سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بامبو، همه چیز را آسان تر می کند!


بامبو فقط یك گیاه زیبا نیست. بسیاری از مردم جهان معتقدند بامبو با خودش نشاط را به خانه شما می‌آورد. شاید كمتر كسی باشد كه بداند بامبو به غیر از زیبایی یك كاركرد دیگری هم دارد و آن هم لباس‌هایی است که از بامبو درست می‌شود!


مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: بامبو فقط یك گیاه زیبا نیست. بسیاری از مردم جهان معتقدند بامبو با خودش نشاط را به خانه شما می‌آورد. این روزها گیاه سبز و بلندی كه پیچ‌های جالبی دارد، در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و اغلب مردم به‌عنوان یك دكور طبیعی از آن استفاده می‌كنند، اما شاید كمتر كسی باشد كه بداند بامبو به غیر از زیبایی یك كاركرد دیگری هم دارد و آن هم لباس‌هایی است که از بامبو درست می‌شود!

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

خیلی از خانم‌ها و آقایان خوش سلیقه‌، با وجود این همه لباس‌های مد روز که خیلی‌های‌شان تولید برندهای برتر و معروف دنیاست، ترجیح می‌دهند لباس‌هایی بپوشند که از جنس الیاف طبیعی هستند. اگر شما هم از طرفداران زندگی پاک هستید و با گسترش تولیدات شیمیایی مخالفید، بهتر است با بامبو و منسوجات تولید شده با بامبو و خواصی که دارد، آشنا شوید.


پارچه‌های بامبو

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

پارچه‌های ساخته شده از نخ خالص بامبو دارای خواصی مانند جذب رطوبت، انتقال بخار آب، نرمی و لطافت، آویزش مناسب، رنگ پذیری بالا و درخشش رنگ است و برای ساخت منسوجاتی مانند لباس ورزشی، لباس شنا، لباس خواب، تشک، پتو، حوله و... مناسب است. با توجه به اینکه بامبو دارای خواص منحصربه فرد ضدباکتری است، برای تولید لباس زیر، تی‌شرت و جوراب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به دلیل خاصیت ضداشعه ماورای بنفش در تولید البسه تابستانی به‌خصوص برای محافظت از زنان باردار و کودکان در برابر تشعشعات مضر خورشید مناسب است.

خوبی‌های بامبو
 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های الیاف بامبو آن است که به شکل منحصر به فردی قابل تجزیه در محیط زیست بوده و به عنوان یک لیف سلولزی، صددرصد توسط میکرو ارگانیزم‌های خاک و نورآفتاب تجزیه می‌شود. الیاف این گیاه یک آنتی باکتریال طبیعی محسوب می‌شود؛ بنابراین سازگار با پوست بدن بوده و آلرژی ناشی از مواد ضدباکتری شیمیایی را ایجاد نمی‌کند.

منسوجات ساخته شده از الیاف بامبو حتی بعد از 50 بار شست‌وشو، باز هم خاصیت ضدباکتری خود را به خوبی حفظ می‌کنند. یکی دیگر از خواص جالب‌توجه الیاف بامبو آن است که منسوجات ساخته شده از آن امکان تبادل هوا و تنفس را برای پوست فراهم می‌کنند و به این صورت باعث خنک شدن بدن می‌‌شوند.

علت این موضوع آن است که این الیاف دارای شکاف‌های بسیار ریزی هستند. وجود این سوراخ‌ها موجب جذب رطوبت بالا و تهویه می‌شود. در نتیجه لباس‌های ساخته شده از الیاف بامبو دارای این قابلیت هستند که عرق بدن را جذب و به سرعت تبخیر کنند. این نوع لباس‌ها در هوای گرم تابستان بسیار خنک و راحت بوده،به پوست بدن نمی‌چسبند و به عنوان لباس زیر بسیار مناسب هستند.


آرام بشویید

شست‌وشو، آهارگیری با آنزیم، سفیدگری و مرسریزاسیون الیاف بامبو بهتر است که با ملایمت انجام پذیرد. الیاف خالص بامبو معمولا نیاز به شست‌وشو ندارد، اما در صورت نیاز، می‌توان با استفاده از مقدار کمی صابون قلیایی آن را شست‌وشو داد.

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

برای شست‌وشوی، میزان ماده قلیایی نباید از 10 گرم بر لیتر بیشتر شود اما بسته به ضخامت منسوج می‌توان این مقدار را تغییر داد. در مورد مخلوط الیاف پنبه و بامبو شست‌وشو ضروری است. منسوجات بامبو مقاومت سایشی بالایی دارند و درجه ثبات رنگ آنها در برابر شست‌وشو و نیز درجه لکه‌زدایی‌شان در حد قابل قبولی است.


زمان به وقت بامبو!

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

این ساعت که بند چوبی‌ آن قبل از هر چیز به چشم می‌آید، ساعتی است از جنس بامبو؛ یک ساعت به غایت مردانه با فریم طرح چوب! صفحه مشکی آن کمک می‌کند تا نشان طلایی عقربه و اعداد در آن بهتر دیده شود. خلاصه اینکه اگر طرفدار ساعت‌هایی از جنس بامبو هستید، می‌توانید به این طراحی گوچی فکر کنید.


بامبو بپوشید!

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

این لباس یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در ترکیب رشته‌های بامبو و نقره است که پارچه حاصل از آن ضد الکتریسیته ساکن است. همچنین در ساخت این لباس به گونه‌ای عمل شده تا به عنوان اولین لباس ضد امواج به همراه ترکیب رشته‌های بامبو و نقره،دارای خواص ضدباکتری و میکروب باشد.


همانی است که دنبالش می‌گشتید!

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

اگر اهل جوراب پوشیدن هستید و همیشه از عرق کردن و بوی بد پای‌تان رنج می‌برید، این جوراب‌ها را فراموش نکنید! این جوراب‌ها از الیاف طبیعی بامبو تهیه می‌شود که همین الیاف باعث می‌شود از طریق منافذ بازی که در جوراب وجود دارد، به پاهای شما هوا برسد و مانع عرق کردن پا شود.


پایان حمام با بامبو

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

اگر از جنس خشک حوله‌ها خسته شده‌اید و حوله‌ای می‌خواهید که لطیف باشد، سراغ حوله‌های بامبو بروید. این حوله‌ها به آپارتمان‌نشین‌هایی توصیه می‌شود که دسترسی به تابش مستقیم آفتاب ندارند و نمی‌توانند حوله‌های خود را در آفتاب خشک کنند. این افراد بهتر است از حوله‌های بامبو استفاده کنند که مقاومت بیشتری در مقابل رشد و تکثیر باکتری‌ها دارد.


بامبو در قاب عینک!

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

تلفیق بامبو و کائوچو ایده‌ای است که برند گوچی در فریم عینک‌ها سراغش رفته‌است. نتیجه هم این شده که عینک‌های تازه این برند عینک‌هایی بسیار ظریف و همان طور که انتظار می‌رفت فوق‌العاده سبک هستند. امتیاز دیگر این عینک‌ها تنوع رنگ چه در انواع آفتابی و چه در انواع طبی‌شان است بنابراین کافی است با این سبک یعنی استفاده از بامبو کنار بیایید.


تخت و سبک

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

گوچی ایده استفاده از بامبو را در کفش‌هایش به کار برده. کفش‌های جدید گوچی با وجود ظاهر ساده‌اش کلی طرفدار پیدا کرده‌است. بدون شک اگر به فکر کفش‌هایی با الیاف طبیعی هستید، می‌توانید روی این کفش‌ها حساب کنید.


بامبو در بیمارستان‌ها

تاثیر شگفت انگیز این گیاه  در زندگی پاک

محصولات بهداشتی با کاربرد بیمارستانی و پزشکی نیز از الیاف بامبو تولید می‌شود که شامل باند و گاز پانسمان، لباس‌های جراحی، پوشاک پرستاران و... است. از آنجایی که الیاف بامبو خاصیت گندزدایی و ضدباکتریایی دارد، به شکل غیرقابل مقایسه‌ای برای ساخت منسوجات بهداشتی مانند حوله، ماسک، پدجاذب، پوشش بسته‌بندی مواد غذایی و موارد مشابه مناسب است.


ویدیو مرتبط :
آشنایی و راهنمای نگهداری از لاکی بامبو (بامبو خوش شانس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی سالم و آسان برای کاهش وزن



 

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان و کم چرب ، به کاهش وزن کمک و از مشکلات روحی جلوگیری می کند.محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند : این رژیم ، از افسردگی افراد نیز جلوگیری می کند و از رژیم کم کربوهیدرات ولی سرشار از گوشت و لبنیات بهتر است.

 

غذای سالم

 

محققان 106 فرد چاق یا دارای اضافه وزن رابه مدت یک سال بررسی کردند به یک گروه غذای سرشار از کربوهیدرات مانند نان و برنج و به گروه دیگر غذای کم کربوهیدرات و حاوی گوشت و لبنیات بیشتر دادند.

 

محققان دریافتند افراد تحت رژیم به طور متوسط 13 و 7 دهم کیلوگرم در یک سال وزن کم کردند و هیچ تفاوتی از این نظر بین دو گروه مشاهده نشد.

 

ولی کسانی که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند و چربی کمی می خوردند کمتر عصبی می شدند ، خشونت در آنان کمتر بود ، افسردگی کمتری داشتند و از نظر روانی ، بهتر رفتار می کردند.

 

به گفته محققان، هر دو گروه از نظر روانی بعد از 8 هفته تقریبا یکسان بودند ولی بعد از یک سال ، گروهی که رژیم پرکربوهیدرات و کم چربی داشتند ، شرایط و تعادل روانی بهتری داشتند.