سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بادام هندی سرشار از مس



 

 

بادام هندی

 

 

بادام هندی، نوعی مغز دانه است که حاوی مس فراوان است و پوسته آن سم التهاب آور دارد و تماس آن با پوست باعث ناراحتی پوستی مانند سوزش و خارش می شود. به همین دلیل بادام هندی بدون پوست و خشک شده به بازار عرضه می شود.

 

بادام هندی خام در اصل برای از بین بردن تمامی رزین های سمی آن بو داده می شود. این گیاه حاوی میزان بالای چربی های اشباع نشده، روی، منیزیم، کلسیم، چربی، کربوهیدرات و پروتئین و ... است. در این مطلب از « Healthbenefits» به چند خاصیت آن اشاره می کنیم:

 

۱) بادام هندی کلسترول ندارد.

 

۲) برای حفظ سلامت لثه و دندان مفید است.

 

۳) بادام هندی انرژی زاست.

 

۴) حاوی چربی اشباع شده است که برای سلامت قلبی عروقی مفید است.

 

۵) میزان بالای تری گلیسیرید را که با افزایش خطر بیماری قلبی ارتباط دارد، کاهش می دهد.

 

۶) غنی از آنتی اکسیدان است که در از بین بردن رادیکال های آزاد موثر است.

 

۷) منیزیم بادام هندی در ترکیب با کلسیم ماهیچه ها و استخوان های سالم بدن را محافظت می کند.

 

۸) در ایجاد خواب منظم در زنان یائسه موثر است.

 

۹) دارای انرژی و فیبر غذایی بالایی است. در صورت مصرف متعادل برای حفظ وزن مفید است.

 

۱۰) سرشار از مس است و برای تولید انرژی و انعطاف پذیری بیشتر رگ های خونی، استخوان ها و مفصل ها ضروری است.

 

۱۱) مصرف این گیاه به بدن کمک می کند تا جذب آهن به شکل بهتری صورت گیرد و باعث رشد استخوان و بافت پیوندی و تولید ملانین (رنگ دانه پوست و مو) می شود. از آنجا که در دمای اتاق سریع فاسد می شود، بهتر است آن را در یخچال نگه داری کنید.


منبع:aftab.ir


ویدیو مرتبط :
بادام سرشار ار منیزیم برای درمان افزایش ضربان قلب و ضعف عضلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاچاق تریاک در پوشش بادام هندی(+تصاویر)



رییس کلانتری 113 بازار از دستگیری زن و مرد جوانی که قصد داشتند مخدر تریاک را در پوشش بادام هندی به کانادا پست کنند، خبر داد.

سرهنگ حسین تمیزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت 9:59 صبح روز هجدهم اسفندماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارشی مبنی بر کشف بسته ای مشکوک به مواد مخدر در یکی از ادارات پست اعلام شد و به دنبال آن تیمی از عوامل مبارزه با مواد مخدر کلانتری 113 بازار با مراجعه به محل حادثه واقع در میدان امام خمینی خیابان سعدی جنوبی رسیدگی به موضوع را آغاز کردند.
 

اخبار,اخبارحوادث,قاچاق مواد مخدر


وی با اشاره به حضور ماموران در محل ادامه داد: ماموران تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده و در جریان آن فردی به نام معلوم از متصدیان اداره پست به آنان مراجعه و اعلام کرد که زن و مرد جوانی به وی مراجعه و قصد ارسال بسته ای آجیل به تورنتوی کانادا را داشته اند، اما به دلیل اینکه بسته بوی تریاک می‌داده به موضوع مشکوک شده و با 110 تماس گرفته است.

رییس کلانتری 113 بازار با بیان اینکه ماموران اقدام به بازرسی از بسته‌مذکور کردند، گفت: در بازرسی از این بسته مشخص شد این زن و مرد مخدر تریاک را به طرز ماهرانه‌ای در بسته های بادام هندی و به شکل بادام هندی درآورده و قصد ارسال آن به خارج از کشور را داشته‌اند.

تمیزی با اشاره به دستگیری این زن و مرد و انتقالشان به مقر انتظامی گفت: این دو متهم که اسفندیار و مریم نام داشتند در بازجویی هایی پلیسی معترف شدند که مواد مخدر مکشوفه را از شهرستان نائین اصفهان به تهران انتقال داده‌اند و بسته بندی و جاسازی مواد نیز در همان شهر انجام شده است.
 

اخبار,اخبارحوادث,قاچاق مواد مخدر


وی وزن مواد مخدر مکشوفه را یک کیلو و 350 گرم اعلام کرد و گفت: متهمان دستگیر شده همچنین ادعا کردند که قصد داشتند مواد مخدر بسته بندی شده را برای یکی از اقوامشان ارسال کنند.

به گفته رییس کلانتری 113 بازار پس از تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده، آنان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

 اخبار حوادث  -  ایسنا