سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با لوستر، زندگی تان را جلا دهید


از لامپ های 100 قدیمی گرفته تا لوسترهای زیبا و البته گرانبهای امروزی. آنچه در اینجا مطرح می شود این است که صرفا وجود این نورافشان ها در خانه به خودی خود کارساز نیست بکله باید در نحوه نصب و جانمایی آنها فوت و فنی را به کار ببرید تا نهایت استفاده را از وجود آنها بکنید.

روزنامه هفت صبح: نور و روشنایی در هر خانه ای اهمیت ویژه ای دارد. چه کسی می تواند خانه ای را بدون نور و در تاریکی مطلق تصور کند؟ در چنین خانه ای زندگی جریان نخواهد داشت. امروزه امکانات زیادی برای تامین نور کافی برای خانه وجود دارد.

از لامپ های 100 قدیمی گرفته تا لوسترهای زیبا و البته گرانبهای امروزی. آنچه در اینجا مطرح می شود این است که صرفا وجود این نورافشان ها در خانه به خودی خود کارساز نیست بکله باید در نحوه نصب و جانمایی آنها فوت و فنی را به کار ببرید تا نهایت استفاده را از وجود آنها بکنید.

 شاید در گذشته نه چندان دور با شنیدن نام لوستر به یاد سالن های پذیرایی می افتادید ولی امروزه لوسترها خانه های شما را نیز تسخیر کرده اند که البته تسخیری زیبا و دوست داشتنی است.

مهمان نورانی خانه ما

ایمنی لوسترها

برق مورد نیاز برای نصب لوستر رعایت یکسری نکات لازم است. زیرا لوستر به علت اینکه مجموعه ای از چراغ های متعدد است که در کنار یکدیگر و معمولا همزمان با یکدیگر روشن و خاموش می شوند، باید حتما از یک کارشناس نصب کمک بگیرید تا شما را در مورد مقدار برق مورد نیاز و همچنین جای مناسب نصب لوستر راهنمایی کند.

در هنگام نصب لوستر حتما در ابتدا حباب های آن را باز کنید و بعد از اینکه نصب آن به اتمام رسید، حباب ها را ببندید. با این کار از شکستن حباب ها جلوگیری می کنید. معمولا هنگامی که لوستر را خریداری می کنید، یک راهنمای نصب لوستر هم همراه با آن به شما تحویل داده می شود. آن را به دقت بخوانید تا از تمام ویژگی های لوستر خانه خود مطلع شوید. وزن: وزن لوستر نیز از جمله نکاتی است که باید حتما مورد توجه شما قرار بگیرد. شما باید از مقدار تحمل سقف خانه خود و وزن لوستر نیز از جمله نکاتی است که باید حتما مورد توجه شما قرار بگیرد.

شما باید از مقدار تحمل سقف خانه خود و وزن لوستری که قرار است نصب کنید آگاه باشید تا نصب لوستری که سقف خانه تحمل آن را ندارد، باعث ترک خوردگی و احیانا فروریختن سقف و شکستن لوستر شما نشود. توجه داشته باشید که رعایت این نکته نه تنها از به هدر رفته هزینه شما جلوگیری می کند بلکه خطرات جانی را نیز از بین می برد. چون ممکن است لوستر روی سر شما و با کودکانتان بیفتد و آسیب های جدی به شما وارد کند.



جانمایی مناسب

 
یکی از نکاتی که در هنگام نصب لوستر حتما باید مورد توجه شما باشد، این است که معمولا در هر سقفی لوسترها را به صورت فرد نصب می کنند. این کار شما باعث می شود که نور بیشتری از سقف به سمت فضای خانه بتابد و به لحاظ زیبایی بصری نیز اعداد فرد زیبایی بیشتری ایجاد می کنند. همچنین اگر لوسترها را به عدد فرد مثل سه یا پنج نصب کنید، حالت مدوری از نور ایجاد می شود که تونلی از نور را وارد خانه شما می کند.

از طرفی از نظر چیدمان فضای خانه نیز می توانید هماهنگی هایی بین لوستر و دیگر وسایل خانه به وجود بیاورید. اگر فضای خانه خود را به سبک مدرن چیده اید باید در هنگام نصب لوستر نیز از لوسترهای مدرن و متناسب با فضای خانه خود استفاده کنید.



همسانی سقف ها و لوسترها


به هنگام نصب لوستر باید توجه داشته باشید که برای هر سقفی نمی توان از هر لوستری استفاده کنید. بسته به بلندی یا کوتاهی سقف خانه، شما باید لوستری مناسب با آن خریداری کنید. اگر سقف خانه شما کوتاه است، باید از لوسترهایی که چسبیده به سقف است و با عنوان لسوترهای سقفی معروفند، استفاده کنید. امروزه انواع و اقسام لوسترهای آویز و سقفی و دیوارکوب ها وارد بازار شده اند و شما هم علاقه مندید که مدل های مختلف آن را بخرید و خانه های خود را با آن زیبا کنید. اما رعایت این نکته که کدام لوستر با سقف خانه شما همسان یدارد بسیار مهم است. برای سقف های بلند نیز باید از آویزهای بلند استفاده کنید تا با نزدیک کردن لوستر به سطح خانه، نور و زیبایی بیشتری به خانه شما ببخشد.



هدف از نصب لوستر


همه ما می دانیم که نور خانه را می توان با چند لامپ نیز تامین کرد اما از آنجایی که زیبایی و زیبایی پسندی در سرشت هر انسانی وجود دارد، همیشه به دنبال ایجاد تنوع در سبک زندگی خود هستیم. استفاده از لوستر نیز در عملی کردن همین اندیشه زیبایی پسندی، قرار دارد اما همیشه توجه داشته باشید که هر فضایی به مقدار مشخصی از نور نیاز دارد. در اتاق های کوچک یا اتاق بچه ها لازم نیست از لوسترهای بزرگ و چند شاخه استفاده کنید.

مهمان نورانی خانه ما

برای این مکان از لوسترهایی با دو تا سه شاخه استفاده کنید. برای اینکه زیبایی لوستر بیشتر به چشم بیایید، حتما در جانمایی آن نهایت دقت را به خرج بدهید. مثلا اگر در خانه مبلیمان استیل دارید حتما لوستر را به گونه ای نصب کنید که با انعکاس نور توسط مبلمان، روشنایی دو چندانی به اطراف ساطع و خانه شما غرق در نور و روشنایی شود.



سنت و مدرنیته


همچنان که به هنگام انتخاب لوازم دکوراسیون هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبک را در نظر می گیرید در هنگام خرید لوستر نیز این موضوع را باید مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال در یک فضای کاملا مدرن، آویختن لوستری با آویزهای کریستالی کاری نامناسب است و به لحاظ دکوراسیونی محیطی ناهماهنگ را سبب می شود.



مهمان نورانی خانه ما

لوستری برای ناهار

اگر می خواهید روی میز ناهارخوری خود لوستری نصب کنید، بهتر است آن را کاملا پایین بیاورید تا تمام فضای میز را روشن کنید. به این ترتیب همه ظروف و غذاهای روی میز کاملا روشن می شود و این نکته علاوه بر اینکه زیبایی ایجاد می کند، اشتهای شما را نیز افزایش می دهد!



مهمان نورانی خانه ما

لوستری در اتاق خواب

استفاده از نور مستقیم و آویزان از سقف مانند لوستر چون باعث خیرگی چشم و آزار آن هنگام دراز کشیدن روی تخت می شود برای اتاق خواب مناسب نیست. توصیه می کنیم برای این اتاق ها صرفا از نورهای گرم و چراغ هایی با امکان تغییر شدت نور استفاده کنید. دیوارکوب ها و لامپ های هالوژن تناسب بیشتری با اتاق خواب دارند.



لوسترهای کهنه


اگر در خانه لوستری دارید که کهنه شده است و قصد دارید آن را دور بیندازید، ما از شما می خواهیم که این کار را نکنید. همین لوستری را که به نظر شما کهنه شده و کارایی لازم را از دست داده است، به مراکز تعمیر لوستر بسپارید تا با هزینه اندکی آن را زیباتر از گذشته به شما تحویل دهند. آـنها با تعویض نوع حباب ها و گاهی با ایجاد تغییر شکل اندک در جای چراغ ها، لوستری جدید و زیبا برای شما می سازند. با انجام این کار لازم نیست برای خرید لوستر جدید هزینه اضافی پرداخت کنید.



نصب لوستر


لازم است یادآوری کنیم که نصب لوستر کار آسانی نیست و باید در این زمینه از یک کارشناس کمک بگیرید و به یاد داشته باشید که صرف نظر از شکل و نوع و اندازه لوستر قبل از هر اقدامی باید نسبت به قدرت اتصالات برق اتاق در رابطه با تامین روشنایی چراغ های متعدد لوستر اطمینان به عمل آید. دانستن این نکته نیز بسیار مهم است که کابل آویزان از سقف باید آن اندازه استحکام داشته باشد که بدون اینکه بریده یا از سقف جدا شود تاب تحمل وزن لوستر را داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
صنایع لوستر معقول در بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی لوستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با روش های زیر زندگی خسته کننده تان را تغییر دهید



زندگی خسته کننده, تغییرات در زندگى

براى بسیارى از مردم، تغییر، بسیار دشوار و چالش برانگیز است به این جهت، آن‌ها لیست تغییرات مورد نظرشان را هر سال با خود به سال بعد مى‌برند.

 

به لیست تغییراتى که مى‌خواهید در زندگى خود به وجود آورید نگاه کنید. لیست شما ممکن است موارد زیر را برداشته باشد:

 

1 - کاهش وزن

2 - انتخاب شغل بهتر

3 - مواجه شدن با هراس‌ها

4 - افزایش اعتماد به نفس

5 - بهبود زندگى عشقى

6 - احساس افسردگى کمتر و رضایت‌مندى بیشتر از زندگى

7 - یادگیرى مهارت‌هاى کنار آمدن با استرس در محیط کار

8 - رها کردن خود از گذشته

 

این‌ها برخى از موضوعات پیچیده‌اى هستند که مردم معمولاً با آن‌ها مواجهند. ممکن است بعضى از آن‌ها در لیست شما هم قرار داشته باشند. براى بسیارى از مردم، تغییر، بسیار دشوار و چالش برانگیز است به این جهت، آن‌ها لیست تغییرات مورد نظرشان را هر سال با خود به سال بعد مى‌برند.

 

چگونه یک فرد مى‌تواند زندگیش را تغییر دهد هنگامى که از قدرت ارادة او کارى ساخته نیست؟ هنگامى که اراده شکست مى‌خورد به کجا باید پناه برد؟ مردم غالباً در این مواقع به روان‌شناس، مشاور یا مددکار اجتماعى مراجعه مى‌کنند تا به آن‌ها در انجام تغییرات مورد نظرشان کمک کنند. این متخصصان مى‌توانند به هدایت فرایند تغییر در آن‌ها بپردازند و کمک کنند تا آن‌ها منابع درونى خود را براى انجام تغییر مورد نظر بسیج کنند.

 

امّا پیش از آن که لیست تغییرات خود را نزد درمانگر ببرید، دو نکتة کلیدى هست که باید در نظر بگیرید.

 

1 - نخست این که تمام رویکردهاى درمانى یکسان نیستند

 

2 - دوم این که رویکرد خود فرد به انجام مشاوره، به مقدار زیادى تعیین کننده میزان موفقیتش خواهد بود.

 

در طول سال‌هاى متمادى، روش‌هاى مشاوره بسیارى براى کمک به مردمى که خواهان تغییر در زندگیشان مى‌باشند به وجود آمده است. برخى از روش‌هاى درمانى صرفاً رفتار فرد را مورد توجه قرار مى‌دهند و برخى دیگر، طرز تفکّر یا تخلیه احساسات را.

 

برخى روش‌ها مدتى طولانى را صرف شنیدن حرف‌هاى مراجعه کننده مى‌کنند بدون آن که بازخوردى دهند، در حالى که برخى روش‌هاى دیگر به تحلیل و توضیح تمام جنبه‌هاى زندگى فرد مى‌پردازند.

 

اکنون پژوهش‌هاى بیشترى براى تعیین این که چه چیزى در کمک به مردم براى ایجاد تغییرات مثبت در زندگیشان موثرتر است صورت گرفته است. روش‌هاى درمانى جدیدى نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و اثربخشى بیشتر آن‌ها نسبت به روش‌هاى قبل به اثبات رسیده است.

 

دو تا از اثربخش‌ترین روش‌ها عبارتند از emdr ( شکلى از روان‌درمانى با هدفِ پرداختن به خاطره‌هاى ناگوار، کاستن تأثیرات بلند مدّت آن‌ها و کمک به بیمار در ایجاد و توسعه سازوکارهاى انطباقى بیشتر.) و تمرکز تجربى ( در روان‌درمانى، منظور از تمرکز، یعنى نگاه داشتن توجه باز و بدون قضاوت فرد به چیزى که مستقیماً تجربه مى‌شود امّا هنوز به کلام در نیامده است ).

 

همان‌طور که گفته شد، دومین نکته کلیدى در مراجعه فرد به روان‌درمانگر، رویکرد خود او به انجام مشاوره است. چند سال پیش، دکتر اوجین گِندلین پژوهشى براى تعیین این که چه چیزى مشاوره را اثربخش مى‌سازد، انجام داد. مهم‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین کشف او این بود که رویکرد خود فرد به انجام مشاوره و چگونگى پرداختن به مساله‌اش در حین مشاوره مى‌تواند نشانگر موفقیت یا عدم موفقیت مشاوره باشد.

 

او موفق شد چند عامل مشترک را در بین کسانى که مشاوره‌هاى موفقیت‌آمیزى داشتند شناسایى و تعیین کند:

 

1 - توجه به این که بدن چگونه مشکل را حس و تجربه مى‌کند.

2 - تمایل به گوش سپردن به بازخوردهایى که ذهن براثر آن حس‌ها مى‌دهد.

3 - مهارت در تشخیص معنى نهفته در آن پیام‌هاى بدنى.

 

این توانایى‌ها در بین کسانى که بیشترین موفقیت را در مشاوره‌ها به دست آورده‌اند مشاهده شده است. دکتر گندلین پس از تعیین این عوامل، توانست به دانشجویان روان‌شناسى بیاموزد که با گوش دادن به هزاران نوار صوتى جلسات مشاوره به تشخیص آن‌ها بپردازند. بدین ترتیب دانشجویان قادر بودند پیش‌بینى کنند که چه کسى در ایجاد تغییرات مورد نظرش موفق خواهد شد. دکتر گندلین نهایتاً توانست به مردم بیاموزد که چگونه به شیوة موفق‌ترین افراد به مشاوره با روان درمانگر روى آورند.

منبع :fekreno.com