سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با مردهای این شکلی، خوشبختی؟


اسدالله خان سریال پدرسالار را یادتان هست؟ اگر در خانواده‌ای سنتی پرورش یافته باشید، احتمالا اسدالله خان‌های زیادی را اطراف‌تان دیده‌اید، اما حتی اگر در یك خانواده سنتی زندگی كرده باشید، بعید نیست كه كنار آمدن با چنین مردی برای‌تان دشوار باشد.


مجله سیب سبز - آسا ابراهیمی: اسدالله خان سریال پدرسالار را یادتان هست؟ اگر در خانواده‌ای سنتی پرورش یافته باشید، احتمالا اسدالله خان‌های زیادی را اطراف‌تان دیده‌اید، اما حتی اگر در یك خانواده سنتی زندگی كرده باشید، بعید نیست كه كنار آمدن با چنین مردی برای‌تان دشوار باشد. اما نگران نباشید. شاید این افراد در ظاهر پیچیده به‌نظر برسند، اما زندگی كردن با آنها فوت و فن خاصی دارد كه یادگرفتنش چندان هم دشوار نیست. پس اول با كمك سوال‌هایی كه مطرح كرده‌ایم از اینكه همسرتان در گروه مراقب‌ها جا می‌گیرد مطمئن شوید و بعد از آن ادامه مطلب را بخوانید.

فوت و فن به دست آوردن قلب اسدالله خان!

اگر همسر شما چهار ویژگی از این هفت مورد را دارد، می‌توانید بگویید كه او یك «مراقب» است و برای به دست آوردن دل او به توصیه‌های ما نیاز دارید.

1.  احساساتش را در دلش نگه می‌دارد و آنها را با كسی قسمت نمی‌كند.

2.  نمی‌تواند به راحتی با غریبه‌ها گپ بزند.

3. گاهی به تنهایی و فاصله گرفتن از دیگران نیاز دارد.

4. به جای شریك شدن در بحث‌ها ترجیح می‌دهد ماجرا را از دور نظاره كند و به حرف‌های دیگران گوش دهد.

5.  وقتی با او در مورد یك موضوع مهم حرف می‌زنید، بیشتر از آنكه حرف بزند سكوت می‌كند.

6.  اینكه از دیگران كمك بخواهد یا خواسته‌هایش را مطرح كند برایش دشوار است.

7. وقتی بحرانی در زندگی مشترك ایجاد می‌شود، ترجیح می‌دهد به تنهایی حلش كند تااینكه آن را در همان ابتدا با شما در میان بگذارد.

خود سر است؟

اگر برای گرفتن تصمیم‌های مهم نظر شما را نمی‌پرسد، باید به «مراقب» بودنش مشكوك شوید. افرادی كه در این گروه شخصیتی قرار می‌گیرند، استقلال زیادی دارند. آنها دوست دارند با پشتوانه همین استقلال و به تنهایی تصمیم بگیرند و از مشورت كردن با دیگران یا گوش كردن به توصیه‌های‌شان گریزانند. ساده‌تر بگوییم «مراقب‌ها معتقدند خودشان قادر به مراقبت از خود هستند و در این مورد به كسی نیاز ندارند!» چنین مردی قاطع و یك‌كلام است و هرقدر هم مقابلش بایستید، حرف و تصمیمش را عوض نمی‌كند.

با او چه كنم؟

هیچ چیز به اندازه احترام دیدن نمی‌تواند یك مرد مراقب را شیفته شما كند. اگر می‌خواهید به چنین مردی نزدیك شوید و عشقش را به دست بیاورید، تا می‌توانید به او احترام بگذارید. قرار نیست نقش بازی كنید. فقط از همین امروز سعی كنید ویژگی‌های مثبتش را ببینید و اینكه برای این ویژگی‌ها ارزش قائل هستید را هم به او منتقل كنید.

كارآگاه بازی می‌كند؟

اگر با یك مراقب ازدواج كرده باشید، باید خیال معاشرت بی قید و شرط با دوستان مجردی‌تان را از سر بیرون كنید. مراقب‌ها در مواجهه با دیگران محتاطند و پیش از آنكه همسرتان به دعوت یكی از دوستان شما به ‌مهمانی بله بگوید، مثل یك كارآگاه همه چیز را در نظر می‌گیرد و احتمالا شما را سوال‌پیچ می‌كند. طبیعی است كه مردی با شخصیت مراقب به راحتی نتواند با آدم‌های تازه خو بگیرد، شمع مجلس شود و در یك ‌مهمانی چند ساعته با كسانی كه قبلا آنها را ندیده بوده صمیمی شود.

با او چه كنم؟

نگذارید محتاط بودنش شما را تنها و خانه‌نشین كند. در معاشرت‌های اجتماعی خودتان سررشته كار را به دست بگیرید. شاید به ظاهر در برابر این موضوع مقاومت كند اما از این رفتار شما خوشش می‌آید، اما در كنار این تلاش‌ها از او انتظار نداشته باشید تغییر كند و با دوستان شما از خودتان صمیمی‌تر شود. او همیشه محتاط خواهد ماند و فاصله‌اش را با دیگران به آرامی كم خواهد كرد. البته حتی پس از گذشت ماه‌ها از وارد شدن او به جمع دوستان‌تان، نباید انتظار داشته باشید مثل مردهای دیگر جمع شود و با آنها احساس برادری كند، برای آرامش خودتان بهتر است او را همانطور كه هست بپذیرید.

با نقد میانه ندارد؟

اگر همسرتان مراقب باشد، ساده‌ترین نقد‌های شما را هم جدی می‌گیرد اما انتظار نداشته باشید وقتی او را به باد انتقاد می‌گیرید موضعش را تغییر دهد و كاری كه می‌خواهید را بكند. چنین شخصیتی از انتقاد نمی‌ترسد و به‌خاطر آن خم به ابرو نمی‌آورد. اعتماد به نفس چنین مردانی آنقدر بالا هست كه به كار خود ایمان داشته باشند و به‌خاطر نقد یك نفر نسبت به تصمیم‌شان شك نكنند، پس بیهوده تلاش نكنید با زیر سوال بردن تصمیم‌ها یا بدتر از آن، با حمله كردن به شخصیتش خود را ثابت كنید. این گروه از مردها خوب می‌دانند چه می‌كنند و منتظر تایید دیگران نمی‌مانند.

فوت و فن به دست آوردن قلب اسدالله خان!

با او چه كنم؟

به جای اینكه با انتقادهای مداوم و كنایه زدن برای به دست آوردن قلبش تلاش كنید، احساسات‌تان را شفاف با او در میان بگذارید. او شنونده خوبی است و با منطقی كه دارد می‌تواند احساسات‌تان را درك كند، پس نیازی نیست كه از راه‌های تاریخ گذشته برای محكم كردن پایه‌های زندگی‌تان كمك بگیرید. اگر احساس می‌كنید قدرت زیاد او شما را به حاشیه رانده و نسبت به این اتفاق حس خوبی ندارید، موضوع را با او در میان بگذارید.

خوب می‌شنود

مراقب‌ها شنونده خوبی هستند. با دقت به حرف‌های شما و دیگران گوش می‌دهند تا همه چیزهایی كه می‌گویید را درك كنند و از جزئیات موضوعات باخبر شوند و وقتی با آنها حرف می‌زنید، مدام میان كلام‌تان نمی‌دوند، اما امان از روزی كه حرف‌های شما با گوشه و كنایه همراه شود و شخصیت او را نشانه بگیرد! یك مراقب وقتی مورد حمله قرار می‌گیرد، بهتر از هر كسی از خود دفاع می‌كند، پس انتظارش را داشته باشید.

با او چه كنم؟

اگر با چنین مردی ازدواج كرده‌اید، انتظار داشته باشید همانطور كه در برخورد با دیگران محتاط است در مقابل شما هم دست به عصا باشد. تصور نكنید او بی‌اعتناست یا اینكه دوست‌تان ندارد. آهسته و حساب‌شده قدم برداشتن جزئی از شخصیت اوست كه شما هم نمی‌توانید تغییرش دهید. یك مراقب در ماه‌های نامزدی جملات رویایی كه اغلب زن‌ها آرزوی شنیدنش را دارند را به زبان نمی‌آورد، بلكه به آرامی و در جریان ماه‌ها عشقش را به شما ثابت می‌كند.


ویدیو مرتبط :
مسیر خوشبختی استاد سامانی - مراحل خوشبختی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوشبختی واقعی درچیست؟



 

خوشبختی

 

هرکسی اهدافی را برای رسیدن خود به خوشبختی در ذهن ترسیم می‌کند، اما تحقیقات نشان داده خوشبختی واقعی در احساس آرامش در لحظه حال است.اگر تصمیم دارید اهداف خود را برای سال آینده مشخص کنید این کار را با نگرانی انجام دهید زیرا با این کار مانع تحقق آن می‌شوید.

 

در ضمن مطالعات انجام شده توسط دنیل گیلبرت استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد نشان داده تفکر «زمانی خوشبخت می‌شوم که...» کاملا بیهوده است زیرا زندگی آرام در لحظه حال را از بین می‌برد و در عین حال خوشبختی را منوط به شرطی می‌کند که معلوم نیست تحقق یابد و یا این‌که با تحقق یافتنش چقدر به انسان کمک کند.

 

بررسی‌ها نشان داده حتی افزایش درآمد نیز چندان موجب خوشبختی نیست زیرا فقط 10درصد عامل تعیین‌کننده خوشبختی به ثروت، سطح اجتماعی و... بستگی دارد.مشخص شده افزایش درآمد پس از حدود 11ماه دیگر فرقی با قبل برای انسان نمی‌کند و این تا زمانی که درآمد 11 برابر شود ثابت است.

 

خوشبختی

 

40درصد آن به عادت‌های فکری، احساسات، کلمات و رفتار بستگی دارد و 50 درصد مابقی نیز تا حد زیادی ژنتیکی است.در واقع ما به جای انتظار یک هدف ایده‌آل باید به بالا بردن عوامل تعیین‌کننده سطح خوشبختی در خود بپردازیم.

 

اگر شما هم فکر می‌کنید که با رسیدن به سطح خاصی از تحصیلات، شغل و پول، زیبایی و حتی سفر یا همسر به خوشبختی می‌رسید سخت در اشتباهید، زیرا با رسیدن به هریک از آنها می‌بینیم که بسیار کمتر از آنچه تصور کرده بودیم خوشبختیم و خوشحال می‌شویم و هر بار که تجربه این حس را هم داریم از هیجان آن کاسته می‌شود.

 

دیگر به بیشتر و بهتر و ای کاش روزی... فکر نکنید، زیرا در این صورت امکان خوشبختی کلی را از خود گرفته‌اید و آرامش و خوشحالی خود را مشروط به هدفی کرده‌اید که شاید تاثیر چندانی در وضعیت شما نداشته باشد، زیرا مهم این است که احساس خوشبختی باید از درون بجوشد و عوامل بیرونی تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر این حس نداشته و اگر هم داشته باشند موقتی و گذراست.

 

پس بیایید که از این به بعد واقع‌بین‌تر عمل کنیم و لحظه حال را فدای لحظه نامعلوم فردا نکنیم.