سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید


اگر از طرح های چهل تکه خوشتان می آید، ترکیب طرح ها و رنگ های مختلف را امتحان کنید. نتیجه کار بسیار شگفت انگیز است و یکی از بهترین راه ها برای استفاده از رنگ ها و نقش های مختلف در یک زمینه است.

 
 
 
 
  صبح بخیر: این کاشی های سبک چهل تکه به دیوارها، کانترها و حتی کف اتاق انرژی و نشاط می بخشند.

اگر از طرح های چهل تکه خوشتان می آید، ترکیب طرح ها و رنگ های مختلف را امتحان کنید. نتیجه کار که یادآور سبک های مراکشی و مدیترانه ای است بسیار شگفت انگیز است و یکی از بهترین راه ها برای استفاده از رنگ ها و نقش های مختلف در یک زمینه است. از این روش برای پس زمینه، دیوارها، کف ورودی و کانترها استفاده کنید. قطعاً این سبک توجه مهمانان و دوستانتان را جلب می کند.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

این آشپزخانه با پس زمینه سبک چهل تکه، در واقع کلاژی عالی از کاشی های کوبایی طرحدار است. مونتاژ نامتقارن کاشی ها روی دیوار چشم را اذیت نمی کند و فضای گرم و شادی در آشپزخانه ایجاد می کند.

نکته: انتخاب کاشی برای منزل می تواند خیلی سخت باشد، چون گزینه های فراوانی وجود دارد. تمرکز کردن روی مدل کاشی محبوبتان می تواند شروع خوبی برای انتخاب پالت رنگی و سبکی باشد که انتخاب خواهید کرد.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

ساده ترین راه برای انتخاب سبک چهل تکه، انتخاب کاشی های مربعی است که اندازه یکسانی دارند و بازی رنگ و نقش آنها چشم شما را می گیرد. با این سبک کاشی ها می توانید از مبلمان مدرن استفاده کنید و تغییر چشمگیری در فضای موردنظرتان ایجاد کنید.

نکته: کاشی های نقش دار با سبک های سنتی و غیرسنتی از جنس چینی، سفالی، سیمانی و ... موجود هستند و حتی می توانید خودتان چند عدد کاشی ساده را نقاشی کنید یا طرح هایی به آنها بچسبانید.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

در این مدل چهل تکه، ترکیبی سنتی انتخاب شده که ما را یاد کاشی های چینی کوچک و نقش دار روستایی فرانسوی می اندازد. انتخاب کاشی هایی با پالت رنگ محدود به سفید و آبی یا سفید و هر رنگ دیگری، می تواند انتخاب خوبی باشد.

نکته: کاشی های نقش دار با انواع و اقسام نقش ها موجود هستند و می توانید از میان آنها کاشی موردنظرتان را انتخاب کنید. حواستان به این نکته باشد که اگر در حال نوسازی و عوض کردن کاشی ها قدیمی هستید یا در منزل جدیدتان می خواهید کاشیکاری کنید، به عمق و ضخامت کاشی ها دقت کنید که با کابینت های شما هماهنگ باشد.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

پلکان منزل خود را مانند این خانه مدیترانه ای تبدیل به اثری هنری کنید.

نکته: حواستان به شرایط لازم و مناسب برای هر نوع کاشی باشد و اگر از طرحی خوشتان آمد آن را فدای آب و هوا یا شرایط نامناسب منزل تان نکنید. اگر قرار است دائماً از این پله لوازمی بالا و پایین کنید که به کاشی ها ضربه بزنند و آنها را بشکنند، این کار فایده ای نخواهد داشت.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

دیوارهای این کافی شاپ به زیبایی کاشیکاری شده اند و رنگ و اندازه و نقش کاشی های آن دقیقاً فکر شده است. این نمونه ای از هنر رنگ های و طرح های تصادفی است.

نکته: برای آنکه بدانید از هر مدل کاشی چندتا باید بخرید، بهتر است نقشه دیوار را با دست یا کامپیوتر بکشید و تعداد را محاسبه کنید. از فروشنده نیز بخواهید در محاسبه به شما کمک کند. بهترین روش این است که جای هر کاشی را در طرحی که روی کاغذ کشیده اید مشخص کنید تا تعداد دقیق کاشی را بتوانید شمارش کنید. البته دو سه کاشی بیشتر به احتمال شکستگی اختصاص دهید.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

طرح چهل تکه برای کفپوش خیلی جلب توجه می کند و البته بسیار جسورانه است، به خصوص برای منزل زیرا فضا را کوچکتر نشان می دهد. ولی از زیبایی آن نمی توان گذشت، پس سعی کنید آن را برای فضاهایی مانند حمام، آشپزخانه یا راهرو استفاده کنید.

نکته: نمی دانید به چند مدل کاشی مختلف نیاز دارید؟ این بستگی به نمایی دارد که می خواهید ایجاد کنید. ولی طرح هایی که در نهایت واقعاً زیبا می شوند، حدوداً از 10 مدل کاشی مختلف استفاده کرده اند.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

روی پیشخوان ها و کانترها را نیز می توان کاشیکاری کرد. این آشپزخانه فضای باز پتانسیل کاشیکاری چهل تکه و شاد کردن فضا را دارد و نتیجه کار خیلی خوب از آب درآمده است.

حمام هم برای کاشیکاری چهل تکه خوب است. از رنگ های شاد با نقش های متفاوت استفاده کنید.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید

اگر از ایده کاشیکاری چهل تکه خوشتان می آید ولی می ترسید که خوب نشود، از ترکیب های رنگی روشن در روی سطح کوچکی استفاده کنید و کل دیوار را چهل تکه نکنید. بقیه دیوار را به رنگ ساده ای از یکی از رنگ های پس زمینه دربیاورید.

یک نوار از کاشی های چهل تکه هم می تواند حاشیه ای تزئینی برای دیوار اتاق نشیمن محسوب شود.

طرح های سنتی را فراموش نکنید و ترکیب رنگی درستی انتخاب کنید.

با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید


ویدیو مرتبط :
آموزش چهل تکه دوزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لحاف چهل تکه خورشید در تصاویر جدید ناسا




لحاف چهل تکه خورشید در تصاویر جدید ناسا

سازمان ناسا با استفاده از طول‌موجهای مختلف نور به انتشار تصاویر رنگین از خورشید پرداخته است.

به گزارش ایسنا،تلسکوپ های تخصصی زمینی یا مستقر در فضای ناسا می‌توانند مجموعه رنگینی از نور را در ورای طیفهای قابل مشاهده برای چشم غیرمسلح رصد کنند و ناسا به دقت این تصاویر که هر کدام اطلاعات متفاوتی در مورد اجزای مختلف سطح و جو خورشید نشان می‌دهند را بررسی می‌کند.

این سازمان برای نمایش مجموعه گسترده طیفهایی مورد بررسی خود یک تصویر نقشدار را که شبیه به یک لحاف چهل‌تکه خورشیدی با رنگهای قرمز، آبی، سبز، بنفش، نارنجی و دیگر تصاویر رنگی است، منتشر کرده است.

به گفته محققان، برای مثال نور سبز و زرد 5500 انگستروم عموما از ماده‌ای با حرارت 10 هزار درجه فارنهایت نشات می‌گیرد که نشانگر سطح خورشید است. از سوی دیگر، نور 94 انگسترومی فرابنفش شدید از اتمهایی است که حدود 11 میلیون درجه فارنهایت حرارت داشته و طول موج خوبی برای مشاهده جرقه های خورشید با دمای بسیار بالا به شمار می‌رود.

با بررسی تصاویر خورشید در طول موجهای مختلف که در تلسکوپ‌هایی مانند رصدخانه دینامیک خورشیدی، تلسکوپ استریو و سوهو انجام می‌شود، دانشمندان می‌توانند چگونگی حرکت ذرات و حرارت را در میان جو خورشید دنبال کنند.

از سطح خورشید به بالا، طول موجهای مورد بررسی توسط ناسا که به انگستروم سنجیده می‌شوند، شامل این موارد هستند:

- 4500: نشان‌دهنده سطح خورشید یا نورکره

- 1700: نشانگر سطح خورشید و لایه کروموسفر در بالای نورکره بوده که دما از آنجا شروع به افزایش می‌کند.لایه بالایی جو خورشید موسوم به تاج

- 1600: نشانگر ترکیبی از بالای نورکره و منطقه انتقال در میان کروموسفر و بالاترین لایه جو خورشید موسوم به تاج است. منطقه انتقالی جایی است که دما به سرعت افزایش می‌یابد.

- 304: این نور از کروموسفر و منطقه انتقالی تابیده می‌شود.

- 171: این طول موج نشانگر تاج خورشیدی در زمان آرام بودن آن است. این منطقه همچنین کمانهای غول‌پیکر مغناطیسی موسوم به حلقه‌های تاجی را نیز نمایش می‌دهد.

- 193: نطقه کمی داغتر از تاج و همچنین ماده داغتر یک جرقه خورشیدی را به نمایش گذاشته است.

- 211: این طول موج مناطق داغتر و از لحاظ مغناطیسی فعالتری را در تاج خورشیدی نشان می‌دهد.

- 335: این طول موج نیز مناطق داغتر تاج را نشان می‌دهد.

- 94: این طول موج به نمایش مناطق تاج در طول یک جرقه خورشیدی می‌پردازد.

- 131: داغترین ماده در یک جرقه خورشیدی است./ایسنا

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب