سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ایده های دکوراسیونی مخصوص آقایان


در این مطلب ایده هایی را مطرح کرده ایم که مردها در خانه به آنها نیاز دارند. اینها در واقع ایده های دکوراسیونی برای مردان هستند تا علاوه بر رفع نیازهایشان، زیبایی نیز داشته باشند.

 
 
 

صبح بخیر: در این مطلب ایده هایی را مطرح کرده ایم که مردها در خانه به آنها نیاز دارند. اینها در واقع ایده های دکوراسیونی برای مردان هستند تا علاوه بر رفع نیازهایشان، زیبایی نیز داشته باشند.

1.    قصری برای نشستن و غذاخوردن


هر چه سن بالاتر می رود آدم بیشتر دوست دارد روی مبل یا کاناپه لم دهد و همان جا هم غذایش را بخورد و هم تلویزیون تماشا کند. این سبک زندگی راحت را تقریبا همه مردها دوست دارند. برای این منظور یک مرد نیاز دارد یک میز غذاخوری کوچک در جلوی مبل راحتی خود داشته باشد که همه کارهایش را در همان جا انجام دهد.



2.    دراور زیبا و جادار


در آپارتمان های کوچک یکی از بهترین گزینه ها برای انباشت وسایل شخصی و کاری، دراوری است که علاوه بر زیبایی، کشوهای زیادی هم دارد. مزیت این کشوها در این است که اگر خانه بعدی شما بزرگ تر بود، می توانید آن را در اتاق خواب قرار دهید و به عنوان کشوی لباس از آن استفاده کنید. هنگام خرید دراور به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکنید. اگر یک دراور درست و درمان با کیفیت عالی خریداری کنید، آن را برای سال های طولانی خواهید داشت. در ضمن، زیبا بودن آن اهمیت بسیاری دارد زیرا می توانید به عنوان نقطه کانونی در بخشی از خانه از آن بهره بگیرید.



3.    انتخاب های ریسکی


مردها اصولا به کاربردی بودن و کیفیت استفاده مبلمان اهمیت می دهند و بیشتر آنها از موارد غیرضروری که فقط جنبه زینتی دارند، پرهیز می کنند؛ شما هم نمی توانید قانعشان کنید گاهی ایجاد تنوع و ریسک پذیری هم زیبایی خودش را دارند. برای طراحی اتاق خواب یک مرد از کاغذ دیواری مشکی طرح‌دار استفاده کنید و آن را با تختخواب کاملا خاص که چهارچوب مشکی و روتختی های سفید دارد، جفت کنید. این اتاق می شود دقیقا همان چیزی که یک مرد دوست دارد. هم کاربردی است و هم زیبا و جلوه‌گر.



4.    میز کار در وسط هال


مردها همیشه خدا مشغول انجام کارهای خود هستند و نمی توانید کامپیوتر یا وسایل کارشان را از آنها جدا کنید. وقتی قرار است مرد در خانه نیز کار کند، بهتر است میز کار او را در جایی قرار دهید که به خانواده و محل استراحت و دورهمی های اعضای خانه نزدیک تر باشد. میزهای کار در بیشتر خانه ها یا در اتاق هستند یا در گوشه ای دور از بقیه وسایل. شما آن را به اتاق نشیمن بیاورید تا در کنار کار در جمع اعضای خانواده نیز حضور داشته باشید.



5.    ملافه های سفید


وقتی ملافه های روتختی را سفید انتخاب کنید، حس تمیزی به آدم منتقل می کند. بعلاوه، این مزیت را نیز دارد که هیچ گاه دل آدم را نمی زند و از رنگ آن خسته نمی شوید. بنابراین، بهترین گزینه برای روتختی و روبالشتیِ مردها، رنگ سفید است.



6.    کتابخانه کامل


درست است که نام کتابخانه نشان از این دارد که در آن باید کتاب جای داد اما لزوما این طور نیست. در کتابخانه خود علاوه بر کتاب، وسایل دکوری، مجموعه های خاص یا هرچیزی که دوست دارید را نیز قرار دهید. به طور مثال، دکوری های خاصی که در طول سفرهای مختلف خریداری کرده اید را می توانید با سلیقه در کتابخانه بچینید و به این ترتیب به مهمانان خود نشان می دهید که اهل سفر هستید و آنها ذوق هنری شما را نیز می بینند.



7.    میزتلویزیون خاص


مردها عموما به وسایل الکترونیک علاقه ویژه ای دارند و همیشه هم وقتی می خواهند تلویزیون یا دیگر سیستم های پخش را خریداری کنند سراغ بهترین برندها با بهترین امکانات می روند. اما ما ایده ای داریم: در کنار این همه فناوری یک وسیله ای را اضافه کنید که حس نوستالوژیک یا روسیک یا طراحی خاص دارد. به طور مثال، از یک کابینت چوبی با طرح رنگ‌ورو رفته در زیر ال‌سی‌دی چسبیده به دیوار استفاده کنید و روی آن وسایل دکوری بسیار زیبا قرار دهید تا در میان دنیای مدرن و سنتی تعادلی ایجاد شود.



8.    حمام، ایمن‌گاه مردان


شاید تصور کنید حمام شیک بیشتر فرم زنانه دارد و این خانم ها هستند که به دنبال زیبایی و خاص بودن حمام هستند. اما بدانید که مردها نیز به زیبایی و شیک بودن حمام حساس هستند و دوست دارند هر روز صبح که می خواهند سرکار خود حاضر شوند، در فضایی تزئین شده با نور و طرح خوب دوش بگیرند. سینک روشویی، کابینت و فضای دوش شیک و لوکس داشته باشند.



9.    تجهیزت نورپردازی


لوستر، آباژور، لامپ، چراغ هایی که نورشان زیاد و کم می شوند، لوسترهای زمان‌دار و .... گزینه هایی هستند که مردها برای نورپردازی خانه خود بسیار به آنها اهمیت می دهند. مردان باید بدانند که هر اتاقی نورپردازی خاص خود را دارد. به طور مثال، آشپزخانه نور زیادی می خواهد. اما فضای ناهارخوری باید نور قابل تنظیم داشته باشد که بتوانید در مواقع موردنیاز نور را کم کنید. در اتاق کار باید نور زیادی داشته باشید تا بتوانید مطالعه کنید. همه این موارد چیزهایی هستند که مردها نیاز دارند و باید در مورد آنها بدانند.



10.    مبلمان جداشونده


شاید وقتی حرف از انتخاب مبلمان توسط مردها زده می شود، همه به مبل های راحتی چرمی فکر می کنیم. اما ما توصیه می کنیم مبلمانی را انتخاب کنید که از هم جدا هستند و می توانید به شکل ها و مدل های مختلف آن را در اتاق نشیمن بچینید. کاناپه هایی که  میز آنها نیز عثمانی و از جنس پارچه هستند. انواعی که هر کدام از صندلی هایش شکل متفاوتی دارد و بسیار متنوع هستند.  



ویدیو مرتبط :
جدیدترین روش لاغری مخصوص آقایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده های دکوراسیونی مخصوص خانم ها


چند وقت پیش مطلبی در مورد دکوراسیون مردانه برایتان نوشتیم. حالا تصمیم گرفتیم در این نوشته 10 وسیله ای که زنان در خانه حتما به آن نیاز دارند را به شما معرفی کنیم.

 
 
 

صبح بخیر: چند وقت پیش مطلبی در مورد دکوراسیون مردانه برایتان نوشتیم. حالا تصمیم گرفتیم در این نوشته 10 وسیله ای که زنان در خانه حتما به آن نیاز دارند را به شما معرفی کنیم.

1.    یک اثر تاریخی


زنان خیلی دوست دارند از یک وسیله قدیمی که پیشینه تاریخی یا خانوادگی دارند در دکوراسیون خانه خود استفاده کنند. این وسیله می تواند یک تابلوی کهنه یا یک چمدان یا مجسمه ای تاریخی باشد. این دکوری ها حس هیجان به خانم ها می بخشند و خوب است در گوشه و کنار اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری نمونه ای از آنها را داشته باشید.



2.    کیف وسایل


خانم ها می توانند برخی از وسایل خود را درون کیف های زیبا و جالبی قرار دهند که هنگام سفر یا بیرون رفتن از خانه نیز بتوانند آنها را همراه خود ببرند. به طور مثال، کیف های بندداری که وسایل کوچک، جواهرات یا دفترچه یادداشت و تقویم خود را می توان در آنها قرار داد. یا حتی می توانید برای شمع های عطری مورد علاقه خود نیز کیسه ای تهیه کنید که هنگام سفر نیز بتوانید آنها را با خود ببرید.



3.    آینه دوبخشی و تاشو


خانم ها برای زیبایی و جفت و جور بودن لباس های خود اهمیت بسیاری قایل هستند. همه آنها به یک آینه قدی در خانه نیاز دارند تا پیش ا خروج از خانه یا ورود مهمانان بتوانند از بالا تا پایین خود را چک کنند مبادا چیزی در ظاهرشان درست نباشد. اما یک آینه قدی معمولی هم شاید کافی نباشد. خانم ها در خانه به یک آینه قدی دو بخشی نیاز دارند تا همزمان پشت و جلوی لباس های خود را کنترل کنید. این آینه ها اگر تاشو باشند، فضای زیادی از اتاق را اشغال نمی کنند و بسیار هم کاربردی هستند.



4.    دکوراسیون شخصی


این گزینه می تواند به یک تابلو نقاشی یا مبلمان محدود شود. هنگامی که خانه بر مبنای سلیقه خانم باشد، هر جا را که نگاه کند گویا دارد به قلمرو حکومتی خود نگاه می کند.



5.    انباری مخصوص


خانم ها وسایل تزئینی و زینتی و خرده ریزه های بسیار در خانه دارند و باید برای همه آنها یک فضای مناسب در نظر بگیرند تا به خوبی در دسترس باشند. به طور مثال، برای قرار دادن زیور آلات روی میزآرایش می توان از کاسه هایی با طرح های هنری یا عتیقه‌مانند استفاده کرد.  یا در آشپزخانه می توانید یک سینی بزرگ روی کانتر در نظر بگیرید که وسایل مورد نیاز دایمی خود را درون آن قرار دهید و فقط از آنها استفاده کنید.



6.    نمایش وسیله آشپزخانه مورد علاقه تان


خانم ها می توانند یک یا دو تا از وسایل آشپزخانه که بسیار مورد نیازشان است و دایم دم دست به آن نیاز دارند را روی کابینت قرار دهند و بقیه وسایل را درون کابینت ها جای دهند. به طور مثال، وسایلی همچون بخارپز یا آرام‌پز که سالی یک بار هم استفاده نمی شوند را لازم نیست روی کانتر روی کابینت ها قرار دهید تا موجب شلوغی فضای آشپزخانه بشوند.



7.    فرش یا قالی


در ایران تقریبا در بیشتر خانه ها همچنان فرش و قالی حضور دارند. اما در برخی خانه های مدرن اثری از هیچ فرش و قالی ای در خانه نمی بینید. اعضای خانه ترجیح می دهند به راحتی بتوانند با کفش در خانه نیز راه بروند. اما بد نیست در برخی جاها از قالی های شیک و کوچک استفاده کنید تا بتوانید بدون دمپایی یاپاپوش در خانه راه بروید.



8.    میزتوالت


میزهای آرایش مدرن دیگر همچون نمونه های قدیمی نیستند که خیلی بزرگ و طرح دار باشند. از این میزها می توانید حتی برای استفاده از تبلت یا لپ‌تاپ خود هم کمک بگیرید. اندازه و طراحی آنها نیز به گونه ای است که می توانید صندلی بگذارید و پشت میز، خاطرات روزانه خود را یادداشت کنید.



9.    بالشت مناسب


این گزینه خیلی مختص خانم ها نیست. همه آدم ها، فارغ از زن یا مرد بودن باید بالشتی برای خواب خود انتخاب کنند که شب راحت سرشان را روی آن بگذارند و از نعمت یک خوابراحت بهره بگیرند. بالشت هر فردی قلمرو اختصاصی او است. اما در کنار بالشت خواب، خوب است بالشتک هایی هم داشته باشید تا هنگام کار با لپ‌تاپ بتوانید در زیر دست یا کنار خود از آنها استفاده کنید.



10.    گیاهان زنده

خانم ها روح لطیف تری دارند و بسیار بهتر می توانند از گیاهان نگهداری کنند. وجود گیاه در خانه، علاوه بر زیبایی و طراوت دکوراسیون، موجب سلامت جسم و شادابی روح انسان نیز می شود. خانم ها می توانند در آشپزخانه گلدان هایی از سبزیجات خورای همچون نعنا، ریحان یا حتی گوجه فرنگی و کاهو داشته باشند. این گلدان ها علاوه بر قابل مصرف بودن، موجب زیبایی محدوده فرمانروایی خانم ها هم می شوند.