سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با ماسک های خانگی پوستی بدون لک در بهار داشته باشید



ماسک های خانگی,لک صورت, ماسک خانگی

این روزها خریدن کرم‌های پوستی کمی سخت است به‌خصوص کرم‌های لکه‌بر که نسبتا قیمت‌های گرانی هم دارند ولی نگران نباشید.برای از بین بردن لک‌ها تنها نباید سراغ لیزر و کرم‌های گران‌قیمت رفت، می‌توان با کرم‌ها و ماسک‌های خانگی لک‌ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد یا حتی از بین برد.

ماسک خیار و جعفری بسازید
یک خیار له کنید و ۵ قاشق غذاخوری از آن را با ۵ قاشق غذاخوری جعفری له‌شده مخلوط کنید و ۵ قاشق روغن کنجد به آن بیفزایید. این مخلوط را در بطری شیر درداری بریزید و در آن را محکم ببندید و بعد این شیشه را چند روز در محلی تاریک نگهداری کنید و چند روز از آن را روی جوش‌ها بمالید تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.

هم لایه‌بردار، هم مرطوب‌کننده و هم تونر
گوجه‌فرنگی: ۲عدد
لیموترش: یک عدد
آرد جو دوسر
جوش‌شیرین: ۲ قاشق‌غذاخوری
عسل: یک قاشق غذاخوری

آب ۲ گوجه‌فرنگی تازه را بگیرید و آن را صاف کنید البته پالپ‌های آن را نگه دارید، بعد آب یک لیموی تازه را هم با آب گوجه‌فرنگی مخلوط کنید. مقداری آردجو دوسر با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند تا ماده لایه‌بردار درست شود، حالا صورت‌تان را با این ماده خمیری بشویید و روی قسمت‌های لک یا دانه‌های سرسیاه بیشتر تمرکز کنید، بعد صورت را کامل آب بکشید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

ماسکی ضدلک بسازید
شیرخشک: ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
عسل: ۴ قاشق غذاخوری

همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا ماده حالت خمیری پیدا کند، آن را به صورت بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، بعد صورت را بشویید و روی صورت مقداری ماست ساده بمالید، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت را بشویید.

ماسک سیب برای از بین بردن لک‌ها
سیب: یک عدد
شیر: مقداری، لیموترش: ۲عدد
شکر: ۳ قاشق غذاخوری

یک سیب کوچک را با مقدار کمی شیر در مخلوط کن بریزید و بعد به آن آب دو تا لیموترش را اضافه کنید و درنهایت ۳ قاشق شکر در آن بریزید. خوب مخلوط کنید سپس مخلوط را کمی بجوشانید، اجازه دهید تا خنک شود و حدود ۴۵ دقیقه روی پوست بگذارید، هفته‌ای سه‌بار این ماسک را استفاده کنید، بهتر است شب‌ها روی صورت بگذارید که دیگر بیرون نروید.

لک‌‌های کوچک را از بین می‌برد
لیموترش: یک عدد
شیر: ۲ قاشق غذاخوری
پالپ‌ آلوورا: مقداری

آب لیموترش را بگیرید و با شیر مخلوط کنید و بعد روی مناطق لکه‌دار پوست بمالید. وقتی این ماده روی پوست خشک شد، روی آن پالپ آلوورا بگذارید و بعد روی آن را با چسب یا پارچه‌ای ببندید و اجازه دهید تمام شب باقی بماند.
منبع:آرایشیک

 


ویدیو مرتبط :
‫با گل همیشه بهار پوستی شاداب و جوان داشته باشید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسک های خانگی زیبایی مخصوص فصل بهار



ماسک های خانگی زیبایی,خشکی پوست,درمان خشکی پوست

تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید این ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سسپس آن را با آب ولرم بشویید.

حال که زمستان و سرمای آن را پشت سر گذاشته ایم، زمان آن فرا رسیده که از ماسک های فصلی و بهاره برای زیبایی بیشتر پوست خود استفاده کنیم.

_ ماسک تخم مرغ
تخم مرغ که نماد بهار و آغازی دوباره است، در طول قرن های متمادی برای درمان خشکی پوست توسط زنان مورد استفاده قرار گرفته است. تخم مرغ حاوی پروتئین و لسیتین است که یک روان کننده طبیعی برای پوست به حساب می آید. افزودن اندکی خامه ترش به این ترکیب باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست نیز می شود.

مواد لازم :
یک عدد تخم مرغ خام
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری خامه ترش

طرز تهیه :
تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید این ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سسپس آن را با آب ولرم بشویید.

_ لوسیون پاک کننده کاهو
با فرا رسیدن فصل بهار، کاهو فراوان می شود. کاهو پاک کننده ای فوق العاده برای تسکین التهاب یا سوختگی پوست در اثر وزش باد است. کاهو حاوی ویتامین، گوگرد، سیلیکون و فسفر است که همه این عناصر به بازگرداندن سطح pH طبیعی پوست و متعادل سازی رنگ چهره کمک می کنند.

مواد لازم :
نصف یک کاهو
۴ پیمانه آب
یک هشتم قاشق چایخوری بنزوئین (می توانید آن را از داروخانه ها تهیه کنید.)

طرز تهیه :
کاهو را در یک ماهیتابه قرار داده و آن را با آب بپوشانید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید به جوش بیاید. به محض جوشیدن، حرارت را کم کرده و بگذارید یک ساعت به آرامی بجوشد. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملاً خنک شود. آن را از صافی رد کرده و در بنزوئین مخلوط کنید. سپس آن را در یک بطری تمیز ریخته و در صبح یا شب برای پاک کردن پوست از این لوسیون استفاده کنید.

_ ماسک گل رز
رز، رمانتیک ترین شکوفه بهار است، و از بخت خوب ما، این گل یک قابض طبیعی است و در پاک کردن چربی و آلودگی پوست بسیار زیبا عمل می کند.

مواد لازم :
یک قاشق غذاخوری گلبرگ رز خشک
یک پیمانه سرکه سفید
نصف پیمانه گلاب

طرز تهیه :
گلبرگ های رز و سرکه را با هم مخلوط کرده و بگذارید به مدت دو هفته به همان حال بماند سپس، آن را از صافی رد کرده و با گلاب مخلوط کنید سپس این ترکیب را در یک بطری اسپری ریخته و روی یک تکه کتان تمیز پاشیده و به صورت خود بمالید.
منبع :jamejamonline.ir