سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با این متدها انتخاب رنگ برای منزلتان را آسان کنید


انتخاب رنگ برای اتاق شاید آنقدرها سخت نباشد، اما وقتی صحبت از انتخاب رنگ برای تمام خانه به میان می‌آید، کاری دشوار است زیرا علاوه بر این كه می‌خواهید هر اتاق ویژگی خود را داشته باشد


صبح بخیر: انتخاب رنگ برای اتاق شاید آنقدرها سخت نباشد، اما وقتی صحبت از انتخاب رنگ برای تمام خانه به میان می‌آید، کاری دشوار است زیرا علاوه بر این كه می‌خواهید هر اتاق ویژگی خود را داشته باشد، به هماهنگی رنگی كل فضا نیز باید فكر كنید. در مورد خانه‌های امروزی، دو گزینه پیش روی شماست:

خانه شما نقشه‌ای سنتی با اتاق‌های جداگانه دارد:

در این نقشه، اتاق‌ها با دیوارهایی از یکدیگر جدا می‌شوند یا نسبت به یکدیگر دید مختصری دارند. اگر چه در خانه هایی با این نقشه، چندین دیوار باید رنگ‌آمیزی شود، اما انتخاب رنگ کاری چندان دشوار نیست. مبلمان هر اتاق می‌تواند راهنمایی خوب برای انتخاب رنگ باشد، فقط باید دقت كرد که بین اتاق‌هایی که به جهت بصری یا کاربردی با یکدیگر مرتبط هستند، ارتباط رنگی برقرار شود. برای مثال، اگر در اتاق غذاخوری از رنگ بادمجانی بر روی دیواری استفاده كرده‌اید، در اتاق مجاور مانند اتاق پذیرایی می‌توانید کوسن‌هایی با رنگ مشابه روی مبل‌ها استفاده کنید و در واقع، پیوندی رنگی در فضا بوجود آورید.

خانه شما نقشه‌ای مدرن و اپن دارد و فضا‌ها در هم ادغام شده‌اند:

در اینجا، انتخاب رنگ باید با دقتی بیشتر انجام شود یا به عبارتی، ارتباط رنگ در سراسر محیط یا در فضاهایی که به یکدیگر مشرف هستند، حفظ شود. در اینجا نیز مبلمان منزل می‌تواند راهنمایی خوب باشد، اما بهتر است در این شرایط، بیش از پنج رنگ را انتخاب نکنید چرا هر یک از این رنگ‌ها نیز سایه و روشن‌هایی دارند که قابل استفاده هستند.

باز بودن فضاها این سوال را پیش می‌آورد که هر رنگ تا کجا ادامه می‌یابد و در چه نقطه‌ای قطع می‌شود. گوشه‌ها، کنج‌ها و شکستگی‌ها، نقاطی مناسب برای خاتمه دادن به رنگی و آغاز رنگی دیگر هستند. البته این تنوع رنگی می‌تواند در یک خانواده رنگی و فقط با سایه و روشن‌های آن رنگ نیز صورت گیرد.

اگر در خانه‌ای با نقشه سنتی یا مدرن زندگی می‌کنید، در حقیقت باید به ارتباط رنگ‌ها با یکدیگر توجه كنید.

برای انتخاب رنگ در هر فضا به تقسیم‌بندی‌های زیر توجه كنید:

فضاهای عمومی: فضاهای عمومی به مکان‌هایی گفته می‌شود که دوستان، آشنایان و فامیل در بدو ورود، آنها را می‌بینند. این فضاها شامل ورودی، پذیرایی، اتاق غذاخوری و دستشویی میهمان می‌شود. البته، گاهی اتاق نشیمن خانوادگی و آشپزخانه هم در این گروه قرار می‌گیرد و در دید افراد است. از آنجا كه در فضاهای عمومی شما حرکت وجود دارد، بهتر است که رنگ‌ها را در قالب الگویی رنگی، مانند الگوی تک‌رنگ یا الگوی رنگ‌های مکمل انتخاب كنید تا ارتباطی بصری بین آنها دیده شود.

برای شروع، بد نیست كه نمونه‌ای از پارچه مبلمان یا پرده‌ای مهم را که قصد نگه داشتن آن‌ را دارید و مورد علاقه شما نیز هست، انتخاب کنید. در این انتخاب، سعی کنید که عنصری را برگزینید که تنوع رنگی خوب داشته باشد و از با ارزش‌ترین عناصر موجود در محیط شما باشد زیرا در این صورت، ماندگاری بیشتر خواهد داشت. حالا می‌توانید سه یا پنج رنگ از این عنصر را كه در فضای عمومی شما تکرار می‌شوند، انتخاب كنید.

این سه تا پنج رنگ را می‌توان بطور متناوب در فضاهای مجاور و به‌عنوان رنگ اصلی و رنگ دکوری استفاده کرد. به‌عنوان مثال، اگر از تناژ نارنجی در اتاق نشیمن به‌عنوان رنگ غالب استفاده کرده‌اید، از این رنگ می‌توان به‌عنوان رنگ تزئینی در پذیرایی استفاده كرد و رنگ سبز سدری دیوار پذیرایی را در قالب مبلمان اتاق نشیمن بکار گرفت.

به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید از سایه روشن‌های این رنگ‌ها استفاده كنید. هر بخش را با یکی از رنگ‌هایی که انتخاب کرده‌اید، نقاشی و از دیگر رنگ‌های انتخابی به‌عنوان رنگ تاکیدی یا دکوری استفاده کنید یا این که رنگی را برای کل فضا در نظر گرفته، رنگ‌های انتخابی دیگر را در قالب عناصر دكوری كوچك‌تر بكار ببرید. فراموش نکنید که عنصر الهام‌بخش شما برای انتخاب رنگ، از نظر اندازه و موقعیت قرارگیری قابل رویت باشد تا ارتباط رنگی آن با سطوح رنگ شده قابل درک باشد.

فضاهای خصوصی: این فضاها مانند اتاق خواب، حمام و روشویی خصوصی و در صورت وجود، اتاق کار، معمولا در معرض دید و دسترس خانواده یا ساکنان خانه و نیز میهمانان نزدیك شماست. این اتاق‌ها هر یک عملکردی جداگانه‌ دارند، پس می‌توانند الگوهای رنگی متفاوت داشته باشند. در نتیجه، لزومی ندارد كه نگران مشابهت رنگی بین اتاق پذیرایی و اتاق‌خواب باشید زیرا این اتاق‌ها به یکدیگر مشرف نیستند. ضمن این که، بیشتر میهمانان شما، آنها را نخواهند دید. فضاهای خصوصی جزء الگوی رنگی كلی منزل نیستند، مگر این که شما بخواهید. این که فضای کلی از الگویی کلی برخوردار باشد و اتاق‌های خصوصی، این الگو را بشکند و محیطی مجزا با احساسات متفاوت ایجاد کند، بسیار خوشایند است. ساکنان این فضا حتی می‌توانند جراتی بیشتر در انتخاب نشان داده، فضای خصوصی خود را آن طور که تمایل دارند، طراحی و رنگ‌آمیزی کنند و از آن پناهگاهی برای دوری از زندگی روزمره و فضاهای عمومی منزل بسازند.


موارد زیر رنگ‌هایی هستند كه در انتخاب آنها به دقت بیشتری نیاز دارید:

زرد: دقت کنید كه هنگام انتخاب رنگ زرد، کمی ملایم‌تر از رنگ مورد نظر خود را برای دیوارها انتخاب كنید زیرا ممکن است كه این رنگ روی دیوار، بسیار درخشان به نظر برسد. زرد، رنگی است که بیشترین انعکاس نور را از خود نشان می‌دهد. به همین ترتیب، اگر زرد خردلی را برای دیوار انتخاب می‌کنید، ممکن است كه زیر نور مهتابی، کمی سبز به نظر برسد.

صورتی : صورتی نیز یکی از رنگ‌های گول زننده است زیرا روی دیوار، بیشتر اوقات، پر رنگ‌تر از آنچه روی کاغذ یا نمونه رنگی كه انتخاب کرده‌اید، به نظر می‌رسد. پس طیف روشن‌تر و حتی ملایم‌تر را انتخاب کنید تا روی دیوار به رنگ مورد نظر شما نزدیک‌تر شود.

آبی : اگرچه آبی برای انتخاب دشوار به نظر نمی‌رسد، در انتخاب رنگ‌های آبی- خاکستری دقت کنید زیرا وجود زمینه مشکی در ترکیب این رنگ، ممکن است كه آن را روی دیوار، بیشتر به خاکستری شبیه کند تا آبی. پس بهتر است كه برای به دست آوردن نتیجه بهتر، رنگی انتخاب کنید که میزان بسیار کمی رنگ زرد در زمینه آن باشد تا درخشش رنگی را که مورد نظر شماست، روی دیوار حفظ كند.

انتخاب بر اساس مد: رنگ‌های رایج معمولا به وسیله طراحان دکور، مد، پارچه یا دیگر صنایع وابسته انتخاب می‌شوند، اما آیا انتخاب این مدها واقع گرایانه است؟ این رنگ‌ها، معمولا، پنج تا هفت سال در بازار باقی می‌مانند و افراد، هر پنج تا هفت سال یكبار دكوراسیون خانه خود را تغییر می‌دهند. البته، نمی‌توان گفت که رنگ را باید بدون توجه به موضوع مد، انتخاب کرد زیرا تولیدکنندگان رنگ، پارچه، مبلمان و دیگر عناصر جانبی، از این مسئله استفاده می‌کنند و سعی در ایجاد سلیقه عمومی در هر زمان و دوره دارند، اما دقت كنید که سلیقه و خواست فردی را نادیده نگیرید و كاملا در اختیار سلیقه شركت‌های دیکته‌کننده مد نباشید. فراموش نكنید كه آگاهی و دانش ما از رنگ و سبک هم می‌تواند بر نیاز عمومی بازار تاثیر گذاشته، وابستگان این صنعت را به تولیدات متنوع‌تر و متناسب با سلیقه عمومی مجبور کند. ضمن این که همیشه در بازار مد یا دکوراسیون، رنگ‌ها و فرم‌های متنوع هستند که صاحبان سلایق خاص باید با متحمل شدن تلاش بیشتر، آنها را پیدا کنند.


ویدیو مرتبط :
مهمترین نکات انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی اتاق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه رنگ مویی را برای موهایمان انتخاب کنیم؟



 

رنگ مو

 

امروزه بسیاری از خانم‌ها موهای خود را رنگ می‌کنند اما بسیاری از آنها توجهی به تناسب بین رنگ انتخاب شده با موهایشان ندارند.

 


رنگ‌های گرم و سرد و تناسب آن با پوست صورت

 

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، رنگ‌های زنده و شفاف اند که چشم آنها را زودتر تشخیص داده و نزدیک تر به خود می‌بیند ولی رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش، رنگ‌های کدر و مات هستند که چشم آنها را دورتر می‌بیند. رنگ‌های گرم برای پوست‌های تیره و گندمی و اشخاص لاغر اندام و رنگ‌های سرد برای پوست‌های روشن، سرخ و سفید و چاق مناسب است.

 

رنگ مو

 

اشخاص از لحاظ رنگ پوست و ظاهر، به دو دسته تقسیم می‌شوند رنگ موی انتخابی باید ضد آن بوده تا یکدیگر را خنثی کنند.اشخاص لاغر اندام جزو دسته سرد بوده و اشخاص چاق جزو دسته گرم. رنگ موهای مناسب برای پوست‌های تیره رنگ عبارت است از شرابی، مسی، شاه بلوطی، طلایی،‌فندقی، بادامی و آجری.

 

رنگ موهای مناسب برای پوست‌های روشن نیز شامل بلوند خاکستری، زیتوی یا صدفی، قهوه ای مات و بلوند دودی است.

هفته نامه سلامت شماره 189