سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با ارزان‌ترین روش تغییر دکور دهید


با کمی خلاقیت و ایده گرفتن از تکنیک‌های فنگ‌شویی و باورهای شرقی می‌توان تغییراتی را در محیط خانه و اتاق‌ها ایجاد کرد و فضایی صمیمی و دوست‌داشتنی برای اعضای خانواده فراهم کرد




مجله ایده آل: ایجاد تنوع و تغییر در فضای خانه و چیدمان وسایل علاوه بر آنکه می‌تواند موجب نشاط و شادابی اعضای خانواده شود، می‌تواند انگیزه افراد را برای جمع شدن در کانون خانواده و کنار هم بودن بیشتر کند. همه ما می‌دانیم که در شرایط امروز امکان تغییر وسایل منزل در مدت زمان کوتاه وجود ندارد اما با کمی خلاقیت و ایده گرفتن از تکنیک‌های فنگ‌شویی و باورهای شرقی می‌توان تغییراتی را در محیط خانه و اتاق‌ها ایجاد کرد و فضایی صمیمی و دوست‌داشتنی برای اعضای خانواده فراهم کرد. در صورتی که وسایل در جای درست خود قرار بگیرند، می‌تواند انرژی‌های موجود در خانه را گرم‌تر و روابط میان اعضای خانواده را  صمیمی‌تر کند.



با سلطان خانه مهربان باشید

محل اجاق گاز در آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین مکان برای قرار دادن اجاق گاز یکی از زوایای آشپزخانه است که کمترین رفت و آمد در آن گوشه صورت می‌گیرد. بهتر است از قرار دادن سینک ظرفشویی و اجاق گاز در کنار هم خودداری کنید و مراقب باشید که چیدمان مواد خوراکی در آشپزخانه به گونه‌ای نباشد که در نزدیکی یا اطراف اجاق گاز باشد. حتی دقت کنید که از قرار دادن روغن، مواد و خوراکی‌های قابل اشتعال، حتی گیاهان آپارتمانی در نزدیکی اجاق گاز خودداری کنید.



تابلوهای شیشه‌ای را فراموش کنید

هر شخصی متناسب با سلیقه‌ای که دارد از یک اثر هنری یا تابلوی نقاشی لذت می‌برد. اگر قصد دارید از تابلوهای نقاشی برای زیبایی خانه خود استفاده کنید حتما تابلویی را انتخاب کنید که با آن ارتباط برقرار می‌کنید. اگر طرح تابلو باعث می‌شود تا غمگین شوید یا حس ترس یا استرس را به شما منتقل می‌کند یا اگر رنگ آن متناسب با روحیه شما نیست آن تابلو را صرف اینکه تابلویی ارزنده یا باب روز است به دیوار خانه‌تان نزنید. حتی اگر این تابلو را هدیه گرفته باشید. هرگز از تابلوهای شیشه‌ای در خانه استفاده نکنید. سعی کنید قاب تابلوها فلزی یا چوبی باشد. قاب‌های چوبی انرژی بسیار زیادی دارند. این قاب‌ها از انرژی طبیعت سرشار هستند و می‌توانند آرامش ویژه‌ای را به خانه‌تان هدیه کنند.

برای خرید بهترین​ها

یکی از راه های تغییر دکور استفاده از مبلمان تازه است. بهترین خرید را می توانید از مجموعه فروشگاه های «نیک آذین» انجام دهید که بهترین و به روزترین محصولات مبلمان را عرضه می کند.

نکته سلامت

پیش از هر چیز وقتی سراغ مبلمان می‌روید به استاندارد بودن آن توجه کنید و از ارگونومیک بودن مبلمان مطمئن شوید. به این معنی که ارتفاع مبل تا زمین، نشمین آن، زاویه دسته‌ها و پشتی آن را بررسی کنید.  توجه به این نکات باید قبل از دلبستگی به ظاهر و رنگ مبلمان باشد چرا که در بیشتر موارد مشاهده شده که طراحان مبلمان‌های شیک و جذاب به لحاظ رعایت استانداردها ضعیف عمل کرده‌اند و این مسئله موجب شده به مرور زمان برای مصرف‌کننده‌ها مشکلاتی از قبیل دردهای کمر، گرفتگی سیاتیک و دیگر اختلال‌ها و دردهای مفصلی را به همراه آورد. این دردها به مرور موجب کم شدن توانایی شما می‌شود و روند کاری‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از آباژور پایه‌دار غافل نشوید

تغییر نورپردازی اتاق نشمین یکی دیگر از کارهایی است که می‌تواند موجب بروز تغییر حتی در اندازه اتاق شما شود. انتخاب نورپردازی مناسب حتی می‌تواند اتاق‌نشیمن شما را بزرگ‌تر و باشکوه‌تر به نظر برساند. برای این منظور باید از لوستری مناسب با فضای خانه و ارتفاع سقف اتاق نشیمن خود استفاده کنید و در عین حال از یك تا 2 آباژور میزی یا پایه‌دار نیز برای روشن کردن بخش‌ها و زاویه‌هایی از اتاق نشیمن که نور کمتری به آن می‌رسد بهره بگیرید.

این کار موجب می‌شود تا فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد و در عین حال مهمانان شما احساس نشاط و شادابی بیشتری در این فضا داشته باشند. بسیاری وقت‌ها ممکن است نورپردازی نامناسب یک اتاق و تیره بودن آن به خمودگی و خستگی مهمان‌ها در مهمانی منجر شود.



مستطیل یا دایره؟

اگر به یکی از فروشگاه‌های فرش در سراسر کشور سر بزنید خواهید دید که فرش‌ها و  قالیچه‌ها در طرح‌ها، سایزها و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارد. برخی فرش‌ها به شکل دایره، برخی به شکل بیضی، برخی به شکل مربع و برخی مستطیل شکل هستند. برخی طرح‌های ساده و یک دست دارند و برخی از آنها با طرح‌های متفاوت و شلوغ تولید و در نمایشگاه‌های فرش به مخاطبان عرضه می‌شود. در کنار طرح و رنگ فرش‌ها و قالیچه‌ها که درباره آن صحبت کردیم ظاهر فرش؛ مربع یا دایره بودن آن، بیضی یا مستطیل بودن آن نیز در زیباتر به نظر رسیدن خانه و اتاق‌ها تاثیر بسیار چشمگیری دارد. گاهی ممکن است فرشی دایره مانند جلوه زیبایی به سالن نشیمن بدهد در حالی که همین فرش برای اتاق غذاخوری چندان مناسب نباشد.

با این ساعت خلاق می شوید

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساعت اتاق کار، انتخاب ساعتی گرد یا بیضی شکل است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اشکال گرد، منحنی و بیضی بهترین شکل‌ها برای تقویت خلاقیت و نوآوری افراد است. در کنار این موضوع فعال بودن ساعت نیز در ایجاد نظم و انضباط اتاق کار بسیار موثر است بنابراین مراقب باشید که ساعت اتاق کارتان هرگز بدون باتری نماند یا خراب نشود. خراب شدن ساعت کار موجب می‌شود تا شما زمان مناسب و مفید را در طول روز از دست بدهید و به این ترتیب بخش مهمی از انرژی مفید خود را در طول روز کاری تلف کنید.



اشیای خراب را از خانه دور کنید

باوری میان مردم سرزمین‌‌های شرقی از قبیل هند، تبت و چین وجود دارد که اگر در منزل ساعت شکسته یا خراب وجود دارد باید فورا آن را از خانه دور یا آن را تعمیر کرد. مردم این سرزمین‌ معتقدند وجود یک ساعت خراب یا شکسته در محیط خانه مانع از برنامه‌ریزی منظم و استفاده بهینه از وقت و زمان می‌شود. به همین دلیل مردم این سرزمین‌ها به  دقت مراقب ساعت‌هایشان هستند و آنها را در زمان معین کوک کرده و به خوبی از آنها مراقبت می‌کنند. این قاعده درباره دیگر وسایل منزل مانند آباژور، قاب عکس و دیگر وسایل نیز صادق است. مردم سرزمین‌های شرقی بر این باورند که اشیا و دستگاه‌های خراب موجب رکود انرژی در خانه می‌شوند و به این ترتیب مانع پیشرفت اعضای خانواده می‌شود.

یک پیشنهاد که نمی توانید ردکنید


اگر سلیقه شما در انتخاب فرش خانه سلیقه خاص و نویی است پیشنهاد ما یک انتخاب متفاوت است. شما می توانید از گالری فرش کیمیا که در سرتاسر ایران شعبه دارد برای خانه تان خرید کنید.


ویدیو مرتبط :
عادت هایتان را تغییر دهید , زندگیتان را تغییر دهید...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با روش های زیر زندگی خسته کننده تان را تغییر دهید



زندگی خسته کننده, تغییرات در زندگى

براى بسیارى از مردم، تغییر، بسیار دشوار و چالش برانگیز است به این جهت، آن‌ها لیست تغییرات مورد نظرشان را هر سال با خود به سال بعد مى‌برند.

 

به لیست تغییراتى که مى‌خواهید در زندگى خود به وجود آورید نگاه کنید. لیست شما ممکن است موارد زیر را برداشته باشد:

 

1 - کاهش وزن

2 - انتخاب شغل بهتر

3 - مواجه شدن با هراس‌ها

4 - افزایش اعتماد به نفس

5 - بهبود زندگى عشقى

6 - احساس افسردگى کمتر و رضایت‌مندى بیشتر از زندگى

7 - یادگیرى مهارت‌هاى کنار آمدن با استرس در محیط کار

8 - رها کردن خود از گذشته

 

این‌ها برخى از موضوعات پیچیده‌اى هستند که مردم معمولاً با آن‌ها مواجهند. ممکن است بعضى از آن‌ها در لیست شما هم قرار داشته باشند. براى بسیارى از مردم، تغییر، بسیار دشوار و چالش برانگیز است به این جهت، آن‌ها لیست تغییرات مورد نظرشان را هر سال با خود به سال بعد مى‌برند.

 

چگونه یک فرد مى‌تواند زندگیش را تغییر دهد هنگامى که از قدرت ارادة او کارى ساخته نیست؟ هنگامى که اراده شکست مى‌خورد به کجا باید پناه برد؟ مردم غالباً در این مواقع به روان‌شناس، مشاور یا مددکار اجتماعى مراجعه مى‌کنند تا به آن‌ها در انجام تغییرات مورد نظرشان کمک کنند. این متخصصان مى‌توانند به هدایت فرایند تغییر در آن‌ها بپردازند و کمک کنند تا آن‌ها منابع درونى خود را براى انجام تغییر مورد نظر بسیج کنند.

 

امّا پیش از آن که لیست تغییرات خود را نزد درمانگر ببرید، دو نکتة کلیدى هست که باید در نظر بگیرید.

 

1 - نخست این که تمام رویکردهاى درمانى یکسان نیستند

 

2 - دوم این که رویکرد خود فرد به انجام مشاوره، به مقدار زیادى تعیین کننده میزان موفقیتش خواهد بود.

 

در طول سال‌هاى متمادى، روش‌هاى مشاوره بسیارى براى کمک به مردمى که خواهان تغییر در زندگیشان مى‌باشند به وجود آمده است. برخى از روش‌هاى درمانى صرفاً رفتار فرد را مورد توجه قرار مى‌دهند و برخى دیگر، طرز تفکّر یا تخلیه احساسات را.

 

برخى روش‌ها مدتى طولانى را صرف شنیدن حرف‌هاى مراجعه کننده مى‌کنند بدون آن که بازخوردى دهند، در حالى که برخى روش‌هاى دیگر به تحلیل و توضیح تمام جنبه‌هاى زندگى فرد مى‌پردازند.

 

اکنون پژوهش‌هاى بیشترى براى تعیین این که چه چیزى در کمک به مردم براى ایجاد تغییرات مثبت در زندگیشان موثرتر است صورت گرفته است. روش‌هاى درمانى جدیدى نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و اثربخشى بیشتر آن‌ها نسبت به روش‌هاى قبل به اثبات رسیده است.

 

دو تا از اثربخش‌ترین روش‌ها عبارتند از emdr ( شکلى از روان‌درمانى با هدفِ پرداختن به خاطره‌هاى ناگوار، کاستن تأثیرات بلند مدّت آن‌ها و کمک به بیمار در ایجاد و توسعه سازوکارهاى انطباقى بیشتر.) و تمرکز تجربى ( در روان‌درمانى، منظور از تمرکز، یعنى نگاه داشتن توجه باز و بدون قضاوت فرد به چیزى که مستقیماً تجربه مى‌شود امّا هنوز به کلام در نیامده است ).

 

همان‌طور که گفته شد، دومین نکته کلیدى در مراجعه فرد به روان‌درمانگر، رویکرد خود او به انجام مشاوره است. چند سال پیش، دکتر اوجین گِندلین پژوهشى براى تعیین این که چه چیزى مشاوره را اثربخش مى‌سازد، انجام داد. مهم‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین کشف او این بود که رویکرد خود فرد به انجام مشاوره و چگونگى پرداختن به مساله‌اش در حین مشاوره مى‌تواند نشانگر موفقیت یا عدم موفقیت مشاوره باشد.

 

او موفق شد چند عامل مشترک را در بین کسانى که مشاوره‌هاى موفقیت‌آمیزى داشتند شناسایى و تعیین کند:

 

1 - توجه به این که بدن چگونه مشکل را حس و تجربه مى‌کند.

2 - تمایل به گوش سپردن به بازخوردهایى که ذهن براثر آن حس‌ها مى‌دهد.

3 - مهارت در تشخیص معنى نهفته در آن پیام‌هاى بدنى.

 

این توانایى‌ها در بین کسانى که بیشترین موفقیت را در مشاوره‌ها به دست آورده‌اند مشاهده شده است. دکتر گندلین پس از تعیین این عوامل، توانست به دانشجویان روان‌شناسى بیاموزد که با گوش دادن به هزاران نوار صوتى جلسات مشاوره به تشخیص آن‌ها بپردازند. بدین ترتیب دانشجویان قادر بودند پیش‌بینى کنند که چه کسى در ایجاد تغییرات مورد نظرش موفق خواهد شد. دکتر گندلین نهایتاً توانست به مردم بیاموزد که چگونه به شیوة موفق‌ترین افراد به مشاوره با روان درمانگر روى آورند.

منبع :fekreno.com