سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بخاری‌های هیزمی زیبا و لوکس


تا پیش از حضور شومینه در خانه ها، از انواع بخاری های نفتی و گازی در خانه ها استفاده می شد. در این مطلب 10 نوع بخاری هیزمی زیبا به شما معرفی کنیم که برای طراحی خانه های مدرن مناسب هستند و با استفاده از آنها مدرنیته و سنت در مقابل هم قرار می گیرند.





صبح بخیر: تا پیش از حضور شومینه در خانه ها، از انواع بخاری های نفتی و گازی در خانه ها استفاده می شد. البته هنوز هم هستند خانه هایی که با بخاری گرم می شوند. اما این بخاری ها گازی هستند و می تواند برای اعضای خانه و خانواده خطرناک باشد. البته موضوع بحث ما این نیست. ما می خواهیم در این مطلب 10 نوع بخاری هیزمی بسیار زیبا به شما معرفی کنیم که برای طراحی خانه های مدرن بسیار مناسب هستند و با استفاده از آنها مدرنیته و سنت در مقابل هم قرار می گیرند.

در ضمن، این بخاری ها علاوه بر گرمای مطبوع آتش و صدای آرامش‌بخش سوختن چوب ها، در هزینه های انرژی نیز صرفه جویی می کنند.

بخاری هیزمی Wittus Shaker

حدود قیمت: 4860 و 5430 دلار آمریکا



این بخاری توسط آنتونیو سیتریو طراحی و از استیل مشکی ساخته شده است. این مدل، ساخت کشور آلمان است. طراحی آن به گونه ای است که به بهترین شکل ممکن گرمای چوب را منتقل می کند. در زیر بخاری یک چهارپایه که در واقع سینی زیر بخاری است نیز وجود دارد.  سیستم ایرواش نیز دارد که اجازه نمی دهد دوده روی شیشه بنشیند.


بخاری هیزمی Rondo

حدود قیمت: 4610 دلار آمریکا



این بخاری که طراحی مشابه بخاری های قدیمی دارد ساخت کشور دانمارک است. در ساخت آن از فناوری کنترل احتراق استفاده شده است و در اروپا طرفداران بسیاری دارد. محل ذخیره هیزم های این شومینه بسیار زیبا است: همچون یک استانبولی دسته‌دار مشکی است که در کنار بخار قرار داده می شود.


بخاری هیزمی Rais Gabo

حدود قیمت: 3890 دلار آمریکا



این بخاری کلاسیک، دیواره های صاف و مسطح و درب خمیده دارد. طراحی آن بر اساس اصول مهندسی است و به خوبی میزان گرما و سوختن هیزم ها را کنترل می کند. لوله بخاری در بالا و محل ذخیره هیزم ها در پایین آن تعبیه شده اند. این طرح در رنگ های مشکی و توسی ارایه می شود و جنس آن از استیل است.


بخاری هیزمی Rais X-Basic

حدود قیمت: 10900 دلار آمریکا



این بخاری که همچون جعبه مربعی و تلویزیون های قدیمی طراحی شده از استیل مشکی ساخته شده است. برای قرار دادن این بخاری باید فضای بزرگی را در نظر بگیرید زیرا اندازه بزرگی دارد. از آنجا که این بخاری روی زمین قرار می گیرد، برای زیر آن یک صفحه فلزی نقره ای در نظر گرفته شده است. این بخاری جایگاه ویژه‌ای برای قرار دادن هیزم ها ندارد و خود باید برای آنها محلی را تعیین کنید.


بخاری هیزمی Stuv 16-H



این بخاری طراحی کشور بلژیک و بسیار ساده اما شیک ساخته شده است. فضای داخلی سوخت هیزم ها باعث ایجاد گرمای بیشتر در اتاق می شود. البته باید بدانید متاسفانه این بخاری فقط در اروپا عرضه می شود.


بخاری هیزمی Stuv 30

حدود قیمت: 5495 دلار آمریکا



این بخاری نیز توسط کمپانی بلژیکی Stuv طراحی شده است و علاوه بر اروپا در آمریکا نیز عرضه می شود اما همچنان به آسیا وارد نشده است. این بخاری در شیشه‌ای و استیل چندمنظوره دارد که در سه حالت مختلف قابل استفاده است: شیشه باز، شیشیه بسته یا استیل بسته برای آرام سوختن هیزم ها.


بخاری هیزمی Wittus Cubic

حدود قیمت: 4740 تا 5820  دلار آمریکا



این بخاری توسط معماری دانمارکی به نام آندرز نوگارد طراحی شده و به سیستم «شست‌وشوی هوا» مجهز است که به صورت اتوماتیک،  شیشه جلوی بخاری را از نشستن هر نوع دوده و سیاهی محافظت می کند. از دیگر مشخصه های آن باید به مخفی بودن دستگیره در بخاری اشاره کرد. این بخاری در سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک ارایه می شود.


بخاری هیزمی مدرن Jotul F-370

حدود قیمت: 3800 دلار آمریکا



این بخاری ساخت کشور نروژ است و از چدن ساخته شده است. طراحی آن مدرن و امروزی است و سه پانل شیشه ای دارد. بسیار هم باریک است و در هر فضایی می توان به راحتی از آن استفاده کرد.


بخاری هیزمی Dovre Astroline 350CB

حدود قیمت: 1125 پوند



این بخاری هیزمی دقیقا شبیه بخاری های قدیمی است با این تفاوت که در جلوی آن یک درب شیشه ای قرار دارد که باعث دیده شدن سوخت هیزم ها می شود. این بخاری نیز همچون دیگر مدل های معرفی شده به سیستم «شست‌وشوی هوا» (Air Wash) مجهز است. به این مفهوم که دوده روی سطح داخلی شیشه نمی نشیند. این بخاری از جنس چدن ساخته شده است و فضای کمی را نیز اشغال می کند.


بخاری هیزمی Classic Forest Stove

حدود قیمت: 1700 دلار آمریکا



این بخاری برای ویلا و کلبه های چوبی و شمالی بسیار مناسب است. طراحی آن کاملا کلاسیک و به سبک اسکاندیناویایی است. پیشینه این سبک طراحی ها به دهه 1930 میلادی می رسد. با این تفاوت که با فناوری های جدید تلفیق شده است تا کمترین میزان دود را در فضا تولید کند. این بخاری 71 سانتی‌متر طول، 33 سانتی‌متر عرض و 71 سانتی‌متر عمق دارد.


بخاری هیزمی Englander 17-vl

حدود قیمت: 549 دلار آمریکا



آخرین بخاری هیزمی که می خواهیم به شما معرفی کنیم بسیار مقرون به صرفه است. این مدل از استیل مشکی ساخته شده است و اتاقی به مساحت 112 مترمربع را به خوبی گرم می کند.


ویدیو مرتبط :
چای با اجاق هیزمی، بخاری هیزمی، محمد کاظم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با گرانترین بخاری های لوکس جهان



بهترین راه گرم کردن خانه های مدرن امروزی چیست؟ شاید سیتم گرمایش مرکزی، منطقی و ایده آل به نظر برسد اما مطمئن هستم شما هم با من هم عقیده هستید که این راه گرم کردن خانه خیلی لوکس نیست.

در روزگار گذشته مردم دور بخاری گرد هم می آمدند و حرف می زدند و می خندیدند و حالا با وجود این بخاری ها ی جدید این سنت به میان ما بازگشته است و گران ترین بخاری ها وارد خانه های لوکس دنیا شده اند.


اگر ثروتمند هستید احتمال دارد بتوانید یکی از آنها را که اخیراً به بازار عرضه شده اند بخرید. میلیونر ها و میلیاردر ها می توانند با خوشحالی از میان گران ترین بخاری های دنیا برای منزلشان انتخاب کنند، البته زمانی که از گران ترین بخاری ها صحبت می کنیم استفاده از ورقه های طلا و کریستال های سواروفسکی برای لاکژری بیشتر حتمی خواهد بود. بعضی از آن ها دیواری و بعضی هم ایستاده هستند که انتخاب هریک از آنها به ساختار منزل شما بستگی دارد اما در هر حال امید دارم از دیدن آن ها لذت ببرید.

بخاری آبی (The Aqueon Fire place)

مدل های بخاری,انواع بخاری

اولین و گرانترین بخاری دنیا که هیدروژن مصرف می کند


این اولین بخاری دنیاست که هیدروژن مصرف می کند و یکی از گران ترین بخاری هایی است که تا کنون وجود داشته است. این بخاری با تکنولوژی بالا حتی نیازی به دودکش ندارد. تمام چیزی که این بخاری می خواهد آب است که هیدروژن آن را بردارد و یک شعله زیبا تولید کند. فقط این نیست این بخاری بسیار هنرمندانه مثل یک شمع طراحی شده است که مهمان های شما هرگز صحبت کردن در مورد آن را خسته کننده نمی دانند.

بخاری چند رسانه ای (Multimedia Fireplace)

گرانترین مدل بخاری,آشنایی با گرانترین بخاری های جهان

اطراف این بخاری زیبا از جنس چوب بلوط، غان و اقاقیا بنشینید و محفظه اش را پر کنید


اطراف این بخاری زیبا بنشینید و محفظه اش را پر کنید. بخاری زیبا از جنس چوب بلوط، غان و اقاقیا که با یک تلویزیون LCD و باند های صوتی قوی همراه است و قابلیت اتصال به اینترنت را هم دارد.

بخاری از کریستال های سواروفسکی(Swarovski Crystal Fireplace)

گران ترین بخاری,طراحی بخاری های مدرن

ایجاد موجی از کریستال های بی نظیر در این بخاری که می تواند در خانه های ثروتمندان قرار بگیرد


جاستین لادا با خلق این بخاری سفارشی از کریستال های بی نظیر سواروفسکی یک موج ایجاد کرد که فقط می تواند در خانه هایی که ثروتمند هستند قرار بگیرد پس خود را آماده کنید اگر میخواهید آن را خریداری کنید و ساحل موج باشید.

بخاری ناپلئونی با گل میخ های سواروفسکی(Napoleon’s Swarovski-Studded LHD50SS Fireplace)

شیک ترین مدل بخاری,مدرن ترین و گرانترین مدل بخاری

این بخاری گزینه مناسبی برای کسانی است که عاشق جواهرات هستند


اگر از قیمت چند گزینه ارائه شده در لیست خوشتان نیامده است و خیلی گران هستند این بخاری ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. به ویژه برای آن هایی که عاشق جواهرات هستند. این بخاری با کریستال های برش خورده سواروفسکی بسیار مناسب به نظر می رسد. این بخاری که به تعدادبسیار محدود ساخته شده است دارای کنترل از راه دور بوده که کم و زیاد کردن شعله را برایتان آسان می کند و در سه رنگ زیبای سفید، سیاه و نقره ای می باشد.

بخاری بوم رنگ (Boomerang-Shaped Fireplace)

انواع بخاری, آشنایی با انواع بخاری

شکل ویژه و تا شده براق این بخاری از شگفتی های عصر معاصر برای فضای پذیرایی است


اگر به دنبال یک شعله حیاتی در اتاق پذیرایی خود هستید، این بخاری یک پاسخ خوش استایلی برای منزل شماست. شکل ویژه و تا شده براق آن از شگفتی های عصر معاصر برای فضای پذیرایی است و با چوب محکم، چرم  و استیل ضد زنگ ساخته شده است. این بخاری الکل سوز روی یک پایه چرخان استیل قرار گرفته است و دارای دو پنل شیشه ای در دو طرف شعله قرار گرفته است.

بخاری خورشید نما (Solaris See-Through Gas Fireplace)

آشنایی با گرانترین بخاری های جهان,مدل های بخاری

این بخاری دایره ای شکل، یکی از نازک ترین بخاری های دنیاست


این بخاری دیواری گاز سوز یکی از هنر های عصر معاصر است. این بخاری دایره ای شکل، یکی از نازک ترین بخاری های دنیاست عمق کم و دودکش ویژه آن را یک بخاری زیبا با تکنولوژی بالا ساخته است. این بخاری یکی دیگر از بخاری های گران قیمت لیست است که گوی رقابت را از بخاری شعله شناور ربوده است.

بخاری گردباد (Cyclone Fireplace)

گران ترین بخاری های جهان, گران ترین بخاری

ارتفاع شعله این بخاری قابل تغییر بوده و می توانید ارتفاع آن را انتخاب کنید


یکی از گران ترین بخاری هایی که چشم هر بیننده ای را خیره می کند این بخاری زیبا کار Heat& Glo بوده و در حقیقت برجی دوار، از آتش است. این ارتفاع قابل تغییر بوده و می توانید ارتفاع شعله را انتخاب کنید. خبر خوب برای آن هایی که لم دادن روی مبل را ترجیح می دهند این است که این بخاری دارای کنترل از راه دور است.

بخاری طلا، الکل سوز  (Gold Bio-Ethanol Fireplace)

طراحی بخاری های مدرن,شیک ترین مدل بخاری

قاب استیل ضد زنگ این بخاری های الکل سوز از زیبایی و جذبه بی بهره نیستند


قاب استیل ضد زنگ این بخاری الکل سوز از زیبایی و جذبه بی بهره نیست. ویژگی منحصر به فرد و درخشش آن مربوط به ورقه های طلای 24 عیار کار شده روی آن است. مدل LED  اضافه شده به شعله از ابعاد دیگر این بخاری جمع و جور است و بر خلاف دیگر بخاری های گران قیمت ارائه شده در لیست، این بخاری پنجاه و چهار کیلوگرمی نسبتاً راحت تر جابه جا می شود.

بخاری دو در چوب سوز (Conmoto Gate Wood Burning Fireplace)

آشنایی با گرانترین بخاری های جهان,شیک ترین مدل بخاری

قسمت ذخیره چوب هم یک شاهکار هنری و پر از چوب های تراش خورده این بخاری است


هیچ چیز مثل یک بخاری چوب سوز خوب نیست. Carsten Gollnick با خلق این بخاری گران قیمت جادویی خلق کرده است که این بخاری را در میان رده بندی گران ترین بخاری های جهان قرار داده است. استفاده صحیح  استیل و شیشه در کنار هم، زیبایی این بخاری ایستاده را چندین برابر کرده است. قسمت ذخیره چوب هم یک شاهکار هنری و پر از چوب های تراش خورده است.

بخاری شعله خطی اتوماتیک (Fire Line Automatic)

مدرن ترین و گرانترین مدل بخاری,گرانترین مدل بخاری

این بخاری با صفحه الکترونیکی و کنترل از راه دور همراه است


یک بخاری سبز و بی خطر این بخاری اتوماتیک planika یک گزینه ایده آل برای جا دادن در گودی و یا طاقچه دیوار است که البته این بخاری با صفحه الکترونیکی و کنترل از راه دور همراه است و در حقیقت از هیچ ماده قابل اشتعالی استفاده نمی کند. ممکن است قیمت آن کمی برای خریدار عادی گران باشد اما بدون شک ذهن خریداران اجناس لوکس را  پریشان خواهد کرد.

 

منبع : bartarinha.ir