سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اگر وقت مرتب کردن خانه ندارید...


این مطلب برای خانم‌های شاغل است. كسانی كه در طول هفته فرصت نمی‌كنند به اوضاع خانه سر و سامان بدهند و آخر هفته‌ها وقت‌شان برای این همه كار كم است.


مجله زندگی ایده آل: این مطلب برای خانم‌های شاغل است. كسانی كه در طول هفته فرصت نمی‌كنند به اوضاع خانه سر و سامان بدهند و آخر هفته‌ها وقت‌شان برای این همه كار كم است. با كمی برنامه‌ریزی می‌توانید تمام كارها را در وقت كم انجام دهید. حتی بسته به وقتی كه دارید می‌توانید یك یا چند نمونه از این كارها را در یك روز انجام دهید.

طبیعت در خانه شما

می‌توانید از فرصت استفاده كنید و سری به بازار گل بزنید. حتی راه رفتن در این فضای زیبا به تقویت روحیه شما كمك خواهد كرد. در این بازار می‌توانید با صرف هزینه كم، مقدار زیادی گل طبیعی بخرید و در خانه بگذارید. این گل‌ها برای چند روز خانه شما را زیبا خواهند كرد. اگر رفتن به آنجا برای‌تان سخت است، می‌توانید از نزدیك‌ترین گل‌فروشی كه در محل‌تان است، گلدان بخرید و در خانه بگذارید. یادتان باشد روش نگهداری از هر كدام از این گلدان‌ها را از گل‌فروش بپرسید. نگهداری از یك گلدان در تقویت روحیه شما و خانواده‌تان بسیار موثر است.

اگر وقت مرتب کردن خانه ندارید ...

علاوه‌بر این می‌توانید با تزئینات كوچك دیگر، فضای منزل‌تان را عوض كنید. مثلا می‌توانید یك روز دستگیره‌های در كمد را با روبان پاپیون بزنید. این پاپیون‌های رنگی بیشتر از آنچه فكر می‌كنید فضای خانه را شاد خواهند كرد. می‌توانید چند گوی رنگی بخرید و به پرده‌ها آویزان كنید یا حتی بدون اینكه تولد كسی باشد چند كاغذ رنگی به دیوارهای اتاق كودك‌تان بزنید. با همین تغییرهای ساده می‌توانید شادی را به خانه بیاورید و روحیه اعضای خانواده را ارتقا دهید.

حالا وقت سلیقه شماست

خانه مرتب به شما نشان می‌دهد چه چیزی در آن كم یا زیاد است. شما با كمی فكر، به راحتی می‌توانید این كمبودها را بدون صرف هزینه‌های زیاد برطرف كنید. برای مثال اگر می‌بینید اتاق كودك شما به یك قفسه اضافه نیاز دارد، می‌توانید بدون اینكه به بازار بروید، با همین چیزهایی كه در خانه دارید آن را تهیه كنید. فقط كافی است چند پایه و میخ یا پیچ داشته باشید. وسیله‌ای كه دیوار را با آن سوراخ می‌كنید بستگی دارد به چیزی كه می‌خواهید روی قفسه بگذارید.

اگر می‌خواهید چیز سنگینی مثل كتاب روی قفسه بگذارید حتما باید دیوار را با دریل سوراخ كنید و پیچ‌ها را با رول پلاك روی دیوار محكم كنید. اگر قفسه فقط دكوری است، میخ هم به شما جواب خواهد داد. بعد از اینكه پایه‌ها را روی دیوار قرار دادید، می‌توانید برای مثال یك اسكیت بورد را روی آنها بگذارید و وسایل دكوری را روی آنها بچینید. با این روش بدون اینكه هزینه زیادی صرف كرده باشید، قفسه‌های متفاوتی دارید كه نگاه هر كسی را به خودش جلب خواهد كرد.

این كمدهای شلوغ

كمد لباس‌های شما و سایر اعضای خانواده همیشه پر از لباس‌هایی است كه دیگر به دردتان نمی‌خورند، برای سروسامان دادن به وضع كمدها هم درست مثل مرتب كردن یخچال، باید قبل از هر چیز لباس‌ها را بیرون بیاورید و روی یك ملحفه تمیز پهن كنید. لباس‌هایی را كه بیشتر از یك سال است نپوشیده‌اید، جمع كنید، آنهایی كه هنوز قابل استفاده هستند را جدا كنید، اگر نیاز به شست‌وشو دارند، آنها را بشویید و به نیازمندان بدهید. لباس‌های تابستانی را كه تا سال بعد به آنها نیاز ندارید، جدا كنید و در چمدان یا بقچه كوچك پارچه‌ای بپیچید و در جایی از كمد كه دور از دسترس است، قرار دهید.

می‌توانید برای اینكه لباس‌های شما تا سال بعد خوشبو و تازه بمانند چند گل یاس یا شب‌بو كه در این فصل فراوان است، لابه‌لای آنها بگذارید. لباس‌های زمستانی را هم به ترتیب اولویت در كمد و كشوها بچینید. لباس‌هایی را كه بیشتر از آنها استفاده می‌كنید، نزدیك‌تر بگذارید و سعی كنید جایی كه برای لباس‌های خانه و بیرون در نظر می‌گیرید، جدا از هم باشند. اگر به اندازه كافی كشو ندارید می‌توانید چند سبد در كمد‌ها بگذارید و چیزهایی مثل جوراب یا لباس زیر را در آنها بگذارید.

تابلوها شكل خانه را متحول خواهند كرد

نگاهی به دیوارهای منزل‌تان بیندازید و وضعیت تابلوهایی كه روی آنها نصب كرده‌اید، بررسی كنید. با تغییر تابلوها می‌توانید جلوه خانه را كاملا عوض كنید. اگر نمی‌خواهید زیاد وقت بگذارید، می‌توانید فقط جای تابلوها را با هم عوض كنید. تابلوی راهرو را به اتاق پذیرایی بیاورید یا تابلوهای آشپزخانه را با اتاق ناهارخوری عوض كنید. این هم برای خودش تنوع به حساب می‌آید. حتی می‌توانید خودتان تابلو درست كنید. یك قاب كهنه‌ بردارید و اگر لازم است آن را رنگ كنید یا با وسایل تزئینی مثل پولك یا روبان تزئینش كنید.

درون این قاب حتما لازم نیست یك عكس یا نقاشی بگذارید. برای مثال می‌توانید یادگاری‌هایی كه از رشد كودك‌تان دارید، مثل اثر پای او در نوزادی، گواهی تولد، دستبند بیمارستان یا حتی انشایی كه نوشته یا دست‌خط كلاس اول او را كنار هم در قاب بچسبانید. حتی می‌توانید اگر كفش‌های كودك‌تان را از نوزادی تا سن كنونی او نگه‌داشته‌اید، كنار هم روی تابلو بچسبانید.

اگر وقت مرتب کردن خانه ندارید ...

یك بار دور خانه بچرخید

خوب نگاه كنید. یخچال و كمد را كنار بگذارید و به بقیه خانه خوب نگاه كنید. مثلا اگر به حمام سركشی كنید می‌بینید كه در قفسه آن چیزهایی مثل قوطی شامپوهایی كه تمام شده‌اند، صابون‌های مصرف شده وخمیردندان‌های نصفه جمع شده‌اند. آنهایی را كه هنوز قابلیت استفاده دارند، دم دست بگذارید تا در اولین فرصت استفاده شوند. به تاریخ مصرف این مواد هم توجه كنید و در صورت تمام شدن آنها را دور بیندازید. اتاق بازی بچه‌ها یا اتاق كار خودتان را هم همین‌طور مرتب كنید. برای مرتب كردن كتابخانه یا میز كار باید تمام چیزهایی را كه روی آن است، بررسی كنید.

كتاب، مجله، یا سی‌دی‌های دیده شده را می‌توانید جایی در كتابخانه یا كمد كنار بگذارید و آنهایی كه هنوز ندیده‌اید، دم دست بگذارید. كمد بچه‌ها را هم می‌توانید به همین روش مرتب كنید. كفش‌‌ها، لباس‌ها یا اسباب‌بازی‌هایی را كه برای كودك شما كوچك شده یا خراب و كهنه است، به موسسات خیریه بدهید تا خانه مرتب‌تری داشته باشید.

كمد خوراكی‌های شما نیاز به سركشی دارد

یخچال شما بعد از مدتی پر از موادی می‌شود كه دیگر مصرف نمی‌كنید و فضای یخچال را گرفته‌اند. یخچال را باید هفته‌ای یك بار مرتب كنید و از شر كپك یا غذاهای فاسد خلاص شوید. برای این كار یك سفره یا ملحفه تمیز كف آشپزخانه پهن كنید و هر چه در یخچال هست را روی آن بگذارید. اول از همه میوه‌هایی كه دارند خراب می‌شوند را بیرون بیاورید و مصرف كنید. اگر وقت دارید می‌توانید با آنها مربا یا سالاد میوه درست كنید. اگر چند قوطی سس یا رب یا ماده دیگری در یخچال دارید كه مثل هم هستند همه را یكی كنید و قوطی‌های اضافه را دور بیندازید.

خوراكی‌هایی كه از شب قبل مانده مثل مرغ یا برنج را كنار بگذارید. معمولا می‌توانید با سر هم كردن آنها یك وعده غذای خوشمزه داشته باشید. مثلا مرغ را می‌توانید ریش‌ریش و با آن كوكو درست كنید یا با آن ساندویچ‌های كوچكی با سس و پنیر درست کرده و برای شام میل كنید. باقی‌مانده چلو را همراه با یك خوراك كوچك میل كنید. بعد از آن قفسه‌های یخچال را دستمال بكشید و تمام چیزهایی كه به دردتان می‌خورد  را   دوباره در آن بچینید.


ویدیو مرتبط :
اگر وقت کتاب خواندن را ندارید، حتما ببینید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

9 راه ورزش کردن برای زمانی که وقت ندارید!



 

 

ورزش کردن

 

فکر می کنید که وقت ورزش کردن را ندارید ؟ این استراتژیها به شما کمک خواهند کرد که با فعالیت هایی طی فقط چند دقیقه در روز اندامی متناسب پیدا کنید .

همه ی ما می دانیم که ورزش کردن می تواند به سلامت و کاهش وزن ما کمک کند . با این حال طبق نظر جراحان عمومی امریکا 25٪ از بزرگسالان اصلا ورزش نمی کنند . شاید بگویید " کار از سر و رویمان بالا می رود .
کی وقت ورزش کردن دارد ؟ مدرسه - خانواده - چه و چه ......." اما ورزش ارزش این را دارد که برایش وقت بگذارید .چون ورزش به صورت مرتب می تواند استرس روزمره شما را از بین ببرد و روحیه اتان را تقویت کند . در عین حال خطر ابتلاء به دیابت - فشارخون بالا و بیماری قلبی نیز در شما پایین می آید . تصمیم بگیرید که حداقل روزی 30 دقیقه فعالیت داشته باشید اما بهتر است کم کم شروع کنید . فعالیتهایی را بیابید که از آن لذت می برید. شما فقط به چند دقیقه در روز نیاز دارید تا به فواید سلامتی دست پیدا کنید . قبل از شروع یا افزایش سطح فعالیت ابتدا با پزشک خود در میان بگذارید .


نکته هایی در مورد رسیدن به تناسب اندام

 


یک کم زودتر از خواب بلند شوید :


ساعت زنگ بیداری خود را فقط 5 دقیقه زودتر کوک کنید . قبل از اینکه دوش بگیرید حرکات کششی و پرشی را انجام دهید یا یک سی دی ورزشی کوتاه بگذارید و با آن همراهی کنید .

یک رفیق و همراه برای خود پیدا کنید و فعالیت هایتان را با هم انجام دهید : ورزش کردن همراه با یک دوست بسیار جذاب تر از تنها کار کردن است و می تواند انگیزه ی خوبی برای شما باشد . از یکی از همکارانتان خواهش کنید که موقع ناهار با شما به پیاده روی بیاید یا شاید یکی از همسایه ها این کار را بکند .

 


قبل از ترک محل کارتان لباس ورزشی بپوشید :


با این کار به محض رسیدن به خانه آمادگی یک پیاده روی کوتاه را دارید .

 


فعالیت های تناسب اندام خود را با یک برنامه پیش ببرید :


اگر ورزش کردن را مانند دیگر برنامه ها و قرارهای خود وارد تقویم کنید بیشتر به انجام آن علاقه پیدا می کنید .

 

 

موفقیت خود را به رسمیت بشناسید و از خود قدردانی کنید :


تمام ساعتهایی که برای حفظ سلامتی اتان به فعالیت بیشتر پرداخته اید را یک جا ثبت کنید . مثلا به جای اینکه ازآسانسور استفاده کنید از پله ها رفت و آمد کرده اید . پس از هفته ی اول یک جفت کتانی جدید به خودتان جایزه بدهید یا یک قمقمه آب نو بخرید .

 

ورزش


یک باشگاه خانگی درست کنید :

 

اگر همیشه لوازم ورزشی در دسترس داشته باشید راحت می توانید 5 دقیقه از آن استفاده کنید . یک طناب یا یک توپ محکم جای زیادی از اتاق را اشغال نمی کند .

 

 

زمانیکه تلویزیون تماشا می کنید تحرک داشته باشید :


بیکار یک جا ننشینید یا بدتر از آن موقع پخش پیامهای بازرگانی چیپس و پفک نخورید . به صورت درجا بشینید و بلند شوید یا تکان تکان بخورید .

 

با کودکان خود بازی کنید :


وقتی فرزندانتان بیرون بازی می کنند فقط آنها را تماشا نکنید . در شادی آنها نیز شرکت کنید . گرگم به هوا - لی لی یا با هم توپ پرتاب کنید . اگر کودک شما به بازی کامپیوتری علاقه دارد به فکر این باشید که تغییری در آن ایجاذ کنید . همه ی اعضاء خانواده با به کارگیری داورانی مخصوص برای رقابت در بوکس - گلف و بولینگ فعالیت کنند .

 


هنگام کار ورزش کنید :


سطح فعالیت های خود را با چرخش گردن و بالا بردن دست ها افزایش دهید ( دستها را به سمت بیرون از هر دو طرف فشار دهید و سپس به سمت سقف بالا ببرید ) یا چند بار به لبه ی میز فشار دهید و خود را بالا بکشید .

 


فعالیت خود را بیشتر کنید :


پس از یک دوره کوتاه فعالیت در طول روز به این فکر کنید که چه موقع هایی می توانید هر کدام از این فعالیت ها را چند دقیقه ای بیشتر کنید . کلید موفقیت این است که کم کم شروع کنید و به تدریج آن را بالا ببرید . حتی اگرروز پرکاری داشته اید سعی کنید وقتی را برای فعالیت های زیبایی اندام خود در نظر بگیرید . ورزشهای منظم در واقع سطح انرژی شما را تقویت می کنند . ورزش درکنار محدود کردن کالری برای کاهش وزن و حفظ وزن سلامتی بسیار حائز اهمیت است . دفعه ی بعد که به دنبال بهانه ای برای رها کردن ورزش می گردید فواید آن را به خاطر بیاورید . اینطوری به خودتان کمک می کنید تا روحیه ی بهتری داشته باشید - زیباتر به نظر برسید و به طول عمرتان افزوده شود . چه کسی است که این را نخواهد ؟