سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بخور دادن پوست و انواع آن



 

 

بخور دادن پوست و انواع آن

 

 

یکی از راه های پاک کردن پوست ، بخور دادن آن است که به وسیله آن منافذ پوست باز شده و آماده تغذیه از ماسک های مورد نظر می گردد. بعد از عمل بخور می توان دانه های سرسیاه و جوش های صورت را فشار داد. این کار باید در نهایت دقت و با دستمال کاغذی انجام گیرد و نباید برای این کار از ناخن ها استفاده کرد.جوش های صورت را تا حد امکان با دست لمس نکنید و در مورد انواع عفونی آن اجازه دهید تا جوش ها خشک شوند و سپس آنها را فشار دهید.


بخور دادن پوست به یکی از روش های زیر صورت می گیرد:

بخور بخار آب: این بخور را می توان همیشه و در همه جا انجام داد. بدین صورت که پوست را در معرض بخار آب قرار داده، ولی مواظب باشید که بخار، پوست شما را نسوزاند، با این کار آلودگی ها و چربی ها و سلول های شاخی از سطح پوست تمیز شده و پوست شما مرطوب می گردد و این مرطوب بودن مانع ایجاد چین و چروک ها می شود.

 

 

بخور گل ختمی و بابونه:

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می گردد باعث ضد عفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز میشود. بهترین کاری که می توان بعد از این بخور، علاوه بر استفاد از انواع ماسک ها انجام داد، استفاده از روغن زیتون و در صورت داشتن جوش در روی صورت، از آّب لیموترش می باشد که باید با کمک پنبه، مخلوط روغن زیتون و آبلیمو ترش را روی پوست مالیده و پس از ۳۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شست.

 


بخور رامسن (زنجبیل شامی):

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و شادابی پوست می شود برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید می باشد. برای این منظور جوشانده غلیظ و بسیار گرم آن استفاده می شود که با انداختن پارچه یا لحاف بر سر، بخار آن را استشناق کرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ می دهید و سپس با یک حوله تمیز پوست را تمیز می کنید. (مقدار لازم از این گیاه دو مشت کامل از ریشه آن در یک لیتر آب توصیه شده است.)

 

 

طریقه استفاده از بخور:

مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش می ریزیم و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه قرار داده تا دم بکشد و سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف انداخته و همین طور که صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد و با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده ، این عمل را چندین بار تکرار می کنیم.

 

( نکته )۱: برای بخور دادن پوست می توانید از گیاهان زیر نیز به صورت بالا استفاده نمایید. این گیاهان عبارتند از : بابون، آویشن، اسطوخدوس، گزنه سفید، رازیانه، زیرفون، بومادران، اکلیل کوهی، نعناع صحرایی، صمغ عربی، کافور.

( نکته) ۲: پس از بخور دادن می توانید با کمک نوک انگشتان و یک دستمال ، جوش های سرسفید و سرسیاه خود را با فشار خالی نمایید ولی نکته مهم در این مورد آن است که پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می شوند و سر جوش ها نیز باز خواهد شد، بهتر است که برای تنگ کردن این منافذ پس از اتمام کار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه و یا اگر پوست چربی دارید از آب سرد یا یخ کمک بگیرید و آن ها را به صورت ماسک بر روی پوست قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
3 بخور عالی برای پوست صورتتان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انواع پوست و نحوه مراقبت از آنها



 

انواع پوست

نـخـستين گـام براي داشـتن پوستـي زيبا آگاهي يافتن ازنوع پوست ميباشد زيرا ازاين طريق شما قادر خواهيد بودهر چه بهتر از پوستتان مراقبت و هـمـچنـيـن فـراورده هاي بـهـداشـتـي و آرايشي مناسب نوع پوست خود را انتخاب كنيد. بطور كلي 5 نوع پوست وجود دارد:

 

انواع پوست پوست نرمال: نه زياد خشك و نه زياد چرب ميباشد-مــنــافــذ پـوست قابل رويت بـوده امـا بـزرگ و يـا مســدودنيستند- پس از شستشو نرم و لطيف ميگردند- به نـدرت صورت جوش ميزند.

 

طرز مراقبت: روزي دوبـارصـورت خـودرابا شوينده هاي مـلايم شستشو داده و از مرطوب كننده استفاده كنيد.

 

انواع پوست

 

پوست چرب: پوست اغلب چرب است- سطح پوست ضخيم و خشن مي بــاشد -منافذ پوست بزرگ و قابل رويت ميباشد- پوست براق است. صورت زياد جوش مي زند-گرد و غبار و آلودگي بيشتري را به خود جذب مي كند- غـدد چـربـي بـيـش از حـد فـعـال ميباشند به همين خاطر منافذ پوست در معرض انسداد است- پـوست كـمـتـر چـروكيده ميشود.

 

طرز مراقبت: روزي 2 مرتبه صورت خود را با شوينـده هـاي مـلايـم شسـتـشو دهـيـد-همواره از شوينده هاي ملايم و غير چرب و حاوي الكل استفاده كنيد- از لــوازم آرايشي غير چرب استفاده كنيد- به خاطر داشته باشيد پوست چرب نيز نياز به مـرطـوب كــننده دارد بنابراين از مرطوب كننده هر روز استفاده كنيد.- با آب سرد صورت خود را بشوييد تا منافذ پوستتان بسته گردد. از غذاهاي سرخ شده و شكلات كمتر استفاده كنيد.

 

پوست خشك: پوست نازك و كاغذ مانند است- هـنـگـام لـمس آن پـوسـت خـشـك است- منافذ پوست بسيار ريز ميباشند- صورت بندرت جوش مي زند- چون غدد چربي كم كار ميباشند بنابراين پوست خشك و معمولا پوسته پوسته ميگردد- مـستعد چين و چروك مي بـاشد- در زمستان پوست خشك تر شده و خارش پيدا مي كند.

 

طرز مراقبت: همواره از لوازم آرايش ملايم فاقد الكل استفاده كنيد-هر روز پوست خود را با مرطوب كننده مرطوب كنيد- همواره صورت خـود را بـا شـويـنـده هـاي مـلايــم و غير صـابوني بشوييد زيرا صابون چربي پوست شما را با خود مي شويد- از كـرمـهـايـي كــه محتوي آلفاهيدروكسي اسيد ميباشد استفاده كنيد. اين ماده سبب پيلينگ ملايم لايه خشك و مرده خارجي پوست مي شـود- شستـشوي صـورت بـا روغــن بادام و يا زيتون بسيار موثر مي باشد- يـك سيب را رنده كرده مدتي در يخچال گذاشته و 15 دقيقه روي صورتتان قرار دهيد.

 

انواع پوست

 

پوست تركيبي: اغلب افراد پوستشان پوست تركيبي مي بـاشد بـديـن مـفهوم كه بخشي از پوستشان چرب و بخشي خشك است- خشكي معمولا در نواحي گونه، دور چشم و گردن و چرب در نواحي پيشاني، بيني و چانه- بهتر است براي نواحي چرب يك نوع فراورده و نواحي خشك فراورده ديگري استفاده كنيد.

 

طرز مراقبت: صورت خود را روزي 2 مرتبه با شوينده هاي ملايم شستشو دهيد-گلاب براي طراوت پوست بسيار موثر است.

 

انواع پوستپوست حساس: بـه آسـانـي تــحريـك مي گردد و ايجاد خارش، سوزش، قـرمــزي و ساييدگي در پوست مي گردد- گهگاهي جوش ميزند.

 

طرز مراقبت: از صابون استفاده نكنيد و در عوض لوسيونهاي شستشوي ملايم و غير حساسيت زا را بكار ببريد.