سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اگر فرصت سرخاراندن ندارید...


آیا شما هم در طول روز فرصت سر خاراندن ندارید اما شب که فعالیت های روزمره خود را مرور می کنید پی می برید که کار مفید چندانی انجام نداده اید؟




روزنامه هفت صبح - پوریا عطاریان: آیا شما هم در طول روز فرصت سر خاراندن ندارید اما شب که فعالیت های روزمره خود را مرور می کنید پی می برید که کار مفید چندانی انجام نداده اید؟ اگر اینطور است احتمالا عادت هایی دارید که بدون اینکه متوجه آنها باشید بهره وری شما را به شدت کاهش می دهند. در فهرست زیر به برخی از این دشمنان بهره وری اشاره شده است.

اگر فرصت سرخاراندن ندارید...

1- گشت زدن در اینترنت

این روزها بیشتر افراد در محل کار به اینترنت دسترسی دارند و به همین خاطر به محض اینکه سوالی به ذهن شان خطور می کند به سرعت در اینترنت به دنبال پاسخ آن مخ گردند. در چنین مواردی ممکن است شما یک ساعت را پشت رایانه سپری کرده باشید اما تنها حدود یک چهارم این زمان به کاری مفید اختصاص یافته باشد.

بهترین راه حل برای چنین مشکلی این است که مواردی که در زمان کار به ذهن شما خطور می کند را روی یک برگ کاغذ بنویسید و در زمان استراحت به بررسی آن موارد در اینترنت بپردازید.

2- پاداش برای تحقق اهداف

یکی از شیوه هایی که افراد برای تحقق اهداف شان به کار می برند، در نظر گرفتن پاداش است. برای مثال فردی که شش روز در هفته رژیم می گیرد در روز هفتم به عنوان پاداش، هر غذایی که دوست دارد را می خورد. چنین دستورالعملی ممکن است مفید باشداما می تواندهمزمان تحقق اهداف را نیز مشکل تر کند.

برای مثال اگر شما یک ماه صرفه جویی کنید و سپس به عنوان پاداش برای خود کفشی گرانقیمت بخرید همه نتایج صرفه جویی های گذشته را به باد داده اید. به همین خاطر بهتر است عادت های درست را به بخشی از شخصیت خودتبدیل کنید. برای مثال به فردی تبدیل شوید که کم خوری یکی از ویژگی های او است نه فردی که کم خوری را تحمل می کند تا بتواند یک روز در هفته خوشمزه ترین و چرب ترین غذای ممکن را بخورد.

3- انجام مهمترین کارها در آخرین زمان

سخت ترین و مهمترین امور معمولا کمی دلهره ایجاد می کنند|، علاوه بر این یک فرد شاید تصور کند بهتر است ابتدا اموری کم اهمیت را انجام دهد و سپس با تمرکز کامل به سراغ مهمترین کار برود اما حقیقت این است که در بسیاری از این موارد، انرژی و انگیزه کافی برای انجام مهمترین کار باقی نمی ماند. به همین خاطر، هر چقدر هم سخت، تلاش کنید که در ابتدای روز به سراغ مهمترین امور بروید.

4- جلسات بی پایان

از جلسات کاری در شرکت های بزرگ گرفته تا جلسات هیات مدیره ساختمان، می توان نمونه های بسیاری از جلسات نه چندان مفید را یافت. اگر شما هم مجبورید طی هفته در بسیاری از چنین جلساتی شرکت کنید احتمالا بخش قابل توجهی از زمان مفید خود را از دست می دهید. تا آنجا که می توانید از حضور در جلسات بیهوده اجتناب کنید و زمان آنها را به گونه ای تنظیم کنید که با امور اصلی شما تداخل نداشته باشند.

5- انجام چند کار به صورت همزمان

شاید به نظر برسد که انجام چندین امور آن هم به طور همزمان اقدامی مفید برای صرفه جویی در وقت و افزایش بهره وری است اما معمولا چنین اقدامی نه تنها به سریع تر انجام شدن کارها کمک چندانی نمی کند بلکه به نتیجه کار نیز آسیب می رساند.

در واقع یک تحقیق علمی نشان داده که تنها دو درصد افراد می توانند به طور موثر چندین کار را به طور همزمان انجام دهند. اگر تصور می کنید که جزو این دو درصد هستید که بسیار عالی اما در غیر اینصورت بهتر است که امور را به صورت تفکیک شده انجام دهید.


ویدیو مرتبط :
از مرگ تا خدا (همیشه فرصت توبه ندارید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک هفته بیشتر برای حمله فرصت ندارید!



 

 

 

یک هفته بیشتر برای حمله فرصت ندارید!

 

آخرین تلاش های اسرائیل برای جلوگیری افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر/ بولتون به تل آویو: یک هفته بیشتر برای حمله فرصت ندارید!

اسرائیل سال هاست که دم از حمله نظامی به ایران می زند ولی مقامات نظامی و سیاسی آن با علم به این که هرگونه حمله ای به ایران ، با واکنش نظامی متقابل مواجه خواهد شد ، صرفاً به تبلیغات حمله بسنده می کنند.

مقامات اسرائیلی برای مانع سازی در برابر راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، تلاش هایی را آغاز کرده اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت خبری تیک دبکا اسرائیل ، پس از معلوم شدن نزدیکی زمان آغاز به کار رسمی نیروگاه اتمی بوشهر، چند تن از مقامات ارشد اسرائیلی به طور مخفیانه به کاخ سفید رفته و با مقامات آمریکایی دیدار کرده اند.

هدف از این دیدارها، متقاعد کردن مقامات روسی به توقف راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق مقامات آمریکایی بود.

کاخ سفید نیز تماس هایی را با مسکو داشته که دیمتری مدودف و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه نیز گفته اند که کشورشان، ایران را برای افتتاح این نیروگاه کمک نخواهد کرد.

این سایت خبری اضافه می کند: پس از گذشت چند روز سخنگوی آژانس اتمی روسیه (روس اتم) اعلام کرد که مسکو در 21 اوت سال جاری نخستین نیروگاه اتمی ایران را در بوشهر با کار گذاشتن سوخت، راه اندازی می کند.

این یعنی اینکه روسیه سعی کرد تا آمریکا را گمراه کند به ویژه آن که به نظر می رسد میان راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و استقرار موشک های اس 300 روسیه در منطقه ابخازیا با هدف بستن مسیر احتمالی جنگنده های اسرائیلی برای حمله احتمالی به ایران ارتباط وجود دارد.

این رسانه اسرائیلی همچنین اظهارات جان بولتون سفیر پیشین آمریکا را در سازمان ملل متحد منتشر کرده که به شبکه فکس نیوز آمریکا گفته است : اسرائیل می بایست حمله نظامی به نیروگاه را در روز 21 اوت جاری یعنی روز راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر انجام دهد.

وی اضافه کرده بود: برای اسرائیل تنها یک هفته زمان باقی مانده تا تاسیسات هسته ای بوشهر را هدف قرار دهد تا قبل از اینکه زمان به طور نسبی بگذرد و دیر شود و حمله هم سخت شود.

اسرائیل سال هاست که دم از حمله نظامی به ایران می زند ولی مقامات نظامی و سیاسی آن با علم به این که هرگونه حمله ای به ایران ، با واکنش نظامی متقابل مواجه خواهد شد ، صرفاً به تبلیغات حمله بسنده می کنند.

آنها در موارد متعددی حتی تاریخ دقیق حمله را نیز از طریق رسانه های جمعی خود منتشر کرده بودند!

ایران تهدید کرده است که در صورت تجاوز اسرائیل ، بارانی از موشک بر شهرها و مراکز استراتژیک اسرائیل باریدن خواهد گرفت و منافع اسرائیل نیز در هیچ جای دنیا ، در امان خواهد بود....../تحلیل:عصرایران