطق گرمسیری آمریكا است غنی از آنتی اكسیدان‌هایی است كه با مولكول‌های مضر رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كنند. این مولكول‌ها به پوست آسیب می‌رسانند و موجب می‌شوند شما پیرتر به نظر برسید. این میوه هم چنین سرشار از ویتامین C است.

 

 

-عدس: حبوبات و بنشن منابع مغزی بسیار مفیدی برای موها هستند. عدس، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی حاوی تركیبات مفیدی برای مراقبت از موها هستند. پروتئین‌های فراوان در این گروه مواد غذایی به همراه عناصر حیاتی مثل آهن، روی و بیوتین زیاد به تقویت موها كمك می كند.

 

 

- چغندر: این سبزی حاوی یك ماده زیست فعال موسوم به «بتائین» است كه به تجزیه چربی كمك می‌كند. آب چغندر نیز برای هضم غذا بسیار مفید است.

 

- اسفناج: سبزی‌ها و میوه‌های سبز رنگ مثل اسفناج منبع غنی از آهن هستند. آهن هم چنین غنی از كاروتنوئیدها، لوتئین و زئاگزانتین است كه همگی موجب شفافیت و درخشش چشم‌ها می شود چون می‌توانند چشم را از عفونت‌ها پاك كنند.

 

- مركبات: این میوه‌ها نیز به دلیل این كه سرشار از ویتامین c هستند به جذب بهتر آهن كمك می‌كنند و در نهایت رشد موها را تقویت می‌نمایند.

منبع:سلامت نیوز