سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این شغل كسالت آور را رها كن!


تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید كه شغل مناسبی دارید یا نه ؟ لازم است شغل خود را تغییر دهید یا ترجیح می‌دهید در آن بمانید و جایگاه فعلی را از دست ندهید؟





 صبح بخیر:  تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید كه شغل مناسبی دارید یا نه ؟ لازم است شغل خود را تغییر دهید یا ترجیح می‌دهید در آن بمانید و جایگاه فعلی را از دست ندهید؟ در برخی مواقع ایجاد تغییراتی در شغل و حرفه برای به موفقیت رسیدن موثر است. البته این تغییرات باید به شكلی باشد كه فرد بتواند خود را با آن‌ها سازگار كند و قابلیت انعطاف‌پذیری او، پاسخگوی آن باشد. اگر شما هم قصد دارید در شغل و حرفه‌تان تغییری ایجاد كنید پیش از هر اقدام این سوالات را از خود بپرسید:



ارزش‌های من چه هستند؟

زمانی ما تمایل به ایجاد تغییر داریم كه حس كنیم مسائلی كه در كار مد‌نظر قرار داده شده با ارزش‌های ما منافات دارد. ارزش‌های ما می‌تواند مسائلی مانند صداقت، درستكاری، امانت، كمال، استقلال یا اطلاعات علمی غنی داشته باشد. زمانی كه ارزش‌های اساسی ضعیف می‌شود یا از بین می‌رود ممكن است فرد كارها را ناقص و بد انجام دهد. لازم است هر فرد ابتدا ارزش‌های خود را بنویسید و با ارزش‌های یاد داده شده نه تلقین شده مقایسه كند. وقتی قرار است شغلی جدید انتخاب كنیم باید بدانیم سازمان جدید تا چه حد انتظارات ما را برآورده می‌كند.



تا چه حد با احتمال زیان می‌توانم شغلم را تغییر دهم؟

تغییر شغل همیشه با برخی خطرات احتمالی همراه است باید فكر كنیم اگر پیامدهای قابل‌انتظار و منطقی كار به ثمر نرسد چه عكس‌العملی خواهیم داشت؛ تكیه‌گاه و آیا پشتیبانی در خانه داریم؟ چه میزان پس‌انداز داریم؟ مهم‌ترین نیازهای ما چیست؟ در یك شغل دنبال چه جنبه‌هایی هستیم؟ آزادی عمل برای تغییر شغل داریم؟ نیاز به همراهی و یاری كسی داریم؟ از نظر امنیت و سلامت چطور؟ چقدر فشارهای روحی و روانی تاثیر می‌گذارد؟ آیا با كمی تلاش بیشتر می‌توانیم بدون ایجاد تغییر نیازهای‌مان را برآورده كنیم؟



من چه مهارت‌ها و استعدادهای ویژه‌ای دارم؟

لازم است هر فرد فهرست كاملی از استعدادها و مهارت‌های خود و تمام دوره‌های علمی و فنی را كه گذرانده تهیه كند و چگونگی استفاده از آموخته‌ها و دانش فنی را بنویسد. مثلا شخص باید بداند كه چه تكنیك‌هایی را آموخته كه در بازاركار، معمولی نیست و بعد در مورد سازمان‌هایی كه به‌دنبال افرادی مثل او هستند فكر كند.



چه نوع كاری بیشترین انرژی بالقوه و نهانی من را به مرحله ظهور می‌رساند؟

باید دنبال كاری باشیم كه هر روز صبح باعث شود با هیجان از جای‌مان برخیزیم. باید دنبال شرایطی باشیم كه بدون خستگی بتوانیم و تمایل داشته باشیم ساعت‌های طولانی كار كنیم.

میزان قدرت تحمل و بردباری‌ام در برابر ناكامی‌ها چقدر است؟

هر كار جدید با ناكامی‌های تازه‌ای همراه است. فرد باید بداند می‌تواند با آن‌ها مقابله كند یا نه؟ همیشه یك دوره زمانی برای سازگاری و تطابق با شرایط وجود دارد. فرد باید فكر كند تا چه میزان می‌تواند خود را با شرایط جدید وفق دهد. آیا می‌تواند از عهده وقایع غیرقابل پیش‌بینی برآید؟
با وجود این تفاسیر اگر تصمیم گرفتید شغل‌تان را عوض كنید این مراحل را یك به یك انجام دهید تا حرفه‌ای مناسب خود را بیابید و نیاز به عوض كردن مرتب شغل نداشته باشید!



خط‌ مشی خود را مشخص كنید

فهرستی از جنبه‌های لذت‌بخش كار و خط‌ مشی خود تهیه كنید و توجه داشته باشید از كدام جنبه‌های شغلی‌‌تان لذت می‌برید. این سوال را از خود بپرسید كه آیا (...) را دوست دارم؟ داخل پرانتز می‌توانید مسائل مختلف مثل رقابت، استقلال، خودرایی و... را قرار دهید. به این ترتیب متوجه می‌شوید چه مسائلی برای شما لذت‌بخش است. هر چیزی كه مرتبط با خط‌مشی ایده‌آل است باید فهرست شود.



از تصویرسازی ذهنی استفاده كنید؟

خود را در شغل اید‌ه‌آل تصور كنید و بعد آن را به دقت ارزیابی كرده، نكات خوب و بد آن را درنظر گرفته و برای هر یك از این نكات نمره‌ای قائل شوید. نمرات را جمع‌بندی كرده و ببینید آیا تغییر شغل ارزش دارد یا بهتر است در موقعیت فعلی بمانید. هدف از ایجاد تغییر ورود به مرزهای ناشناخته است. بدترین شرایطی را كه ممكن است با تغییر در آن قرار بگیرید تصور كنید و بعد فكر كنید آیا آن وضع بدتر از وضعیت فعلی شماست؟



اطلاعات كسب كنید!

درصدد كسب اطلاعاتی از شركت‌های دیگر یا بخش‌های دیگر داخل سازمان خود باشید. مثلا یك استاد دانشگاه باید از استاد دانشگاه دیگری اطلاعات كسب كند و در رابطه با میزان درآمد شرایط و سركار از او بپرسد. به این ترتیب فرد متوجه می‌شود میزان درآمد و نحوه كار در باقی دانشگاه‌ها چگونه است.



مقداری پس‌انداز داشته باشید

داشتن پس‌انداز می‌تواند شما را در رسیدن به خط‌مشی ایده‌آل یاری دهد.  بسیاری از افراد بعد از طی كردن این موارد تصمیم می‌گیرند كه شغل‌شان را تغییر دهند یا تصمیم می‌گیرند در همان شغل فعلی بمانند و خوب كار كنند. نكته‌ای كه باید در نظر بگیرید این‌كه وقتی روزنه‌های فرصت و شانس به روی شما باز شدند آن را با غفلت و بی‌بصیرتی از بین نبرید.



فهرست جدیدی تهیه كنید!

فهرست جدیدی طبق خط‌ مشی ایده‌آل و اطلاعات به دست آورده بنویسید. مثلا نخستین و دومین انتخاب خود از شغل و سازمان جدید را بنویسید و موانعی كه باید از سر راه برداشته شوند مشخص كرده و بعد مراحل زمان‌بندی شده به شكلی كه بتوانید بر موانع غلبه كنید را روی كاغذ بیاورید.



مشورت كنید

اگر به شما پیشنهاد كاری شد و مطمئن نبودید كه آن را قبول كنید یا نه با افراد مورد اعتماد مشورت كنید.فردی كه انتخاب می‌كنید باید قضاوت‌های صحیح‌شان به اثبات رسیده باشد، خط‌ مشی خود را به‌‌سمت ایده‌آل تغییر داده باشند و در مورد مسائل منصفانه نظر دهند و دنبال مقصر  نباشند.



با همسر خود صحبت كنید

فكرها و برنامه‌های خود را با شریك زندگی‌تان به بحث و تبادل نظر بگذارید. بدون مشورت با همسرتان كارتان را تغییر ندهید. مطمئن شوید كه از لحاظ روحی حمایت می‌شوید تا اگر درصورت احتمال مدتی بیكار ماندید بتوانید هر دوی این مسئله را تحمل كنید.


ویدیو مرتبط :
گیتار مهدی یراحی - منو رها كن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این زن برای رسیدن به آرزویش شغل پر درآمدش را رها کرد +تصاویر



 

اخبار گوناگون,خبر گوناگون,طراحی لباس

 

به گزارش پرداد به نقل از یاهو: این زن شغل پر درآمدش را رها کرده است تا برای سگها لباس طراحی کند.

 

یک زن از اهالی ولز شمالی کارش را در زمینه بازرگانی رها کرد تا وارد طراحی و دوخت لباس برای سگها شود.

 

خانم "دونا کاندیلف" رئیس یک دفتر بازرگانی بود اما برای رسیدن به آرزویش از این شغل دست کشید و خانه و املاکش را فروخت و به کوهستان رفت و در آنجا خط تولید البسه سگ را راه اندازی کرد . او میگوید عاشق حیوانات است و برای آنها به اندازه انسانها ارزش قائل است.

 

او اخیرا لباسهایی با طرحی از پرچم بریتانیا روانه بازار کرده است که میگوید با الهام از مسابقات المپیک لندن 2012 آن را طراحی کرده است.

 

وی همچنین معتقد است خیلی ها دوست دارند هیجان المپیک را با حیوانات دست آموز و خانگی خود شریک شوند و او با این اقدام این فرصت را در اختیار این افراد قرار میدهد.

 

او مدعی است در این مدت سفارشات زیادی داشته است . فروش محصولات وی به صورت اینترنتی است و حتی توانسته است در این مدت کوتاه جایزه بهترین کارآفرین دنیای مجازی را از آن خود کند.

 

 

اخبار گوناگون,خبر گوناگون,طراحی لباس

 

 

اخبار گوناگون,خبر گوناگون,طراحی لباس

 

 

اخبار گوناگون,خبر گوناگون,طراحی لباس

 


 

منبع:گروه خبری پرداد