سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این فویل‌ها را دور نیندازید!


برای استفاده مجدد از کاغذهای آلومینیومی‌ چند پیشنهاد داریم که با کمک آنها می‌توانید در پول و انرژی صرفه‌جویی کنید و علاوه بر این در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشید.

روزنامه هفت صبح: آلومینیوم یکی از فراوان‌ترین فلزات روی زمین است كه در بخش‌های مختلف خانه می‌توانید این فلز را پیدا کنید. کاغذهای آلومینیومی‌ در آشپزخانه هم کاربرد‌های فراوانی دارند و خیلی‌ها فكر می‌كنند که هر بار باید ورقه‌های تمیز و تا نخورده آلومینیوم را برای پوشاندن مواد غذایی به کار ببرند اما این گونه نیست زیرا کاغذهای آلومینیومی‌ به سادگی در آشپزخانه شما بازیافت می‌شوند.

فقط باید دقت کنید و آنها را بعد از مصرف دور نیندازید. برای استفاده مجدد از کاغذهای آلومینیومی‌ چند پیشنهاد داریم که با کمک آنها می‌توانید در پول و انرژی صرفه‌جویی کنید و علاوه بر این در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشید.

این فویل‌ها را  دور نیندازید!

  تیز كردن چاقوها

کاغذ آلومینیومی‌ استفاده شده را تا کنید؛ به طوری که به صورت شش تا هشت لایه روی هم قرار گیرند. سپس با چاقوهای کند و فرسوده این لایه‌های کاغذ آلومینیومی ‌را برش بزنید تا تیز‌تر شوند. برای چاقوهای باغبانی هم می‌توانید از این روش استفاده کنید اما باید از چند لایه آلومینیومی ‌بیشتری استفاده کنید چون این چاقوها سنگین‌تر هستند.



 شستن برای استفاده دوباره


اگر برای پوشاندن مواد غذایی یا قبل از قرار دادن غذاها در فر از کاغذ آلومینیومی ‌استفاده می‌کنید هیچ اشکالی ندارد که انها را دوباره بشویید، صاف کنید و برای مصارف دیگر کنار بگذارید. خیلی از خانم‌های اقتصادی این روش را به کار می‌برند و ضمن کم کردن حجم زباله‌ها  به بازیافت مواد کمک می‌کنند.

البته در این زمینه یک هشدار وجود دارد. یادتان باشد که اگر از کاغذ‌های بازیافت برای نگهداری از مواد خام مانند گوشت و مرغ استفاده می‌کنید آنها را برای سایر مواد غذایی به کار نبرید و بهتر است این ورقه‌ها به ظرف زباله‌های خشک منتقل شوند چون ممکن است باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زای موجود در گوشت و مرغ خام به خوبی شسته نشوند و از این راه سایر مواد غذایی را آلوده کنند.



 شکل دادن به کفش‌ها و چکمه‌ها


تکه‌های کاغذ آلومینیومی‌ را در دست‌تان مچاله کنید تا به شکل گلوله‌های توپی‌شکل در آیند. سپس آنها را داخل کفش و چکمه‌ها قرار دهید تا شکل‌شان حفظ شود. استفاده از این ترفند زمانی به درد می‌خورد که فصل استفاده از کفش و چکمه‌ها گذشته و می‌خواهید آنها را داخل کمد بگذارید. در این صورت بعد از گذشت چند ماه ظاهر کفش‌ها چروکیده نمی‌شود و شکل اولیه‌شان را حفظ می‌کنند.



  خلاقیت در نقاشی ساختمان


در صورتی که کمی ‌جسارت دارید و دلتان می‌خواهد روی دیوار بافت تازه‌ای خلق کنید کاغذ‌های مچاله شده آلومینیومی‌ اینجا هم به دردتان می‌خورد. آنها را داخل رنگ فرو ببرید و بعد شکل و بافت دلخواه‌تان را ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید دستگیره‌های در را با این کاغذ‌های استفاده شده بپوشانید تا رنگی نشوند.



  ساخت قیم برای گیاهان

اگر می‌بینید که گیاه آپارتمانی، گل‌های فصلی یا سبزیجات کاشته شده مانند گوجه فرنگی ضعیف هستند و نمی‌توانند خودشان را صاف نگه دارند، با کمک کاغذ‌های آلومینیوم برایشان قیم بسازید تا ساقه‌ها تکیه‌گاه خوبی داشته باشند.



 ظروف فلزی درخشان‌تر


یک لایه کاغذ آلومینیومی‌ را دست‌تان بگیرید و سطح بیرونی ظروف استیل و فلزی را با کمک آن برق بیندازید. بدین ترتیب شکل و ظاهر درخشان‌تری پیدا می‌کنند. در ضمن هر وقت به سیم ظرفشویی دسترسی نداشتید برای تمیز کردن کف قابلمه‌ها و همین‌طور سیخ‌های کباب می‌توانید به سراغ کاغذ آلومینیومی‌ بروید. در این صورت لازم نیست که قبل از مصرف دوباره حتما آنها را شسته و تمیز کرده باشید.



  تراز كردن پایه‌ها

اگر می‌خواهید میزی را در سطح ناهمواری قرار دهید برای هم سطح شدن پایه‌ها از کاغذهای آلومینیوم تا شده استفاده کنید. آنها را زیر پایه‌ها قرار دهید تا پایه‌های به ظاهر کوتاه‌تر، بلند شوند.


ویدیو مرتبط :
لامپ های سوخته را دور نیندازید یک ایده خلاق!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوست را دور نیندازید


پوست‌های خوردنی بسیاری از میوه‌ها مثل سیب، زردآلو، زغال‌اخته، انجیر، انگور، گلابی، گوجه‌سبز، آلو، كشمش، تمشك و توت‌فرنگی، درواقع محل اصلی فعالیت‌های بیولوژیك گیاهان و میوه‌هاست.

چرا بشقاب میوهخوری باید در سفره ما باشد؟

پوست را دور نیندازید

پوستهای خوردنی بسیاری از میوهها مثل سیب، زردآلو، زغالاخته، انجیر، انگور، گلابی، گوجهسبز، آلو، كشمش، تمشك و توتفرنگی، درواقع محل اصلی فعالیتهای بیولوژیك گیاهان و میوههاست. پوست میوهها یكی از جاهایی است كه واكنشهای میوه نسبت به نور خورشید انجام میشود و منبع سرشاری از رنگدانههایی است كه طول موجهای مختلف نور خورشید را جذب میكنند. كاروتنوئیدها و فلاونوئیدها موادی هستند كه در این پوستها وجود دارند و كاملا برای سلامت بدن لازماند. این مواد مغذی احتمال ابتلا به سرطان را كم كرده و به مقاومت در برابر اشعههای مضر خورشید هم كمك میكنند.

اهمیت گوشت میوه

بعد از پوست میوه كه پر از خاصیت است پالپ یا قسمت اصلی میوه كه شكل كلی میوه را هم تشكیل میدهد، منبع اصلی فیبر است كه خود مادهای مغذی و مفید برای سلامت است. پالپ تفاوت اصلی بین آبمیوه و خود میوه است. مثلا آب پرتقال را در نظر بگیرید. اگرچه حاوی ویتامین C میوه اصلی است اما بههیچوجه در مقایسه با خود پرتقال فیبر ندارد. پالپ سفید پرتقال هنگامی كه آبش گرفته شده باشد هنوز پر از فلاونوئید است درحالیكه قسمت نارنجی آن تنها ویتامین C دارد. در بدن انسان بیشتر ویتامین C و فلاونوئید با هم كار میكنند به همین دلیل، تنها خوردن هركدام تاحدی اثرات آنها را كم میكند. در واقع علت اصلی اینكه آب پرتقال را به اندازه خود میوه آن مفید نمیدانند این است كه فیبر و فلاونوئید كه آنرا تبدیل به یك غذای كامل میكنند، در خود ندارد. باوجود تبلیغات بسیار كارخانهها كه میگویند پالپ میوه را هم به آن اضافه میكنند این مسئله نمیتواند چیزی به ارزشهای آبمیوه اضافه كند.

فیبرهایی كه هدر میروند

فیبر اگرچه توسط بدن جذب نمیشود اما یكی از اصلیترین دلایل فایده میوه است. فیبرهای موادغذایی، باكتریهای مفیدی هستند كه در رودهها زندگی میكنند و برای بدن لازماند. غیر از این، فیبرها به مواد دفعی توسط بدن حجم میدهند و باعث تسهیل عملكرد دستگاه گوارش میشوند. یك لیوان آب سیب را درنظر بگیرید؛ برای تهیه 200 سیسی آب سیب باید حداقل 3 تا 4 سیب متوسط آب گرفته شود. هركدام از این سیبها حداقل 4 گرم فیبر مفید برای بدن دارند و بهطور كلی 12 گرم فیبر كه در یك لیوان آبمیوه از دست میرود درصورتی كه دوباره به آبمیوه اضافه شود میزان فیبر دریافتی شما در روز را حداقل دو برابر میكند.

خوردن آبمیوه بیفایده است؟

در جواب به این سوال باید دید كه آبمیوه قرار است جایگزین كدام ماده غذایی شود. آبمیوهای كه بدون پالپ و پوست میوه اصلی مصرف شود در واقع افشرهای حاوی آب، شكر طبیعی و كمی ویتامین است و بههیچوجه به دستگاه گوارش كمك نخواهد كرد. درحالیكه هدف اصلی از خوردن میوهها فایدهای است كه برای دستگاه گوارش دارند. خوردن آبمیوه بسیار سریعتر از خود میوه باعث بالا رفتن قند خون میشود و این میتواند برای بیماران دیابتی خطرناك باشد. برای درك این مسئله باید به میزان كالری آبمیوه و مقایسه آن با همان مقدار میوه توجه كنید. به یاد داشته باشید 120 كالری سیب كامل 24 گرم قند دارد درحالیكه 120 كالری آبمیوه حدود 30 گرم قند فروكتوز دارد. این نكته را هم به خاطر داشته باشید كه آبمیوههای صنعتی كه در بستهبندیهای مختلف در بازار وجود دارند حاوی مقدار كمی آبمیوه طبیعی هستند و بیشتر شیرین كنندههای مصنوعی، مواد نگهدارنده و آب دارند. برای اینكه به تفاوت این آبمیوهها با میوههای طبیعی پی ببرید كافی است یكبار مواد تشكیلدهنده آبمیوهها را روی پاكت آنها بخوانید.

این نكات را به خاطر بسپارید

اگر تنها روشی كه میتوانید میوه بخورید بهصورت آبمیوه است حتما این كار را بكنید چون بههرحال ویتامینهای لازم را دریافت میكنید.

اگر قرار است به جای نوشابههای گازدار آبمیوه بخورید حتما این كار را انجام دهید.

اگر همراه با آبمیوه، پالپ میوه را هم مخلوط میكنید یا میوههای مختلف و سبزیها را با هم آب میگیرید باز هم خوردن آبمیوه مفید خواهد بود.

اگر با خوردن آبمیوه تشویق به خوردن میوه هم میشوید باز هم خوردن آبمیوه مفید است.

اگر از دستگاههای آبگیری دستی خانگی استفاده میكنید، میتوانید آبمیوه را گاهی به جای میوه مصرف كنید چون با این روش هم آبمیوه كاملا طبیعی خواهد بود و هم مقدار زیادی از پالپ با آن مخلوط میشود.

تا جایی‌كه می‌توانید سعی كنید میوه‌ها را با پوستش آب بگیرید.

منبع : مجله زندگی ایده آل