سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با فنجان و نعلبکی‌های چینی گلدان‌های رنگی بسازید!


وقتی به آپارتمان جدیدم نقل مکان کردم و با تراس کوچک آن مواجه شدم، هیچ چیز به اندازه ی نگرانی برای گلدان های ریز و درشتم که اکنون دیگر جا و مکانی نداشتند، برایم آزاردهنده نبود.

وب سایت چیدانه: وقتی به آپارتمان جدیدم نقل مکان کردم و با تراس کوچک آن مواجه شدم، هیچ چیز به اندازه ی نگرانی برای گلدان های ریز و درشتم که اکنون دیگر جا و مکانی نداشتند، برایم آزاردهنده نبود.

اما با دیدن تراس های همسایه ها و حتی پشت پنجره های آن ها که با گلدان های بسیار کوچک و گل های رنگی آراسته شده بودند، امیدوار شدم. گلدان های بزرگ قبلی را به لابی ساختمان و راه پله ها که نورگیر بودند منتقل کردم و برای اینکه با بقیه متفاوت باشم، گلدان هایم را از ظرف های قدیمی ترم از جمله فنجان های چینی انتخاب کردم و خیلی ساده و مقرون به صرفه، منظره ای از گل های رنگی زیبا در تراس و پشت پنجره ی خانه ام ایجاد کردم که دیدن شان هم برای خودم لذت بخش است و هم برای رهگذران کوچه. با ما همراه باشید تا مراحل ایجاد آن ها را بگویم...

با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!

اگر فنجان و نعلبکی های چینی قدیمی دارید که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید یا خیلی کم استفاده می کنید، می توانید از آن ها برای کاشتن گل های رنگی استفاده نمایید. انتخاب نوع گل ها با شما است، مثلا می توانید در فنجان ها پیازچه، ریحان یا مریم گلی بکارید. نعلبکی ها در حکم زیرگلدانی های شما هستند که در هنگام آبیاری گیاه، آب خارج شده از ته گلدان در آن ها جمع می شود.

با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!

هرچه ته فنجان نازک تر باشد، برای ایجاد سوراخ زه کش آسان تر دریل می شود. از سر با ضخامت مناسب برای دریل استفاده کنید. یک تکه چسب کاغذی به ته فنجان بچسبانید تا دریل روی آن سر نخورد. به آرامی شروع به دریل کردن فنجان کنید تا یک سوراخ کوچک ایجاد شود و بعد به دریل کردن ادامه دهید تا کاملا سوراخ شود.

با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!

بعد از اضافه کردن خاک و گیاهان، اکنون گلدان های فنجانی رنگی شما آماده هستند تا در تراس، پشت پنجره، روی اپن آشپزخانه یا هر جای دیگری در دکوراسیون منزل شما جا بگیرند. فقط مراقب باشید از نور کافی برخوردار باشند.

با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!

با فنجان و نعلبکی های چینی گلدان های رنگی بسازید!


ویدیو مرتبط :
چاپ بر روی سرویس های بشقاب ، فنجان نعلبکی و ... به سفارش ایرانسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با تکه های پارچه، گلدان های رنگی و شاد بسازید


حتما برایتان پیش آمده که از لباسی که دوخته اید، مقداری پارچه اضافه آمده باشد یا در میان خرت و پرت هایتان، کاموا، تور و خورده ریز هایی باشد که به نظر به درد نخور بیایند. در این خود آموز به شما یاد می دهم به سادگی با باقیمانده تکه های رنگی پارچه، تور و کاموا یک لباس زیبا و رنگی برای گلدان هایتان درست کنید.

وب سایت بردوک - ارمغان فائزی : حتما برایتان پیش آمده که از لباسی که دوخته اید، مقداری پارچه اضافه آمده باشد یا در میان خرت و پرت هایتان، کاموا، تور و خورده ریز هایی باشد که به نظر به درد نخور بیایند. در این خود آموز به شما یاد می دهم به سادگی با باقیمانده تکه های رنگی پارچه، تور و کاموا یک لباس زیبا و رنگی برای گلدان هایتان درست کنید.

با تکه های پارچه، گلدان های رنگی و شاد بسازید

وسایل لازم
  •     گلدان
  •     تکه های پارچه
  •     تور
  •     کاموا
  •     قلمو
  •     چسب

مراحل ساخت

1.در این عکس، تمام مراحل کار را مشاهده می کنید. ابتدا روی گلدان را با قلمو، آغشته به چسب کنید. سپس به آرامی پارچه رنگی را دور گلدان  بپیچید، طوری که همه نواحی یکدست باشند و زیر پارچه هوا جمع نشود. در مرحله آخر با قیچی، برش های کوچکی در لبه های پارچه ایجاد کنید تا به آسانی به لبه داخلی گلدان چسبیده شود.


با تکه های پارچه، گلدان های رنگی و شاد بسازید


2.مراحل کار این خودآموز نیز مانند قبلی است با این تفاوت که در اینجا به جای پارچه، از تکه های تور استفاده شده است.

با تکه های پارچه، گلدان های رنگی و شاد بسازید


3.دراینجا چند نمونه ساده دیگر، برای ایده گرفتن مشاهده می کنید.

با تکه های پارچه، گلدان های رنگی و شاد بسازید