سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با این مایع بی رنگ همه کاره آشنا شوید



کاربرد سرکه,کارایی سرکه در خانه


سرکه جزو قدیمی‌ترین موادی است که 2500 سال توسط بشر مورد مصرف قرار گرفته است. این ماده که با تبدیل الکل به اسید استیک حاصل می‌شود، جزو محصولات سبز و نوع سفید آن مفید، همه کاره و در خانه‌داری پرکاربرد است.
 
سرکه سفید مناسب کسانی است که مایل به استفاده از مواد سمی و شیمیایی جهت نظافت در کنار کودک خود نیستند. ارزانی، کاربرد فراوان و عدم ایجاد حساسیت از مزایایی است که این ماده را خاص کرده است.
 
از سرکه سفید به جز خوشمزه کردن سس سالاد در موارد زیر استفاده کنید:
_ اضافه کردن چند قاشق غذاخوری سرکه سفید به آب هنگام درست کردن تخم‌مرغ آب پز به حفظ شکل زرده کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود در صورت ترک خوردن پوست تخم‌مرغ، سفیده به بیرون راه پیدا نکند.
 
_ خیس کردن سبزیجات پژمرده داخل آب سرد و اضافه کردن کمی سرکه به تازه شدن آن‌ها کمک می‌کند.
_ بعد از خرد کردن پیاز، با مالیدن کمی سرکه سفید به دست بوی آن را از بین ببرید.
 
_ برای تمیز کردن درز کاشی‌ها نیازی به استفاده از مایع سفیدکننده نیست. کافیست با مسواک و سرکه محل مورد نظر را خیس و تمیز کنید.
_ کثیفی و خش‌های سطحیDVD را با ریختن سرکه روی یک دستمال نرم از بین ببرید.
 
_ بخار حاصل از جوشاندن یک کاسه سرکه و آب باعث کنده شدن خرده‌های غذا و رفع بوی مایکروفر می‌شود.

_ اضافه کردن یک پیمانه پر سرکه در دور آخر شستشو به ماشین لباسشویی باعث براق شدن رنگ‌های روشن و تمیز شدن لباس‌ها می‌شود. اسید استیک نه تنها به پارچه آسیب نمی‌رساند بلکه باعث حل شدن پس‌مانده صابون می‌شود یعنی همان چیزی که لباس‌ها را کدر می‌کند. همچنین به عنوان نرم‌کننده عمل کرده، اصطکاک را کم کرده و کپک را از بین می‌برد.


_ سرکه موجب شل شدن آدامس از روی صندلی ماشین و فرش می‌شود.
_ شیشه‌ ماشین را با محلول سرکه و آب به نسبت سه به یک پاک و از یخ‌زدگی در فصل زمستان جلوگیری کنید.
 
_ محل عبور خود را با ریختن نسبت مساوی آب و سرکه از علف‌های هرز پاک کنید. حتی می‌توانید با اسپری کردن مستقیم روی حلزون‌ها، آن‌ها را از بین ببرید.
_ برای ماندگاری بیش‌تر گل‌ها، چند قاشق غذاخوری سرکه را همراه یک قاشق چای‌خوری شکر به آب گلدان اضافه کنید.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
با رنگ ها در زبان اسپرانتو آشنا شوید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با رنگ های خنثی در دکوراسیون آشنا شوید



 

آشنایی با رنگ های خنثی,رنگ ها در دکوراسیون

 

کرم برای بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه دادن یک اتاق بسیار مناسب است. این رنگ گرم ولی خنثی با هر نوع دکور و سبکی همخوانی دارد.

 

بیشتر افراد هنگام دکوراسیون رنگ‌های خنثی را به دلیل انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. دیوارهای خنثی مانند بوم نقاشی می‌مانند که می‌توانید اطراف آن را با رنگ‌ها و وسایل دلخواه تزیین کنید.

 

ترکیب آبی و خاکستری روشن

 

یکی از رنگ‌های خنثایی که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید، ترکیب آبی و خاکستری روشن است.

 

این رنگ یادآور آسمان آبی است. می‌توان آن را جزو رنگ‌های سرد خنثی به حساب آورد. در صورتی که سایر قسمت‌های خانه به رنگ گرم باشد، ممکن است با آن همخوانی نداشته باشد. اما به کار بردن بسیاری از رنگ‌های تند به آن می‌آید و با آن جلوه می‌کند.

 

خانه خود را با این رنگ و رنگ‌های تند نارنجی و قرمز در قالب وسایلی چون قاب‌عکس، گلدان‌ و کوسن‌های مختلف پرجلوه و غنی نشان دهید.

 

بژ

 

رنگ بژ طیف‌های مختلفی دارد. بعضی کم رنگ و بعضی پررنگ آن را می‌پسندند. از جمله ویژگی‌های رنگ بژ آن است که با هر نوع دکوری از قدیمی گرفته تا جدید و مدرن می‌آید و آرامش‌بخش است.

 

سبز زیتونی

 

سبز زیتونی روشن جزو رنگ‌های نرم و خنثی است. از این رنگ می‌توان هم در اتاق پذیرایی و هم در اتاق‌خواب استفاده کرد. این رنگ با دکوراسیون قدیمی ولی شیک یا سبک‌های رومانتیک بسیار می‌آید.

 

کرم

 

کرم برای بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه دادن یک اتاق بسیار مناسب است. این رنگ گرم ولی خنثی با هر نوع دکور و سبکی همخوانی دارد. برای جاهای کوچک بسیار مناسب و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 

در هنگام خرید خانه بسیاری این رنگ را ترجیح می‌دهند بنابر این خانه‌هایی با این رنگ زودتر فروش می‌‌رود.

 

 

منبع : hamshahrionline