سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بازار پوشاك : سال عجیبی را پشت سر گذاشت


سال 89، آخرین نفس‌هایش را می‌كشد و از تمام ماه‌ها و روزهای این سال فقط یك مشت یادگاری برای ما باقی می‌ماند. بخشی از یادگاری‌ها، خاطرات حك شده در ذهن‌مان است و بخشی كیف، كفش و لباس‌های آویخته در كمدمان. سال 89 مثل هر سال دیگری فصل‌به‌فصل جریانی از پوشاك را با خودش آورد و حالا با پایان سال آن‌ها را با خودش می‌برد. می‌خواهید چشم بسته به شما بگویم در كمدتان چه دارید و سال 89 چه نوع مانتو و كفشی را به كمد شما اضافه كرد؟


رنگ جواهری

رنگ سال 89 رنگ خاصی بود كه كسی پیش‌بینی آن را نمی‌كرد؛ رنگی از خانواده آبی كه نسبتی هم با سبز دارد و ما در سرزمین‌مان به‌دلیل داشتن جواهری به این رنگ، آن را به اسم رنگ فیروزه‌ای، می‌شناسیم. طبق اعلام پنتون (سازمان جهانی رنگ ) فیروزه‌ای رنگ سال 89 بود ولی به موفقیت و محبوبیتی كه رنگ‌های سال می‌رسند، دست پیدا نكرد. همه ما سال‌هایی كه رنگ صورتی یا زرد، رنگ سال بود را به خاطر می‌آوریم. در كوچه و خیابان كه راه می‌رفتی، صورتی یا زرد، رنگ غالب بود و از میزان فراگیری آن معلوم بود چه قدر محبوبیت دارد اما در سال 89 هیچ وقت خیابان‌های ما رنگ فیروزه‌ای به‌خود نگرفت. اوج دوران رونق رنگ فیروزه‌ای، تابستان بود كه مانتوهای فیروزه‌ای به بازار آمدند اما رنگ‌های تابستانی دیگر چون سفید، كرم و... محبوبیت بیشتری داشتند. فیروزه‌ای برای سال 89 یك یاد و  نام بود كه خیلی زودتر از سایر رنگ‌ها به فراموشی سپرده شد.


كمربندها را ببندید

مانتو، پالتو و بارانی هیچ وقت از لیست خرید خانم‌ها حذف نمی‌شود و خانم‌ها بیش از هر پوشش دیگری، نگران به روز بودن این بخش از لباس‌های‌شان هستند؛ به همین دلیل امسال خانم‌های طرفدار به روز بودن، همیشه كمربندهای‌شان را بسته بودند؛ كمربندهای پهن، بخشی از جریان لباس در سال 89 بود. این جریان از مانتوهای نخی تابستان شروع شد و تا انواع بارانی و پالتو ادامه پیدا كرد. در طول سال 89 در برخی مناطق كمربندهای پهن، جای خودشان را به كمربندهای باریك دادند اما به‌عنوان بخشی از لباس خانم‌ها حذف نشدند. در سال 89 با محبوبیت كمربندها، هنر طراحان لباس بر انواع كمربند متمركزشد. از كمربندهای پارچه‌ای از جنس خود لباس كه با انواع سنگ، پولك، نقاشی و... تزئین شده بودند تا كمربندهای كنفی و چرمی كه به لباس‌های پارچه‌ای تنوع می‌دادند.




لژ، پاشنه یا هیچ كدام

سال 89، سال كفش‌هایی با تركیب لژ و پاشنه بود، كفش‌هایی كه در كنار پاشنه‌های بلند، در قسمت پنجه هم لژ داشتند و به همین دلیل كشیده‌تر به‌نظر می‌رسیدند. خانم‌ها از این مدل كفش‌ها استقبال خوبی كردند چون استفاده از آنها به‌مراتب آسان‌تر از كفش‌هایی است كه فقط پاشنه دارند. در واقع بیشترین موفقیت در جلب محبوبیت در سال 89 به كفش‌های تركیبی لژو پاشنه می‌رسد. این مدل كفش‌ها ابتدا در فروشگاه‌های مارك‌های معروف پیدا ‌شد ولی خیلی زود تولیدی‌های كفش هم دست به ساخت چنین كفش‌هایی زدند و به رواج آن در میان همه مردم كمك كردند. در روزهای سال 89، این مدل كفش با قیمت‌های متنوع و البته طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، زینت بخش ویترین مغازه‌ها بود. با شروع فصل زمستان و رواج چكمه، نسل جدیدی از چكمه با شكل و شمایلی متفاوت وارد بازار شد كه نتوانست محبوبیت نمونه‌های لژ و پاشنه دار را به دست بیاورد. در این نمونه چكمه‌ها، خبری از لژ یا پاشنه نبود و كف آن تخت تخت بود با پنجه‌ای گرد و رویه و ساقی اغلب از جنس بافتنی و پشمی. با دیدن این مدل چكمه‌ها، یاد چكمه‌های اسكیموها می‌افتادید ولی این چكمه‌ها در روزهای پاییز و زمستان چندان از ویترین مغازه‌ها فاصله نگرفتند و وارد كوچه و خیابان نشدند. چكمه‌های گرم و بی‌پاشنه سال 89، كفش‌های خیلی راحتی بودند كه در تمام اروپا محبوبیت و رواج چشمگیری به دست آوردند ولی نتوانستند توجه ایرانی‌ها را مانند ساكنان سایر كشورها جلب كنند. در فصل سرد، مردم سرزمین ما همچنان به خرید چكمه‌های چرمی با لژ یا پاشنه علاقه بیشتری نشان دادند.



دیپلم افتخار برای زرد طلایی

آن چه در پوشاك سال 89 بیش از همه به چشم می‌آمد، انتخاب رنگ زرد برای زیورآلات خانم‌ها بود. سال‌ها طلای سفید، برنده بی‌رقیب بازار زیورآلات بود اما امسال به نفع طلای زردو مات، عقب زده شد. برای داشتن طلای زرد لازم نبود سراغ فروشگاه‌های طلا و جواهر بروید، فروشگاه‌های زیور آلات بدلی انواع طلاهای زرد مات از گردن بند، گوشواره، انگشتر تا دست بند را عرضه می‌كردند. تنوع زیورآلات در این مغازه‌ها آنچنان بود كه گیج تان می‌كرد و كار انتخاب آسان نبود ولی در پایان سال 89 در كشوی میز آرایش هر خانم حتما نمونه‌ای از این زیورآلات دیده می‌شد. در میان این زیورآلات، فیروزه هم نقش پررنگی ایفا می‌كرد كه می‌توان به رنگ سال بودن آن نسبت داد.

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
با معلولیت هم می‌توان محدودیت را پشت سر گذاشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در برنامه نود چه گذشت؟ فرکی همه را پشت سر گذاشت



 

 

 

در برنامه نود چه گذشت؟ فرکی همه را پشت سر گذاشت

 

 

در نظرسنجی برنامه نود حسین فرکی به عنوان بهترین مربی نیم فصل اول لیگ برتر انتخاب شد.

 

برنامه نود شب گذشته حدود ۳ ساعت و نیم به طول انجامید. این برنامه در سؤال پیامکی خود از مردم خواست بهترین مربی نیم فصل را انتخاب کنند که در نهایت فرکی با ۵۰ درصد آرا اول شد، پرویز مظلومی ۳۲ درصد رای آورد، امیر قلعه نویی با ۹ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت عبدالله ویسی و قاسمپور نیز با ۶ و ۳ درصد چهارم و پنجم شدند.

مجری این برنامه در ادامه در خصوص عدم معرفی سرمربی تیم پرسپولیس صحبت هایی را مطرح کرد و از رویانیان و مسئولان باشگاه خواست در این خصوص صحبت کنند اما مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دلیل بیماری پدرش نتوانست صحبت کند.

در ادامه برنامه فونیکه سی آقای گل نیم فصل لیگ برتر و مهاجم نفت آبادان در برنامه نود حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد.

وی با اشاره به شکست تیمش مقابل سایپا گفت: بازیکنان نفت خسته بودند و حتی چند روز تمرین نکرده بودیم و به همین دلیل نتوانستیم خوب بازی کنیم.

مهاجم نفت آبادان پیروانی مربی سابق این تیم را مورد تعریف و تمجید قرار داد و گفت: فعلا نمی توانم در مورد کاستا صحبت کنم چون او تازه آمده است.

فونیکه سی ضمن حمایت از بازیکنان آفریقایی گفت: ساموئل اتوئو را دوست دارم اما به خاطر گواردیولا از بارسلونا خوشم نمی آید چون او اتوئو را کنار گذاشت هر چند مسی یک بازیکن تمام عیار است.

در ادامه این برنامه عابدینی مدیر عامل باشگاه داماش از روند داوری در تیمش انتقاد کرد و قول داد در برنامه آینده صحبت های بیشتری را مطرح کند.

مهدی مهدوی کیا هم به صورت تلفنی صحبت کرد و از جدایی اش از این تیم خبر داد. همچنین مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص فرهاد مجیدی و اتفاقات درون این باشگاه صحبت هایی را انجام داد که جالب توجه بود.

در ادامه این برنامه مصاحبه ای از علی دایی پخش شد که سرمربی راه آهن با اشاره به مایلی کهن گفت: این آقا اگر جرات دارد اسم من را بیاورد. یک بار او را در دادگاه محکوم کردم ولی فقط یک جمله می گویم. برای بیماران دعا می کنم و از خدا برای مریض ها شفاعت می خواهم.

در پایان این برنامه اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در مقام پاسخ به عابدینی برآمد و گفت: قبول دارم که بازیکنان داماش بعد از آن اتفاقات نباید به میدان می رفتند اما آنین نامه انضباطی ما دچار اشکال است و باید اصلاح شود. باشگاه داماش مشکلات زیادی دارد و من نمی دانم کاندیدا شدن و نشدن من از شهر تالش چقدر مهم است که این صحبت ها را مطرح می کنند. در آن زمان در حق مردم تالش جفا شد و حتی امام جمعه تالش اعلام کرد این قضیه را با فرهنگ مردم تالش قیاس نکنید.

در همین لحظات براتی کارشناس حقوقی روی خط آمد وایرادهایی به صحبت های حسن زاده وارد کرد که مجری برنامه نود از این دو نفر خواست تا موضوع در هفته آینده بررسی شود..../ فارس