سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !


هر سال كتاب ركوردهای گینس عجیب و غریب‌ترین ركوردهایی كه در زمینه‌های مختلف به دست می آیند را ثبت می كند.





صبح بخیر:  هر سال كتاب ركوردهای گینس عجیب و غریب‌ترین ركوردهایی كه در زمینه‌های مختلف به دست می‌آیند را ثبت می‌كند. خیلی ها برای ثبت نام و ركوردشان در كتاب گینس خود را به آب و آتش می‌زنند. اما بعضی دیگر نیز به‌طور طبیعی و مادرزاد ركوردهایی دارند كه نام‌شان در این كتاب ثبت می‌شود.





خیلی‌ها بر این باورند، اگر كسی نامش در میان ركوردداران گینس باشد به او پول یا حقوق ماهانه می‌دهند اما درست برعكس است و شما برای ثبت‌نام‌تان در این كتاب باید پول هم از جیب بدهید. در سال 2012 برای هر ركورد‌گیری حدود 55 هزار و 500 پوند به حساب گینس در لندن باید ریخته شود و بنا به ركورد شما از یك تا 5 كارشناس هم به شهری كه می‌خواهید در آن ركورد بزنید می‌آیند و برای آن‌ها باید بلیت رفت و‌برگشت درجه یك،  پول كامل رفت‌وآمد و هزینه كامل را بپردازید. با این حساب شاید خیلی‌ها از خیر ركورد‌زدن بگذرند ولی این را بدانید اگر ركورد شما ثبت شود به سرعت در همه دنیا شناخته می‌شوید و به جشن‌ها و مراسم‌های مختلف دعوت می‌شوید. حتی در زمان ركورد‌گیری برخی افراد اسپانسر می‌گیرند و علاوه بر تمامی هزینه‌هایی كه این اسپانسر به بنیاد گینس می‌دهد درصورت موفقیت ثبت ركورد پول خوبی هم در می‌آورید البته یكی دیگر از نكاتی كه در ثبت ركورد باید به آن توجه كنید، این است كه كتاب ركوردها مدخلی برای كار شما باز كرده باشد شما باید از مسئولان این كتاب بخواهید به درخواست شما جواب دهند و اگر ركورد شما برای آن‌ها تعریف نشده باشد ابتدا باید كارشناسان گینس در مجمع سالانه شان روی آن بحث كنند و اگر واقعا به این نتیجه برسند كه فقط تعداد كمی هستند كه چنین كاری را انجام می‌دهند، یك سری قوانین برایش تعیین می‌كنند و مدخل برای همه باز می‌شود تا هركس خودش را امتحان كند. نكته آخری كه در ثبت برخی دیگر از ركورد‌ها هم مهم است این است كه شما حتما باید به سن خاصی برسید تا ركورد شما مورد قبول قرار بگیرد. مثلا اگر قدتان خیلی كوتاه یا خیلی بلند باشد حتما بعد از 18 سالگی از شما اندازه‌گیری می‌شود.



ایرانیان در گینس

از چند سال قبل ایرانیان هم نام‌شان در گینس ثبت شده است. نخستین كسی كه از ایران به گینس رفت علی دایی بود كه با 109 گل زده ملی ركورددار شد. بعد از دایی حسین رضازاده، قوی‌ترین مرد جهان شد و به‌عنوان كسی كه سنگین‌ترین وزنه جهان را جابه جا كرده است نامش وارد کتاب گینس شد. پس از این 2نفر، انوشه انصاری هم با رفتن به فضا نخستین زنی بود كه در یك سفر توریستی به فضا نامش در میان ركورد‌داران ثبت شد ولی این 3 نفر در رده ركوردارانی هستند كه به‌صورت افتخاری وارد كتاب شده‌اند و در سال‌های آینده نام‌شان از كتاب حذف می‌شود ولی 2 ایرانی دیگر هم هستند كه تا زمانی كه كسی ركوردشان را نزند در گینس می‌مانند.





ركورد روپایی سرعتی

«مهدی حب درویش» فوتبالیست جوان ایرانی با شكستن ركورد روپایی سرعتی با توپ، نام خود را در كتاب ركوردهای جهانی ثبت كرد. او در حضور نماینده گینس موفق شد در یك دقیقه 144 بار با توپ تنیس ركورد سرعتی روپایی را ثبت كند.  حب درویش برای این ركورد سال‌ها وقت و پول صرف كرد و خودش در این باره می‌گوید:« ساعت 10ونیم صبح جمعه 25 دی ماه سال 90، تلاشم را برای ثبت ركورد آغاز كردم.  وقتی نماینده گینس گفت، اگر بتوانی در یك دقیقه با توپ تنیس بیشتر از 60 تا روپایی بزنی نامت در گینس ثبت خواهد شد. من قبلا این كار را با انواع و اقسام اشیا امتحان كرده بودم و برای همین در مدت یك دقیقه، 144 تا روپایی زدم و نخستین ركورد گینسی‌ام را به دست آوردم. ركورد دیگری كه می‌خواستم ثبت كنم، روپایی‌زدن استقامتی با توپ تنیس بود. سال 1999 یك ورزشكار لهستانی 5ساعت و 28 دقیقه بدون وقفه با توپ تنیس روپایی زد و نامش در كتاب گینس ثبت شد.

زدن ركورد این ورزشكار برایم كار سختی نبود اما وقتی از نماینده گینس شنیدم نباید حین اجرا، توپ با زانویم برخورد كند كمی غافلگیر شدم برای این‌كه نمی‌دانستم داوران اجازه استفاده از زانو را در این ركورد نمی‌دهند. به هر حال ساعت حدود 12‌و‌نیم ظهربود كه تلاش برای شكستن این ركورد را شروع‌كردم و حدود 2ساعت از روپایی زدنم گذشته بود، می‌خواستم مقداری آب بنوشم كه توپ با زانویم برخورد كرد اما به كارم ادامه دادم تا این‌كه 5 ساعت و 34 دقیقه به‌صورت مداوم و بدون استراحت روپایی زدم اما به دلیل مناسب نبودن كفشم، انگشت شست پای راستم ورم كرد و دچار خونریزی شد. برای این‌كه سلامتم را حفظ كنم به پیشنهاد مربی‌ام كار را متوقف كردم البته می‌دانستم كه ركورد ورزشكار لهستانی را شكسته‌ام. به دستور مربی‌ام دیگر روپایی نزدم ولی به دلیل بدشانسی 2بار هنگام خوردن مایعات توپ با زانویم برخورد كرد. برای همین نماینده گینس فقط حكم موقت ركورد اولم را به من داد و قرار شد برای ركورد دوم با دیگر نماینده‌های گینس مشورت كند ولی در نهایت این ركورد برایم ثبت نشد.»







طولانی‌ترین شنا در آب‌های آزاد

«محمدحسین كبادی»، شناگر هرمزگانی آخرین ایرانی است كه نامش در کتاب گینس ثبت شد. او در مدت 85 روز و طی‌كردن مسیر یك هزار و 100كیلومتر توانست این ركورد جالب را بزند.او تمام مسیر را به‌طور انفرادی و داخل یك محفظه فلزی طراحی شده از سوی متخصصان برای حفظ ایمنی و جلوگیری از حملات و آسیب‌های احتمالی جانوران دریایی شنا كرده است.ركورد او از جمله طولانی‌ترین مسافت‌ها و ركوردهایی است كه در تاریخ رشته ورزشی شنای آب‌های آزاد در جهان به ثبت رسیده است و مهم‌ترین افتخار‌‌ی‌ است كه برای نخستین‌بار از سوی یك شناگر ایرانی مسلمان و در حوزه خلیج‌فارس به مرحله اجرا در آمده است.پیش از این شناگری از كشور اتریش با طی مسافت 700 كیلومتر نام خود را در كتاب ركوردهای جهانی گینس ثبت كرده بود.



افرادی كه ادعای رفتن به كتاب ركورد‌ها را دارند

این را هم بدانید البته كسانی هم هستند كه ادعای رفتن نام‌شان به كتاب ركوردها را دارند ولی نمایندگان گینس ارزیابی دقیقی از كارشان ندارند و احتمالا موفق نخواهند بود.





ماهی صفت و ركورد اهدای كتاب

 حمید ماهی صفت،‌ كمدین مشهور كشور هم تا به حال 3میلیون جلد كتاب آموزش نماز به كودكان و نوجوانان اهدا كرده است ولی فعلا که در كتاب گینس یك اندونزیایی با ركورد 500هزار جلد كتاب ركوردار است.





دیگر ركوردها

  • جوان‏ترین استاد دانشگاه جهان
«آلیا صبور» دختر ایرانی، جوان‌ترین استاد دانشگاه در جهان است نام او در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۰۸ در كتاب ركوردهای جهانی گینس ثبت شد و پس از 192 سال ركورد آقای كولین مك‌لورین ركورددار پیشین را شكست.این دختر ایرانی تبار به‌طور تمام وقت در دانشگاه نیویورك تدریس می‌كند و به‌عنوان یك نابغه نام خود را در ردیف جوان‌‌ترین استاد دانشگاه‌های معتبر جهان در كتاب ركوردهای گینس ثبت كرده است. آلیا صبور در 8 ماهگی خواندن را آغاز كرد و از كلاس چهارم ابتدایی به كالج رفت تا در سطح كارشناسی ریاضیات كاربردی بخواند.
  • طولانی‌ترین نقاشی جهان
عنوان طولانی‌ترین نقاشی جهان هم به ایرانیان اختصاص دارد. برای ساخت این نقاشی 5كیلومتری، بوم‌های 100متری نقاشی به هم متصل شده‌اند. موضوع این نقاشی كه «به سوی نور» نام دارد، زندگی حضرت محمد(ص) و تلاش ایشان برای گسترش صلح و عدالت است. ركورد قبلی طولانی‌ترین نقاشی با 2987 متر در امارات متحده عربی ثبت شده بود.


ویدیو مرتبط :
ثبت رکورد یک ایرانی در گینس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین فیلم ایرانی در گینس ثبت شد!



اخبار,اخبار فرهنگی ,فیلم سینمایی خنده های آتوسا

گینس طی ایمیلی به سازندگان فیلم"خنده های آتوسا"  برای اثبات رکورد پایان فیلمبرداری پروژه در چهار روز درخواست مدارک لازم را کرده است.

فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید و تهیه کنندگی امیر پورکیان به تازگی با پایان مراحل فنی آماده نمایش شده و گروه تولید بزودی برای پروانه نمایش فیلم اقدام خواهند کرد.

"پورکیان"تهیه کننده فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» گفت: طی روزهای گذشته ایمیلی از گینس به دستمان رسید مبنی بر اینکه مدارک لازم را برای ثبت این دستاورد برایشان ارسال کنیم. بزودی مدارک را برای گینس ارسال می‌کنیم تا هر چه زودتر این رکورد به ثبت برسد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,فیلم سینمایی خنده های آتوسا

 
وی ادامه داد: با پخش نسیم صبا به توافق رسیده‌ایم و در صورت اخذ پروانه نمایش قصد داریم فیلم را در ایام نوروز به نمایش عمومی درآوریم. در صورت تحقق این امر تا پایان سال برای موارد تبلیغاتی گسترده فیلم اقدام خواهیم کرد.

این فیلم برای اولین بار در تاریخ سینمای جهان در چهار روز در یک قطار در حال حرکت مقابل دوربین رفت که از این حیث یک رکورد جهانی را به ثبت رسانده است و گروه تولید همچنان درصدد این هستند تا این دستاورد را در کتاب گینس به ثبت برسانند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,فیلم سینمایی خنده های آتوسا

 
باران کوثری، بهار نوحیان، امیر جدیدی، پژمان بازغی، حسام شجاعی، آزاده میرزایی، فریبا آهنگ، اشکان مهری، نازنین صبری، هومن اطیابی و محمدرضا فروتن همراه با استوارت دنیسون بازیگر و کارگردان انگلیسی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

پورکیان در جشنواره فیلم فجر سال جاری با فیلم «دریا و ماهی پرنده» در مقام تهیه کننده حضور داشت که در زمان نمایش خود در برج میلاد با استقبال خوبی مواجه شد.


در خلاصه داستان «خنده های آتوسا» آمده: مرجان، موسی، آتوسا، استوارت، شیلا، احسان، بهزاد، شیرین و دکتر طاهری همگی مسافران قطار تهران استانبول هستند.

اخبار فرهنگی - فارس