سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با این 5 کار اصلاحی، خانم زیباتری می‌شوید



لوازم آرایش, آرایش کردن,کرم پودر مناسب

داشتن کیف لوازم آرایش با مارک های عالی و رنگ های خوش رنگ دلیل بر زیبا شدن نیست بلکه کافی است بلد باشیم چطور از لوازم آرایش برای برطرف کردن ایرادهای چهره مان استفاده کنیم. از طرفی گاهی آرایش کردن باعث بالا رفتن سن می شود. برای آنکه مرتکب این خطاها نشویم، به این موارد دقت کنید. در شماره بعد نیز درباره ادامه اشتباهات صحبت خواهیم کرد.

قدم اول - زمینه سازی مناسب
برای برطرف شدن بعضی ایرادهای چهره و پوست باید از کرم پودر مناسب استفاده کرد. کرم پودر مناسب برای پوست های چرب، باید SPF حداقل 15 داشته باشد. از طرفی این کرم پودر بهتر است از انواع جامد انتخاب شود. کرم پودر را روی صورت مالیده و آن را با دست روی پوست بماید. سپس با پد مناسب، میزان اضافی آن را بگیرید.

برای پوست های خشک، کرم پودر مایع با SPF، 20 تا 42 است. اگر پوست تان مختلط است، از کرم پودرهایی که فاز آبی بیشتری دارند، استفاده کنید. بنابراین با استفاتده از کرم پودر وضعیت پوست بهبود پیدا می کند. از طرفی با استفاده از کرم پودر جای اسکارهای احتمالی ناشی از جوش زدن، ترمیم رنگ پوست افرادی که دچار کک و مک یا دیگر مشکلات دیگر هستند از همین طریق امکانپذیر است.

قدم دوم - هم رنگ پوست
حتما این اصطلاح یا جمله را شنیده اید که «کرم پودر باید خوب روی صورت بخوابد»؛ این یعنی اینکه شما باید نکته اول و همین نکته دوم یعنی انتخاب کرم پودر مناسب با پوست صورت را مد نظر قرار دهید. به این ترتیب کرم پودری که روی پوست می زنید زیرساخت خوبی برای رفع ایرادهای احتمالی صورت مانند کک و مک، لک و ... خواهد بود. اگر کرم پودر مناسب پوست نباشد، صورت زشت و پیر نشان داده می شود. برای این کار کافی است مقدار مناسبی از کرم پودر را پشت دست یا روی گردن بزنید و رنگ و کیفیت آن را ببینید.

نکته: کرم پودری که خوب روی صورت نخوابد، پوست صورت را گچی یا چروک خورده نشان می دهد.

قدم سوم - مکان نامناسب
در مواردی بعضی از لوازم آرایشی، در مکان مناسبی در صورت استفاده نمی شود. یکی از این اشتباهات استفاده از رژ گونه درست روی برجستگی گونه و امتداد ندادن آن به سمت بالای صورت یعنی سمت شقیقه هاست. به این ترتیب گونه به صورت غیرعادی دیده می شود. بعضی نیز رژ گونه را خیلی پایین تر از برجستگی گونه استفاده می کنندکه این مسئله نیز باعث ایجاد حس افتادگی گونه و پیر شدن صورت می شود. بهترین شیوه استفاده از رژ گونه، استفاده آن در ناحیه برجستگی گونه و امتداد دادن آن به سمت بالاست. البته شیوه دیگر نیز استفاده از رژ گونه درست کمی پایین تر از برجستگی گونه به سمت بالاست.

قدم چهارم - رنگ نامناسب
گاهی همه اصول استفاده از لوازم آرایشی را می دانید اما رنگ ها را نامناسب استفاده می کنید. این هم یک اشتباه آرایشی است که صورت را نازیبا می کند. مثلا استفاده از رژ گونه با رنگی کاملا متفاوت از رژ لب است. رنگ رژ لب و رژ گونه باید همرنگ باشدو هر دوی آنها با رنگ پوست سازگار باشد. مثلا استفاده از رنگ های روشن که باعث پریدگی رنگ افرادی که پوست سفید دارند، اشتباه است. لوازم آرایشی باید چهره را بشاش نشان دهند.

قدم پنجم - رفع ایرادها
استفاده از بعضی از لوازم آرایشی باعث رفع ایرادهای چهره می شود، مثلات افرادی که مشکلی در ناحیه لب یا پشت لب شان دارند می توانند با استفاده از خط لب این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنند. رنگ این وسله آرایشی باید خیلی ملایم باشد تا مشخص نشود از آن استفاده شده است.

شاخص نکنید
افرادی که دور چشم شان به هر دلیل اعم از کهولت سن و یا استفاده نکردن از کرم دور چشم، چروک شده است، نباید دور چشم شان را به شکلی کرم پودر یا سایه بزنند که این چروک ها مشخص تر شوند. بنابراین استفاده از سایه های زیر و بالای پلک که رنگ شان خیلی روشن و شاخص است، مناسب نیست. این رنگ ها باعث مشخص تر شدن چروک های دور چشم می شود.
منبع:مجله تندرستی

 


ویدیو مرتبط :
شما هم با عجیب ترین آقا و خانم دوربینی ایران آشنا شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با دیدن این تصاویر هرگز سوار کار نمی شوید!


 
 


با دیدن این تصاویر هرگز سوار کار نمی شوید!