سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برای خودتان «مهره مار» بسازید!


وقتی كسی را می‌بینید كه به راحتی می‌تواند نظر دیگران را به نفع خودش عوض كند، چه احساسی دارید؟ دوست دارید شما هم‌چنین فردی شوید؟...





روان‌شناسان اعتقاد دارند  شما با دانستن و استفاده از چند قانون ساده، می‌توانید ذهنیت دیگران را نسبت به كاری كه درنظر دارید، تغییر دهید.اولین قانون تغییر ذهنیت، این است كه حرف‌تان را كوتاه، صریح و ساده بگویید. یكی از كارشناسانی كه در موسسه علم و مذهب فارادی در دانشگاه كمبریج در زمینه روان‌شناسی فعالیت می‌كند می‌گوید، مردم معمولا سخت‌شان است كه در بحث‌های پیچیده شركت كرده و نظر خودشان را بگویند. او هر كدام از نقطه‌نظرهای خود را با توضیح‌دادن مثال‌های سرگرم‌كننده و قصه‌هایی از گوشه و كنار روان‌شناسی- اجتماعی روشن كرده است.



همدلی/ Empathy

 در چشم مردم نگاه كنید، وقتی سرشان را تكان می‌دهند شما هم همان كار را انجام دهید، به آنها بگویید با ایشان همشهری هستید! ما به مردمی كه مثل خودمان هستند، اعتماد می‌كنیم. (ترجیح می‌دهیم با كسانی كار كنیم كه اهل یك طبقه اجتماعی و یك شهر هستیم یا به نوعی با هم ارتباط داریم.)



اطمینان/ Confidence

 هرقدر شما بیشتر مطمئن باشید، ما بیشتر احساس می‌كنیم كه حق باشماست؛ حتی وقتی بدانیم كه فاكتورهای شما اشتباه هستند. (سیاستمداران تهاجمی یا فروشندگان را به خاطر بیاورید.)



نا‌همخوانی/ Incongruity

   ذهن مردم را گول بزنید، به جای اینكه به آنها بگویید قیمت هر عدد كیك 200 تومان است، بگویید 5 عدد كیك هزار تومان است؛ به این ترتیب مردم بیشتر ترغیب می‌شوند كه 5 كیك از شما بخرند در نتیجه شما هم بیشتر فروش می‌كنید.



منافع شخصی/ Perceivedself

  اگر بخواهید به هدف خاصی دست پیدا كنید و برای این كار، نیاز به متقاعد كردن دیگران دارید و باید نظرشان را عوض كنید، بهتر است برای توجیه كارتان از منافع مخاطبان‌تان صحبت كنید؛ نه اینكه بر آرزو‌ها و منافع خودتان تاكید كنید. مثلا به جای اینكه بگویید: «اگر این كار را نكنی، ناراحت می‌شوم.» بگویید: «اگر این كار را انجام دهی، خوشحال می شوم».



سادگی/Simplicity

 حرف‌تان را كوتاه، صریح و ساده بیان كنید تا مردم را متقاعد كنید كه صحبت شما درست است.

  بیشتر مردم سعی می‌كنند،یا حداقل دوست دارند خودشان را خوب جلوه دهند تا بد! اما هیچ شكی نیست كه در زندگی روزمره، روش‌هایی كه در این مطلب گفته شد، به‌طور برجسته‌ای برای دستیابی به منافع شخصی كاربرد دارند؛ به این موضوع فكر كنید. وكلا، آگهی‌دهنده‌ها و سیاستمداران و برخی از متخصصان كه اكثرا با چنین تكنیك‌هایی سر و كار دارند و افراد خوش‌آوازه‌ای هستند.این مطلب در واقع برای كمك به منافع آدم‌های خوب نوشته شده؛ هر كسی كه كتاب‌های هری‌پاتر را خوانده باشد، خوب می‌داند از روش‌های جادویی یكسانی می‌توان برای دستیابی به اهداف مثبت و هم منفی استفاده كرد. البته دانستن این مطالب، باعث می‌شود دست آدم‌هایی كه روزانه با آن‌ها سر‌و‌كار داریم، كمی رو شود! اما در عصر حاضر، مهم‌ترین نكته، رفع تعارض‌ها و ناسازگاری‌هاست.


ویدیو مرتبط :
قاب موبایل خودتان را با طرح خودتان بسازید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری با مهره مار در آرایشگاه‌های زنانه



 

 

كلاهبرداری با مهره مار در آرایشگاه‌های زنانه

 

زنی كه در مراكز خرید و آرایشگاه‌های زنانه با فریب مردم دانه‌های رنگی را به جای مهره مار می‌فروخت، به اتفاق شوهرش در سمنان دستگیر شد.



از چندی پیش شكایت‌های متعددی در پلیس آگاهی چند شهر مطرح بود كه نشان می‌داد زنی با حضور در آرایشگاه‌های زنانه، خانم‌ها را فریب می‌داد و می‌گفت اخیرا یكی از بستگانش از كشور هندوستان تعدادی مهره مار آورده است كه همراه داشتن این مهره‌ها باعث حل مشكلات و دفع آفات و گزند از فرد می‌شود.



ادامه این بررسی‌ها نشان داد، زن شیاد پس از فریب و اغفال خانم‌ها، هر یك از دانه‌های رنگی را به قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان فروخته و متواری شده است.



● شناسایی زن شیاد


سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی در ارتباط با پیگیری این پرونده به «جام‌جم» گفت: پس از افزایش شكایت‌ها از زن شیاد، در حالی كه تحقیق در این زمینه ادامه داشت، ۲ خانم جوان پس از حضور در پلیس آگاهی سمنان با ارائه شكایتی عنوان كردند، زنی میانسال در یك آرایشگاه زنانه آنها را فریب داده و چند دانه رنگی بی‌ارزش را به آنها فروخته و متواری شده است.



شاكیان اضافه كردند: پس از خرید دانه‌های رنگی كه زن شیاد به جای مهره مار می‌فروخت، متوجه شدیم این دانه‌ها هیچ ارزشی ندارند و او با این روش، خانم‌ها را اغفال كرده است.



رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی افزود: پس از شكایت ۲ زن جوان و چهره‌نگاری از متهم، محل رفت و آمد وی تحت كنترل قرار گرفت و سرانجام ماموران، مخفیگاه زن شیاد را در یكی از محله‌های سمنان شناسایی و پس از صدور مجوز قضایی با ورود به محل، زن متهم را همراه شوهرش ـ كه در حال تهیه دانه‌های رنگی بودند ـ دستگیر كردند. از مخفیگاه آنها مقادیر قابل توجهی انواع دانه‌های رنگی كشف و ضبط شد.



● اعتراف


با انتقال هر دو متهم به پلیس آگاهی، تحقیق از آنها آغاز شد.



زن متهم با معرفی خود به نام مریم ۴۶ ساله گفت: چندی پیش در یك مجلس زنانه، زنی فریبم داد و به بهانه فروش مهره مار، یك دانه رنگی بی‌ارزش را به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به من فروخت.


از آن زمان تصمیم گرفتم من نیز با تهیه این دانه‌های رنگی بی‌ارزش و القائات عجیب و غریب، زن‌ها را فریب دهم كه با این اقدام در چندین شهر كلاهبرداری می‌كردیم و...



سرهنگ قاسمی تصریح كرد: پس از اعترافات هر دو متهم دستور قضایی برای شناسایی مالباختگان صادر شد.



رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی با هشدار به مردم گفت: افراد شیاد با القائات دروغین، از مردم در قالب رمالی، دعانویسی و فروش كالاهای عجیب و غریب از جمله مهره مار كلاهبرداری می‌كنند كه هوشیاری مردم مانع سودجویی این شیادها خواهد شد.... / گزارش : جام‌جم آنلاین