سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با تكنیكی ساده، میز پذیرایی‌تان را رؤیایی كنید!


وقتی قصد پذیرایی از ‌مهمانان خود به شیوه‌ای متفاوت را دارید به چیدن میز پذیرایی هم فكر كنید و دستمال سفره را هم حتما در نظر بگیرید.


مجله زندگی ایده آل - طناز زندیه: وقتی قصد پذیرایی از ‌مهمانان خود به شیوه‌ای متفاوت را دارید به چیدن میز پذیرایی هم فكر كنید و دستمال سفره را هم حتما در نظر بگیرید. پیشنهاد ویژه ما به شما این است كه به جای دستمال سفره‌های موجود در بازار، از نمونه كار دست خودتان استفاده كنید. با این روش ساده، میزی منحصر به فرد خواهید داشت .

زیبایی میز به هنر دست شماست

پیش از شروع كار بدانید

آماده‌سازی پارچه:همیشه پارچه‌های خود را قبل از استفاده بشویید تا هرگونه تغییر سایز یا آهار آن از بین برود و سپس پارچه را اتو كنید. تغییر سایز در پارچه اجازه نمی‌دهد رنگ شما به‌طور كامل در بین الیاف نفوذ كند و پایدار شود. قبل از شروع كار زیر پارچه یك ورقه پلاستیكی قرار دهید تا سطح زیركارتان در اثر عبور رنگ كثیف نشود.

نوع قلم‌موها: بهتر است قلم‌موهایی با موی مصنوعی یا نایلونی با سر پهن یا گرد بسته به نوع تكنیكی كه استفاده می‌كنید را انتخاب كنید.

رنگ‌ها: برای پارچه از رنگ‌های مخصوص پارچه باید استفاده كرد كه با مارك‌های مختلف در بازار موجود است ولی باید توجه كرد كه رنگ‌های silk مربوط به پارچه‌های ساتن، ‌ابریشم و حریر است و رنگ‌های TEXTTILE برای پارچه‌های نخی پیشنهاد می‌شود. در برخی از تكنیك‌ها می‌توانید از رنگ اكریلیك استفاده كنید.

زیبایی میز به هنر دست شماست

مواد لازم برای چاپ استنسیل

  •   رنگ اکریلیک
  •   پارچه نخی
  •   قلم‌مو شماره یک یا دو
  •   طلق برای تهیه شابلون
  •   تامپون ابری
  •   چسب DM5

مراحل كار

1. ابتدا طرح مورد نظر خود را روی یك كاغذ كشیده، طلق را روی آن گذاشته و با كاتر یا قیچی اطراف طرح را بچینید. از شابلون‌های آماده در بازار هم می‌توان برای این منظور استفاده كرد.

زیبایی میز به هنر دست شماست

2. پارچه‌ای را كه از قبل شسته و اتو كرده‌اید پهن کنید. ابتدا چند قطره از چسب DM5 را با رنگ مخلوط کنید تا دوام كار روی پارچه بیشتر شود سپس شابلون را روی كار بچسبانید كه حركت نكند و از طریق تامپون رنگ را روی پارچه بگذارید.

3. در مرحله بعد شابلون را برداشته و صبر کنید تا كار كاملا خشك شود.

زیبایی میز به هنر دست شماست

4.بعد از خشك شدن كار یك دستمال سفید تمیز روی كار گذاشته و با اتو بدون بخار به مدت 15 دقیقه اتو بزنید تا كاملا كار تثبیت شود.

5. برای زیباتر شدن كار حاشیه دستمال‌ها را نواردوزی كنید. از این روش چاپ برای طراحی شال، مانتو و لباس نیز می‌توان استفاده كرد.

زیبایی میز به هنر دست شماست


ویدیو مرتبط :
میز پذیرایی چوبی بسازید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه به میز پذیرایی شما نگاه می کنند!


برای بسیاری از افراد، توجه به میز ‌پذیرایی و تحقیق‌ و جست‌وجو برای یافتن یك گزینه ایده‌آل و كامل، در لیست اولویت‌ها نیست و اغلب اوقات توجه چندانی به آن نمی‌شود.