سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برای آن‌ كه بهترین مربا را بپزید


اگر از جمله خانم‌های كدبانویی هستید كه در خانه مربا تهیه می‌كنید و از این كار لذت می‌برید، با ما همراه باشید تا با ریزه كاری‌های پختن مربا و خوش رنگ كردن آن آشنا شوید




1- برای دریافت نتیجه بهتر به هنگام پختن غذا و رسیدن به قوام بیشتر، مربا را به جای پختن در ظروف استیل یا فلزی درون ظروف لعابی بپزید.

2- برای خوش رنگ شدن مربای سیب و هویج می‌توانید از مقدار اندكی زعفران یا رنگ آن استفاده كنید. این كار عطر مربا را نیز بسیار دل انگیز می‌كند.

3- برای پیشگیری از كپك زدن مربا قبل از آن‌كه مربا را درون ظرف بریزید، ظرف و در آن را به‌خوبی در آب جوش بجوشانید.

4- برای از بین بردن شكرك مربا بهتر است آن را با مقداری آب و آبلیموی تازه دوباره بجوشانید تا شكرك آن به‌طور كامل از بین رود. متناسب با حجم مربا از یك تا 2 لیوان آب و یك تا 3 قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده كنید.

5- یكی از راه‌ها برای فهمیدن آن‌كه مربا به اندازه كافی قوام یافته یا نه آن است كه یك قطره از آن را درون یك لیوان آب بیندازید. اگر مربا از هم باز شد و به ته لیوان نرفت این امر نشان‌دهنده آن است كه هنوز قوام نیافته است.

6- استفاده از چوب دارچین و هل نیز می‌تواند به خوش عطر كردن مربا كمك كند. دقت داشته باشید كه از میزان اندكی از این مواد باید برای طبخ مربا استفاده كرد و پس از طبخ، چوب دارچین و دانه هل را از درون مربا خارج كنید.

7- گاهی به هنگام پختن مربا سطح آن از كف پر می‌شود، برای پیشگیری از این امر یك قطعه بسیار كوچك كره داخل ظرف بیندازید تا از بروز كف پیشگیری شود.

8- اگر پس از مدتی مربای شما درون ظرف كپك زد، با كمك یك قاشق بخش كپك زده و بخشی از مربا را از آن جدا كرده و دوباره مربا را درون آب بجوشانید.

9- پس از ریختن مربا درون ظرف حتما به‌مدت 10 تا 15 دقیقه شیشه محتوی مربا را درون آب جوش جوشانیده و پس از سرد شدن درون یخچال قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
چگونه نان فرانسوی خود را بپزید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انواع مربا



انواع مربا

برای دسترسی سریع تر به "انواع مربا" میتوانید از جدول زیر استفاده کنید

مارمالاد آلبالو
مربای آلبالو
مربای آلوزرد
مربای انجیر
مربای بادمجان
مربای بالنگ
مربای به
مربای پرتقال
مربای پوست پسته
مربای پوست لیمو ترش
مربای پوست هندوانه
مربای تمشک
مربای خیار مربای زرد آلو مربای خلال پرتقال مربای توت فرنگی
مربای زرشک مربای سیب مربای کیوی مربای کدوتنبل
مربای گل مربای گیلاس مربا هویج مربای گل بهار نارنج