سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

باغچه‌ای از یادگاری‌ها بسازید


بعضی از وسایل هستند که بعد از مدتی برایمان تکراری یا از دور خارج می‌شوند، و انرژی‌های منفی در خانه می‌پراكنند. می‌توانید با استفاده از روشی جالب، آنها‌ را از حالت فرسودگی درآورید و با ترکیب آنها با گیاهان طبیعی، انرژی مثبت را در خانه جاری کنید.





بعضی از وسایل هستند که بعد از مدتی برایمان تکراری یا از دور خارج می‌شوند، اما‌‌ فقط بعضی از آنها را برای زیبایی یا خاطره‌ خوشی که از آنها داریم دور نمی‌اندازیم. بیشتر لوازم قدیمی، فرسوده و آسیب‌دیده هستند و انرژی‌های منفی در خانه می‌پراكنند. می‌توانید با استفاده از روشی جالب، آنها‌ را از حالت فرسودگی درآورید و با ترکیب آنها با گیاهان طبیعی، انرژی مثبت را در خانه جاری کنید. تغییر و تحول برای یادگاری‌ها طرح مجذوب کننده‌ای برای همه افراد خانواده و حتی میهمانان است.

نخستین كار پیدا كردن ظرف‌ها یا وسیله‌هایی است كه دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌كنید ولی میل به دورافكندنشان را هم ندارید. سپس باید گیاه مناسب را برگزینید. انواع سبزیجات مانند جعفری، گشنیز، شاهی و فلفل که ساقه بلندی ندارند برای کاشت مناسبند. سعی کنید از مرغوب‌ترین نوع خاک استفاده کنید تا جبران فضای کوچک باغچه‌تان باشد. دقت کنید که نور کافی به خاک برسد تا رطوبت ‌اضافی آن تبخیر شود.

ظرف یا وسیله‌ای را كه برگزیده‌اید تمیز کنید و با احتیاط درون آن خاک بریزید. بهتر است از مرغوب‌ترین و طبیعی‌ترین خاک استفاده كنید تا بهترین بازده را داشته باشد. مطمئن شوید که ظرف‌تان شکاف نداشته باشد. اگر فنجان‌های قدیمی را انتخاب كرده‌اید بهتر است کف فنجان زهکشی برای خروج آب داشته باشد. می‌توانید از چند فنجان با چند گیاه متفاوت استفاده کنید تا فضای بیشتری داشته باشد.



گل‌های بهاری

تلفیق گیاهان طبیعی‌ با دکوراسیون منزل انرژی‌ای را به وجود می‌آورد که‌ امروزه درعلم فنگ شویی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. خوب است از این انرژی‌های دائمی در منزل بهره‌مند شویم و بهار را با  یكدیگر تجربه کنیم.

بنفشه یکی از گل‌های بسیار زیبا و مقاوم در هر فصل و مکان است. رنگ‌های آن به قدری خیر‌ه کننده است كه بیشتر افراد در بهار پذیرای آن در گوشه و کنار منزل هستند. بهترین مکان برای این گل هوای باز و آزاد است. بهتر است برای تغییر دکوراسیون در ورودی منزل‌تان از آنها استفاده کنید تا خوش‌آ‌مدگوی میهمانان‌تان باشد.




   •   دو گلدان مناسب برای فضای درونی منزل‌تان تهیه كنید؛ به دلخواه خود چند رنگ بنفشه به همراه یک شمشاد و چند گیاه بهاری دیگر انتخاب و آنها را پیش از کاشت کمی آبیاری کنید.

 



   •  پس از مدتی گلدان را با خاک مخلوط یا از سنگ‌ریزه و کود پر کنید. ابتدا بنفشه‌ها را دور تا دور گلدان به صورت کمی فشرده بکارید. این‌ کار به دلیل مقاوم بودن گل بنفشه انجام می‌شود و نیز با پایان‌ یافتن فصل بهار بنفشه‌‌ها جای دیگر گل‌های بهاری را می‌گیرند و لزومی ندارد که شما بار دیگر گل‌های تازه تهیه کنید. چرا که بنفشه طول عمر خوبی دارد.

 



   •  دیگر گل‌های بهاری را به سمت داخل گلدان بکارید. نظم در کاشت گل‌ها ردیف‌های زیبایی از گل‌ها را می‌سازد. اگر دوست دارید، می‌توانید به طور یک در میان گل‌های بنفشه را در میان آنها جای دهید.

 



   •  بعد از اتمام کار برای اینکه گلدان سنگین نشود و حمل آن مشکل نباشد، آن را به مکان مورد نظر منتقل کرده و شمشاد را در فضای خالی بکارید. سپس با مقداری خاک اطراف ساقه آن را بپوشانید.

 



   •  حال می‌توانید با دستکش خاک را کمی فشار دهید و اگر فضایی خالی است آن را با گل پر و لبه‌های گلدان را از خاک تمیز کنید.

 

در پایان کار آنها را به حال خود رها و بعد از یک روز آبیاری کنید. از فضای سبز پر انرژی‌تان لذت ببرید.


ویدیو مرتبط :
محرم 88 عکس یادگاری دربیت العباس-تهران-شهرری عکس یادگاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باغچه دیواری بسازید


جعبه های پر از گل های رنگارنگ چه چیزی را به یاد شما می آورد؟ من را به یاد گل های بهاری می اندازد. برای شما ایده ای منحصربفرد داریم باغچه عمودی! دیوار حیاط خود را تبدیل به باغچه ای زیبا کنید.

سایت نیکو: جعبه های پر از گل های رنگارنگ چه چیزی را به یاد شما می آورد؟ من را به یاد گل های بهاری می اندازد. برای شما ایده ای منحصربفرد داریم باغچه عمودی! دیوار حیاط خود را تبدیل به باغچه ای زیبا کنید.

یک جعبه گل کافی نیست، وقتی تعدادی جعبه پر از گل های رنگی کنار هم بگذارید تازه گل ها زیبایی خود را نشان می دهند. خب این بار بهتر است به جای چیدن جعبه ها روی زمین کار متفاوتی انجام دهید آن ها را روی دیوار نصب کنید.

برای این کار نیاز به تعدادی ابزار نجاری مانند دریل و چکش و …. دارید و البته تعدادی صفحات چوبی هم نیاز دارید.

از آنجایی که اندازه جعبه ها به سلیقه شما و سایز دیوار شما بستگی دارد، خودتان باید اندازه چوب ها را انتخاب کنید، همین طور تعداد جعبه هایی که می خواهید داشته باشید نیز بستگی به انتخاب شما دارد.

مجموعه جعبه های گلی که در انتها درست خواهد شد قابل حمل هستند یعنی می توانید گاهی جلوی یک دیوار و گاهی جلوی دیوار دیگری آن را بچینید.

در عکس های زید به طور تصویری خواهید آموخت چگونه این باغچه دیواری یا عمودی را خودتان درست کنید.

باغچه دیواری بسازید

باغچه دیواری بسازید

باغچه دیواری بسازید

باغچه دیواری بسازید

باغچه دیواری بسازید

باغچه دیواری بسازید