سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برازنده‌ترین باشید، متفاوت‌ترین


نوروز با دیدوبازدیدهای رسمی و غیررسمی‌اش تعریف شده، با مهمانی‌ها و مراسمی كه هر كدام حال و هوای خودشان را دارند و پوشش مناسب خودشان را می‌طلبند. مانتو یكی از پوشش‌هایی است كه در این روزها بانوان بیشتر از همیشه در‌گیر انتخاب آن هستند. همه تلاش می‌كنند در میان انواع طرح و رنگ‌ها انتخاب درستی داشته باشند، انتخابی كه هم زیبا باشد، هم مناسب. در این شماره همكاران ما با راهنمایی‌های‌شان سعی می‌كنند شما انتخاب‌های شایسته‌ای برای دیدوبازدیدهای نوروزی‌تان داشته باشید

مناسب برای بازدیدهای رسمی‌تر

اگر قرار است بعدازظهر، بازدید اقوام را پس بدهید باید مانتویی بپوشید كه در عین رسمی بودن سنگینی ویژه مانتوهای مجالس شب را نداشته باشد. مانتوهایی از جنس ابریشم خام برای این دیدوبازدیدها مناسبند؛ اما رنگ آنها هم مهم است. رنگ بنفش می‌تواند انتخاب مناسبی برای این مهمانی‌‌ها باشد چون در عین حال هم شادی رنگ قرمز را دارد هم آرامش رنگ آبی‌را. ضمن اینكه برای یك مهمانی عصرانه این رنگ به‌دلیل گرمایی كه داردوقار لازم را به شما می‌دهد. مدل این مانتو هم به دلیل یقه كت مانندی كه دارد طرح كت و دامن را در ذهن تداعی می‌كند بنابراین حتی می‌تواند شما را از در آوردن آن بی‌نیاز ‌كند.

در سفر بپوشید

اگر در تعطیلات نوروز خیال سفر دارید باید مانتوهایی انتخاب كنید كه در عین زیبایی، راحت هم باشند. در حقیقت مهم‌ترین ویژگی برای یك مانتوی مناسب سفر، راحتی و آزادی آن است. چون معمولا در سفر، زمان زیادی را بیرون از خانه سپری می‌كنید و به‌طور طبیعی در تمام این مدت هم باید مانتو بپوشید. مانتوهایی با برش‌های كلوش مانند و قد روی زانو، انتخاب‌ مناسبی هستند چون هم راحتند هم آن‌قدر بلند نیستند كه دست و پا‌گیر باشند.

دیدو بازدیدهای طولانی خانوادگی

این مانتو مناسب عید دیدنی‌های كاملا رسمی است. اگر دیدوبازدیدهای رسمی شما با مراسم و مهمانی‌های شب یكی شد پیشنهاد می‌كنیم روی این سبك از مانتوها حساب كنید. به‌طور كلی مانتوهای ابریشم خام، تافته یا ساتن انتخاب مناسبی برای دیدو بازدیدهای رسمی هستند. رنگ‌های بژ، طلایی‌هایی‌ خاص یا تركیبی از رنگ‌های گرم و سرد برای دیدوبازدیدهای رسمی انتخاب‌های مناسبی هستند. تاكید روی رنگ‌های بژ و طلایی در مهمانی شب به‌دلیل احساس بزرگی و شكوهی است كه این رنگ‌ها در ذهن تداعی می‌كنند.

در رستوران‌ بپوشید

گاهی دوستان و آشنایان از فرصت تعطیلات نوروز استفاده كرده و شما را برای مراسم شام به رستوران دعوت می‌كنند. در این شرایط باید مانتویی بپوشید كه هم با وقار باشد هم كاملا رسمی و در عین حال راحت تا بتوانید در كنار خانواده و اقوام، شام راحتی صرف كنید. این مانتو از جنس كتان براق است كه در عین راحتی به دلیل برقی كه دارد به اندازه كافی رسمی هم هست. روی این مانتو هم تاكیدی است برای جلوه بیشتر این مانتو به‌عنوان یك انتخاب رسمی.

مناسب برای صبح

اگر قرار است قبل از ظهر برای به جا آوردن سنت‌دید و بازدید نوروزی به اقوام‌سر بزنید باید مانتویی انتخاب كنید كه در عین زیبایی و وقار یك لباس مناسب هم برای شما باشد. چون معمولا در دیدوبازدیدهای صبح، زمان كوتاه است واین فاصله زمانی كوتاه فرصت عوض كردن مانتو را به شما نمی‌دهد. بنابراین بهتر است مانتویی انتخاب كنید كه برای شما حكم یك لباس را داشته باشد نه صرفا یك پوشش روی لباس‌ها. طرح این مانتو برگفته از ساری‌های هندی است بنابراین می‌توانید به‌عنوان یك لباس در دیدوبازدیدهای قبل از ظهر‌، روی آن حساب كنید.

برای میزبانی

وقتی شما میزبانید و قرار است در خانه از مهمان‌ها پذیرایی كنید، مانتو می‌تواند برای‌تان بهترین پوشش باشد. چون هم راحت است هم به اندازه كافی پوشیده اما در انتخاب مانتویی كه قرار است در منزل بپوشید باید بسیار دقت كنید چون این مانتو باید برای شما حكم یك لباس را داشته باشد. یعنی هم پوشیده باشد هم به اندازه كافی زیبا و با وقار. مانتوهای ابریشم خام از نظر جنس، انتخاب‌ مناسبی هستند چون هم رسمی‌اند و هم راحت. البته به شرط آن‌كه ساده نباشند و با استفاده از رنگ و طرح روی آن‌ها كار شده باشد.

در مهمانی‌های دوستانه بپوشید

در تعطیلات نوروز در كنار همه دیدوبازدیدهای رسمی، گاهی به مهمانی‌های دوستانه هم دعوت می‌شوید. در این مهمانی‌ها لازم نیست خودتان را درگیر مانتوهای رسمی كنید. انتخاب‌های ساده و صمیمی و در عین حال راحت، گزینه‌های مناسبی برای این نشست‌های دوستانه هستند. پارچه‌های شاد و كار شده مثل این مانتو، روح نوروز را در خودش دارد و انتخاب بجایی برای این مهمانی‌هاست. این مانتو در عین حال كه یك لباس كاملا شاد و پركار به‌نظر می‌آید به دلیل جنس نخی كه در آن به كار رفته، بسیار راحت است.

 در پیاده‌روی‌ها بپوشید

 تعطیلات نوروز و هوای بهاری فرصت مناسبی برای پیاده‌روی است. خیلی از خانم‌ها از این فرصت استفاده می‌كنند و زمانی را به پیاده‌‌روی در پارك‌ها و بوستان‌ها اختصاص می‌دهند. برای این پیاده‌روی‌ها هم باید روی مانتوهای اسپرت حساب كنید. مانتوهای اسپرت معمولا هم راحتند هم این‌كه خیلی بلند نیستند كه دست و پا‌گیر باشند. پارچه‌های مناسب برای این مانتوها هم پارچه‌های لینن و نخی هستند كه هم به اندازه كافی خنك هستند هم سبك. در انتخاب رنگ‌هم باید سراغ رنگ‌های شاد بروید چون این رنگ‌ها ناخودآگاه نشاط و روحیه لازم برای ورزش كردن را در شما ایجاد می‌كنند.


ویدیو مرتبط :
با دیگران متفاوت باشید ( خیلی با حاله )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احساسی متفاوت داشته باشید



احساس متفاوت دوران سالمندی,ترس سالخوردگان,سالخوردگان فاقد احساسات

وقتی نمی توانید سوزنی را نخ کنید یا زمانی که شیر آب را محکم می بندید ، اما باز هم چکه می کند، عصبانی می شوید. خشم شما بی دلیل است و موجب نخ کردن سوزن یا جلوگیری از چکه کردن آب نمی شود.

اگر چه گفته شده که سالخوردگان فاقد احساسات قوی هستند ، اما احساس خشم ، حسد، ترس، افسردگی و احساسات دیگری را که همه ما باید از آن ها بپرهیزیم ، همیشه به آنان نسبت داده اند. همین طور احساسات لذت ، دلیلی وجود ندارد که سالمندان نتوانند به چنین احساساتی دست یابند.

اگر به پزشکتان مراجعه می کردید و می گفتید که حالتان خوب نیست، و او در پاسخ فقط می گفت که " احساس بهتری داشته باشید" و شما را به خانه می فرستاد تعجب می کردید.

پزشکتان به جای این که به سادگی به شما بگوید " بهتر باش " توصیه می کند که بیشتر ورزش کنید، چربی های اشباع شده کمتری مصرف کنید و داروهایتان را تهیه کنید و چند نوبت در روز قرص بخورید.این ها برای انجام دادن است نه احساس کردن. اما وقتی این توصیه ها را به کار می بندید ، به احتمال زیاد ، احساس می کنید که حالتان بهتر شده. داروهایی که احساس بهتری به شما می دهند مانع مبارزه شما با شرایطی می شوند که موجب ناراحتی اند. افسردگی مثال خوبی است. شاید تنها علت افسردگی شما این باشد که دیگر نمی توانید کارهای لذت بخش دوره جوانی را انجام دهید.شاید به گفتگو با مردم علاقه داشته اید ، اما حالا هیچ کس نیست که با او صحبت کنید. یافتن همصحبت بهتر از تنها ماندن و خوردن قرص است.

پس برای دوری از احساس های ناخوشایند ، بیشتر سعی کنید از شرایط ناخوشایند فاصله بگیرید. اگر بتوانید راه های جدیدی برای برقراری ارتباط با جهان بیابید یا دنیای کم دردسر تری برای خود بسازید، احساس بهتری خواهید داشت. اگر هیچ کاری نداشته باشید ، باید کارهای جالبی برای انجام دادن بیابید. اگر احساس می کنید که تنها یا طرد شده اید سعی کنید دوستانی بیابید که شما را با ویژگی های کنونی تان دوست بدارند. در این مثال ها شما فقط با تغییر دادن شرایط موثر بر آن چه احساس می کنید احساسات خود را بهبود می بخشید.
 
با خشمتان کشتی نگیرید!
نوعی از خشم ، ناشی از شکست است.وقتی نمی توانید سوزنی را نخ کنید یا زمانی که شیر آب را محکم می بندید ، اما باز هم چکه می کند، عصبانی می شوید. خشم شما بی دلیل است و موجب نخ کردن سوزن یا جلوگیری از چکه کردن آب نمی شود. با استفاده از سوزن نخ کن یا سوزنی درشت تر و نصب واشر جدید در شیر آب ، نتیجه بهتری خواهید گرفت. این ها پیشنهاداتی بدیهی اند، اما اصولی نه چندان بدیهی را نشان می دهند. با مهار کردن علت اصلی ، خشمتان را مهار کنید. اگر از صاحب خانه تان متنفرید ، سعی نکنید او را دوست داشته باشید. موضوع را بین خودتان و او فیصله دهید، یا از آن مکان نقل مکان کنید.( یک قرص آرام بخش مانع می شود که مشکل را به روشی بهتر حل کنید.) اگر احساس می کنید که بیشتر از سابق عصبانی می شوید، شاید علت دشوارتر بودن مشکلاتتان باشد.اگر سرچشمه این مشکلات را شناسایی کنید ، احتمال دارد که در حل آن ها موفق تر باشید.

ترس
بسیاری چیزها موجب ترس سالخوردگان می شود. بیماری یکی از آن هاست. حتی نشانه های جزئی هم هراس انگیزند. شاید فراموش کردن یک نام آشنا نیز شروع جنون پیری فرض شود.تنها با شناسایی مشکل و در صورت لزوم ، اجرای توصیه های درمانی می توانید ترس خود را از بین ببرید. در مورد نگرانی های مالی نیز باید به همین صورت عمل کرد. درک این موضوع که آیا پولتان برای زندگی فعلی کفایت می کند یا باید بیشترصرفه جویی کنید ، بهتر از زندگی کردن با نگرانی همیشگی برای آینده است.

بدگمانی
اگر دچار ضعف شنوایی باشید، خیلی وقت ها تصور می کنید که دیگران درباره شما صحبت می کنند. وقتی که دیگر نمی توانید به خوبی ببینید، به سادگی تصور می کنید که کسی به اشتباهِ سرزده از شما می خندد.تاکنون هیچ کس دارویی را به بازار عرضه نکرده است که موجب کاهش بدگمانی شود . البته اگر هم چنین دارویی وجود داشت ، شما نسبت به استفاده از آن نیز بدگمان می بودید. این بدگمانی ، شما را در برابر هر کسی ، و به طور خطرناکی ، آسیب پذیر می کند.

یک راه حل واضح برای این مشکل، روشن کردن وضع زندگیتان است.برای حفظ روال مختص به خودتان ، پافشاری کنید.هرگز به حافظه خود اعتماد نکنید. اگر تعداد دفعات سوء استفاده دیگران از امتیازات خودتان را کاهش دهید، از احساس بدگمانی خود کمتر رنج می برید و کمتر به زحمت می افتید.
 
درماندگی
اگر کسی نتواند فعالیت های خود و حرکت های بدنش را کنترل کند ، ممکن است مورد تحقیر دیگران واقع شود. پس برای پیشگیری از وقوع چنین وضعیتی ، همه احتیاط های ممکن را باید به جا آورد. دیگر مسائلی که موجب پریشانی فرد می شوند شاید بازمانده از آموزش ها و تربیت اولیه ما باشند. به شما آموخته بودند که وقت خود را تلف نکنید، اما حالا خیلی کند حرکت می کنید. پس دیگران باید منتظر شما بمانند. از گذشته به شما می گفتند که بی ادب یا متکبر نباشید، اکنون گاهی در می یابید صدای کسی که شما را مخاطب قرار داده است نشنیده اید یا دستی که به سویتان دراز شده است نفشرده اید.

اما امروز خبری از تنبیه و مجازات نیست و دلیلی نیز وجود ندارد که از آن ها عذاب بکشید . اگر لازم باشد از نقص هایتان صحبت کنید. اما در هر صورت آن ها را همچون ناتوانایی هایی در نظر داشته باشید که هر کسی باید آن را تحمل کند. و در آخر اینکه به جای این که از روی اراده بکوشید تا احساسی متفاوت داشته باشید ، بهتر است با تغییر دادن شرایطی که در احساسات شما نقش دارند، آن چه را احساس می کنید دگرگون سازید.
منبع:تبیان