سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با رعایت این موارد،پوست شاداب و باطراوتی در سال جدید خواهید داشت



پوست شاداب و سالم

داشتن پوست شاداب نتیجه عوامل بسیاری  از جمله سبک زندگی ما و عادات ماست‎

 

حالا که بهار از راه رسیده و تابستان هم همین گوشه و کنار ها منتظر است تا نوبتش شود، بهترین زمان برای تازه کردن روتین مراقبت از پوست و اقدامات ضد پیری آن است.

 

داشتن پوست شاداب نتیجه عوامل بسیاری می باشد که از جمله آن سبک زندگی ما و عادات ماست که ما در این مقاله به عادت های افراد برای داشتن پوست شاداب و سالم می پردازیم.
 
شستن صورت با پاک کننده های ملایم
صبح زود زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید تا روغن و چربی موجود بر روی پوست را از بین ببرید.
 
محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های محیطی
همیشه از آنتی اکسیدان‌های مختلف برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از آسیب سلولی که توسط آلاینده‌های محیطی بر روی پوست ایجاد می‌شود، استفاده کنید. مواردی همچون اشعه ماوراء بنفش، می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود. آنتی اکسیدان‌های عمومی در محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C ، E، فلورتین، فرولیک اسید و ترکیبات گیاهی مانند رسوراترول ، چای سبز و انواع قهوه است.
 
کرم ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید
زمانی که می‌خواهید به بیرون از منزل بروید، حتما از ضد آفتاب‌ استفاده کنید. محافظت در برابر نور خورشید نیز بسیار مهم است! از آنجا که نگرانی هایی درباره مواد به کار برده شده در ضد آفتاب ها وجود دارد، در سایه باقی ماندن، استفاده از کلاه، و پرهیز از قرار گرفتن زیر نور خورشید برای مدت زمان طولانی باید اولین خط دفاعی شما در برابر پیری پوست را تشکیل دهند.

برای پیدا کردن ضد آفتابی سالم، به دنبال مواردی باشید که حاوی اکسید روی (zinc oxide ) و دی اکسید تیتانیوم (titanium dioxide ) باشند، چون این دو طیف گسترده ای را شامل می شوند ( هم جلوی اشعه های UVA را می گیرند هم UVB) و همچنین در برابر آب نیز مقاوم هستند. از مصرف ضد آفتاب هایی که حاوی اکسیبنزون (oxybenzone )، ویتامین A، و دفع کننده های حشرات هستند پرهیز کنید.

 

بهتر است از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که، SPF سی یا بالاتر از آن را دارند، زیرا تاثیر بهتر و بیشتری بر روی پوست خواهند داشت. شما می‌توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید که، دارای ضد آفتاب هستند.

 
گردن، سینه و دست‌های خود را همیشه بپوشانید
هرگز استفاده از آنتی اکسیدان‌ها و ضد آفتاب‌ها را بر روی گردن، قسمت بالایی قفسه سینه و دست‌ها فراموش نکنید. این قسمت‌ها نیز همانند صورت در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار دارند. معمولا افراد مراقبت از این قسمت‌ها را فراموش می‌کنند، اما همان‌طور که ذکر شد، این قسمت‌ها نیز همانند صورت در معرض اشعه و آلاینده‌های محیطی قرار دارند.
 
به جوش‌های صورت خود دست نزنید
زمانی که صبح زود با دیدن جوش‌های قرمز صورت خود عصبانی می‌شوید، بهتر است به آن‌ها دست نزنید. شما می‌توانید از یخ برای کاهش التهاب آن استفاده کنید و سپس از کرم‌های مخصوص جوش صورت استفاده نمایید که حاوی سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکسید یا گوگرد است و می‌تواند جوش را خشک کند. برخی از محصولات حتی حاوی ترکیبات پنهان کننده هستند.
 
از یک صبحانه رنگین استفاده کنید
یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات همچون توت و برگ‌های سبز، می‌تواند باعث درخشندگی پوست شود. توت‌های مختلف را به نان، ماست یا اسموتی خود اضافه کنید تا بتوانید از خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین C آن بهره مند شوید. همچنین، اگر مصرف شکر و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید، پوست بهتر و شاداب تری خواهید داشت. اگر نسبت به گلوتن حساسیت دارید یا نمی‌توانید از لبنیات استفاده کنید، آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
 
آب زیادی بنوشید
زمانی که بدن شما آب کافی نداشته باشد، پوست ظاهری خشک و خسته به خود می‌گیرد. سعی کنید، همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. نوشیدن آب را فراموش نکنید. قبل از خوردن صبحانه خود، یک لیوان آب بنوشید.

 

پوست شاداب و سالم

همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید‎

 

استفاده از برنامه غذایی برای پوستی بهتر
استفاده از برنامه غذایی سرشار از سبزیجات، میوه ها، حبوبات، آجیل ها، دانه ها، و غلات کامل و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده / بسته بندی شده می تواند به بالا رفتن سلامت پوست کمک کند. تنوع در میان گروه های غذایی سالمی که گفته شد بسیار بالا است، با این حال غذاهایی که در ادامه مثال زده می شود مواد مغذی ویژه ای دارند که سلامت پوست را تضمین می کند:

گوجه فرنگی: سرشار است از لیکوپن و ویتامین C است که به طرق مختلف برای پوست مفید هستند: مبارزه با پیری زودرس پوست در مواجه با اشعه UV، درمان هیپرپیگمانتاسیون ( تیره شدن برخی نقاط پوست )، و افزایش کلاژن که به پوست قابلیت ارتجاعیش را می دهد، و هنگام پایین آمدن کلاژن ها با چین و چروک پوست مبارزه می کند. گوجه فرنگی های ارگانیک غلظت بالایی از این مواد مغذی محافظ پوست را در خود دارند.

توت ها: توت ها سرشار هستند از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، پلیفنول ها، ویتامین ها، و مواد معدنی که به آنها خاصیت ضد التهابی بودن و جلوگیری از پیر شدن پوست توسط رادیکال های آزاد را می دهند.

پرتقال: پرتقال معروف است به میزان بالای ویتامین C، که مانند گوجه فرنگی به پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند، و می توان کلاژن را تقویت کند. میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در پرتقال نیز به کاهش آسیب پوستی توسط رادیکال های آزاد کمک می کند و در نتیجه چین و چروک را کاهش می دهد. پرتقال همچنین مقدار زیادی آب دارد، که باعث از بین رفتن جوش ها و مرتجع ماندن پوست است.

خونتان را به جریان دربیاورید
انجام ورزش مرتب برای پوست و سلامتتان مفید است. تحقیقات نشان داده مرتب ورزش کردن نه تنها باعث شادابی و تثبیت سلامت پوست می شود بلکه می تواند پیری پوست را متوقف و به حالت قبل بازگرداند. ورزش مزایای متعددی برای سلامت دارد از جمله بیرون آمدن سموم از پوست.

پوست را محافظت، مرطوب و تمیز کنید
روتین سالم مراقبت از پوست شامل مرتب تمیز کردن ( مخصوصا شب ها )، مرطوب کردن، و محافظت از نور خورشید می شود. هر روز صبح و شب هنگامی که آرایش را از روی صورت خود پاک می کنید ابتدا پوستتان را خوب بشویید و سپس مرطوبش کنید.

محافظت در برابر نور خورشید نیز بسیار مهم است! از آنجا که نگرانی هایی درباره مواد به کار برده شده در ضد آفتاب ها وجود دارد، در سایه باقی ماندن، استفاده از کلاه، و پرهیز از قرار گرفتن زیر نور خورشید برای مدت زمان طولانی باید اولین خط دفاعی شما در برابر پیری پوست را تشکیل دهند.

برای پیدا کردن ضد آفتابی سالم، به دنبال مواردی باشید که حاوی اکسید روی (zinc oxide ) و دی اکسید تیتانیوم (titanium dioxide ) باشند، چون این دو طیف گسترده ای را شامل می شوند ( هم جلوی اشعه های UVA را می گیرند هم UVB) و همچنین در برابر آب نیز مقاوم هستند. از مصرف ضد آفتاب هایی که حاوی اکسیبنزون (oxybenzone )، ویتامین A، و دفع کننده های حشرات هستند پرهیز کنید.

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر
منابع:

سیمرغ

سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
مراقبت از پوست و جلوگیری از اثرات منفی موارد مختلف روی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوست رادرزمان خواب آلوده بودن شاداب نمایید



 

پوست شاداب

 

با پیروی از رهنمودهای زیر می‌توانید سر و صورت خود را آراسته کنید و آثار بی خوابی را از چهره خود بزدایید.

برخی شب‌ها یا خوابتان نمی‌برد یا نمی‌توانید بخوابید. بله، بی خوابی، جت زدگی (بی خوابی و ناراحتی ناشی از پرواز)، تا دیر وقت بیرون بودن، یا به خاطر فرزند بیمارتان، این‌ها از سارقین خواب شبانه هستند. صبح روز بعد اصلا سرحال نیستید، وقتی در آینه نگاه می‌کنید علائمی همچون پوست کدر، حلقه‌های تیره رنگ و چشم‌های پف آلود در صورتتان هویدا می‌شوند. از این رو با پیروی از رهنمودهای زیر می‌توانید سر و صورت خود را آراسته کنید و آثار بی خوابی را از چهره خود بزدایید.

 


برای پوست بی رنگ و رو

 

هایدریت (آبرسانی) درونی و بیرونی بهترین راه برای زنده ساختن پوست است. روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید. پس از آن سراغ دیگر کارها بروید. زمانی که خسته هستید، کاهش لیپیدها باعث تبخیر آب پوست می‌شوند. و در نتیجه پوست خشک، سفت و کدر می‌شود.

 

راه حل:

از مرطوب کننده غنی تر و متراکم تر استفاده کنید (پترولاتوم عنصری است که اگر در مرطوب کننده باشد، نشانه خوبی است)، یا در عوض لوسیون، کرم بمالید. چند لحظه صبر کنید تا مرطوب کننده به خورد پوست برود. اگر باز هم پوست خشک بود، کار را تکرار نمایید.

اگر معمولا از یک زیر ساز استفاده می‌کنید، آنرا حذف ننمایید. پوست خسته، خشن و زبر است، و زیر ساز باید روی سطح و پوستی نرم و یکدست استفاده شود. در عوض، سراغ مرطوب کننده ای رنگ سایه بروید، این مرطوب کننده سرخی پوست را کاهش می‌دهد.

 

رهنمود:

چند قطره از زیر ساز خود را به مرطوب کننده اضافه کنید و خودتان این مرطوب کننده رنگ سایه ای را بسازید.

 

 

با دو سایه به صورت خود نیرو ببخشید:


سرخاب به همراه یک سایه روشن تر. از گونه خود شروع کنید، سپس به طرف خط موها پیش بروید. سپس سایه روشن تر را فقط روی گونه‌ها بمالید. این کار درخشندگی خاصی به پوست شما می‌بخشد.

 

 

برای حلقه‌های تیره رنگ دور چشم

 

راه حل و علاج این حلقه‌ها ترکیب دو ماسک یا مخفی ساز می‌باشد. با ماسکی صورتی کم رنگ برای مخفی نمودن این حلقه‌های تیره رنگ شروع نمایید. سپس آن را به صورت لایه ای روی ماسک همیشگی خود (ته رنگ زرد) بگذارید. حتما آن را اطراف دو چشم خود قرار بدهید. با نوک انگشتان ضربه‌هایی آهسته بزنید. سپس آنرا با پودر (تقریبا زرد رنگ) بپوشانید، این کار را با بالشتک مخملی انجام بدهید.

 

 

برای چشم‌های پف آلود

 

آرایش حداقل و جزئی بهترین راه حل برای چشم‌های پفی می‌باشد. سایه‌های چرب و درخشان را حذف نمایید، چرا که آنها خواب آلودگی و پفی چشم را نمایان تر می‌سازند. در عوض از سایه پودر نرم و مات استفاده کنید . و نیز از سایه‌های چشم‌هایی همخون با رنگ پوست بهره بگیرید. در این زمان هرگز سایه‌های تیره و سرخ رنگ که باعث هم رفتن چشم‌ها و خسته تر به نظر رسیدن می‌شوند، به کار نبرید.

 

بعد از استفاده از سایه، سایه چشمی سفید را روی انتهای بیرونی استخوان پیشانی بمالید (تا‌هایلات شوند). سپس چشم‌ها را فر موژه کنید تا بازتر شوند، در آخر فقط به مژه‌های بالایی ریمل بزنید. این کارها برای از بین بردن خستگی و تیره بودن پوست زیر چشم موثر می‌باشند.

 

 

5 راه حل موثر دیگر


1- پویا ساختن لباس‌ها

رنگی بپوشید که شادتر به نظر برسید. خود من، زمانی که آبی می‌پوشم احساس بهتری دارم.

 

2- عینک زدن

یک جفت عینک شیک، برای مخفی ساختن چشم‌های خسته موثر است.

 

3- به حرکت در آوردن بدن

ورزش کردن کمک شایانی به از بین بردن پفی صورت و سرحال نمودن می‌کند.

 

4- امتحان روغن‌های ضروری

توده ای نعناع، انرژی زایی فوری می‌باشد.

 

5- کلاه پوشیدن

اگر مرتب بیرون هستید، کلاه حصیری یا بیسبال، شما را شیک تر نشان می‌دهند.