سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برای جلوگیری از پوكی استخوان باقلا بخورید



 

 

برای جلوگیری از پوكی استخوان باقلا بخورید

 

 

مصرف باقالا به علت داشتن كلسیم و فسفر بالا از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.

 


یکی از متخصصان ، افزود: باقلا حاوی ویتامین‌های A،B وC و املاح معدنی مانند فسفر و آهن است.

 


همچنین باقلا دارای مقدار زیادی آب است كه می‌تواند از یبوست پبشگیری كرده و برای سلامت پوست مفید باشد.

 


وی گفت:
باقلا یكی از منابع پروتئین و انرژی محسوب می‌شود، اما افراد مبتلا به فاویسم از مصرف این ماده غذایی و حتی بوییدن آن باید خودداری كنند، زیرا بیماری آنها تشدید می‌شود.

 


این متخصص تغذیه اضافه كرد: پروتئین، كلسیم و پتاسیم باقلا بسیار بالاست و مصرف آن از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.

 


همچنین مصرف آن به كنترل فشار خون بالا كمك كند و همچنین پتاسیم موجود در آن برای سلامت قلب‌ و ‌عروق مفید است.

 


ویدیو مرتبط :
تقویت مغز استحکام استخوان ها و خون سازی بدن با باقلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲ ساعت ورزش در هفته از پوكی استخوان پیشگیری می كند



 

 

 

۲ ساعت ورزش در هفته از پوكی استخوان پیشگیری می كند

 

برای پیشگیری از استخوان حداقل ۴ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه ورزش لازم است.محمدرضاآقایی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس، افزود: كلسیم برای عملكرد مناسب قلب، عضلات، اعصاب و انعقاد خون لازم است.

 

وی گفت: مقدار ناكافی كلسیم موجب پوكی استخوان می شود ولی فقط از نیمی از زنان و دختران جوان روزانه مقدار كافی كلسیم برای سلامت استخوان هایشان مصرف می كنند.

 

این متخصص غدد افزود: بالغان زیر ۵۰ سال روزانه به هزار میلی گرم كلسیم نیاز دارند. نیاز روزانه بالغین بالای ۵۰ سال ۱۲۰۰ میلی گرم كلسیم است. كلسیم در لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، ماهی های نرم استخوان مثل ماهی آزاد، سارین و كلیكا، سبزی های تازه، خشكبار، حبوبات و سویا وجود دارد.

 

آقایی گفت: بالغین زیر ۵۰ سال روزانه به ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد ویتامین D و بالغین بالای ۵۰ سال روزانه به ۸۰۰ تا هزار واحد ویتامین D نیاز دارند.

 

وی اضافه كرد: ورزش برای سلامت استخوان مهم است. ورزش منظم در دوران كودكی و نوجوانی به داشتن استخوان های سالم كمك می كند. بهترین ورزش برای استخوان ها ورزش های همراه با تحمل وزن مثل پیاده روی، پرش و بالا رفتن از پله است.

 

این متخصص غدد افزود: پوكی استخوان یا استئوپروز به كاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوانی گفته می شود. این حالت سرانجام به شكستن استخوان منتهی خواهد شد.

 

آقایی گفت:برای افراد مسن تر، ورزش های نگهدارنده وزن مانند شنا، پیاده روی در آب، دوچرخه سواری و دوچرخه ثابت مناسب است. این ورزش ها قدرت عضلانی را افزایش داده و به حفظ بهتر تعادل و در نتیجه كاهش خطر سقوط كم می كند.

 

وی اضافه كرد: ورزش های تحمل وزن بهتر است حداقل ۴ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه انجام شود.

 

اگر هدف، استحكام بخشیدن به استخوان ها و عضلات باشد و از طرفی هیچگونه محدودیتی وجود نداشته باشد، ورزش های تحمل وزن با فشار زیاد و ورزش های مقاومتی انتخاب مناسبی هستند.

 

اما اگر محدودیت های مانند كاهش تراكم استخوان وجود داشته باشد، ورزش های تحمل وزن با فشار كم و ورزش های بدون تحمل وزن گزینه های مناسب تری هستند./خبرگزارى فارس