سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با این آباژورها خانه تان را متفاوت کنید


مدل‌های متنوع آباژور به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برای هر فضا با هر شرایطی آباژور خاصی را انتخاب کنید. این نمونه‌ها به شما در انتخاب کمک خواهند کرد.


صبح بخیر: از صدها سال پیش یعنی دوره ای که برق وجود نداشت، شمعدان جزء تزیینات خانه‌ها بود. پس از آن لوستر‌ها، آباژورها و وسایل نوری دیگر جای آنها را گرفت. تنوع آباژورها بسیار زیاد است؛ به خصوص حالا که با چند دقیقه گشتن در خیابان لاله‌زار، می‌توانید مدل‌های مختلف آباژور را پیدا کنید.



 برای کم جاها

 این آباژور به درد خانه‌هایی می‌خورد که جا کم دارند. با خرید آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم یک میز کوچک داشته باشید و هم یک آباژور بامزه.





 برای اتاق های صورتی

این آباژور زیبا و بامزه برای اتاق‌خواب عالی است؛ به خصوص اگر در ترکیب رنگ اتاق صورتی به کار رفته باشد.





 همرنگ انتخاب کنید

رنگ‌های مختلف و متنوع این آباژور در بازار هست. می‌توانید آن را دقیقا با رنگ پارچه مبل یا پرده برای اتاق پذیرایی و با رنگ روتختی در اتاق خواب هماهنگ کنید.


 


برای خانه های کلاسیک

یک خانه کاملا کلاسیک، با مبلمان زیبا و استیل کرم رنگ و میز ناهارخوری بزرگ با چوب روشن، خانه‌ بسیار مناسب برای نگهداری این آباژور زیباست.





 برای اتاق بچه ها

 بچه‌ها هم در اتاقشان به آباژور نیاز دارند. این آباژور رنگی برای اتاق‌های شاد بچه‌ها مناسب است.





 هماهنگ با مجسمه ها

 اگر از مجسمه‌های آبستره و کارهای سنگی در دکوراسیون منزلتان استفاده کرده‌اید، این آباژور زیبا را از دست ندهید.





 به یاد خیابان های قدیمی

 شما هم دوست دارید منزلتان شبیه خیابان‌های سنگفرش شده قدیمی شود؟ اگر دوست دارید، این آباژور بامزه که شبیه تیرهای چراغ برق در صد سال پیش است را از دست ندهید.





 برای خانه های مدرن

 شکل مدرن و متفاوت این آباژور آن را برای خانه‌هایی با مبلمان مدرن مناسب می‌کند. به خصوص اگر در وسایل خانه فلز به کار رفته باشد.





 اگر می خواهید خانه تان کم نور باشد

 این طرح مدرن برای خانه‌هایی که نورپردازی با نور کم دارند، مناسب است. نوری که از لابه‌لای چوب‌ها می‌گذرد، زیبایی خانه را دوبرابر می‌کند.





 برای هر خانه ای

سادگی این آباژور آن را برای همراهی با هر خانه‌ای مناسب می‌کند. رنگ‌های مختلف آن را می‌توانید با رنگ پرده منزلتان هماهنگ کنید.


ویدیو مرتبط :
نگاهی متفاوت به خانه های قدیمی درسبزوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متفاوت‌ترین خانه‌های متحرک +عکس



بسیاری از کشورهای دنیا به علت کمبود فضا و یا مشکلات محیطی توانایی ساخت خانه های انبوه را ندارند و به همین علت به سمت خانه های پیش ساخته حرکت کرده اند.
روزی را فرض کنید که در خانه نشسته اید و ناگهان قصد سفر کردن به سرتان می زند، در همین لحظه است که خانه خود را جمع می کنید و به سمت مقصد حرکت می کنید. داشتن یک خانه پیش ساخته قدرت حمل و نقل و تعویض را به شما می دهد. تا به حال شرکت های مختلف خانه های پیش ساخته ای را طراحی کرده اند که به مرور آن ها می پردازیم:

** خانه های "ADEX"

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

یکی از جالب ترین خانه های پیش ساخته ای که تا به حال طراحی شده است "ADEX" نام دارد. این خانه ها را شرکتی به همین نام ساخته است و قابلیت های مختلفی دارد. از جمله امکانات آن می توان به حمل و نقل آسان و سرهم کردن و باز کردن بسیار سریع آن اشاره کرد. این خانه همچنین دارای سیستم هایی است که به صورت خودکار برق و آب خود را از باران و خورشید تامین می کند.

** خانه های پروانه ای

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

گروهی از دانش آموزان تایلندی از آنجا که مشکلات مسکن در این کشور بسیار زیاد شده است خانه های پیش ساخته و متحرک بسیار جالبی را ساخته اند. این خانه ها از چوب بامبو و به سبک سنتی ساخته شده اند و نام آن ها "خانه های پروانه ای" است. دلیل این نام گذاری سایبانی است که در بالای درب ورودی قرار دارد و برای جمع کردن آب باران از آن استفاده می شود. این خانه قابل حرکت است اما باز کردن آن از هم کمی سخت است.

** خانه های گنبدی

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

طراحان ژاپنی چندی پیش از خانه هایی رونمایی کردند که در نوع خود منحصر به فرد هستند. این خانه ها به صورت گنبدی شکل و از جنس پلی ساترن هستند که این باعث می شود خانه بسیار سبک اما مقاوم باشد. یکی از نکات بسیار جالب این خانه این است که حشرات مختلف به سمت آن جذب نمی شوند، پس درامان خواهید بود همچنین این خانه به راحتی قابل نصب است. نکته دیگری که در مورد خانه های گنبدی می توان گفت اندازه های مختلف آن ها است و در ادامه باید به شیک و زیبا بودن آن ها نیز اشاره کنیم.

**  خانه های بازیافتی

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

یکی از ایده های نابی که تا به حال ارائه شده است از سوی "مایکل جاتزین" بوده است. خانه های او از استیل های بازیافتی ساخته شده اند و البته قابل حمل و نقل آسان و سبک هستند. معماری این خانه ها بسیار پیچیده است به گونه ای که هر کس می تواند خانه را آنطور که دوست دارد سرهم کند و هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی آید. صاحب این خانه همچنین میتواند در یک ساعت خانه را خراب و دوباره بسازد.

** خانه های قطب شمال

اخبار گوناگون ,  خانه‌های متحرک

یکی از خانه هایی که طراحان آن زمان زیادی را برای ساختش کذاشته اند خانه های قطب شمال است. این خانه ها از پلاستیک های خاص به همراه برخی مواد دیگر ساخته شده اند که به سازنده اجازه می دهد در چند ساعت خانه را بنا کند و همچنین خانه ها میزان زیادی قدرت در برابر سرما و فشار هوا دارد. از جمله امکانات این خانه می توانیم به سیستم های خورشیدی و ذوب یخ به همراه یخ زیر دریایی ساده یاد کنیم.
منبع:yjc.ir