سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این سبزهای دوست داشتنی


اگر می‌خواهید احساس آرامش کنید سبز را به خانه بیاورید. سبز اگر با سفید ترکیب شود، اما اکثریت با رنگ سبز باشد فضای فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کند. رنگ سبز در عین حال که باعث آرامش خاطرتان می‌شود، سبب خواهد شد زمان برایتان سریع‌تر عبور کند.





اگر طبیعت را دوست دارید، سبز را به خانه‌تان بیاورید. اگه می‌خواهید احساس آرامش کنید سبز را به خانه بیاورید. سبز اگر با سفید ترکیب شود، اما اکثریت با رنگ سبز باشد فضای فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کند. یادتان باشد که رنگ سبز در عین حال که باعث آرامش خاطرتان می‌شود، سبب خواهد شد زمان برایتان سریع‌تر عبور کند. اگر می‌خواهید از میزان تاثیرگذاری رنگ سبز بدانید و کلیاتی را در این‌باره متوجه شوید ادامه مطلب را از نظر بگذرانید:









همیشه سبز، همیشه زندگی

سبز یک رنگ متوازن در طیف رنگ‌هاست. سبز در واقع رنگی است که تاثیرگذاری سرد و گرمی را به طور همزمان با هم خواهد داشت و شاید به همین دلیل است که تراپیست‌ها در درمان‌های نهایی خود از این رنگ جهت رفع استرس بیماران استفاده می‌کنند. سبز، رنگ توازن و هماهنگی است و البته همانطور که پیشتر اشاره شد می‌تواند در کاهش استرس تاثیرگذار باشد. اگر قصد دارید این رنگ را رنگ غالب خانه خود کنید پس بهتر است از انواع تاثیرگذاری آن مطلع باشید. تاثیرگذاری رنگ سبز می‌تواند به چند حالت مشهود باشد.

حالت اول به رنگی خنک و آرام تعبیر می‌شود. حالت دوم گرم و هیجان‌انگیز است و درحالت سوم ترکیبی از خنک و گرم را می‌بینید، یعنی تاثیرگذاری دو حالت متفاوت به طور همزمان. آخرین حالت تاثیرگذاری این رنگ به شکل بی‌طرف است. یعنی گاهی حتی رنگ سبز می‌تواند حالت خنثی را ایجاد کند. با این حال تعبیر همیشگی که از رنگ سبز به صورت متداول وجود دارد در این جمله خلاصه می‌شود: «سبز یعنی زندگی» .

شما می‌توانید رنگ سبز را در طبیعت به وضوح ببینید بنابراین اگر این رنگ را به خانه خود ببرید در واقع به نوعی طبیعت را به خانه برده‌اید. رنگی که نشانه‌ای از رشد و ترقی است چه اینکه گیاهان سبز در طبیعت رشد می‌کنند و همین مساله سبب شده رنگ سبز سمبلی از رشد و ترقی باشد. در کنار این از رنگ سبز به عنوان نمادی از سلامتی نیز یاد می‌شود اما در جهت کاملا مخالف اگر بنا باشد از جنبه‌های منفی این رنگ هم بگوییم سبز همچنین به رنگ حسادت و رشک ورزیدن تعبیر می‌شود و البته باید بی‌تجربگی را هم به این جنبه منفی قضیه اضافه کرد. سبز البته بعضی از خصوصیات رنگ آبی را نیز در خود گنجانده است به عنوان مثال آرامش برداشتی است که از رنگ سبز و آبی می‌شود و در این صفت هر دو مشترک هستند. این میان باز هم می‌توان بین رنگ سبز و آبی وجه اشتراک پیدا کرد. به عنوان مثال اگر اتاقی در خانه شما به رنگ سبز یا آبی در آمده بد نیست بدانید که در هر دو حالت زمان برای شما در این اتاق‌ها سریع‌تر می‌گذرد.



جنبه‌های مثبت رنگ سبز
بخشندگی
دلسوز بودن، همدرد بودن
رفیق شفیق
درک کردنی
هماهنگی
قابل وفق دادن
سودمند، کارآزموده
عشق به بچه‌ها، حیوانات و طبیعت

جنبه‌های منفی رنگ سبز
بی‌تفاوت
حسود
خسیس
مال‌دوست
فاقد تفکر صحیح










اما به طور کلی اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید و اگر می‌خواهید طبیعت و زندگی و سلامتی ار به خانه بیاورید کافی است سبز دوست داشتنی را به رنگ اصلی خانه‌تان تبدیل کنید. حالا می‌توانید کل دیوارها را به این رنگ در آورید و یا وسایل خانه را به این رنگ انتخاب کنید اما به هرحال اگر قصد دارید تاثیرگذاری این رنگ را بیشتر احساس کنید باید آن را به رنگ غالب خانه خود آمدید. فراموش نکنید هروقت دنبال آرامش و فضای بهاری می‌گشتید کافی است زیر یک سایه‌بان سبزرنگ بنشینید تا این احساس را خیلی سریع به دست آورید.

در ضمن اگر دوست دارید دیوارهایتان سبزرنگ باشد، بهتر است از سبز روشن و ملایم برای رنگ‌آمیزی استفاده کنید. چه اینکه سبز تند ممکن است فضای اتاق را دلگیر کند و خفه کند. البته اگر بتوانید از کاغذ دیواری طرح‌دار سبزرنگ استفاده کنید که تم آن سفید باشد و طرح روی آن سبز آن‌وقت هست که می‌توانید با ترکیب سفید و سبز فضای فوق‌العاده آرامی را برای خود مهیا کنید.






 توجه داشته باشید که رنگ سبز جزو آن دسته از رنگ‌ها نیست که صرفا در اتاق خواب یا آشپزخانه کاربرد داشته باشد بلکه به دلیل خصوصیت آرامبخش بودن این رنگ استفاده از آن در اتاق نشیمن که اتفاقا پر رفت و آمدترین قسمت خانه است توصیه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
پاگ سگی دوست داشتنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این کوچولوهای رنگی دوست داشتنی