سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ایرانی ها 500 میلیارد تومان آدامس می جوند


ایرانیان سالانه 500 میلیارد تومان خرج آدامس جویدن می کنند. این جمله شاه بیت گزارشی است که دیروز خبرگزاری ایسنا منتشر کرد، آمار این خبرگزاری البته مربوط به سال 89 است ولی بعید است که این عدد، امسال کمترشده باشد.

ایرانیان سالانه 500 میلیارد تومان خرج آدامس جویدن می کنند. این جمله شاه بیت گزارشی است که دیروز خبرگزاری ایسنا منتشر کرد، آمار این خبرگزاری البته مربوط به سال 89 است ولی بعید است که این عدد، امسال کمترشده باشد.

از این رقم درشت، حدود 80 درصدش به صورت قاچاق وارد می شود و مارک هایی چون اوربیت و ریلکس، بخش عمده بازار فروش ایران را به خود اختصاص داده اند. این دو رقم معنی دیگری هم دارد و آن بازنده بودن کامل آدامس های داخلی در یک بازار بزرگ و رو به رشد است. بازاری که بخش عمده اش اکنون دست کشورهایی چون لهستان و ترکیه است که اوربیت و ریلکس را تولید می کنند. اوربیت البته آدامس آمریکایی است ولی یکی از 14 کارخانه وابسته به اوربیت که در لهستان خط تولید دارد، ماموریت صادرات این آدامس به ایران را به عهده دارد.

ریلکس؛ سوغات ترک ها

ترکیه به نوعی مهد آدامس جهان است، 60 شرکت در این کشور به تولید آدامس مشغول هستند. «ریلکس» یکی از محصولات شرکت kraft foods ترکیه است که با نام kentGida مطرح است. هرچند این آدامس خیلی بین برندهای مشهور حرفی برای گفتن ندارد اما توانسته در بازار کشورهای همسایه مثل ایران، نام خود را جا بیندازد.



ریلکس در دسته آدامس های بدون قند قرار می گیرد. در آن مواد شیرین کننده ای استفاده شده که برای سلامت دهان و دندان مضر نباشد. بسته بندی خهاص ریلکس هرچند در تمام دنیا می تواندن به نقطه قوت این آدامس تبدیل شود اما سه سال پیش برای این شرکت در ایران دردسرساز شد و می رفت تا به پاشنه آشیل آن تبدیل شود.و در آن مقطع برخی مسئولین اعلام کردند به این دلیل که بسته بندی این آدامس شبیه بسته سیگار است و لوگوی kent روی آن درج شده باید فروشش ممنوع شود. حتی خیلی از تبلیغات محیطی این شرکت هم از سطح شهر تهران جمع آوری شد اما در نهایت خللی در توزیع فروش این آدامس بین شهروندان وارد نشد.

سال 88 هم شایعه ای مطرح شد که این آدامس نیکوتین دارد و درج نام kent هم به این دلیل است اما جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخذر این موضوع را کاملا تکذیب کرد و گفت عنوان کردن این مسئله کار مافیای سیگار است و واردکننده ای می خواسته محصولات رقیب خود را تحت تاثیر قرار دهد و این شایعه را در جامعه پخش کرده است.

اوربیت از دیار یانکی ها

تا قبل از سال 2000 آدامس اوربیت در ایران آنچنان محبوب نبود و کسی این برند آمریکایی را نمی شناخت. این شرکت اما برای کنارزدن رقیبانش با گرفتن نمایندگی در ایران توانسنت در مدت کمی به محبوبیت زیید برسد. قیمت نسبتا مناسب آن نسبت به نمونه های خارجی، بسته بندی جدید و به روز، طعم های متفاوت و متنوع و همچنین تبلیغات گسترده از دلایل پرفروش شدن این برند به حساب می  آید.


ویدیو مرتبط :
گرانترین پیکان تاریخ، بالای 500 میلیون تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانی ها سالیانه 645 تن آدامس می جوند!



اخبار,اخبار اجتماعی ,واردت آدامس

 

اخبار اجتماعی - ایرانی ها سالیانه 645 تن آدامس می جوند!

بنا بر اعلام گمرک ارزش واردات در این مدت، 62.4 درصد از ارزش کل مبادلات خارجی کشور را تشکیل داده که این نسبت در مدت مشابه سال گذشته، 58.94 درصد بوده است.

 645 تن آدامس در همین هفت ماه اول امسال، به کشور وارد شده که قیمتش 17 هزار میلیون ریال بوده است. همین طور کشور در این هفت ماه به سنجاق قفلی هم نیاز داشته، به همین دلیل هم هزار میلیون ریال از این کالا به کشور وارد شده است. البته آمار واردات کشور، جذاب تر هم می شود. براساس گزارش اتاق بازرگانی، امسال، هزار میلیون ریال، شتر از پاکستان به کشور آمده است.

علاوه بر این، 101 تن قلوه سنگ از چین وارد کشور شده است. اسب مسابقه هم از جمله فهرست جذاب واردات به کشور به حساب می آید. به طوری که این حیوان از آلمان، بلغارستان، ترکیه، امارات متحده عربی به ایران آورده شده و ارزش دلاری واردات این حیوان به کشور یک میلیون و 800 هزار دلار بوده است.

به هرحال، آمار بازرگانی ایران امسال خوب نبود. به طوری که تراز بازرگانی خارجی کشور بدون احتساب صادرات نفت خام و میعانات گازی در 10 ماهه سال 2014 میلادی، کسری 18 میلیارد و 437 میلیون دلاری را به خود دید، البته این آمار سال گذشته، 11 میلیارد و 340 میلیون دلار بود.

این تراز منفی هم به این معنی است که میزان صادارت کشور کمتر از واردات بوده است. البته آمارها نشان می دهد که میزان صادرات نسبت به سال گذشته، 7 درصد رشد داشته اما در مقابل، واردات هم نسبت به سال گذشته رشد 24 درصد را تجربه کرده است.

در 10 ماهه سال 2014 میلادی 66 میلیون و 365 هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی و نفت خام به ارزش 27 میلیارد و 941 میلیون دلار از کشور صادر شده است و در این مدت هم 34 میلیون و 243 هزار تن کالا به ارزش 46 میلیارد و 378 میلیون دلار به کشور وارد شده است.

بنا بر اعلام گمرک ارزش واردات در این مدت، 62.4 درصد از ارزش کل مبادلات خارجی کشور را تشکیل داده که این نسبت در مدت مشابه سال گذشته، 58.94 درصد بوده است.

 

*لیست بعضی از کالاهای وارداتی به کشور

نام کالا

نام کشور

توضیحات تعرفه

وزن (کیلو گرم)

ارزش (ریال)

ارزش (دلار)

سنجاق قفلی

چین و امارات متحده عربی

سنجاق قفلی و سایر سنجاقکها از آهن یا فولاد

31592

1,553,255,117

58,821

اسب مسابقه

آلمان/ بلغارستان/ ترکیه/ امارات متحده عربی

اسب برای مسابقه

80840

48,923,591,387

1,884,177

شتر

پاکستان

شترها و سایر گونه های شتر (Camelidae)

29,410

1,814,957,172

71,172

آدامس

امارات متحده عربی/ویتنام/ ترکیه

آدامس (Chewinggum) حتی پوشیده شده از قند و شکر

645969

17,300,337,389

671,909

قلوه سنگ

چین

قلوه سنگ, ریگ, ریگ های صاف وسنگ چخماق

101,800

741,604,337

27,798

 اخبار اجتماعی - صدای اقتصاد