سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ایده‌هایی مفید برای دكوراسیون اتاق نشیمن


در این مطلب، ایده‌هایی كم‌هزینه‌ و شگفت‌انگیز برای دكوراسیون این اتاق برای شما مطرح كرده‌ایم تا با كمك آنها بتوانید نشیمن را به فضایی گرم و صمیمی برای گپ زدن و دور‌‌هم‌‌نشینی تبدیل كنید.

اتاق نشیمن پر‌كاربرد‌‌ترین فضا در خانه است و چیدمان آن، آینه منعكس كننده روحیات و طرز تفكر ساكنان منزل به شمار می‌آید. در این مطلب، ایده‌هایی كم‌هزینه‌ و شگفت‌انگیز برای دكوراسیون این اتاق برای شما مطرح كرده‌ایم تا با كمك آنها بتوانید نشیمن را به فضایی گرم و صمیمی برای گپ زدن و دور‌‌هم‌‌نشینی تبدیل كنید.



ویدیو مرتبط :
ایده طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 ایده برای دكوراسیون اتاق نشیمن


برای تبدیل اتاق نشیمن خود به فضایی راحت و صمیمی و آماده كردن آن برای دور هم جمع شدن با اعضای خانواده و دوستان‌تان از این 10 ایده مهم استفاده كنید.



1 - تعیین حال و هوای فضا به كمك رنگ

رنگ‌هایی كه برای دكوراسیون اتاق خود انتخاب می‌كنید، می‌تواند بر احساس میهمانان شما از فضا تاثیر بگذارد. رنگ‌ها بسته به میزان شدت و گرمی یا سردی‌شان می‌توانند اتاق‌نشیمن شما را فضایی شاد و محرك یا راحت و آرامش‌بخش سازند. برای نمونه، طیف‌های آرام از رنگ‌های آبی و سفید جلوه اتاق نشیمن را بزرگ كرده و به آن احساسی آرام، خنک و سازمان‌یافته می‌دهد تا فضایی راحت و ایده‌آل برای پذیرایی از میهمان فراهم شود؛ حال تصور كنید در چنین فضایی، قالیچه‌ای با رنگ قهوه‌ای مایل به زرد روشن در زیر پا تا چه حد می‌تواند گرمابخش باشد و از سرمای رنگ‌های به كار رفته بکاهد.


2 - توجه به دیوارها و سقف‌ها

به طور سنتی به دكوراسیون و جلوه دیوارهای اتاق نشیمن، بیشتر از اتاق‌های دیگر رسیدگی و توجه می‌شود، زیرا این اتاق یك فضای عمومی است. برای آماده ساختن این فضا بهتر است پوششی مناسب و ایده‌آل برای دیوارها بیابید. استفاده از پارچه یا كاغذدیواری برای پوشش دیوارها می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد زیرا افزون بر طرح و رنگ، می‌تواند بافت بیشتری را نیز به دكوراسیون اتاق نشیمن وارد سازد.

3 - با كمك ریزه‌كاری‌های معماری به اتاق هویت ببخشید

برخی از افراد از گچبری چندان خوششان نمی‌آید و آن را بسیار از مد افتاده و قدیمی می‌دانند. ولی می‌توان با اندکی سلیقه و استفاده کم و به‌جا از گچبری یا انواع ابزارها در دیوار، به فضا تنوع بخشید. استفاده از این ریزه‌كاری‌های معماری، می‌تواند هم جنبه كاربردی داشته باشد و هم جنبه زیبایی؛ این گچبری‌ها می‌تواند سبك دكوراسیون اتاق نشیمن را تعیین كند و  اتاق نشیمن شما را به فضایی كلاسیك، مدرن، سنتی یا... تبدیل سازد.

4 - كفپوشی راحت و شیك انتخاب كنید

با در نظر داشتن كاربرد اتاق نشیمن در جایگاه یك فضای عمومی، باید برای كفپوش آن گزینه‌ای را انتخاب كنید كه هم در زیر پا كاملا راحت و خوشایند باشد و هم با سبك دكوراسیون فضا همخوانی و تناسب داشته باشد. اگر ترجیح می‌دهید از طرح و رنگ‌های كم‌رنگ‌تر برای كفپوش استفاده كنید تا بیشترین توجه به وسایل و مبلمان باشد، پیشنهاد می‌كنیم از كفپوش‌هایی با رنگ طبیعی و خنثی استفاده كنید. در این صورت، چیدمان مبلمان و وسایل بیشتر به چشم می‌آید. كفپوش‌های چوبی زیبا و بادوام به همراه یك  قالیچه کوچک، از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای كفپوش اتاق نشیمن به شمار می‌روند، اما سرامیک، سنگ و موكت نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای كفپوش اتاق نشیمن باشند.

5 - ایجاد یک نقطه کانونی

وجود یك نقطه كانونی می‌تواند به دكوراسیون اتاق نشیمن شما جذابیت و گیرایی دهد. شومینه نقطه کانونی طبیعی و نماد گرما و آتش در خانه است. اما در بسیاری از اتاق‌های نشیمن امروزی، تلویزیون درجایگاه نقطه كانونی قرار دارد. برای دور نگه‌داشتن این دو عنصر از رقابت با هم، پیشنهاد می‌كنیم به هر دوی آن‌ها در دكوراسیون نشیمن توجه كنید. نمایش آثار هنری زیبا و خیره کننده نیز می‌تواند نقطه كانونی مناسبی برای اتاق نشیمن باشد.

6 - چیدمان مبل‌ها برای ایجاد فضای گفتگو

اتاق نشیمن فضایی است كه در آن بیشتر افراد دور هم جمع می‌شوند و با هم به گفتگو می‌پردازند. پس بهترین و خوشایندترین حالت چیدمان مبلمان به گونه‌ای است كه فضا برای تعامل و گفتگوی صمیمانه افراد آماده شود. مبل‌ها را از جلوی دیوارها بردارید و آن‌ها را رو به روی هم به صورت دایره‌ای بچینید تا فضای صمیمی برای دور هم نشستن و گپ و گفت فراهم شود.


- طراحی یك نورپردازی گرم و دوست داشتنی

نورپردازی در اتاق نشیمن باید برای ایجاد آرامش و آسایش طراحی شود. اتاق نشیمن باید كاملا روشن باشد ولی نور آن نباید آزاردهنده باشد. برای اطمینان از روشن بودن كامل اتاق، بهتر است از منابع نور در جایگاه‌هایی استفاده كنید كه یك مثلث فرضی را تشكیل دهند. نور چراغ‌های رومیزی كه رو به پایین هستند، افراد را به آرامش دعوت می‌كنند و استفاده از آن‌ها در اتاق نشیمن توصیه می‌شود.

8 - پنجره‌ها را بپوشانید یا نه؟

استفاده از پرده‌های سنگین و چند لایه از گذشته تاكنون رواج دارد، ولی استفاده از چنین پرده‌هایی تنها برای زمانی كه نیاز به جلوه‌ای لوكس و رسمی است، پیشنهاد می‌شود. در یک اتاق نشیمن راحت و ساده، استفاده از یك شید و پرده‌ای تمام قد و ساده و نازك همراه با هم کافی است. زیرا در مواقع لازم می‌توان نور ورودی به داخل را تنظیم و کنترل كرد.


 9 - طراحی یك مركز رسانه‌ای

تماشای تلویزیون در كنار خانواده از دیگر كاربرد‌های اصلی اتاق نشیمن است، پس باید یك مركز رسانه‌ای یا فضایی برای تماشای تلویزیون در یك قسمت از اتاق ساخت. می‌توانید برای این قسمت از جدیدترین مدل‌های میز استفاده كنید ولی فراموش نکنید که همیشه نوترین مدل، بهترین مدل نخواهد بود. گاهی هماهنگ کردن میزهای شیشه‌ای تلویزیون با دیگر مبلمان‌ها بسیار دشوار است.

10 - استفاده از هنر به عنوان اکسسوری

دیوار‌های اتاق‌ نشیمن زنده خواهند شد اگر از سطح آنها برای به نمایش گذاشتن تابلوها و مجموعه‌های هنری مورد علاقه خود استفاده كنید. تابلو‌ها و قاب‌های زیبا را به صورت تکی یا گروهی بر روی دیوارهای اتاق نشیمن خود در ارتفاعی مناسب و استاندارد و در سطح دید بیاویزید و از آویختن آن‌ها در ارتفاع بالا خودداری كنید.