سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با پانچــــو شیـــك شــوید


علاوه‌بر پوشش مهمانی‌ها خوب است خانم‌هایی كه اضافه وزن دارند بدانند برای پوشش بیرون‌شان چه گزینه‌هایی مناسب‌تر از بقیه‌ هست.




علاوه‌بر پوشش مهمانی‌ها خوب است خانم‌هایی كه اضافه وزن دارند بدانند برای پوشش بیرون‌شان چه گزینه‌هایی مناسب‌تر از بقیه‌ هست. خانم‌های چاق باید دور مانتوهایی كه نسبتا كوتاه هستند را خط بكشند و برعكس به سراغ مدل‌های بلند، راسته اما آزاد بروند. مدل‌های پانچوها هم برای آنها بسیار مناسب است چون حالت مثلثی‌آن اندام را متناسب نشان می‌دهد. تعدادی از این مدل‌ها را برای‌تان آورده‌ایم.





  مدل هر دوی این مانتوها یكی است اما رنگ‌شان برای 2 قشر سنی متفاوت مناسب است. رنگ صورتی را دختر خانم‌های جوانی كه در دهه دوم زندگی‌شان هستند بپوشند و رنگ بنفش برای 30تا‌40‌ساله‌ها مناسب است. جنس این پارچه‌ها برای مراسم رسمی مناسب است.





یك طرح كاملا جوان پسند. با این‌كه طرح‌دار است اما تیره بودن رنگ‌ها مانع چاق نشان دادن‌تان می‌شود. جوان‌ترها این مدل را از دست ندهند.





  این مانتو هم بلند بوده و هم رنگش تیره است. مدلش نیز رسمی و شیك است. كمتر كسی پیدا می‌شود كه بتواند دست رد به سینه‌اش بزند به‌خصوص كه طراحی روی آن زیبایی‌اش را 2برابر كرده.





  این مدل برای خانم‌های قد بلند خیلی خوب است. رنگ روشنش هم باعث می‌شود به كار خانم‌های جوان بیاید. با مدل‌های ساده می‌توانید روسری‌های طرح‌دار سر كنید.





  درست است كه تنها رنگ شاد این مدل یك خط باریك است اما تضاد 2 رنگ به كار رفته در آن باعث شاد به‌نظر آمدنش می‌شود. می‌توانید این مدل را با یك شلوار مشكی راسته هماهنگ كنید.





 یك مدل كاملا پوشیده و مناسب؛ این مانتو را با شالی همرنگ گل‌های روی كمرش همراه كنید حتما نتیجه نهایی را خواهید پسندید.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگـونه عضـلانی شــوید؟


یك خصوصیت مشترك میان همه ورزشكاران وجود دارد و آن هم عشق به داشتن اندامی زیبا و بدنی سالم است. تغذیه ورزشی، نقش مهمی در سلامت یك ورزشكار ایفا می‌كند





  اگر ورزش می‌كنید و به شكل عضلات و فرم اندام‌تان اهمیت می‌دهید حتما وقتی را هم برای برنامه‌ریزی غذایی و پرس و جو راجع به بهترین خوراكی‌های ورزشی صرف كرده‌اید و می‌دانید نقش تغذیه در سهولت ورزش و بازسازی عضلات تا چه حد مهم است. شما می‌توانید با انتخاب‌های صحیح و ورزش اصولی، بدن‌تان را از درون و بیرون متحول كنید. در واقع تغذیه درون بدن شما را می‌سازد و ورزش ظاهر آن را زیبا می‌كند.





    سالم بخورید

سلامت تغذیه و انتخاب گزینه‌های صحیح غذایی مهم‌ترین كاری است كه هر ورزشكار باید انجام دهد. دانش تغذیه ورزشی در كنار دانش سلامت ورزش، دو ركن اصلی موفقیت در رسیدن به بدنی سالم و ورزیده است. آیا شما می‌دانید تغذیه یك ورزشكار چگونه باید باشد؟



    كم بخور، همه چیز بخور

اگر شما هر روز ورزش می‌كنید به تغذیه‌ای با كالری متناسب و مبتنی بر هرم غذایی نیاز دارید.  برای اینكه بتوانید به تناوب ورزش كنید باید از غذاهایی با انرژی بالا و با كیفیت بهره ببرید تا نیاز ماهیچه‌ها به انرژی ورزشی برطرف شود. آسان‌ترین راه رسیدن به یك تغذیه ورزشی مناسب، خوردن یك صبحانه متعادل و نیز مصرف غذاهای سالم و با كیفیت در طول روز است.





  ورزشكار سوخت می‌خواهد

كربوهیدرات در فرم گلیكوژن، سوخت لازم برای انجام حركات ورزشی است. پس استفاده از كربوهیدرات‌های مناسب، مهم‌ترین كاری است كه باید انجام دهید. پروتئین و چربی هم در رده بعدی اهمیت قرار دارند. در واقع آنچه یك وعده غذایی را برای شما كامل و مقوی می‌كند تركیب صحیح 3 عنصر كربوهیدرات، پروتئین و چربی است.



  آب رسانی حیاتی است

نكته مهم دیگری كه باید مورد توجه ورزشكاران قرار گیرد آب رسانی مناسب به بدن است. نوشیدن آب پیش از ورزش، در طول زمان ورزش و حتی پس از ورزش اهمیت ویژه‌ای دارد. به تازگی نوشیدنی‌های ورزشی مختلفی وارد بازار شده‌اند كه با تركیب خاص خود الكترولیت‌های مورد نیاز بدن شما در طول ورزش را فراهم كرده و جلوی از دست دادن مواد معدنی بدن را به واسطه تعریق شدید، می‌گیرند. اگر تمایلی به استفاده از این نوشیدنی‌ها ندارید می‌توانید از تركیب آب، نمك و كمی شكر به همراه چند قطره آب لیموترش استفاده كنید. سعی كنید تا جای ممكن این محلول را خنك نگهدارید و در طول ورزش از آن بنوشید.





  طبیعت، دكتر تغذیه‌تان باشد

مواد خوراكی‌ كه یك ورزشكار نیاز دارد در طبیعت وجود دارد. برای داشتن عضلات برجسته یا توان ورزشی بالا، نیازی به خوردن مواد شیمیایی عجیب و غریب و قرص‌‌ها و پودرهای پروتئینی‌ نیست كه این روزها در همه باشگاه‌ها به فروش می‌رسد. شما می‌توانید با استفاده از چند خوراكی ساده و قابل دسترس، ماهیچه‌های‌تان را ورزیده و سطح انرژی خود را به حداكثر برسانید. با خوردن این 8 ماده غذایی در طول روز در كنار داشتن برنامه ورزشی متناسب می‌توانید به بهترین فرم ورزشی- فیزیكی بالقوه خود برسید.



خوراكی‌های ماهیچه ساز
  •   اسفناج؛ سوخت عضله
اسفناج یكی از بهترین خوراكی‌های ورزشی است. تركیبات موجود در این سبزی خوشرنگ و خوشمزه می‌تواند سنتز پروتئین در بدن انسان را تا 120 درصد افزایش دهد و از این طریق به بازسازی بافت ماهیچه پس از انجام ورزش سنگین كمك كند. ضمن این‌كه اسفناج منبع خوبی از آهن است و اگر به همراه یك خوراكی اسیدی خورده شود آهن زیادی در خون آزاد می‌كند.



  • قهوه؛ مسكن درد عضلانی
دانشمندان دانشگاه جورجیا به این نتیجه رسیده‌اند كه استفاده از مكمل‌های حاوی كافئین پس از ورزش كه معادل 1 تا 2 فنجان قهوه كافئین دارند باعث كاهش دردهای عضلانی می‌شود. جالب اینجاست كه تاثیر كافئین در كاهش درد از تاثیر انواع مسكن‌ها بیشتر است. عملكرد كافئین به این صورت است كه با محدود كردن ماده شیمیایی‌ كه گیرنده‌های درد را فعال می‌كند، جلوی انتشار درد در بدن را می‌گیرد. ضمنا كافئین خستگی را از تن شما به در می‌كند.



  • ماهی سالمون؛ ناجی تناسب قلبی
محققان استرالیایی دریافته‌اند كه مصرف اكسیژن ورزشی و ضربان قلب دوچرخه سوارانی كه به‌مدت 8 هفته از روغن ماهی در رژیم غذایی خود استفاده كرده‌اند به‌مراتب كمتر از دیگر دوچرخه‌سوارانی است كه روغن‌ماهی نخورند. اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی باید با سلول‌های قلبی و عضلانی بدن یكی شوند تا تاثیر معجزه آسای خود را به جا بگذارند. تحقق این اتفاق نیاز به هفته‌ها وقت دارد. پس یا به‌طور روزانه از قرص‌های مكمل روغن ماهی استفاده كنید یا هفته‌ای چند بار ماهی چربی مثل سالمون بخورید.



  •  آناناس،بازسازی عضلات

آناناس سرشار از بروملین است. آنزیمی كه نه تنها به شكستن پروتئین‌ها و هضم آن‌ها كمك می‌كند بلكه با خواص ضد‌التهابی خود به متعادل شدن ضربان قلب و بازسازی ماهیچه‌ها پس از ورزش منجر می‌شود. آناناس را به‌عنوان صبحانه یا پس از ورزش بخورید.



  • پاستا با سس گوشت؛عضله ساز
غذای ایده آل در ساعات پس از تمرین باید حدود 400 كیلوكالری انرژی و 20 تا 30 گرم پروتئین داشته باشد. ضمن اینكه میزان كربوهیدرات آن بین 50 تا 56 گرم متغییر باشد. این میزان پروتئین و كربوهیدرات به ساخت عضلات جدید و بازسازی عضلات قدیمی كمك می‌كند. 2 غذای ایده‌آلی كه تمام این ویژگی‌ها را در بر داشته باشند پاستا با سس گوشت و ساندویچ كره بادام زمینی و نان است.



نکته : آسان‌ترین راه رسیدن به یك تغذیه ورزشی مناسب، خوردن یك صبحانه متعادل و نیز مصرف غذاهای سالم و با كیفیت در طول روز است.



  • فیله گوشت؛ باریك‌كننده كمر
گوشت‌های كم چربی بهترین منبع پروتئین هستند. پژوهش‌های محققان دانشگاه اونتارویو نشان می‌دهد مصرف پروتئین می‌تواند چربی میان تنه را از بین ببرد. طبق این پژوهش نسبت كمر به باسن در كسانی كه روزانه فقط 02 گرم پروتئین بیش از دیگران می‌خورند 6 درصد بیشتر از بقیه افراد است.



  • چای سبز؛ سازنده عضلات
طبق پژوهش‌های دانشمندان برزیلی، افرادی كه برای یك هفته روزانه تا 3 فنجان چای سبز مصرف می‌كنند، آسیب سلولی كمتری حین ورزش می‌بینند. پس نوشیدن چای سبز می‌تواند به بازسازی عضلات شما پس از ورزش‌های سخت و طولانی كمك زیادی بكند.



  •   شیركاكائو؛ آبرسان لذیذ
بهترین نوشیدنی‌های ورزشی از مشتقات فرآورده‌های شیر تهیه می‌شوند. محققان انگلیسی دریافته‌اند فایده شیر در آبرسانی به بدن پس از ورزش بیش از آب و دیگر نوشیدنی‌های ورزشی است. چرا؟ چون میزان الكترولیت‌ها و پتاسیم شیر بیشتر از آب است.
 جالب است بدانید اضافه كردن كاكائو به شیر آن را تبدیل به یك غذای كامل با تعادل فوق‌العاده بین كربوهیدرات، پروتئین و چربی می‌كند كه برای بازسازی عضلات حیاتی هستند.



  • آب سرد؛ توان بیشتر
نوشیدن آب سرد پیش از شروع ورزش و در طول جلسه ورزشی می‌تواند به بالا بردن توان ورزشی شما كمك كند. در پژوهشی مشخص شد مدت زمان پدال زدن دوچرخه سوارانی كه در نیم ساعت منتهی به مسابقه، حدود 1 لیتر نوشیدنی یخ می‌نوشند و در طول مدت مسابقه مقادیر كمی آب یخ می‌خورند، حدود 23 درصد بیشتر از آنهایی است كه از نوشیدنی‌های ولرم استفاده می‌كنند. نوشیدن آب سرد، بهترین راه برای كاهش دمای بدن است. وقتی دمای بدن شما پایین نگه داشته شود مدت زمان بیشتری برای گرم كردن بدن نیاز است و توان ورزشی بالا‌تر می‌رود.