سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ایده‌های باورنکردنی برای تزئین راهرو


در این مطلب چند ایده کاربردی برای تزئین راهرو برایتان نوشته ایم که می توانید از آنها کمک بگیرید.

 
 
 

صبح بخیر: در این مطلب چند ایده کاربردی برای تزئین راهرو برایتان نوشته ایم که می توانید از آنها کمک بگیرید.

نمایش ظروف

یکی از بهترین ایده هابرای زیباسازی فضاهای بی استفاده خانه همچون راهرو و زیر پله ها، نمایش وسایل دکوری زیبا است. می توانید روی دیوار طبقه های باریک نصب کنید و مجموعه ای از ظروف عتیقه یا سرامیکی و زیبا را در آن به نمایش بگذارید.

ایده هایی برای تزئین راهرو

دیوار خاطره

راهروهای خانه بهترین مکان برای نصب انواع قاب عکس است. می توانید عکس های خانوادگی، دوستانه و خاطره‌انگیز را در قاب های یک شکل و یک رنگ در اندازه های مختلف قرار دهید و روی دیوار نصب کنید. چیدمان این قاب ها با فاصله های حساب شده موجب جلوه بخشیدن به دیوار می شوند.

ایده هایی برای تزئین راهرو

کاشی های طرح‌دار

یکی از روش های هویت بخشیدن به راهروهای خانه، استفاده از کاشی های طرح‌دار هستند. کاشی هایی که رنگ و شکل یکسان اما طرح های متنوع دارند بیشتر موجب جلب توجه می شوند.  

ایده هایی برای تزئین راهرو

انباری

شاید جالب باشد اما می توانید از سقف یا قسمت بالای دیوار راهرو به عنوان انبار برخی وسایل استفاده کنید. به طور مثال، همان طور که در این عکس می بینید، صندلی های اضافه را آن بالا نصب کنید و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید.

ایده هایی برای تزئین راهرو

کادربندی

استفاده از آینه و کنسول بریا پر کردن راهرو یا ورودی بسیار رایج است. اما برای شکل دادن به این سیستم، می توانید مثلا با دو آباژور به صورت قرینه در اطراف آینه، جلوه زیباتری به آن ببخشید.

ایده هایی برای تزئین راهرو

بهره گرفتن از نور طبیعی

برای راهروهایی که باریک و تاریک هستند و سقف کوتاهی هم دارند، می توانید از این ایده استفاده کنید. بخش کوچکی از سقف را بردارید و جای آن پنجره بگذارید تا فضا از حالت تاریک بودن بیرون بیاید.

ایده هایی برای تزئین راهرو

قاب و انتظار

برای فضای راهرو می توانید عکس های سیاه و سفید از مناظر یا سوژه های دلخواه خود پرینت بگیرید و آنها را در قاب های یک اندازه، یک شکل و یک اندازه قرار دهید. قاب ها رابا فاصله متناسب روی دیوار نصب کنید. در قسمت پایین دیوار هم مبل بگذارید.

ایده هایی برای تزئین راهرو

روستایی اما مدرن

با استفاده از نیمکت های چوبی بسیار شیک که در یکی دوسال اخیر در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند یک فضای شیک و زیبا درست کنید.

ایده هایی برای تزئین راهرو

تلفیق طراحی مدرن و سنتی

می توانید با استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب و کُنده های تزئینی و هنرهای شیشه ای همچون بطری های رنگی و بزرگ، راهرو و ورودی خانه را دکور کنید.

ایده هایی برای تزئین راهرو

دیوار چینی

این دیوار از بالا تا پایین طبقه بندی شده است و در آن چینی های یک رنگ کار شده اند. از این طرح هم می توانید برای زیباسازی راهرو استفاده کنید.  

ایده هایی برای تزئین راهرو

ایجاد نقطه عطف

می توانید گوشه ای از راهرو را به زیبایی تزئین و به نقطه عطفی تبدیل کنید. به طور مثال، یک صندلی، چندین کتاب، کوسن و لیوان و ... به همین سادگی می توان بخشی از راهرو را تزئین کرد.

ایده هایی برای تزئین راهرو

ترکیب رنگ ها

برای زیبایی راهرو می توانید کاناپه ای در راهرو قرار دهید و کوسن های آن را از رنگ های مختلف انتخاب کنید تا جلوه زیباتری داشته باشند.

ایده هایی برای تزئین راهرو

طرح روستایی

سبدهای حصیری، چوب، نیمکت و ... همه برای ایجاد یک طرح زیبای روستایی لازم هستند.

ایده هایی برای تزئین راهرو

رخت آویز دیواری

می توانید با استفاده از برچسب های دیواری طرحی را روی دیوار پیاده کنید و در قسمت هایی از آن قلاب نصب کنید تا به عنوان رخت آویز استفاده کنید.

ایده هایی برای تزئین راهرو


ویدیو مرتبط :
آموزش سفره آرایی | تزئین میوه | تزئین سفره (ایده متفاوت و زیبای سبزی به شکل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده ای زیبا برای تزئین هدایای تان



بدون نیاز به خرید روبانی گران قیمت، از اضافه کاغذ کادو برای تزیین و جلوه دادن به کادو خود استفاده نمایید.

نحوه تزیین هدیه , آموزش تزیین هدیه
برای پاپیون جعبه‌ای به ابعاد 10x10x15 سانتی‌متر، 61 در 2.5 سانتی‌متر کاغذ کادو مورد نیاز است. درصورتی که کاغذ کادو به اندازه کافی بلند نیست، عرض نوارها را 2.5 سانتی‌متر در نظر بگیرید و آن‌ها را به طول‌های زیر برش بزنید :
دو نوار به طول 43 سانتی‌متر
دو نوار به طول 34 سانتی‌متر
دو نوار به طول 25 سانتی‌متر
دو نوار به طول 15سانتی‌متر
دو نوار به طول 7.5 سانتی‌متر

ابتدا هدیه را به صورت معمولی کادو کنید. قیچی و نوار چسب در دسترس داشته باشید.

نوارها را به ترتیب کنار هم قرار دهید. از بلندترین نوار شروع کنید. آن‌ها‌ را به شکل پاپیون درآورید. وسط هر پاپیون را نوارچسب بزنید. می‌توانید از نوارچسب دو رو نیز استفاده کنید.

از پاپیون‌های‌ بزرگ شروع کنید. پاپیون‌ را روی جعبه طوری بچسبانید که از کنار آویزان شود. پاپیون دیگر را به صورت به علاوه روی آن قرار دهید. به همین ترتیب نوارها را از بزرگ تا کوچک ضربدری روی هم بگذارید. دو نوار آخر را به شکل دو حلقه در وسط قرار دهید. کادو آماده است.

نحوه تزیین هدیه , آموزش تزیین هدیه

نحوه تزیین هدیه , آموزش تزیین هدیه
منبع : hamshahrionline.ir