سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با ریزش مو بعد از زایمان چه کنیم؟



علت ریزش موی بعد از زایمان

ریزش مو بعد از زایمان از مشکلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر می شوند

 

ریزش مو بعد از زایمان یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم ها بعد از به دنیا آمدن فرزندشان با آن درگیر می شوند. اما بهتر است بدانید که چاره ریزش مو بعد از زایمان چیست؟


چاره ریزش موی بعد از زایمان چیست؟
 معمولا تغییر در میزان استروژن باعث ریزش مو در مادرانی می شود که به تازگی فرزندشان به دنیا آمده است. این ریزش مو در اکثر زنان پس از تقریبا یک سال برطرف می شود.

آکادمی امریکایی امراض پوستی پیشنهاداتی برای چگونگی کنار آمدن با معضل ریزش مو بعد از تولد فرزند، ارائه می دهد:

_ از شامپو و نرم کننده حجم دهنده مو استفاده کنید.


_ از شامپوی حالت دهنده استفاده نکنید، زیرا این شامپوها، مو را صاف و لخت می کنند و مو نازک تر و کم حجم تر دیده می شود.

_ از نرم کننده ای استفاده کنید که مخصوص موهای آسیب دیده است.

_ نرم کننده را روی پوست سر نریزید. از آن فقط برای حالت دادن پائین موها استفاده کنید.

_ از نرم کننده ها و حالت دهنده های قوی استفاده نکنید، زیرا مو ها را نازک تر و کم حجم تر نشان می دهد.

منبع : salamaneh.com
 


ویدیو مرتبط :
کسی که بر اثر زایمان ریزش مو دارد،کاندید کاشت مو هست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریزش مو پس از زایمان طبیعی است



 

 

یك متخصص پوست و مو اظهار كرد: بسیاری از زنان تصور می‌كنند شیردهی موجب تشدید ریز مو می‌شود در حالی كه شیردادن به نوزاد هیچ تاثیری در ریزش موی افراد ندارد.

دكتر رقیه شمس‌الدینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: تراكم و رشد بیشتر موهای زائد كه در ناحیه صورت هم نمایان‌تر می‌شود از جمله تغییرات پوست و مو در دوران بارداری است.

وی ادامه داد: البته این تراكم در ناحیه بازو و پاها هم ممكن است رخ بدهد كه علت عمده آن هم تغییرات هورمونی دوران بارداری است. معمولا این پرمویی 6 ماه پس از زایمان به حالت طبیعی و اولیه خود برمی‌گردد.

شمس‌الدینی با بیان این مطلب كه به این خاطر با افزایش موهای سر روبه‌رو هستیم كه نسبت موهای در حال رشد در دوران بارداری افزایش می‌یابد و موها پرپشت‌تر می‌شود، گفت: ولی پس از زایمان به این علت كه منبع هورمونی پس از وضع حمل از بین می‌رود ریزش مو را 3 تا 6 ماه خواهیم داشت. حتی ریزش مو در دوران بارداری كاهش می‌یابد.

وی افزود: به طور طبیعی در افرادی كه باردار نیستند ریزش 50 تا 70 تار مو به صورت روزانه را داریم. كه در بازه زمانی 3 تا 6 ماه پس از زایمان به بیش از 100 تار مو می‌رسد كه طبیعی است.

شمس‌الدینی با بیان این مطلب كه این ریزش مو می‌تواند در برخی موارد شدید و نگران كننده باشد، بویژه اگر زایمان مادر سخت و طولانی و با خونریزی شدید همراه باشد اظهار كرد: البته اگر نگرانی زیاد باشد، ما مداخله درمانی دارویی می‌كنیم.

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: ریزش مو پس از زایمان نیاز به درمان خاصی ندارد و بهبود می‌یابد.... / تحلیل :عصر ایران