سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این نکات برای تغییر شغل به دردتان می خورد


آیا دوست دارید شغل‌تان را عوض کنید؟ افراد به دلایل مختلفی شغل خودشان را عوض می‌کنند. گاهی از شغل قبلی شان خسته می‌شوند، گاهی ترجیح می‌دهند کار تمام‌وقت‌شان را کنار بگذارند، گاهی علاقه‌های جدیدی در خودشان کشف می‌کنند، گاهی هم فقط برای پول بیشتر به شغل جدید فکر می‌کنند.

وب سایت برسام: آیا دوست دارید شغل‌تان را عوض کنید؟ افراد به دلایل مختلفی شغل خودشان را عوض می‌کنند. گاهی از شغل قبلی شان خسته می‌شوند، گاهی ترجیح می‌دهند کار تمام‌وقت‌شان را کنار بگذارند، گاهی علاقه‌های جدیدی در خودشان کشف می‌کنند، گاهی هم فقط برای پول بیشتر به شغل جدید فکر می‌کنند. اما به هر کدام از این دلایل که می‌خواهید شغل‌تان را عوض کنید، بهتر است قبل از هر تصمیمی این ده گام را طی کنید.

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب

۱- ببینید چقدر از شغل فعلی‌تان راضی هستید

یک دفترچه‌ی یادداشت بردارید و برای خودتان بنویسید هر روز چه اتفاقاتی سر کارتان می‌افتد و واکنش شما به آن اتفاقات چطور بوده است. بنویسید نسبت به هرکدام از این اتفاقات چه حسی داشته‌اید و چقدر از واکنش‌های خودتان احساس رضایت می‌کنید. از همه مهم‌تر ببینید کدام قسمت‌های کارتان هست که باعث ناراحتی و نارضایتی شما می‌شود.

۲- علاقه‌ها، ارزش‌ها و مهارت‌هایتان را ارزیابی کنید

ببینید در گذشته چه کارهای موفقی را پشت سر گذاشته‌اید؛ وظایف شغلی، مسئولیت‌های داوطلبانه یا هر کار دیگری. فهرستی از موفقیت‌ها و مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید تهیه کنید و برای خودتان معلوم کنید کدام ارزش‌ها و مهارت‌ها برایتان اهمیت بیشتری دارند و دوست دارید کسب و کارتان را حول محور کدام ارزش‌ها پیش ببرید.

۳- مشاغل مختلف را در نظر داشته باشید

یک طوفان مغزی به راه بیندازید و تمام مشاغلی را که ممکن است بتوانید با مهارت‌ها و علایق‌تان به دست بیاورید فهرست‌برداری کنید. از دوستان و آشنایان و اعضای خانواده‌تان هم کمک بگیرید. اگر احساس کردید هنوز فهرست‌تان کامل و مناسب نیست، با یک مشاور شغلی مشورت کنید.

۴- گزینه‌ها را بررسی کنید

موقعیت‌هایی را که در فهرست مشاغل‌تان جمع کرده‌اید با هم مقایسه کنید. در مورد مشاغل بیشتر تحقیق کنید و تمام گزینه‌ها را به ترتیب اولویت مرتب کنید.

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب

۵- روابط شخصی ایجاد کنید

سعی کنید راهتان را به حوزه‌ی مشاغلی که بیشترین اولویت را برایتان دارند باز کنید. در آن مشاغل دوست‌هایی پیدا کنید و با آن‌ها درباره‌ی کارشان صحبت کنید. افرادی که در آن حوزه‌ها کار می‌کنند را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید.

۶- شغل‌ها را تعقیب کنید

با دقت شغلی که انتخاب کرده‌اید را مورد بررسی قرار بدهید. به اداره‌ها سر بزنید و سعی کنید مثل یک سایه آدم‌هایی که به آن کارها مشغولند را تعقیب کنید و با سبک و سیاق کار و زندگی‌شان آشنا شوید.

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب

۷- امتحان کنید

سعی کنید به صورت داوطلب وارد شغلی بشوید که انتخاب کرده‌اید. اگر امکان کار داوطلبی نبود هم ایرادی ندارد. خودتان برای مدتی کسب و کار مشابهی به راه بیندازید و آن کار را تجربه کنید.

۸- یاد بگیرید

خودتان را برای شغل جدید ارزیابی کنید و ببینید چه کاستی‌هایی دارید؛ چه دوره‌های آموزشی مناسبی برای شغلی که دوست دارید وجود دارد و چطور می‌توانید در آن دوره‌ها ثبت‌نام کنید. تا جایی که می‌توانید برای شغل جدیدتان چیز یاد بگیرید.

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب

۹- مهارت‌هایتان را به روز کنید

خودتان را درگیر کار جدید بکنید و سعی کنید از کار کردن مهارت و تجربه کسب کنید. مثلا اگر در کاری که به دنبال آن هستید، باید مهارت نگارشی زیادی داشته باشید، سعی کنید تا می‌توانید چیز بنویسید و بخوانید. حتی اگر لازم دیدید یک وبلاگ بزنید و از دیگران بخواهید نوشته‌هایتان را بخوانند و نظر بدهند.

۱۰- از این شاخه به آن شاخه نپرید

سعی کنید شغل جدیدی که انتخاب می‌کنید خیلی دور از شغل قبلی‌تان نباشد. به این ترتیب می‌توانید از تمام تجربیات و کارهایی که پیش از این انجام داده‌اید بهترین بهره را ببرید و آموزش‌هایی که دیده‌اید را هدر ندهید.


ویدیو مرتبط :
تغییر شغل به سبک بازیکنان بارسلونا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این نکات در چیدمان اتاق نوزاد به دردتان می‌خورد


چیدمان اتاق نوزاد حساسیت های خود را می طلبد. اینکه اتاق و وسایل نوزاد دختر صورتی و وسایل و اتاق نوزاد پسر آبی باشد؛ باور رایجی است که از قدیم وجود دارد و تقریبا به شکل نوعی سنت و باور در آمده است.

وب سایت اتاق: چیدمان اتاق نوزاد حساسیت های خود را می طلبد. اینکه اتاق و وسایل نوزاد دختر صورتی و وسایل و اتاق نوزاد پسر آبی باشد؛ باور رایجی است که از قدیم وجود دارد و تقریبا  به شکل نوعی سنت و باور در آمده است.

اگر چه این خود زیبایی خاصی دارد و هارمونی بین وسایل اتاق ارامش خاصی را به نوزاد القا می کند اما اتاق نوزاد را به هزاران نو طرح و رنگ دیگر هم می توان چیدمان کرد. اگر می خواهید چیدمان جدیدی را تجربه کنید پا از سنت ها فراتر بگذارید و از رنگ های دیگری غیر از آبی و صورتی هم استفاده کنید.

نکاتی راجع به چیدمان اتاق نوزاد

برای خرید وسایل اتاق  نوزاد باید این مساله را در نظر بگیرید که نوزاد رشد بسیار سریعی دارد و اگر در انتخاب وسایل دقت  نشود قبل از اینکه فرسوده شوند دیگر قابل استفاده نیستند؛ بنابراین رنگی که برای اتاق نوزاد انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که برای او تا چند سال آتی زیبا و جذاب به نظر برسد.

همچنین می توانید از تختخواب هایی استفاده کنید که به راحتی به طول آنها اضافه می شود و نرده های محافظ آنها قابل برداشتن است و یا کشوهایی که از سطح روی آنها برای تعویض پوشک نوزاد استفاده می شود بعد ها می تواند به عنوان جا لباسی و… استفاده شود.

نکاتی راجع به چیدمان اتاق نوزاد

نکته دیگری که هنگام برنامه ریزی برای اتاق نوزاد باید به آن توجه کنید نورپردازی و سیستم گرمایشی اتاق است. دمای اتاق نوزاد باید بین۱۹ تا۲۲ درجه سانتی گراد باشد؛ بنابراین راهی ایمن برای تنظیم این دما پیدا کنید. برای تنظیم نور اتاق نوزاد در روز باید از پرده های نازکی که نور خورشید را از خود عبور می دهند ولی آن را تلطیف می کنند استفاده شود.

 همچنین در شب باید از نوری غیر مستقیم و ضعیف استفاده شود تا مادر به راحتی بتواند تغذیه و دیگر نیاز های کودک در شب را بر طرف کند.برای این امر باید از چراغ خواب های کم نور و یا کلید های تایمردار که میزان نور را تنظیم می کند استفاده کرد.

نکاتی راجع به چیدمان اتاق نوزاد

بهتر است برای اتاق نوزاد به جای فرش از کفپوش های قابل شستشو، استاندارد و با رنگ های شاد استفاده کنید. کودک تا مدتی پس از تولد روی را نمی آموزد  و پس از آن هم بار ها و بار ها زمین می خورد.

پس کفپوشی که انتخاب می کنید به گونه ای باشد که اگر کودک روی آن سر خورد خطری او را تهدید نکند. برای دیوار های اتاق  نوزاد هم می توانید از رنگ و روغن استفاده کنید اما امروزه استفاده از کاغذ دیواری های مناسب با روحیه کودکان و حتی برچسب های کودکانه بیشتر توصیه می شود.

نکاتی راجع به چیدمان اتاق نوزاد

دونکته مهم که باید در چیدمان اتاق نوزادان به آن دقت شود:

1. از تخت های فنر دار و بالش های خیلی نرم استفاده نکنید. بالش خیلی نرم گوش کودک را نوزاد را بد شکل می کند و علاوه برآن نوزاد سرش را در آن فرو می برد و ممکن است باعث خفگی اش شود.

2. به جای لحاف از پتو های پشمی و پنبه ای ملافه شده استفاده کنید و هرگز از لحاف های پر قو برای نوزادان استفاده نکنید جرا که ممکن است باعث اختلال تنفسی آنها شود.