سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بازی های فکری باحال برای تعطیلات


از Angry Birds خسته شده اید؟ خب زمان مناسبی برای امتحان کردن شیوه های جدید سرگرمی است.





روزنامه هفت صبح: اگرچه بسیاری از آنها قدمتی صد ساله دارند اما برای خیلی از ما تازگی دارند. همه این بازی ها قدرت فکر شما را به چالش می کشند و می توانند برای مدتی طولانی سرگرم تان کنند. بیشترشان در فروشگاه های معتبری چون شهر کتاب فروخته می شوند. برای بعضی هایشان نمونه های ایرانی شده هم وجود دارد.

1- گابلت / Gobblet


شما باید چهار عدد از مهره های خود را به سبک بازی دوز پشت سر هم ردیف کنید. این کار باید با ایجاد یک ردیف همرنگ از مهره های خود به صورت افقی، عمودی یا اوریب باشد. محدودیتی برای حرکت در صفحه وجود ندارد و اجازه دارید با حذف مهره های حریف مانع برنده شدن او شوید.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: نوجوان، جوانان، بزرگسالان
تعداد بازیکن: دو نفره
قیمت: 75 هزار تومان



2- پنتابال/ Pentaball

برخلاف خیلی از بازی ها که سابقه زیادی دارند، این یکی در سال 2004 طراحی شده است. در عین سادگی بسیار پیچیده و عمیق است و می تواند با حرکاتی ساده مدت ها شما را مشغول خود کند. افزایش توانایی تصمیم گیری، تفکر منطقی و تحلیل و حل مسئله از برتری های بازی به حساب می آیند. یاد گرفتن قوانین بازی به زمان زیادی نیاز ندارد.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: کودکان 5 تا 19 سال، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان
تعداد بازیکن: دو نفره
قیمت: 22 هزار تومان



3- ابلون/ Abalone

در سال 1987 توسط لورنت لوی و میشل لالت اختراع شده است. در سال 99 میلادی با امضای توماری از مسئولان المپیک خواسته شد آن را در زمره بازی های المپیک قرار دهند. قوانین بازی ساده است و تنها باید استراتژی های جدید را برای گیر انداختن حریف امتحان کنید. می توانید باانگشت ردیف مهره ها را طوری روی صفحه مشبک جابجا کنید که مهره های حریف در انزوا قرار بگیرند. برنده کسی است که شش مهره حریف را از صفحه بیرون بیندازد.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: کودکان 5 تا 19 ساله، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان
تعداد بازیکن: دو نفره
قیمت: 30 هزار تومان



4- ریورسی/ Reversi

در حقیقت نام روسی بازی معروفی است که با اسم اتللو می شناسیم. شانس هیچ نقشی در این بازی ندارد و بازیکنان با کشیدن نقشه و حدس زدن حرکت بعدی حریف برای پیروزی مبارزه می کنند. قدمت بازی به اواخر قرن 19 میلادی می رسد. اولین نسخه آن در سال 1882 تولید شد و حدود 100 سال بعد ژاپنی ها نام آن را به Othello تغییر دادند.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: نوجوانان، جوانان، بزرگسالان
تعداد بازیکن: تک نفره و 2 نفره
قیمت: 40 هزار تومان



5- جنگا/ Jenga

یکی از محبوب ترین بازی های دنیا است. جنگا از جمله بازی هایی است که کودکان و بزرگسالان می توانند در کنار هم تجربه کنند. هیچ کلک یا حقه ای در آن وجود ندارد. در سال 1983 توسط یک انگلیسی معرفی شد و نامی آفریقایی دارد. باید مکعب های چوبی ردیف شده را طوری یکی یکی بردارید که برج به هم نخورد وگرنه بازنده خواهید شد.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: تک نفره، دو نفره، گروهی
تعداد بازیکن: 22 هزار تومان
قیمت: 22 هزار تومان



6- سودوکو/ Sudoku

جدول های محبوب سودوکو از سال های پیش محبوبیت عجیبی برای خود دست و پا کرده اند. حالا می توانید آنها را از میان صفحات روزنامه ها و مجلات مختلف بیرون بکشید و خودتان جدول های جدید طراحی کنید. گفته می شود این بازی در چین اختراع شده است و اتریشی ها در قرن 17 میلادی آن را تجربه کرده اند. مجله های اروپایی و آمریکایی سال ها بعد آن را به صفحات خود اضافه کردند. هر چند گفته می شود یک ریاضیدان اروپایی آن را در قرن هجدهم اختراع کرده است.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: سه تا پنج سال، پنج تا 10 سال، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان
تعداد بازیکن: تک نفره
قیمت: 16 هزار تومان



7- کابالئو/ Kabaleo

در این بازی به طور محرمانه به هر بازیکن یک رنگ تعلق می گیرد. برنده کسی است که بدون جلب توجه بقیه مهره های بیشتری از رنگ خود را در بازی نگه دارد. برای برننده شدن در بازی بیش از هر چیز به یک چهره بی حالت و حرکات گمراه کننده نیاز خواهید داشت تا رنگ محرمانه شما را فاش نکند.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: پنج تا 10 سال، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان
تعداد بازیکن: دو نفره، چهار نفره
قیمت: 55 هزار تومان



8- هایو/ Hive

رتبه هفتم را در میان بازی های استراتژی جهان دارد. مسابقات جهانی Hive هر سال شرکت کنندگان زیادی دارد. بازی به شطرنج نزدیک است ولی چون صفحه ای وجود ندارد هیجان بیشتری خواهد داشت. هدف هر بازیکن محاصره کامل زنبور ملکه حریف و حفاظت از ملکه خود است. مهره هایی که زنبور ملکه را محاصره می کنند می توانند ترکیبی از مهره های هر دو بازیکن باشند.

بهترین گیم بوردها برای روزهای تعطیل

گروه سنی: پنج تا 10 سال، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان
تعداد بازیکن: دو نفره
قیمت: 25 هزار تومان


ویدیو مرتبط :
بازی فکری ستاره پنج نوک و بازی فکری U و صفحه 81

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی تکراری بانک‌ها با اعصاب مشتریان/عابربانک‌ها هم به تعطیلات رفتند



ازی تکراری بانک‌ها با اعصاب مشتریان/عابربانک‌ها هم به تعطیلات رفتند

خبرگزاری فارس: روز گذشته اغلب عابربانک‌ها در تهران از شبکه خارج شده و قادر به ارائه خدامات نبودند؛ این مشکلی است که همواره در ایام تعطیلات متوالی اتفاق می‌افتد.

عابرنک‌ها باز هم از فرصت تعطیلی استفاده کردند برای مدتی به استراحت رفتند.

روز گذشته اغلب خودپرداز‌های بانک‌ها به علت خرابی یا به هر علت دیگری که نمی‌دانیم امکان ارائه خدمات نداشتند.

معمولاً این خرابی عابربانک‌ها در روزهای تعطیل اتفاق می‌افتد؛ خصوصاً تعطیلاتی که چند روز پشت سر هم باشد. آخرین روز تعطیلی‌ها، یعنی روز گذشته، وقتی افراد برای دریافت یا انتقال پول مراجعه می‌کردند با خودپردازهای غیر فعال روبرو می‌شدند.

این خرابی‌ها تنها مربوط به یک خیابان یا یک بانک نبود بلکه اغلب شعب دارای خودپرداز از خیابان انقلاب گرفته تا فردوسی، خراسان، بهارستان و مولوی خرابی و تعطیلی عابربانک‌ها مشهود بود.

البته برای پیگیری مساله، خبرنگار فارس به این خیابان‌ها مراجعه کرد و با خودپردازهای تعطیل مواجه شد. این در حالی است که معمولا افراد در روزهای تعطیل به پول نقد بیشتر احتیاج دارند و مطمئنا خرابی این دستگاه‌ها مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

البته این خرابی‌ها مسبوق به سابقه است و معمولا در ایام تعطیلات نوروزی پس از گذشت چند روز اغلب عابربانک‌ها از کار می‌افتند. بنابراین این مساله است که باید برای آن فکری کرد.

عدم حضور مسئولان شعب بانک‌ها، یکی از دلایل اصلی خرابی خودپردازهاست زیرا معمولا وقتی در روزهای کاری و غیر تعطیل عابربانک‌ها با مشکل مواجه شوند، در مدت یک یا دو ساعت دستگاه تعمیر شده و دوباره به شبکه متصل می‌شود. اما وقتی مسئولان شعب در تعطیلات باشند، با بروز مشکل در خودپرازها آنها هم به تعطیلات می‌روند./فارس