سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان


این روزها استفاده از طرح‌های هندسی و نقش‌های غیر متعارف روی دیوار خانه فضایی متفاوت ایجاد می‌كند. یك تخته بزرگ برای برش، یك كاسه سریش و رول‌های كاغذی نقش‌دار؛ اینها تمام ابزاری است كه تا امروز برای انجام كاری خارق‌العاده در خانه نیاز بود.

مجله منزل - ماندانا بخشایش: یك تخته بزرگ برای برش، یك كاسه سریش و رول‌های كاغذی نقش‌دار؛ اینها تمام ابزاری است كه تا امروز برای انجام كاری خارق‌العاده در خانه نیاز بود. هر زمان نیازی به نقشی عجیب روی دیوارها احساس می‌شد فوری این ابزارها به دست ماهرترین كارشناسان ردیف می‌شدند و كاغذهای رنگی خانه‌ها را به نقشی متفاوت درمی‌آوردند. اما حالا ماجرا كمی فرق كرده؛ حالا در ابزار كار گروه دیگر خبری از رول‌های كاغذی نیست. آنها جای‌شان را به قلم‌موها داده‌اند. نقش‌های چاپی روی كاغذها هم واقعی‌تر شده‌اند؛ هنری‌تر و ملموس‌تر. برای داشتن خانه‌ای متفاوت اصلا لازم نیست كار خاصی بكنید. فقط باید كمی با رنگ و قلم‌مو بیشتر دوست باشید!

طرح‌های هندسی از محبوب‌ترین نقش‌هایی هستند كه این روزها در طراحی اتاق‌های منزل از آنها استفاده می‌شود؛ البته نه به صورت كاغذدیواری بلكه به صورت نقاشی‌هایی كه با ظرافت طرح‌ها را در كنار هم قرار داده‌اند. طرح‌های هندسی كه اغلب به صورت سه‌بعدی هم كشیده می‌شوند در انواع بزرگ و كوچك می‌توانند در اتاق نقش ببندند؛ فقط با توجه به این نكته كه باید در زمان ترسیم به ارتفاع دیوار دقت داشت تا نقشی نیمه‌كاره باقی نماند.

بازی رنگ روی خشت‌

مساله رنگ هم در طرح‌های هندسی مطرح است. این روزها دیگر اصلا لازم نیست طرح‌تان با دكوراسیون خانه هماهنگ باشند. نیازی نیست رنگ‌های طرح خانه با رنگ كاناپه و دیگر مبلمان همخوانی داشته باشد. گاهی جذاب‌ترین فضا، فضایی است كه حضور یك اثر هنری با رنگ‌های متضاد با رنگ دكوراسیون در آن به چشم می‌خورد. پس اصلا از رنگ نترسید و تا می‌توانید مثلث، دایره و مستطیل رنگی روی دیوارها بكشید.



رنگ قرمز تند دیوارهای این خانه خودش یك داستان است و طرحی كه برای تزیین دیوار اصلی اتاق نشیمن انتخاب شده است نیز داستانی دیگر. این روزها خیلی‌ها برای تزیین دیوارهای خانه‌شان ترجیح می‌دهند به جای استفاده از تابلوهای هنری كل دیوار خانه را به طرح دلخواه‌شان درآورند. این وسط باید این نكته را در نظر داشته باشید كه حتما نباید تم یا موضوع خاصی در طرح دیوار وجود داشته باشد؛ مثلا می‌توانید در خانه‌ای كلاسیك یا روستیك یك اثر هنری آبستره (انتزاعی) به نمایش بگذارید؛ بنابراین با در نظر گرفتن سبك و تم در دكوراسیون خانه دست خود را در انتخاب اثر هنری مورد علاقه‌تان نبندید و خودتان را محدود نكنید.

بازی رنگ روی خشت‌

گاهی انتخاب یك اثر هنری می‌تواند راهی برای نزدیك كردن دكوراسیون به سبك و سلیقه شخصی شما باشد. پس هر طرحی خواستید به اتاق‌تان بزنید و بعد رنگ باقی دیوارها را با آن متناسب كنید؛ به‌خصوص زمانی كه یك هنر آبستره را پسندیده‌اید و می‌خواهید فضا را كمی هنری جلوه دهید. این‌جور وقت‌ها باید خودتان را رها كنید و فقط به فكر نهایت هنر باشید!



استفاده از استیكر درخت‌ها روی دیوارهای خانه زمانی باب بود؛ به‌خصوص در اتاق خواب‌ها و اتاق بچه‌ها كه برای هركدام طرح و نقشه‌های زیادی با جزییات تمام به بازار آمده بود. اما داستان درخت‌های دیواری در خانه‌ها این روزها به جاهای عجیبی رسیده؛ اینكه به جای استفاده از استیكرهای مصنوعی از طرح و رنگ‌های واقعی استفاده شود؛ یعنی اول زمینه اتاق را به رنگ دلخواه درآورد و بعد روی آن هر شكل و شمایلی از درخت‌ها را به نمایش گذاشت.

بازی رنگ روی خشت‌

می‌توان با كمی دقت جزییات دیگری هم وارد درخت‌های ردیف شده در اتاق كرد؛ مانند پرنده‌ها یا شاخ و برگ‌های اضافی. داشتن یك درخت نقاشی این روزها خیلی بیشتر از استیكرهای براق مصنوعی طرفدار دارد.



طرحی را كه می‌بینید نه یك كاغذدیواری یك‌پارچه است و نه پوستر چاپی. این اثر هنری زیبا كه به دیوار تمام سفید این خانه طرحی عجیب داده نقش آبرنگ است كه فقط با سایه روشنی از رنگ‌های پایه به وجود آمده است. كار زیاد سختی هم نیست. اگر خودتان اهل كار هنری باشید می‌توانید از پس آن بربیایید.

بازی رنگ روی خشت‌

اول ساقه‌های گل‌ها را بكشید؛ یعنی از رنگ‌های پایه آب كمك بگیرید و با قلم‌مویی مناسب ساقه‌های سبز رنگ را نقش بزنید. بهتر است خطوط صاف و دقیق نباشند و بخش‌هایی از آن كم‌رنگ و بخش‌هایی پررنگ بمانند. بعد هم رسم گل‌ها شروع می‌شود؛ با تكنیك پخش كردن رنگ‌ها از غلیظ‌ترین حالت ممكن به رقیق‌ترین. كافی است قبل از كار فقط طرحی را كه می‌خواهید یك‌بار مرور كنید و كار طراحی آن را به آدم خبره‌ای بسپارید. طرح‌های آبرنگی روی دیوار این روزها بیشتر از پوسترهای دیواری خواهان دارند و حتی خیلی‌ها آنها را به داشتن یك تابلوی هنری ترجیح می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
نقاشی دیوار-رنگ آمیزی خانه و نقاشی ساختمان- 09121498760

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه و رسم رنگ آمیزی دیوار خانه خوشحال ها


کرم و قهوه ای، رنگ های غالب در دکوراسیون خانه بیشتر ما ایرانی ها هستند. رنگ هایی که آنقدر در همه جا دیده ایم که خیلی از ما دیگر جرأت نوآوری و استفاده از رنگ های زیبا و متنوع را برای دیوارها و وسایل منزلمان نداریم.





مجله زندگی مثبت - دکتر پروین ناظمی، روان شناس: کرم و قهوه ای، رنگ های غالب در دکوراسیون خانه بیشتر ما ایرانی ها هستند. رنگ هایی که آنقدر در همه جا دیده ایم که خیلی از ما دیگر جرأت نوآوری و استفاده از رنگ های زیبا و متنوع را برای دیوارها و وسایل منزلمان نداریم و فکر می کنیم این رنگ های تکراری به قول معروف امتحان خودشان را پس داده اند.

این در حالی است که استفاده مکرر از این رنگ ها نه تنها تکراری است بلکه با نادیده رگفتن رنگ های دیگر، خودتان را از داشتن خانه ای رنگارنگ و زیبا و شادی بخش محروم می کنید.

دیوار خانه تان را اینگونه رنگ کنید


خیلی از افراد معتقدند؛ رنگ کردن خانه کاری سخت و هزینه بر است. برای همین ترجیح می دهند خطر نکنند و از همان طیف رنگ همیشگی یعنی کرم و استخوانی برای دیوارهایشان استفاده کنند اما شما می توانید، رنگ آمیزی دیوارها را خودتان انجام دهید و از این کار لذت ببرید. به شما قول می دهیم بوی بد رنگ هم شما را آزار نخواهدداد و برای این کار لازم نیست یک نقاش حرفه ای باشید!

راه و رسم رنگ آمیزی دیوار خانه خوشحال ها

قبل از هرچیز بد نیست خیلی کوتاه با انواع رنگ ها آشنا شوید؛ به طور کلی رنگ ها به 2 گروه تقسیم می شوند؛ رنگ هایی که حلال آنها آب است و رنگ هایی با حلال نفتی. غالبا دیوارهای بیشتر خانه ها با رنگ های روغنی که حلال نفتی دارند، نقاشی می شوند و سقف خانه ها با رنگ پلاستیک که حلال آب دارد، رنگ های پلاستیک نسبت به رنگ های روغنی کم دوام تر هستند اما رنگ های روغنی هم نه تنها به محیط زیست آسیب می زنند، بلکه به دلیل وجود مواد سربی در آنها، حتی بعد از خشک شدن خطرهایی را برای سلامت افراد به ویژه بچه ها دارند.

تماس بچه ها با این رنگ ها و پراکنده شدن غبار آنها به دلیل تخریب و فرسایش برای بچه ها خطرناک است، بنابراین بهتر است استفاده از این نوع رنگ ها را تنها به سطوح فلزی محدود کنید.

رنگ های آکریلیک که این روزها در بازار موجودند، رنگ هایی با پایه آب هستند. این رنگ ها زود خشک می شوند، بو ندارند و مقاوم هستند. شما می توانید با استفاده از یک سطل رنگ آکریلیک و یک رولر خیلی راحت و سریع دیوارهایتان را رنگ کنید.

قفل های ذهنی تان را بشکنید


حالا که متوجه شدید به راحتی می توانید خودتان با حداقل هزینه از زندگی بین دیوارهایی با رنگ های خنثی (کرم و استخوانی) نجات پیدا کنید، باید قفل های ذهنی تان را بشکنید. البته لازم نیست همه دیوارهای خانه را رنگ آمیزی کنید. تنها کافلی است دیوار انتهایی (دیوار روبروی در) را یک پرده تیره تر از بقیه دیوارها کنید. اگر جسارت بیشتری هم دارید، می توانید با توجه به رنگ مبلمان و دکوراسیون خانه تان یک رنگ مناسب برای دیوارتان انتخاب کنید. مطمئن باشید همنشینی با رنگ ها زندگی شما را شادتر و لذت بخش تر خواهدکرد. یادتان باشد نخستین درک بصری ما از محیط اطرافمان، دیدن رنگ ها هستند پس رنگ ها را به خانه و زندگی تان بیاورید.

درد بی رنگی علاجش راحت است

کدام رنگ ها بهترند؟


نکته مهم در انتخاب رنگ دیوار این است که رنگ انتخابی شما با رنگ سایر وسایل منزلتان هماهنگی و هارمونی داشته باشد. منظور از هارمونی این است که رنگ مورد نظر شما از بین رنگ های متضاد یا هم خانواده با رنگ وسایلتان مانند مبل ها انتخاب شود. به طور مثال رنگ بنفش با قرمز و آبی هم خانواده است اما مکمل یا متضاد زرد محسوب می شود. اگر دوست دارید هیجان و شادی را به خانه تان بیاورید انتخاب رنگ های مکمل گزینه خوبی است.

جالب است بدانید، رنگ های گرم با افزایش آدرنالین باعث بالارفتن فشار خون، افزایش تنفس و حتی احساس گرمای بیشتر در شما می شوند. رنگ های قرمز، زرد و نارنجی از جمله رنگ های گرم هستند.

همچنین رنگ های پررنگ تر احساس بیشتری را در شما ایجاد خواهند کرد اما رنگ هایی مانند آبی و سبز معکوس رنگ های زرد و قرمز عمل کرده و نه تنها باعث برانگیختگی هیجان ها نمی شوند بلکه به آرامش بیشتر فرد هم کمک می کنند.

حذف رنگ از محیط، یکی از شکنجه هایی است که در برخی کشورها انجام می شود، در این شرایط همه رنگ ها از سلول و زندگی زندانی حذف می کنند، همه چیز سفید است لباس زندانی، دیوار سلول، وسایل مورد استفاده همه و همه سفید است و هیچ رنگ و تنوع رنگی در محیط وجود ندارد. این شرایط باعث می شود این فردخیلی زود در هم بشکند.